Добър вечер, имам 2 проблема с колата - Венто 92ра 90 кс моно инжекция
1.Преди лятото ми се развали радиатора на колата и тогава го смениха и от тогава колата е с много слабо парно, беше сменен и термостата, той също не държи 90 градуса, а е винаги 70-75 (това значи ли че е дефектен ?) Още след като бяха сменени нещата видях, че не е както трябва направено, но беше лято и не ми трябваше топло, но сега е повече от необходимо...Къде може да е проблема, двете тръби към радиатора загряват, чудя се дали е възможно да има някакво запушване и просто да преминава много малко течност през радиатора и в резултат на това да е слабо парното ? Иначе не вървам толко да има значение с каква марка радиатор си, дали е оригиналния или не, все пак ако през него преминават 70 градуса трябва да духа много топло...
2. Днес докато пътувах по магистралата ми светна лампичката на акумулатора, значи има проблем сас зареждането му, иначе казано - не се зарежда...За късмет успях да стигна до вкъщи, студентски град. Но искам да ви попитам каква може да е причината за това спиране на зареждането ? И има ли някой колега тук със зарядно за акумулатор да го заредя да мога да се прибера и да я откарам да видят какъв е проблема ?
Vento - Без парно и проблем с акумулатор
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Vento без парно и проблем с акумулатор
Съвсем скоро ще ти заключат темата щото не си счел за нужно да прочетеш правила. Освен правилата не е зле да поразгледаш и някоя от стотиците съществуващите вече теми за парно и термостати.
За кой радиатор пишеш, че е сменен?
За кой радиатор пишеш, че е сменен?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Vento без парно и проблем с акумулатор
Относно зареждането - алтернатор.Или четките са изхабени или реле регулатора се е повредило.Заедно с четките е Цена м/у 15 и 25 лв според марка и от къде се купува.Сменя се лесно, ако нямаш пластмасов похлюпак на задната част на алтернатора.2 винта за кръстата отвертка, предварително откачен 1 полюс на акумулатора.
За всеки случай си провери и ремъка за алтернатора.
Относно температурата измери каква е в казанчето след като е загряла колата.Има евтини м,ултицети с датчик за температура /8-15 лв/. Може да те лъже самото табло или темп.датчик. Ако темп рпи измерването не е 90 гр - нов термостат.
Най- веротно клапата ти е без дунапрен вече -облепяне ,има теми. Едва тогава се занимавай с радиаторчето.
Не ми стана ясно кой радиатор е сменен ?? Ако е на парното продават боклуци
За всеки случай си провери и ремъка за алтернатора.
Относно температурата измери каква е в казанчето след като е загряла колата.Има евтини м,ултицети с датчик за температура /8-15 лв/. Може да те лъже самото табло или темп.датчик. Ако темп рпи измерването не е 90 гр - нов термостат.
Най- веротно клапата ти е без дунапрен вече -облепяне ,има теми. Едва тогава се занимавай с радиаторчето.
Не ми стана ясно кой радиатор е сменен ?? Ако е на парното продават боклуци
Re: Vento без парно и проблем с акумулатор
Да, радиатора на парното беше сменен, мисля че новия радиатор беше марка Febi
Re: Vento без парно и проблем с акумулатор
а и между другото след като беше сменено имаше доста парченца дунапрен които се появяваха през парното...явно това е преблема...
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Vento без парно и проблем с акумулатор
PjoteR92 написа:все пак ако през него преминават 70 градуса трябва да духа много топло...
Там е работата, че не минават през него, а само така ти се струва. Всъщност водата влиза през входа и директно излиза през изхода без да обикаля по тръбичките.
Първо си провери термостата - палиш студената кола на място и непрекъснато опипваш маркучите към големия радиатор. Долния трябва да остане ледено студен до достигането на 80 - 90 градуса измерени с термометър, а не по таблото. И меренето в казанчето също никак не е точно. Термосондите на мултицетите са изключително неточни и изобщо не трябва да им се вярва.
За зареждането най-вероятно си за четки, ако наистина проблема е в тях и можеш да си ги смениш сам ремонта ще ти струва няколко лева.
Всъщност не мисля, че ще се справиш сам, потърси читав майстор. Разбира се не този, който ти е сменял термостата и радиаторчето. Въпросния майстор със сигурност е видял проблема с дунапрена, но го е оставил така за да може да ти вземе още 100лв след няколко месеца.
