Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот javor_bg » Пон 23 окт 2017 0:04


https://www.youtube.com/watch?v=zTK9-DoGIVY

Гледах това клипче. На празен ход имаме максимален вакуум и съответно с извадено маркуче от регулатора ще видим осезаема разлика в налягането. Доста е прост като устройство този регулатор. Вътре в него имаме мембрана и над нея пружина. При по-голям вакуум например на празен ход вакуумът смуче мембраната нагоре и съответно през отвора за обратно гориво се връща повече гориво. При напълно отворена дросел клапа би трябвало вакуумът да е минимален и обратното гориво също. Тоест вакуума във всмукателния колектор колкото повече е отворен дросела толкова повече той намалява , а с него и дебита на обратното гориво.

На сегашната ми кола Елантра горивния регулатор е в помпата. На Сеата преди време мерихме налягането на горивото и видяхме, че беше 2.1 бара т.е. ниско на празен ход и стигаше до 2.4-2.5 със свален маркуч на вакуума на регулатора. Майстора ми каза, че и времената на впръскване на дюзите са ми били големи заради тая работа и ме посъветва да сменя помпата. След това на празен ход налягането беше около 2.5 бара, а с изключен вакуум вдигаше около 3 бара. Веднъж бях оставил манометъра на загасена кола и след един час видях, че налягането не беше паднало.




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот pe6kata » Пон 23 окт 2017 3:43


javor_bg написа:Гледах това клипче На празен ход имаме максимален вакуум . съответно с извадено маркуче от регулатора ще видим осезаема разлика в налягането. Доста е прост като устройство този регулатор. Вътре в него имаме мембрана и над нея пружина. При по-голям вакуум например на празен ход вакуумът смуче мембраната нагоре и съответно през отвора за обратно гориво се връща повече гориво. При напълно отворена дросел клапа би трябвало вакуумът да е минимален и обратното гориво също. Тоест вакуума във всмукателния колектор колкото повече е отворен дросела толкова повече той намалява , а с него и дебита на обратното гориво.

На сегашната ми кола Елантра горивния регулатор е в помпата.. .


Силно се съмнявам, че е там - ако не е на рейката, е на бензиновия филтър.
В помпата има предпазен клапан.
И на теб не ти е ясно как работи този прост клапан. При изправна система, дебита на обратното(излишно) гориво не зависи от налягането на горивото в рейката, а от консумацията на гориво на двигателя.
Подчертал съм ти моментите, в които бъркаш.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот javor_bg » Пон 23 окт 2017 7:59


Аз казвам какво съм видял на клипчето. Хюндая ми няма бензинов филтър.


gddbg
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 18 юни 2016 20:05
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот gddbg » Пон 23 окт 2017 8:24


Това с няколко пъти на контакт съм го пробвал доста пъти ,защото отначало си виках ще сдава багажа помпата. Ама пък като пали идеално от втория път поразмислих. Не става. Пробвал съм по 2 3 пъти и то чакам по едно 10 секунди, не да въртя ключа само. Бяха ми казали преди време и за имобилайзера уж се ебавал. Е да ама ко общо има той ,че да пали като извадя маркучето. Той няма как да разбира. :biggrin


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот KBK » Пон 23 окт 2017 9:36


