Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 13 ное 2015 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Здравейте,
след дълго търсене на решение се обръщам към вас, проверих всичко що се сетих и нямам решение на проблема - иммено - нестабилни обороти на свободна - само при загрят двигател, най-вече при по-топло време и пуснати консумативи - фарове, духалка и тн. Мени ги в порядъка на 600-750; знам, че би трябвало да държи 680.
При пускане на фарове се побърква много.
При спиране на светофар ( след движение ) при освобождаване от скорост падат много ( до 400-500 ) и после се връщат нагоре ( колата се тресе цялата за секунда ).
При пускане на климатика се стабилизира - вдига по-високи обороти и няма проблеми.
Колата е 1.6 16в АЗД мотор без газова уредба - никога не е имала. Не гори грам масло от смяна до смяна - 5w30 / 5w40. Няма грешки на диагностика.
Проверени са:
- клапата за студен / топъл въздух във въздушната кутия е проверена - затапих я на студено
- проверена е компресията - ок
- чистен и адаптиран дросел няколко пъти ( първия път преди много време оправи проблема, мисля )
- сменени са свещите с оригналните за модела
- проверена е за смучене на въздух, няма такова
- сместта понякога излиза изключитено богата на ваг-ком - -14%
- проверени са инжекторите - не течат;
- проверен е регулатора на налягането на бензина - не тече;
- проверен е EVAP клапана - няма проблеми;
- проверена е ламбда сондата - уж няма проблеми ( веднъж на 1 година ми даде грешка за нея и после сама изчезна )
- проверен е смукателния колектор
- сменени са вс филтри
- регулатора на напрежение на алтернаора е сменен
- алтернатора / акумолатора / ел. системата е проверена и е ок
- сменен е ЕГР - без успешно - причина за смяната - при изключена букса на ЕГР колата спи - точно 680 оброта, бетон, без значение какво е пуснато или какво става, не падат оборотите на светофар - с нов - старата история ?
Интересното е, че при изключване на ЕГР нещата се оправят моментално. Дава ми грешка Emissions workshop, Но работи пушка мотора без грешка.
Дори сменен с нов, прави парчета.
Според майсторите останалите неща са : дросела да е отишъл и да трябва нов ( не могат да кажат ); двигателя да е отишъл ( трябвало да го отворят ); компютъра да е отишъл (mirelli е) ( не знаели )
Моля за съвет / помощ. Ако има някой с такъв двигател от Пловдив съм готов да му платя за да тествам с неговата клапа - понеже казват, че най-много клапата ги съмнява.
Поздрави,
Борислав
след дълго търсене на решение се обръщам към вас, проверих всичко що се сетих и нямам решение на проблема - иммено - нестабилни обороти на свободна - само при загрят двигател, най-вече при по-топло време и пуснати консумативи - фарове, духалка и тн. Мени ги в порядъка на 600-750; знам, че би трябвало да държи 680.
При пускане на фарове се побърква много.
При спиране на светофар ( след движение ) при освобождаване от скорост падат много ( до 400-500 ) и после се връщат нагоре ( колата се тресе цялата за секунда ).
При пускане на климатика се стабилизира - вдига по-високи обороти и няма проблеми.
Колата е 1.6 16в АЗД мотор без газова уредба - никога не е имала. Не гори грам масло от смяна до смяна - 5w30 / 5w40. Няма грешки на диагностика.
Проверени са:
- клапата за студен / топъл въздух във въздушната кутия е проверена - затапих я на студено
- проверена е компресията - ок
- чистен и адаптиран дросел няколко пъти ( първия път преди много време оправи проблема, мисля )
- сменени са свещите с оригналните за модела
- проверена е за смучене на въздух, няма такова
- сместта понякога излиза изключитено богата на ваг-ком - -14%
- проверени са инжекторите - не течат;
- проверен е регулатора на налягането на бензина - не тече;
- проверен е EVAP клапана - няма проблеми;
- проверена е ламбда сондата - уж няма проблеми ( веднъж на 1 година ми даде грешка за нея и после сама изчезна )
- проверен е смукателния колектор
- сменени са вс филтри
- регулатора на напрежение на алтернаора е сменен
- алтернатора / акумолатора / ел. системата е проверена и е ок
- сменен е ЕГР - без успешно - причина за смяната - при изключена букса на ЕГР колата спи - точно 680 оброта, бетон, без значение какво е пуснато или какво става, не падат оборотите на светофар - с нов - старата история ?
Интересното е, че при изключване на ЕГР нещата се оправят моментално. Дава ми грешка Emissions workshop, Но работи пушка мотора без грешка.
Дори сменен с нов, прави парчета.
Според майсторите останалите неща са : дросела да е отишъл и да трябва нов ( не могат да кажат ); двигателя да е отишъл ( трябвало да го отворят ); компютъра да е отишъл (mirelli е) ( не знаели )
Моля за съвет / помощ. Ако има някой с такъв двигател от Пловдив съм готов да му платя за да тествам с неговата клапа - понеже казват, че най-много клапата ги съмнява.
Поздрави,
Борислав
- alex_7656
- Мнения: 359
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 18:51
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
И аз съм със съшият двигател.
И при мен има подобни симптоми, с оборотите.Дори бих казал, че е не е дразнещо, а направо отвартително.
На дали имаш проблем с дросела, не ми се вярва.Всички с AZD и BCB, да имат кофти дросели.
MAP-a, държи оборотите, ако не се лъжа, може би трябва да е много прецизен и да се почиства редовно.
Но това е само хипотеза.
Абонирам се за темата- интересува ме живо !!!
И при мен има подобни симптоми, с оборотите.Дори бих казал, че е не е дразнещо, а направо отвартително.
На дали имаш проблем с дросела, не ми се вярва.Всички с AZD и BCB, да имат кофти дросели.
MAP-a, държи оборотите, ако не се лъжа, може би трябва да е много прецизен и да се почиства редовно.
Но това е само хипотеза.
Абонирам се за темата- интересува ме живо !!!
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 13 ное 2015 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Здрасти,
вече 4-ти ден карам с изключена букса на ЕГР - колата няма никакви проблеми - нито с обороти, нито с поведение, нито с разход.. почвам да се замислям, освен, че вредя на природата и че ми свети чека .. има ли недостатъци от изключения ми от буксата ЕГР..
вече 4-ти ден карам с изключена букса на ЕГР - колата няма никакви проблеми - нито с обороти, нито с поведение, нито с разход.. почвам да се замислям, освен, че вредя на природата и че ми свети чека .. има ли недостатъци от изключения ми от буксата ЕГР..
- alex_7656
- Мнения: 359
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 18:51
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Имаше тема от колега, но в момента не мога да я намеря.Та, писа, че кара със затапен EGR и
колата му, се държи супер.Двигателя му е един от разновидностите на 1,6 16V.
колата му, се държи супер.Двигателя му е един от разновидностите на 1,6 16V.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Вто 30 мар 2010 9:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
аз си мисля че виновника е този който управлява ЕГР клапана
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Когато започне да претръсква на празен ход би ли погледнал с вагкома на 033 блок, колко процента показва?
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 13 ное 2015 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Здравей Фрийлансер,
както написах по-горе - понякога ( когато е вкл ЕГР ) показва богата смес или около -15% корекции. Ако е изключен е 0, а краткосрочните въртят около -/+ 5%.
както написах по-горе - понякога ( когато е вкл ЕГР ) показва богата смес или около -15% корекции. Ако е изключен е 0, а краткосрочните въртят около -/+ 5%.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Здравей,
Температурния датчик гледал ли си, колко градуса показва?
Доколкото видях си с МАП сензор, той показва налягане, виж дали е нормално налягането, колко бара е?
Погледни и градусите на запалването, колко са?
Температурния датчик гледал ли си, колко градуса показва?
Доколкото видях си с МАП сензор, той показва налягане, виж дали е нормално налягането, колко бара е?
Погледни и градусите на запалването, колко са?
Последна промяна от freelancer на Пет 15 сеп 2017 13:10, променено общо 4 пъти.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 13 ное 2015 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Здрасти,
само когато е загряла съм го гледал - тогава прави проблем - показва между 80-100 C; перката отваря на 92C; а датчика за температурата на въздуха в колектора показва около 50C.
Не знам дали е ок, но моята представа е, че е наред.
Какво е твоето мнение ?
Борис
само когато е загряла съм го гледал - тогава прави проблем - показва между 80-100 C; перката отваря на 92C; а датчика за температурата на въздуха в колектора показва около 50C.
Не знам дали е ок, но моята представа е, че е наред.
Какво е твоето мнение ?
Борис
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Температурата ти е нормална, и при мен перката се пуска на 92 градуса, на въздуха също е ок.
Според мен трябва да разбереш, какво се променя при затапване на ЕГР-клапана и защо колата започва да работи по добре.
