https://www.youtube.com/watch?v=zTK9-DoGIVY
Гледах това клипче. На празен ход имаме максимален вакуум и съответно с извадено маркуче от регулатора ще видим осезаема разлика в налягането. Доста е прост като устройство този регулатор. Вътре в него имаме мембрана и над нея пружина. При по-голям вакуум например на празен ход вакуумът смуче мембраната нагоре и съответно през отвора за обратно гориво се връща повече гориво. При напълно отворена дросел клапа би трябвало вакуумът да е минимален и обратното гориво също. Тоест вакуума във всмукателния колектор колкото повече е отворен дросела толкова повече той намалява , а с него и дебита на обратното гориво.
На сегашната ми кола Елантра горивния регулатор е в помпата. На Сеата преди време мерихме налягането на горивото и видяхме, че беше 2.1 бара т.е. ниско на празен ход и стигаше до 2.4-2.5 със свален маркуч на вакуума на регулатора. Майстора ми каза, че и времената на впръскване на дюзите са ми били големи заради тая работа и ме посъветва да сменя помпата. След това на празен ход налягането беше около 2.5 бара, а с изключен вакуум вдигаше около 3 бара. Веднъж бях оставил манометъра на загасена кола и след един час видях, че налягането не беше паднало.
Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
javor_bg написа:Гледах това клипче На празен ход имаме максимален вакуум . съответно с извадено маркуче от регулатора ще видим осезаема разлика в налягането. Доста е прост като устройство този регулатор. Вътре в него имаме мембрана и над нея пружина. При по-голям вакуум например на празен ход вакуумът смуче мембраната нагоре и съответно през отвора за обратно гориво се връща повече гориво. При напълно отворена дросел клапа би трябвало вакуумът да е минимален и обратното гориво също. Тоест вакуума във всмукателния колектор колкото повече е отворен дросела толкова повече той намалява , а с него и дебита на обратното гориво.
На сегашната ми кола Елантра горивния регулатор е в помпата.. .
Силно се съмнявам, че е там - ако не е на рейката, е на бензиновия филтър.
В помпата има предпазен клапан.
И на теб не ти е ясно как работи този прост клапан. При изправна система, дебита на обратното(излишно) гориво не зависи от налягането на горивото в рейката, а от консумацията на гориво на двигателя.
Подчертал съм ти моментите, в които бъркаш.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
Аз казвам какво съм видял на клипчето. Хюндая ми няма бензинов филтър.
Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
Това с няколко пъти на контакт съм го пробвал доста пъти ,защото отначало си виках ще сдава багажа помпата. Ама пък като пали идеално от втория път поразмислих. Не става. Пробвал съм по 2 3 пъти и то чакам по едно 10 секунди, не да въртя ключа само. Бяха ми казали преди време и за имобилайзера уж се ебавал. Е да ама ко общо има той ,че да пали като извадя маркучето. Той няма как да разбира.
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
Колега провери си най-накрая дебита на помпата и налягането и. Относно даването на контакт - това е безмислено - заслушай се и ще видиш че помпата заработва за 1-2 секунди при отваряне на вратата (при работещо микро ключе в бравата) и за 1-2 секунди при първото поддаване на контакта след това ако искаш и 10 пъти дай на контакт помпата няма да заработи. Относно безброблемното палене с изваден вакуум от клапана за мен обяснението е елементарно - при ПХ двигателя прави около 0,6 бара вакуум и клапана отваря на 4 бара (поне при мен не съм сигурен при теб дали не е на 3, но това си го пише на самия клапан), с изваден вакуум клапана отваря на 4.5 бара и затова колата пали по-лесно. Оттук вариантите са 2 или помпата не може да направи достатъчно налягане и ДЕБИТ или клапана отваря при по ниско налягане. Теста за клапана е елементарен - откачаш маркуча от помпата в багажника които отива към рейката (това на загасен двигател ) и си избисляш някакъв преходен щуцер и надуваш с компресор или ръчна помпа с манометър и следиш какво се случва. Ако всичко е наред с клапана ще трябва да помпаш до достигане на 4,5ара и след достигането им клапана трябва да отвори и да чуваш как бензин по магистралата за обратното гориво се връща в резервоара. Ако всичко е ОК напомпай до 4 бара и виж за колко време ще задържи това налягане. След това взимимаш една ръчна вакуум помпа и на маркучето на вакума напомпваш на -0,6 бара налягане и повтаряш теста - трябва да отвори на 4 бара. Ако всичко е ок мериш дебита на помпата - за 1 мин трябва да може да изпомпа около 1,3-1,5 литра. Слет това си правиш установка с 1 манометър и 1 тройик да мериш налягането на помпата в работни условия (затягай добре скобите на маркучите за да не направиш беля). Провери първо дали при отваряне на вратата ти заработва помпата!! И така това трябва да си го направиш сам защото не знам кой от майсторите ще се навие да си прави такива експерименти и ще започне да ти обяснява че не е помпата или нещо от сорта. Всичко което съм ти описъл съм го тествал няколко пъти и става за около 30-40 минути. Успех!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
Просто се закача манометър и прави една хубава отсечка на цялата газ.