Колега провери си най-накрая дебита на помпата и налягането и. Относно даването на контакт - това е безмислено - заслушай се и ще видиш че помпата заработва за 1-2 секунди при отваряне на вратата (при работещо микро ключе в бравата) и за 1-2 секунди при първото поддаване на контакта след това ако искаш и 10 пъти дай на контакт помпата няма да заработи. Относно безброблемното палене с изваден вакуум от клапана за мен обяснението е елементарно - при ПХ двигателя прави около 0,6 бара вакуум и клапана отваря на 4 бара (поне при мен не съм сигурен при теб дали не е на 3, но това си го пише на самия клапан), с изваден вакуум клапана отваря на 4.5 бара и затова колата пали по-лесно. Оттук вариантите са 2 или помпата не може да направи достатъчно налягане и ДЕБИТ или клапана отваря при по ниско налягане. Теста за клапана е елементарен - откачаш маркуча от помпата в багажника които отива към рейката (това на загасен двигател :biggrin ) и си избисляш някакъв преходен щуцер и надуваш с компресор или ръчна помпа с манометър и следиш какво се случва. Ако всичко е наред с клапана ще трябва да помпаш до достигане на 4,5ара и след достигането им клапана трябва да отвори и да чуваш как бензин по магистралата за обратното гориво се връща в резервоара. Ако всичко е ОК напомпай до 4 бара и виж за колко време ще задържи това налягане. След това взимимаш една ръчна вакуум помпа и на маркучето на вакума напомпваш на -0,6 бара налягане и повтаряш теста - трябва да отвори на 4 бара. Ако всичко е ок мериш дебита на помпата - за 1 мин трябва да може да изпомпа около 1,3-1,5 литра. Слет това си правиш установка с 1 манометър и 1 тройик да мериш налягането на помпата в работни условия (затягай добре скобите на маркучите за да не направиш беля). Провери първо дали при отваряне на вратата ти заработва помпата!! И така това трябва да си го направиш сам защото не знам кой от майсторите ще се навие да си прави такива експерименти и ще започне да ти обяснява че не е помпата или нещо от сорта. Всичко което съм ти описъл съм го тествал няколко пъти и става за около 30-40 минути. Успех!


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот pe6kata » Пон 23 окт 2017 10:42


Просто се закача манометър и прави една хубава отсечка на цялата газ.

Към горния пост - като пише 4 бара на регулатора, означава че това налягане поддържа при АТМОСФЕРНО налягане, подадено към мембраната! Т.е. при извадено маркуче. На празен ход ще е 3.4 бара в случая.
С микроключетата при голф 4 има големи драми...

Интересно как по форумите всички са специалисти, сервизите са некомпетентни, но всъщото време почти всяко изречение започва с "моя майстор"...

От мен толкова по темата, успех!


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот KBK » Пон 23 окт 2017 10:52


Не ме разбирай погрешно не се заяждам или пък се правя на голям специалист (защото знам че не съм), знам че си Майстор и от многоброните ти полезни и верни мнения е ясно че си разбираш от работата - опитал съм се да помогна на колегата с малкото неща които знам. :beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот pe6kata » Пон 23 окт 2017 11:53


последното не беше насочено персонално към теб :beer

и аз искам да помогна на колегата, както ида обясня за пореден път как работи системата, щото има много заблуди относно работата и.

Истината е, че едва ли написаното ще е от голяма полза на автора и не случайно му дадох най-правилния съвет още в началото- да си закара колата на сервиз, иначе ако тръгне сам рискува да се вкара в големи филми и разходи.


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот ivuchev » Пон 23 окт 2017 12:11


pe6kata написа: Напротив не говорим за едно и също нещо icon_idea
Обратно гориво има винаги!!! при изправна и работеща система.
Регулаторът регулира прецизно налягането именно чрез промяна на дебита си. Ти твърдиш, отворът му е малък, аз твърдя, че е голям!


Пешко, благодаря за обяснението. Но както казах не знаех точно каква е пропусквателната му система. Тези думи от горе са абсолютно точно казани. Но и аз бях прав за едно единствено и важно нещо че; когато се изгаси мотора регулатора затвара и не би трябвало да пропуска тоест да държи нарягане в рейката в противен случай той е неизправен. Както беше казал и по горе най най добре е да се закачи манометър и ще се види всичко черно на бяло .

Успешен ден.

Последна промяна от ivuchev на Сря 25 окт 2017 3:40, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот javor_bg » Пон 23 окт 2017 21:21


ivuchev написа:когато се изгаси мотора регулатора затвара и не би трябвало да пропуска тоест да държи нарягане в рейката в противен случай той е неизправен.


