Bora 1.6 16v. AZD 105 к.с. 2001 г. оборитите играят?
Bora 1.6 16v. AZD 105 к.с. 2001 г. оборитите играят?
Здравейте,изчетох много по темата,но така и не открих отговор на моите въпроси.Първо искам да започна с това,че колата е закачена на диагностика няколко пъти и все без успех непоказва никакви грешки.Последно я оставих да пренощува пред майстора да я закачи на студен двигател но пак нищо първото и палене е доста трудно и пали на два,три целиндъра и така докато ги изреди.сменен е температурен датчик,почистена е дроселова клапа и адаптирана сменени свещи ,въздушен и горивен филтър.оборотите играят от 500_900 на моменти даже се опитва и да гасне.Майстора и пуска и дим да провери дали не изпуска от някъде но и това без успех.мерихме бензиновата помпа ,каза,че показвала 2 атмосфери а трябвало да е 2,5 но според него не било от това.Другото което каза,че според него колата дори правела по голям вакуум от нормалното.Някакви идеи какво още да пробвам.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: Бора 1.6 16v.оборитите играят azd мотор 2001г 105сс
Да не е вакум маркуч и да дърпа въздух?
Re: Бора 1.6 16v.оборитите играят azd мотор 2001г 105сс
Не,проверени са няма никъде спукан маркуч,а и майстора каза,че вакуума ми е даже много голям.
Re: Бора 1.6 16v.оборитите играят azd мотор 2001г 105сс
Преди да чистиш дросела имаше ли проблеми ? Адаптацията на дросела на двигатели AZD и BCB с компютър marelly 4 е много специфична и не се прави по стандартния начин, а повечето "майстори" си знаят едно и това си правят и ти казват ето изписа adaptacion ok готов си. Да ама не. Намери някой, който наистина знае какво прави и е правил точно такива с този компютър marelly 4. Възможно е също самият дросел да си заминал от годинките и да е за смяна, или при почистването, ако сте местили ръчно клапата да сте я повредили. При тези ел.дросели е абсолютно противопоказно да се мести клапата на ръка. Последствията са - смяна на дросела.
Re: Бора 1.6 16v.оборитите играят azd мотор 2001г 105сс
Пробвахме да го заменим дроселова,но с такъв от морга имаше два и двата ги пробвахме,но без някаква съществена промяна а относно как е адаптиран незнамще попитам и ще пиша
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Бора 1.6 16v.оборитите играят azd мотор 2001г 105сс
Колега, Ivwan, защо да е противопоказно да натискаш "пепрудата" с ръка? Разглобявал съм десетки пъти дросела, имам 2 броя, махал съм и моторчето и не съм имал никакви проблеми, местил съм го на ръка със средното колелце и без него, без капака, чиастил съм четките и пътечките на потенциометрите с контактен спрей. Пътечките се износват, също така, от замърсяването и оксидацията е възможно да се появят паразитни шумове при местенето на четките върху потенциометрите. Дроселът е устроен супер елементарно, бих казал, че е много прост, чудил съм се, кое му е слабото място и освен пътечките и една втулка, където се движи оста на моторчето за други слаби места не се сещам, мисля, че и средното колелце се мандахерца напред назад и е възможно да не зацепва, както трябва на моменти.
Ако някой има опит с разглобяването на дросела и има някакви наблюдения, моля да сподели, но съм сигурен, че при раздвижване на ръка, няма абсолютно никаква опасност от повреди.
Специално за тези дросели май ще е най-добре да пусна една тема със снимков материал или видео, да се види, какво е възможно да се направи при проблем с дросела, но тогава компа си дава грешка за дросел. Ако обаче дросела се адаптира е малко вероятно проблема да е в него.
При игра на обороти проблема е или в смукане на въздух или в дебитомера, ако има такъв. Обикновено са вакуумите, оборотите играят, защото дросела постоянно се мести, за да задържи оборотите, тъй като сместа обеднява на празен ход.
