Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот barutchiev » Пет 19 яну 2018 14:48


Ако имаш проблем с вакума на сервото, може да забележиш, че ако оставиш колата да не работи около ден, при натискане на педала на спирачката, още веднага е твърд.




etienlevi
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 03 яну 2018 15:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот etienlevi » Пет 19 яну 2018 15:36


Нормална си е спирачката .


mitice
Мнения: 379
Регистриран на: Вто 04 окт 2016 19:59
Автомобил: Golf 3 Europe
Двигател: ABU

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот mitice » Пет 19 яну 2018 16:46


Странно и аз имам същия проблем но с 3ка 1.6 АБУ по байр с муцуната нагоре ксто постой 30 мин - 1 час като запаля ако не държа газ обороти падат и гасне.Пускам бензин и потеглям и още с излизането от байра ксто настъпвам газта забива нос щом върна газта е ок.Имам и някакви проблеми с играещи обороти.А волана при завой става твърд дали пък и при мен няма нещо такова?Дросела като го погледна отвън има нещо кафяво стекло се по него.


etienlevi
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 03 яну 2018 15:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот etienlevi » Пет 19 яну 2018 17:31


При мен проблема е само при студен двигател и само на бензин на газ проблема го няма . Загрее ли колата и на бензин и на газ си върви идеално .


Потребителски аватар
larri
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 15 окт 2008 22:49
Автомобил: VW Golf 4 1999г
Двигател: AKL 1600КБ
Местоположение: Пазарджик

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот larri » Нед 21 яну 2018 22:34


Колега,какво стана с проблема,има ли развитие? И при мен го има на същия двигател.След смяна на съединителя с нов ,нещата при мен се подобриха но вероятно има и връзка с оборотите на празен ход които при мен са 700 след като загрее. Мисля да ги променя на 800 но трябва да се ходи на диагностик.


etienlevi
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 03 яну 2018 15:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот etienlevi » Пон 22 яну 2018 14:30


Няма развитие за сега. При мен оборотите на празен ход са стабилни. Но не го прави всеки път , една сутрин гасне при подаване на газ , на другата си тръгва нормално ... Ходих пак на диагностика и пак никакви грешки не излизат.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот freelancer » Вто 23 яну 2018 11:32


Пробвай с друга дросел клапа, ако имаш възможност не я плащай, но мисля, че е от там проблема. Аз имам две, чистя едната и я слагам, докато изчистя другата и с едната ми прави този номер много рядко. Ако вакуумите са ти наред обърни внимание на дросела, не дава грешки, но самият дросел, който е с вграденото моторче в корпуса не работи коректно.
Пистите не подават точното напрежение, моторчето може и да е с разбита втулка, пластинките да не контактуват за момент, или някоя от тях. Не мога да ти кажа с точност, но си мисля, че от там идва този проблем, защото, като подадеш газ се отваря клапата.
Друг вариант е да пикае някой инжектор или датчика за температурата да не показва точно.
Най-вероятно имаш проблемен участък по пистите на потенциометъра, за това, ако намериш друг дросел, работещ, ще е най-добре.
Не го прави всеки път, защото при различна температура, дросела се отваря различно, пали в друг режим. Предполагам, че като е много студено и я запалиш нямаш проблеми? Обаче, ако е по-топло или е стояла малко, след като си я карал и е позистинала пак го прави, така ли е?

Друго, което може да пробваш е да покараш само на бензин, въпреки, че и преди газовата си имал проблем, те тия стари коли имат обикновено повече от един проблем, може да си оправил проблема на бензин, но сега с газовата да си прави кофти адаптации и сутрин сместа да и идва бедна, пробвай и това, за да си по-сигурен, даже преди пробата с дросела.


etienlevi
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 03 яну 2018 15:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот etienlevi » Вто 23 яну 2018 16:37


Мерси много за изчерпателния отговор!
И това го пробвах карах я само на бензин , сутринта беше по-зле ...


etienlevi
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 03 яну 2018 15:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот etienlevi » Вто 06 фев 2018 18:30


Здравейте водих колата на майстор и след чистене на дросела и нови настройки на газовата проблема поне за сега изчезна .Явно лоши настройки на газовата са бъркали еку-то и от там лошата работа на студен двигател .


gddbg
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 18 юни 2016 20:05
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот gddbg » Сря 07 фев 2018 18:51


Здравейте, малко в страни от темата въпреки ,че и аз го имам на моменти това ,но по-често имам придръпване при отпускане на газта. Примерно от 3000 оборота ако пусна рязко педала придръпва едно такова един или два пъти. Но го дължа на това ,че може би като отпусна педала клапата под натиска на пружината се затваря доста рязко. Не знам дали така трябва. Дросела е почистван със спрей до блясък и самия механизъм беше чист. И адаптиран както пише в сайта на рос тек. Въпреки ,че доста хора казват ,че не бил този метод точния ама никой и не казва как трябва.
Искам да попитам нормално ли е преди да запаля ако съм натиснал 2 3 пъти спирачката, колата да пали на по-високи обороти и по-лесно?


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот barutchiev » Чет 08 фев 2018 9:57


Защо да не е точния метод? Точно така си се прави, има различия само със Simos компютрите. При мен също се наблюдава подобна картинка с придърпване при рязко пускане на газта
Предполагам, че оставяш двигателя да загрее на 80+ градуса и чакаш 30 сек след адаптацията преди да затвориш?

Ето начина за Simos написан от колегата @rudoni.

Изображение


gddbg
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 18 юни 2016 20:05
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот gddbg » Чет 08 фев 2018 23:42


Аз по принцип съм с 1.6 16v като адаптирам както е описано в сайта им,но не на загрял двигател, защото обикновено докато я сваля и изчистя тя си поизстива. А и то на загрял двигател малко зор ще е да я сваля. Всичко е горещо. :smile Адаптирвам я веднага след като я сложа. Не знам дали е по-правилно на загрял двигател да е. Мисля ,че и в сайта им не пише.


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот barutchiev » Пет 09 фев 2018 11:42


Пише, че трябва да е между 5 и 95 градуса, но със самия кабел ми дойде упътване и на БГ, в което пише, че най добре е да е над 80 градуса. Разбира се, че не я чистя гореща. След като е изчистя, я оставям да поработи малко на място и тогава я адаптирам.
Също съм с 1.6 16V.


kasbg
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот kasbg » Съб 03 мар 2018 10:49


1. Провери много внимателно всички тънки тръбички на вакума около смукателния колектор.
2. Провери гофрираните пластмасови тръби преди дроселната клапа (особено отклонението към капака на двигателя за маслените пари)
3. Смени О-пръстените на смукателния колектор.
4. Провери вакуумния регулатор за херметичност и движението на клапата в смукателния колектор.
След като си смених мембраната на вакуумния регулатор, двигателя престана да забива и колата стана по-пъргава.


Този двигател AKL е много капризен от към смукателната страна за херметичност.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13423
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Golf 4 1.6 AKL 1998 , Проблем при студен двигател

Мнениеот kris11 » Съб 03 мар 2018 17:31


barutchiev написа:Пише, че трябва да е между 5 и 95 градуса, но със самия кабел ми дойде упътване и на БГ, в което пише, че най добре е да е над 80 градуса.

Рос тех си пишат адаптация при над 80 гр.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], victory1983 и 28 госта