Не е проблема в дросела, защото той си държи оборотите при студен двигател и при изключен егр, не е двигателя, защото щеше да пуши и да няма компресия, много изгорели газове, а ти казваш, че е ок.
Компа е малко вероятно да не е в ред.
Не е нормално при изключване на егр клапана да обеднява сместа.
Според мен трябва да разбереш, какво се променя при затапване на ЕГР-клапана и защо колата започва да работи по добре.
Не е проблема в дросела, защото той си държи оборотите при студен двигател и при изключен егр, не е двигателя, защото щеше да пуши и да няма компресия, много изгорели газове, а ти казваш, че е ок.
Компа е малко вероятно да не е в ред.
Не е нормално при изключване на егр клапана да обеднява сместа.
Последна промяна от freelancer на Пет 15 сеп 2017 13:09, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 13 ное 2015 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Ще се разчета, да. Има вариант да е о2 сондата предполагам.
Иначе, когато ида на канал 074 в базисни настройки на ваг-кома ми дава грешка - не може да тества / адаптира ЕГР-а, който е чисто нов..
Идей за това ?
Иначе, когато ида на канал 074 в базисни настройки на ваг-кома ми дава грешка - не може да тества / адаптира ЕГР-а, който е чисто нов..
Идей за това ?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Нямам егр и не съм го гледал този блок, но се адаптира само дросел клапата, егр няма нужда от адаптация, но би трябвало да може да се тества.
На празен ход клапана е затворен при бензиновите двигатели, богата смес, по малко въздух, но при теб се получава обратното. За да стабилизира празния ход, би трябвало преди това да ти е идвал въздуха в повече и сместа да е била по бедна, при теб е обратно.
Това намерих в интернет, като информация:
https://sites.google.com/site/fapremove ... na-egr-agr
От личен опит. Аз съм пак с МАП сензор вместо дебитомер, имам PCV вакуум клапан, който го играе нещо, като ЕГР, имах бедна смес и компа се мъчеше да обогати, стига до 25% и падат оборотите, като запуша входа към дросел клапата, където отиват газовете ми ставаха - 25% краткоросрочните корекции, компа се мъчи да обедни, защото сместа става по-богата.
Мап сензора не се разваля, а се замърсява, моят беше доста мазен, може да се види с вагком, колко бара показва, но въпреки всичко е малко вероятно да е проблема в мапа.
На празен ход клапана е затворен при бензиновите двигатели, богата смес, по малко въздух, но при теб се получава обратното. За да стабилизира празния ход, би трябвало преди това да ти е идвал въздуха в повече и сместа да е била по бедна, при теб е обратно.
Това намерих в интернет, като информация:
https://sites.google.com/site/fapremove ... na-egr-agr
От личен опит. Аз съм пак с МАП сензор вместо дебитомер, имам PCV вакуум клапан, който го играе нещо, като ЕГР, имах бедна смес и компа се мъчеше да обогати, стига до 25% и падат оборотите, като запуша входа към дросел клапата, където отиват газовете ми ставаха - 25% краткоросрочните корекции, компа се мъчи да обедни, защото сместа става по-богата.
Мап сензора не се разваля, а се замърсява, моят беше доста мазен, може да се види с вагком, колко бара показва, но въпреки всичко е малко вероятно да е проблема в мапа.
Последна промяна от freelancer на Пет 15 сеп 2017 15:09, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 13 ное 2015 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Здрасти,
да, мап-а го извадих и го изчистих, беше мръсен. Тествах после - показва г/д точно налягането - при изгасена кола гледам синоптик и показанията, има малка разлика , но общо взето е точно.
да, мап-а го извадих и го изчистих, беше мръсен. Тествах после - показва г/д точно налягането - при изгасена кола гледам синоптик и показанията, има малка разлика , но общо взето е точно.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
950 мбар показва +-100, това е при мен. И аз така го тествам моя.
Последна промяна от freelancer на Пет 15 сеп 2017 14:26, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 13 ное 2015 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 1.6 16v AZD поредния проблем с обороти
Същата работа и при мен. Общо взето проверих всичко което се сетих , факт че махна ли егр всичко спи.. освен че мапа така вижда повече налягане в колектора, друго не виждам. Държи стоманено 678 оборота..
Доколкото прочетох в тази статия освен чек енджин друг ефект от изключения егр няма(негативен говоря) , не съм еколог по природа..
Доколкото прочетох в тази статия освен чек енджин друг ефект от изключения егр няма(негативен говоря) , не съм еколог по природа..
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 159 госта