Значи на празен ход егр-а е затворен, няма сигнал от еку, ако обаче на празен ход егр-а е забил отворен ще обеднява сместа и трябва да ти показва 15%, екуто трябва да се мъчи да обогати и да добави гориво, а не -15% да отнема гориво и логично, като го изключиш да стане -5%, което е в норми, защото сместа става по богата. Процента на корекциите при моя двигател 2000 г. е 25/-25% и като задържи на 25 след 20 секунди падат оборотите и иска да гасне на празен ход, до тогава ги държи стабилни.
Ако екуто държи постоянно егр-а отворен, няма как да имаш -15%, да се мъчи да обеднява още. Логиката е, че като му вкарваш още изгорели газове сместа би трябвало да обеднява. Ако екуто не пуска сигнал и егр-а стои затворен постоянно и си в позицията, като сегашната, с изключен егр, всичко е ок.
Странна работа.
Налягането се увеличава, защото екуто отваря клапата да компенсира притока от газовете.
Имаш ли грешка за ламбда сонда?
Защо не вземеш да пробаваш да изключиш ламбда сондата и да включиш егр клапана, да не би ламбдата да лъже компа, че е богата сместа?
Може да провериш също дали на празен имаш напрежение на буксата на егр клапана, би трябвало да нямаш и егр-а да е затворен, все едно буксата е измъкната.
Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 13 ное 2015 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
И аз си мисля за ламбда-та чесно казано. От време на време ми излиза грешка за нея - O2 sensor pump current Open circuit intermittent P1178 .. не е замърсена и тн. Но ако е ламбдата, защо с изключен ЕГР всичко е ок .. ? И също, защо така ми дава грешка при опит за тест - показва ми мин напрежение и макс напрежение и дефакто теста се състои в подаване на напрежение към ЕГР от мин до макс, ама забива и дава грешка. Доколкото знам, ЕГР се управлява от ЕКУ-то на база данни от Мап сензора и оборотите.
ще пробвам да ги обърна утре - да спра о2-то и да включа ЕГР.
ще пробвам да ги обърна утре - да спра о2-то и да включа ЕГР.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Грешката за ламбдата сигурно ти я вади, защото си изключил егр клапана, затапил си го и компа си мисли, че ламбдата има проблем. Защо ти дава грешка при теста на егр-а нямам идея, не съм го правил този тест, ако някой колега се е занимавал с егр-а може да сподели, може да пуснеш отделна тема за егр.
Факт е, че и при мен, като му запуша газовете към дросела работи по стабилно двигателя, за това и аз се интересувам от проблема, но изходните данни при теб са по различни, ей това не мога да си го обясня.
Както и да е, другия вариант е да пробваш буксата на егр-а дали има напрежение на празен ход.
Мисля, че компа трябва да пусне сигнал, когато сместа е богата, когато е в обороти, трябва да отвори клапана и да вкара изгорели газове, тази информация я взима и от ламбдата, която е на изхода, въпросът е ако поради някаква причина някой датчик лъже компа, че сместа е много богата на празен ход, дали компа няма пак да включи егр-а, за да обедни и се получава този ефект с оборотите, после клапата се мъчи да компенсира и това се повтаря, за това оборотите играят.
Дано ти се занимава, за да намериш причината за проблема, иначе може да караш със затапен егр, въпросът е, че зимата ще събираш повече гняс в сепаратора и в маслото, освен, че върти газовете, системата извежда и влагата от двигателя, общо взето не е много добре да ти е затапен егр-а, но ако няма решение е вариант.
Факт е, че и при мен, като му запуша газовете към дросела работи по стабилно двигателя, за това и аз се интересувам от проблема, но изходните данни при теб са по различни, ей това не мога да си го обясня.
Както и да е, другия вариант е да пробваш буксата на егр-а дали има напрежение на празен ход.
Мисля, че компа трябва да пусне сигнал, когато сместа е богата, когато е в обороти, трябва да отвори клапана и да вкара изгорели газове, тази информация я взима и от ламбдата, която е на изхода, въпросът е ако поради някаква причина някой датчик лъже компа, че сместа е много богата на празен ход, дали компа няма пак да включи егр-а, за да обедни и се получава този ефект с оборотите, после клапата се мъчи да компенсира и това се повтаря, за това оборотите играят.
Дано ти се занимава, за да намериш причината за проблема, иначе може да караш със затапен егр, въпросът е, че зимата ще събираш повече гняс в сепаратора и в маслото, освен, че върти газовете, системата извежда и влагата от двигателя, общо взето не е много добре да ти е затапен егр-а, но ако няма решение е вариант.
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Здравейте, аз карам със затапен егр от около половин година. И като цяло няма кой знае какви проблеми. Обаче тая грешка дето я набива на чека прави колата доста мудна ако не я чистиш често. Аз по едно време не бях я чистил няколко месеца, а тя на всеки 100км се обновявала. До колкото ми обясниха се набива 1ви 2ри 3ти път което имало значение. След изчиственето и наистина видях осезаема разлика в пъргавината ама тя пак си излезе. Иначе за поражения не съм видял. Другото което е егра се адаптира. Всеки казава не се ама той се адаптирва. Все пак се управлява електронно от компа. И се адаптира на 74 канал в basic settings което на практика пак те връща в measuring blocks ,но на всякъде казват ,че се влиза от basic settings. При теб е доста вероятно да са ти дали егр който не е за теб. Това , външно си приличат не ги прави еднакви. Бях чел една тема където човека е така си сменил егра с нов и не иска да се адаптира каквото и да прави и накрая излезе ,че за него (и той беше с azd) има само един егр дето имал различен клапан или нещо от сорта. Та доста вероятно е поради това да не иска да се адаптира и да прави мизерии като е включен ,не защото нещо и има на самата кола. То и ти ясно си казваш ,че изключиш ли го всичко заспива. Върви и му виж номера.
за 2001г официалния номер е 036131503M
за 2002г> е 036131503R
Явно има разлики в годините.
за 2001г официалния номер е 036131503M
за 2002г> е 036131503R
Явно има разлики в годините.
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Къде се намира този ЕГР клапан. Аз съм с двигател AUS и от време на време ми прави проблеми и после на чека ми изписва бедна горивна смес (не помня кода на грешката).
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Като отвориш капака е от твоята страна от дясно. Проследи тръбичката, която го свързва с дроселовата клапа.vandu написа:Къде се намира този ЕГР клапан. Аз съм с двигател AUS и от време на време ми прави проблеми и после на чека ми изписва бедна горивна смес (не помня кода на грешката).
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 130 госта