Ако някой има опит с разглобяването на дросела и има някакви наблюдения, моля да сподели, но съм сигурен, че при раздвижване на ръка, няма абсолютно никаква опасност от повреди.
Специално за тези дросели май ще е най-добре да пусна една тема със снимков материал или видео, да се види, какво е възможно да се направи при проблем с дросела, но тогава компа си дава грешка за дросел. Ако обаче дросела се адаптира е малко вероятно проблема да е в него.
При игра на обороти проблема е или в смукане на въздух или в дебитомера, ако има такъв. Обикновено са вакуумите, оборотите играят, защото дросела постоянно се мести, за да задържи оборотите, тъй като сместа обеднява на празен ход.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: Бора 1.6 16v.оборитите играят azd мотор 2001г 105сс
Аз също бая си въртях моя и няма проблеми. Относно Марели 4,не виждам какво по-специално има с адаптацията. Работи си по стандартния начин (60 канал). Разликата се усеща веднага. До колкото знам, само Симос са малко по-различни и то само някои.
Re: Бора 1.6 16v.оборитите играят azd мотор 2001г 105сс
Както вече споменах, като бях при майстора той я надува да провери дали ще изпуска от някъде въздух(пушек),но не от никъде не пуска
Re: Бора 1.6 16v.оборитите играят azd мотор 2001г 105сс
Днес установих нещо,като извадя шлауха който влиза в клапанчето на бензиновата рейка и колата успокоява оборотите,като го вкарам пак и започва да се товари мотора и фаровете намаляват,възможно ли е да е от това клапанче всичко?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Bora 1.6 16v. AZD 105 к.с. 2001 г. оборитите играят?
Това е вакуума на регулатора за налягането на горивото, другият му край отива във всмукателния колектор, от там взима вакуум, без вакуума се вдига налягането на горивото, с вакуум 2,5 бара, без вакуум 3 бара.
Значи проблема може да е в регулатора, аз бих почнал от него, от там и трудното палене, виж дали мембраната му изпуска или е пробита. Имаше ли гориво в тръбичката?
То за това налягането е 2 бара, ама тия майстори много ги разбират нещата и за това се получава така, добре, че ти колега си се захванал сам. По някой път е най-добре, човек да извика неволята и да се оправя сам, много добре си направил с това ръчкане, трябва да се пробва.
Значи проблема може да е в регулатора, аз бих почнал от него, от там и трудното палене, виж дали мембраната му изпуска или е пробита. Имаше ли гориво в тръбичката?
То за това налягането е 2 бара, ама тия майстори много ги разбират нещата и за това се получава така, добре, че ти колега си се захванал сам. По някой път е най-добре, човек да извика неволята и да се оправя сам, много добре си направил с това ръчкане, трябва да се пробва.
Re: Bora 1.6 16v. AZD 105 к.с. 2001 г. оборитите играят?
Мога ли да запаля колата с махнат такъв маркуч? И аз имам проблем с паленето първия път сеедно само стартера върти без да има гориво и после си пали без проблем.
Re: Bora 1.6 16v. AZD 105 к.с. 2001 г. оборитите играят?
Да ,може да запалиш,предстои ми смяна на клапана и ще пиша какво е развитието след смяната му.
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Bora 1.6 16v. AZD 105 к.с. 2001 г. оборитите играят?
Колега работното налягане на помпата е 4 бара, 2 бара са много малко. Без вакуум клапана поне при мен отваря на 4.5 а с вакуум на 4. Трябва да провериш кога отваря клапана защото ако се е прецакал и отваря по рано няма необходимото налягане в рейката. Той се тества доста елементарно, аз точно оня ден го правих - намираш ръчна помпа с манометър и откачаш маркуча от бензиновата помпа към рейката и надуваш с помпата и следиш на колко бара ще отвори клапана. Ще разбереш кога отваря като започне да се връща бензин по другия маркуч. Ако клапана си отваря на 4 търси приблем в ниското налягане на помпата.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 164 госта