Re: Vento без парно и проблем с акумулатор
Добре а за акумулатора да ви попитам, модела му е Magneti Morelli DAL 1919, значи от момента на светване на лампичката докато се прибрах са минали 2 часа някъде, през които 3 пъти я палих и фаровете са работили около час и половина, накрая вече и самата светлина на таблото беше доста избледняла.Сега съм го сложил да се зарежда 14 часа и 30 минути вече и все още не е светнал зеления индикатор на акумулатора, самия акумулатор е необслужваем.
Ето снимки на акумулатора и зарядното
http://postimg.org/image/4o97xmxxv/
http://postimg.org/image/7uv138qkz/
http://postimg.org/image/4zmfyw2dt/
Нормално ли е толко време да се зарежда вече и дали ще се наложи да го сменям след като отстраня проблема с колата ?
Ето снимки на акумулатора и зарядното
http://postimg.org/image/4o97xmxxv/
http://postimg.org/image/7uv138qkz/
http://postimg.org/image/4zmfyw2dt/
Нормално ли е толко време да се зарежда вече и дали ще се наложи да го сменям след като отстраня проблема с колата ?
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Vento без парно и проблем с акумулатор
Незабавно го махай от зарядното
Акумулатора ти отдавна се презарежда - демек му намалява нивото и май няма как да го допълниш Или си купи читаво зарядно или мултицет и при достигане на 15В го изключвай.
Това око е сложено само да баламосва наивниците и хич не трябва да се гледа.
Акумулатора ти отдавна се презарежда - демек му намалява нивото и май няма как да го допълниш Или си купи читаво зарядно или мултицет и при достигане на 15В го изключвай.
Това око е сложено само да баламосва наивниците и хич не трябва да се гледа.
Re: Vento - Без парно и проблем с акумулатор
Добре махнах го, утре искам да се прибера, пътя е 1 час и 10 минути, няма да пускам нищо в колата дори фаровете, дали ще издържи, и да го пусна ли преди да тръгна за някакво време да се зарежда ?
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Vento - Без парно и проблем с акумулатор
Не знам в какво състояние ти е акумулатора, но без фарове почти е сигурно, че ще издържи. Непосредствено преди тръгване го сложи още 1 час на зарядното. Ако го обвиеш с някакъв парцал да не изстива в колата също много ще му помогнеш.
Re: Vento - Без парно и проблем с акумулатор
А колеги от къде да купя термоустойчиво тиксо (сиво някакво имало) за да направя облепването и за тази цел трябва ли да си сваля цялото табло на колата ?
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Vento - Без парно и проблем с акумулатор
Имах подобен проблем с парното и на моето венто преди години, точно след смяната на радиаторчето! Причината се оказа най-баналната - майсторягите недогледали свързването, и разменили маркучите, резултата беше много слабо, или липса на парно!
Имах и подобен проблем с термостата, даже не вдигаше и 50-60 градуса, и то през лятото, на дълъг път. Смениха го, и започна да държи пък 100-110, тъй и не разбрах, защо ми показва толкова, при все, че нямаше прегряване, или нещо друго!
Имах и подобен проблем с термостата, даже не вдигаше и 50-60 градуса, и то през лятото, на дълъг път. Смениха го, и започна да държи пък 100-110, тъй и не разбрах, защо ми показва толкова, при все, че нямаше прегряване, или нещо друго!
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: Vento - Без парно и проблем с акумулатор
Преди месец махах таблото да облепям клапите, че нямаше никакво топло, но се оказа, че и радиаторчето е за смяна. Смених и облепих клапите с такова тиксо каквото спомена ( купих си го от Карфур) и отгоре намазах с термоустойчив силикон за всеки случай . Сега топлото е на 6 . Ако решиш сам да си го правиш, повикай приятел, защото на моменти са необходими 4 ръце, ако ли не, приготви си 100тина лева отново.
Re: Vento - Без парно и проблем с акумулатор
Аз не мога да си обясна и друго нещо, как така колата ми работи 30 минути на едно място и не вдига повече от 70 градуса, долната тръба на радиатора остава студена, а горната много гореща, както и тръбите за парното. Ясно е, че термостата не работи както трябва, но ако го смена ще се промени ли това ?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 147 госта