Golf MK4 2002г. 1.9 ARL - Трудно включване на скоростите и стържене на полусъединител

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Dr3n0x
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 16 окт 2016 17:10
Автомобил: Volkswagen Golf Mk4
Двигател: TDI ARL

Golf MK4 2002г. 1.9 ARL - Трудно включване на скоростите и стържене на полусъединител

Мнениеот Dr3n0x » Пон 11 дек 2017 19:18


Здравейте,
имам много дразнещ проблем, който се опитвам да отстраня от доста време. Проблемът е свързан с включването на скоростите. Април месец, тази година смених съединител комплект (демпферен маховик, феродов, притискател диск и лагер помпа), понеже маховика прилопваше при студен мотор. Като заложих на производител Закс, старият, който беше и все още заводския, също беше на Закс (освен лагер помпата, тя беше на Лук). Така ето и проблемът - запъване при включването на скоростите. След смяната на съединителя не усетих промяна във включването, само в твърдостта на педала, стана доста мек, но за кратко. Сега пак е твърд.
Юли месец смених всички лагери на скоростната кутия с оригинални. Промяна никаква, даже стана по зле. Преди смяната имах леко запъване само при включване на първа, а при новите лагери започнаха да запъват и втора и задна.
Преди две седмици са сменени и синхронизаторите с оригиналнитe, от 1-ва до 6-та, без задна скорост (до колкото знам тя е с пружина). Промяна във включването, няма! Първа и задна влизат с голямо усилие, освен ако на се движа много бавно ( с 5 км/ч), тогава първа се включва нормално без това запъване. Задна забелязах, че се включва нормално като държа съединителя натиснат и пусна колата метър напред. Също включа ли някоя от скоростите и държа натиснат съединителя, при изключването им и отново включването им, го няма проблемът. Пусна ли съединителя и пак се появява. Още нещо, което забелязах при превключване от 2-ра на 3-та, 3-та на 4-та, ако изчакам да паднат оборотите на 900 - 1000, скоростите влизат по - лесно.
Сменени са също трите тампона на двигателя с оригинални (тях ги смених малко след съединителя), както и маслото в скоростната кутия, също с оригиналното на Vw.
Миналият понеделник установих, че има и стържете на полусъединител. При натискане до край педала на съединителя, стърженето го няма, а пусна ли съединителя пак го няма.
Може ли съединителя да ми прави проблеми (да увлича) и от там да идва това запъвани при включването на скоростите?
Ако някой е имал същият проблем или подобен и е намерил решението му, моля да го сподели. Благодаря предварително на отзовалите се, относно моя проблем. :wink :wink :wink :bowdown :bowdown :bowdown

Последна промяна от Dr3n0x на Пон 11 дек 2017 20:59, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Daniel Kuntov
Мнения: 820
Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: GTI 2.0 8V AGG

Re: Golf MK4 2002г. 1.9 ARL - Трудно включване на скоростите и стържене на полусъединител

Мнениеот Daniel Kuntov » Пон 11 дек 2017 20:51


Аз лично попаднах на Закс менте,така че няма се учудя ако проблема е в съединителя!


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: Golf MK4 2002г. 1.9 ARL - Трудно включване на скоростите и стържене на полусъединител

Мнениеот barutchiev » Вто 12 дек 2017 20:45


Нормално е педала да е бил мек само в началото, а после да си се втвърди. Аз имах подобен проблем, но проблемът в едно 90% беше в тампона (кокъла) Смених го и работите се пооправиха. Ееее не напълно, пак позапъват, но вече им хванах цаката. На определена скорост влизат като в масло.


Gesha15
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 27 апр 2017 17:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 2002г. 1.9 ARL - Трудно включване на скоростите и стържене на полусъединител

Мнениеот Gesha15 » Чет 14 дек 2017 15:37


Следя за стърженето на полусъединител!


Dr3n0x
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 16 окт 2016 17:10
Автомобил: Volkswagen Golf Mk4
Двигател: TDI ARL

Re: Golf MK4 2002г. 1.9 ARL - Трудно включване на скоростите и стържене на полусъединител

Мнениеот Dr3n0x » Чет 21 дек 2017 21:21


Съединителят е сменен комплект, на производител Лук, тоест демпферния маховик, притискателния, феродовия диск и лагер помпата. Промяна относно включването на скоростите НЯМА , със стърженето на полусъединител, поутихна, но сякаш пак се чува, много тихо. Имам едно питане, някой да знае много добър, много разбиращ майстор/и , сервиз/и , които ремонтират скоростни кутии? За предпочитане е ръчни шест степенни кутии. Най - удобно ще ми е около Бургаска област, но не и проблем да е и по - надалеч! :bowdown :bowdown :bowdown



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта