Golf IV 1.6 AKL - загуба на антифриз

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
wargod
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 12 яну 2013 16:29
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1600 AKL - 2000
Местоположение: Бургас <-> София

Golf IV 1.6 AKL - загуба на антифриз

Мнениеот wargod » Вто 19 сеп 2017 7:27


Карам Golf IV 1.6 AKL 2000г.
Проблемът е: преди около 2 месеца долях антифриза почти до максимума и около месец и половина не го бях поглеждал. През това време имах няколко извънградски пътувания и доста често (било то в градски или извънградски условия) съм ползвал климатика. Преди две седмици, когато проверих антифриза, видях, че е спаднало нивото му с около 300-400грама. Тогава долях и се започна едно ежедневно следене. Колата се кара на газ и на връзката на един от маркучите за охлаждане на изпарителя, видях, че е леко омазано с антифриз. Последва смяна на маркучите, които са за газовия инжекцион (3 броя, старите бяха понапукани) и си мислех, че всичко е ок. Няколко дни нямаше никакви проблеми, докато вчера видях отново, че има загуба на антифриз (от порядъка на 100-200грама). За този период (от последното доливане до сега - около две седмици), климатика съм го пускал един или два пъти в града. Споменавам климатика, тъй като нещо ме води към мисълта, че може би има общо - може и да греша. От четеното до момента (във форуми на различни марки коли) би трябвало да кажа и че колата харчи масло извън града (често срещан проблем на AKL двигателя).

Та след цялата пледоария:
- според Вас има ли логика този теч на антифриз да е свързан с използването на климатика?
- как да проверя дали има общо между загубата на антифриз и проблемите с харча на масло (гарнитура или нещо подобно)?

Ако имате някакви други идеи, споделете ...




Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Golf IV 1.6 AKL - загуба на антифриз

Мнениеот plameney » Вто 19 сеп 2017 8:29


Здравей колега.Ползването на климатика не води до промяна на нивото на антифриза.Щом колата има газова уредба насочи се към проверка на всички маркучи които участват в газовата уредба-вход /изход на изпарителя и точките където изпарителя се свързва със охлаждането на мотора.Ако там е проверено и е ОК,може да е някое остаряло водно съединение или "О" пръстен на някой датчик или малък пробив на радиатора.Последното нещо за което се сещам е продухана гарнитура и антифриза да отива в цилиндрите.За разхода на масло - гумички,водачи на клапани и сегменти.Гумичките са най-лесни защото не се налага разглобяване на мотора.Само сваляне на капака на клапаните и разпределителния вал.При сглобяването се сменя гарнитурата на капака.За смяна на водачите се сваля главата с последващо притриване на клапаните.За сегментите се отваря картера и се вадят буталата,смяна на биелни лагери и т.н.


Потребителски аватар
wargod
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 12 яну 2013 16:29
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1600 AKL - 2000
Местоположение: Бургас <-> София

Re: Golf IV 1.6 AKL - загуба на антифриз

Мнениеот wargod » Вто 19 сеп 2017 8:52


Уж всичко около газовия инжекцион е наред.
Температурния датчик е сменян преди по-малко от две години, защото му се беше скапал вече О-пръстена, така че не е и от него.

Не знам дали има общо с този проблем, но като паля сутрин (или просто, когато не е палена повече от 4-5часа) и ако опитам да тръгна веднага (без да изчакам 10тина секунди или да съм подал само газ леко на място) и сякаш се задавя колата. Четох, че това може и да е признак за антифриз в цилиндрите?

Колкото до разхода на масло - гумичките са сменяни преди 3 или 4 години и нямаше никаква промяна с това (нито повече, нито по-малко да гори), да не говорим, че и старите си бяха ОК. Явно ще се отваря главата, но да видим кога ще му дойде ред на това...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13428
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Golf IV 1.6 AKL - загуба на антифриз

Мнениеот kris11 » Вто 19 сеп 2017 9:04


1. О пръстена на фланеца -не можеш да го хванеш на топъл двигател се изпарява антифриза.На студен д-л пипни отдолу фланеца. Ако е мазано ясно. О пръстена става квадратен ,понякога фланеца се измята.
2. Водна помпа - пипни отдолу помпата пак на студен двигател .
3. За антифриз в цилиндрите - отвий свещите и ги провери в какво състояние са.Ако са "измити" - влиза антрифриз в цилиндър или цилиндрите.
Вс. това можеш сам да го провериш .
П.П. На въпроса ти :
http://www.akadia.ru/_pages/audivw/inde ... I9PTEyMTcw

поз 13 ,пръстена поз.5

Последна промяна от kris11 на Вто 19 сеп 2017 14:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
wargod
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 12 яну 2013 16:29
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1600 AKL - 2000
Местоположение: Бургас <-> София

Re: Golf IV 1.6 AKL - загуба на антифриз

Мнениеот wargod » Вто 19 сеп 2017 9:28


За свещите явно ще трябва някъде другаде да го погледнат - не ми се иска да пипам да не прецакам нещо.
За кой фланец говориш и къде се намира той?


Потребителски аватар
wargod
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 12 яну 2013 16:29
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1600 AKL - 2000
Местоположение: Бургас <-> София

Re: Golf IV 1.6 AKL - загуба на антифриз

Мнениеот wargod » Чет 21 сеп 2017 13:38


Май ще се окаже фланеца на блока... другата седмица в края ще се сменя и да се надявам, че няма да има повече такива проблеми...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13428
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Golf IV 1.6 AKL - загуба на антифриз

Мнениеот kris11 » Чет 21 сеп 2017 18:45


wargod написа:Май ще се окаже фланеца на блока... другата седмица в края ще се сменя и да се надявам, че няма да има повече такива проблеми...

Можеш да минеш тънко като го провериш на равна повърхост за просвет. Ако е крив = шлайф или нов.Ако повърхността му е равно смяна на о пръстен за под 1 лв
Аз го смених защото нямах време да търся о пръстен. При мен не беше изкривен ,а о пръстена беше изпечен и с подобно на квадрат сечение. Цената му беше 7-8 лв.


Потребителски аватар
wargod
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 12 яну 2013 16:29
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1600 AKL - 2000
Местоположение: Бургас <-> София

Re: Golf IV 1.6 AKL - загуба на антифриз

Мнениеот wargod » Чет 21 сеп 2017 18:54


kris11 написа:
wargod написа:Май ще се окаже фланеца на блока... другата седмица в края ще се сменя и да се надявам, че няма да има повече такива проблеми...

Можеш да минеш тънко като го провериш на равна повърхост за просвет. Ако е крив = шлайф или нов.Ако повърхността му е равно смяна на о пръстен за под 1 лв
Аз го смених защото нямах време да търся о пръстен. При мен не беше изкривен ,а о пръстена беше изпечен и с подобно на квадрат сечение. Цената му беше 7-8 лв.


Разбрахме се вече в сервиза другата събота да го сменят. Дано издържи до тогава. Дано е само това проблема, че споменаха евентуално за гарнитура..


Потребителски аватар
wargod
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 12 яну 2013 16:29
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1600 AKL - 2000
Местоположение: Бургас <-> София

Re: Golf IV 1.6 AKL - загуба на антифриз

Мнениеот wargod » Нед 01 окт 2017 8:33


Фланецът беше сменен вчера. Оказа се, че по блока, около стария фланец, е имало доста дупчици (явно от нередовна смяна на антифриз) и най-вероятно това е била причината за теча. Ще го следя сега да видим дали ще намалее пак, но се надявам, че всичко ще е ок :))
Благодарности на сервиз Elbatron за добре свършената работа!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: chifut, stoqnSDP и 55 госта