Тук си много прав, колега :beer


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот KBK » Пон 23 окт 2017 23:56


Не е така, при изгасен двигател клапана отваря пак но при по високо налягане (с около онези 0.6 бара) . Това което съм ти написал в предишния пост е тествано и реалното поведение на клапана. Като пише 4 бара на клапана означава че отваря на толкова не по малко, а когато колата не работи отваря на 4+0.6 което е горе долу 4.5-4.6 бара


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот pe6kata » Вто 24 окт 2017 7:38


За втори път ти пиша, че бъркаш за едно и също нещо :exclaim
Обяснил съм ти. Направи ли си труда да прочетеш написаното от мен, включително и от предната страница

Атмосферен мотор, при никакви условия, не може да вдигне по-голямо налягане на горивото в рейката, от това което пише на регулатора, ако той е изправен :exclaim

При изгасен мотор това налягане се поддържа нормално до 30-на минути, след което почва да спада


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот javor_bg » Вто 24 окт 2017 9:32


Да, обаче за това не съм прав. Вчера вечерта се замислих какво ще стане ако регулатора затваряше примерно ако поради някаква причина се прекъсне тръбичката му за вакуум. Еми ако затваря и вдигне много високо налягане това е страшно. Ще избие от някъде бензин и няма да е приятно. Затова хората за защитили тази ситуация и са направили регулатора винаги да пуска бензин през вакуума. Тази сутрин това е изпробвано лично от мене. Шишето при изваден вакуум се пълнеше. Тоест няма как регулатора да ти затвори съвсем напълно. Маркуча за обратното гориво отива в помпата . В помпата, където влиза маркуча за обратното гориво вероятно има някакъв клапан, който осигурява временно при изгасен мотор да има налягане. Отделно преди помня, че си играх да меря налягането и видях, че с изваден вакуум с нова помпа не вдигна повече от 3.0 бара. Нормално е 2.5 бара с вакуум на празен ход.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 24 окт 2017 9:42


интересна тема сте заформили , рядко попадам на нещо, което чета с интерес напоследък :beer
- да добавя и аз нещо, след 2-3 години подобни проблеми бензиновата ми помпа се предаде и я смених , проблемите с първото палене изчезнаха. Пробвах какво ли не, гасене на бензин, вадене на вакуумния маркуч, спирах с предницата надолу, карах по 3-4 дни само на бензин (автомобила е с газов инжекцион) и т.н. и не исках да повярвам , че бензиновата ми помпа няма необходимото налягане и дебит, в което колегата KBK ме убеждаваше настойчиво, е оказа се прав :beer
- и още нещо на Passat b4 2e имах друг проблем свързан с бензиновия регулатор, пропускаше бензин във вакуумните пътища и въздушния филтър се напояваше с бензин в единия край - така се караше 4-5 години, като собственика беше решил, че така трябва да бъде... след смяна сутрешното ''даване'' след запалване се оправи и колата започна да работи нормално.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Golf 4 1.6 16v регулатор за налягане на горивото въпрос

Мнениеот pe6kata » Вто 24 окт 2017 11:13


javor_bg написа: Затова хората за защитили тази ситуация и са направили регулатора винаги да пуска бензин през вакуума. Тази сутрин това е изпробвано лично от мене. Шишето при изваден вакуум се пълнеше. Тоест няма как регулатора да ти затвори съвсем напълно...
В помпата, където влиза маркуча за обратното гориво вероятно има някакъв клапан, който осигурява временно при изгасен мотор да има налягане


Kaк ти идват подобни глупости в главата :eek
Толкова просто бачка, а ти в такива филми влизаш представите си за начинана работа, че не е истина :eek

Никога регулатора не може да остане блокиран, проблемът с регулаторите е,че във времето пружината му омеква и почва да държи по-ниско налягане. Затова и масово се "тунингова" като се огъне с удар корпуса му - натяга се пружината,, това е сиромашки начин да се вдигне налягането.

Другият проблем е да пропусне гориво през мембраната, тогава пълни с бензин маркучето за вакуума.

Третия проблем е много бързо да си губи налягането поради язвички в работната повърхност, боклуче ... и горивото си изтича по линията за обратното гориво.

Обратното гориво НЕ се връща в помпата, а в кошницата. По линия на обратното гориво налягане НЯМА! Хал-хабер си нямаш как работи системата, не е проблем че не знаеш, проблем е че след толкова обяснение продължаваш да не вдяваш.

Съжалявам, но нещата не са нормални.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: S.Stefanov и 90 госта