Към горния пост - като пише 4 бара на регулатора, означава че това налягане поддържа при АТМОСФЕРНО налягане, подадено към мембраната! Т.е. при извадено маркуче. На празен ход ще е 3.4 бара в случая.
С микроключетата при голф 4 има големи драми...
Интересно как по форумите всички са специалисти, сервизите са некомпетентни, но всъщото време почти всяко изречение започва с "моя майстор"...
От мен толкова по темата, успех!
Към горния пост - като пише 4 бара на регулатора, означава че това налягане поддържа при АТМОСФЕРНО налягане, подадено към мембраната! Т.е. при извадено маркуче. На празен ход ще е 3.4 бара в случая.
С микроключетата при голф 4 има големи драми...
Интересно как по форумите всички са специалисти, сервизите са некомпетентни, но всъщото време почти всяко изречение започва с "моя майстор"...
От мен толкова по темата, успех!
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
Не ме разбирай погрешно не се заяждам или пък се правя на голям специалист (защото знам че не съм), знам че си Майстор и от многоброните ти полезни и верни мнения е ясно че си разбираш от работата - опитал съм се да помогна на колегата с малкото неща които знам.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
последното не беше насочено персонално към теб
и аз искам да помогна на колегата, както ида обясня за пореден път как работи системата, щото има много заблуди относно работата и.
Истината е, че едва ли написаното ще е от голяма полза на автора и не случайно му дадох най-правилния съвет още в началото- да си закара колата на сервиз, иначе ако тръгне сам рискува да се вкара в големи филми и разходи.
и аз искам да помогна на колегата, както ида обясня за пореден път как работи системата, щото има много заблуди относно работата и.
Истината е, че едва ли написаното ще е от голяма полза на автора и не случайно му дадох най-правилния съвет още в началото- да си закара колата на сервиз, иначе ако тръгне сам рискува да се вкара в големи филми и разходи.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
pe6kata написа: Напротив не говорим за едно и също нещо
Обратно гориво има винаги!!! при изправна и работеща система.
Регулаторът регулира прецизно налягането именно чрез промяна на дебита си. Ти твърдиш, отворът му е малък, аз твърдя, че е голям!
Пешко, благодаря за обяснението. Но както казах не знаех точно каква е пропусквателната му система. Тези думи от горе са абсолютно точно казани. Но и аз бях прав за едно единствено и важно нещо че; когато се изгаси мотора регулатора затвара и не би трябвало да пропуска тоест да държи нарягане в рейката в противен случай той е неизправен. Както беше казал и по горе най най добре е да се закачи манометър и ще се види всичко черно на бяло .
Успешен ден.
Последна промяна от ivuchev на Сря 25 окт 2017 3:40, променено общо 3 пъти.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
ivuchev написа:когато се изгаси мотора регулатора затвара и не би трябвало да пропуска тоест да държи нарягане в рейката в противен случай той е неизправен.
Тук си много прав, колега
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
Не е така, при изгасен двигател клапана отваря пак но при по високо налягане (с около онези 0.6 бара) . Това което съм ти написал в предишния пост е тествано и реалното поведение на клапана. Като пише 4 бара на клапана означава че отваря на толкова не по малко, а когато колата не работи отваря на 4+0.6 което е горе долу 4.5-4.6 бара
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
За втори път ти пиша, че бъркаш за едно и също нещо
Обяснил съм ти. Направи ли си труда да прочетеш написаното от мен, включително и от предната страница
Атмосферен мотор, при никакви условия, не може да вдигне по-голямо налягане на горивото в рейката, от това което пише на регулатора, ако той е изправен
При изгасен мотор това налягане се поддържа нормално до 30-на минути, след което почва да спада
Обяснил съм ти. Направи ли си труда да прочетеш написаното от мен, включително и от предната страница
Атмосферен мотор, при никакви условия, не може да вдигне по-голямо налягане на горивото в рейката, от това което пише на регулатора, ако той е изправен
При изгасен мотор това налягане се поддържа нормално до 30-на минути, след което почва да спада
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
Да, обаче за това не съм прав. Вчера вечерта се замислих какво ще стане ако регулатора затваряше примерно ако поради някаква причина се прекъсне тръбичката му за вакуум. Еми ако затваря и вдигне много високо налягане това е страшно. Ще избие от някъде бензин и няма да е приятно. Затова хората за защитили тази ситуация и са направили регулатора винаги да пуска бензин през вакуума. Тази сутрин това е изпробвано лично от мене. Шишето при изваден вакуум се пълнеше. Тоест няма как регулатора да ти затвори съвсем напълно. Маркуча за обратното гориво отива в помпата . В помпата, където влиза маркуча за обратното гориво вероятно има някакъв клапан, който осигурява временно при изгасен мотор да има налягане. Отделно преди помня, че си играх да меря налягането и видях, че с изваден вакуум с нова помпа не вдигна повече от 3.0 бара. Нормално е 2.5 бара с вакуум на празен ход.
Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
интересна тема сте заформили , рядко попадам на нещо, което чета с интерес напоследък
- да добавя и аз нещо, след 2-3 години подобни проблеми бензиновата ми помпа се предаде и я смених , проблемите с първото палене изчезнаха. Пробвах какво ли не, гасене на бензин, вадене на вакуумния маркуч, спирах с предницата надолу, карах по 3-4 дни само на бензин (автомобила е с газов инжекцион) и т.н. и не исках да повярвам , че бензиновата ми помпа няма необходимото налягане и дебит, в което колегата KBK ме убеждаваше настойчиво, е оказа се прав
- и още нещо на Passat b4 2e имах друг проблем свързан с бензиновия регулатор, пропускаше бензин във вакуумните пътища и въздушния филтър се напояваше с бензин в единия край - така се караше 4-5 години, като собственика беше решил, че така трябва да бъде... след смяна сутрешното ''даване'' след запалване се оправи и колата започна да работи нормално.
- да добавя и аз нещо, след 2-3 години подобни проблеми бензиновата ми помпа се предаде и я смених , проблемите с първото палене изчезнаха. Пробвах какво ли не, гасене на бензин, вадене на вакуумния маркуч, спирах с предницата надолу, карах по 3-4 дни само на бензин (автомобила е с газов инжекцион) и т.н. и не исках да повярвам , че бензиновата ми помпа няма необходимото налягане и дебит, в което колегата KBK ме убеждаваше настойчиво, е оказа се прав
- и още нещо на Passat b4 2e имах друг проблем свързан с бензиновия регулатор, пропускаше бензин във вакуумните пътища и въздушния филтър се напояваше с бензин в единия край - така се караше 4-5 години, като собственика беше решил, че така трябва да бъде... след смяна сутрешното ''даване'' след запалване се оправи и колата започна да работи нормално.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос
javor_bg написа: Затова хората за защитили тази ситуация и са направили регулатора винаги да пуска бензин през вакуума. Тази сутрин това е изпробвано лично от мене. Шишето при изваден вакуум се пълнеше. Тоест няма как регулатора да ти затвори съвсем напълно...
В помпата, където влиза маркуча за обратното гориво вероятно има някакъв клапан, който осигурява временно при изгасен мотор да има налягане
Kaк ти идват подобни глупости в главата
Толкова просто бачка, а ти в такива филми влизаш представите си за начинана работа, че не е истина
Никога регулатора не може да остане блокиран, проблемът с регулаторите е,че във времето пружината му омеква и почва да държи по-ниско налягане. Затова и масово се "тунингова" като се огъне с удар корпуса му - натяга се пружината,, това е сиромашки начин да се вдигне налягането.
Другият проблем е да пропусне гориво през мембраната, тогава пълни с бензин маркучето за вакуума.
Третия проблем е много бързо да си губи налягането поради язвички в работната повърхност, боклуче ... и горивото си изтича по линията за обратното гориво.
Обратното гориво НЕ се връща в помпата, а в кошницата. По линия на обратното гориво налягане НЯМА! Хал-хабер си нямаш как работи системата, не е проблем че не знаеш, проблем е че след толкова обяснение продължаваш да не вдяваш.
Съжалявам, но нещата не са нормални.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: S.Stefanov и 90 госта