Golf MK3 1993г. 1.9 TD AAZ - високо напрежение от алтернатора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
velikdunchev2
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 25 яну 2018 21:34
Автомобил:
Двигател:

Golf MK3 1993г. 1.9 TD AAZ - високо напрежение от алтернатора

Мнениеот velikdunchev2 » Чет 25 яну 2018 22:10


Здравейте. Лампата на таблото за акумулатора светеше и оборотомера беше на нула. Изкарах регулатора, позачистих контактите и го върнах. Меря без да съм свързал дебелия кабел за акумулатора -> 19.5V. Четките бяха с дължина около 3 мм и реших, че е за смяна. Продавача ме увери че с новия регулатор ше си реша проблема, някакъв Мобилетрон за 16 лева (кутията има надпис франсизкуп). Но и с него напрежението от алтернатора е такова. Свързах кабела към акумулатора и почна да го зарежда, но оборотите паднаха доста, не са както преди (при загрял двигател бяха 1000 - нарочно заради тресенето, а сега пак при загрял около 800). Релето за подгревните свещи го изкарах преди да почна да се занимавам с този проблем, за да не падне съвсем акумулатора). От един малък сервиз ме увериха, че всичко е наред, но аз се питам защо акумулатора се явява такъв консуматор (100Ah батерия) - та подгревните свещи далеч по-малко мъчат двигателя? И редно ли е напрежението от несвързан алтернатор да е толкова високо - уж този регулатор трябва да го намали на 14V? Иначе беше паднал до 10.5V, но след няколко минути се качи до към 14V. Ако допра ухото на дебелия кабел до болта на алтернатора (дето се свързва) за 7-8 секунди се загрява силно.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK3 1993г. 1.9 TD AAZ - високо напрежение от алтернатора

Мнениеот radotom » Чет 25 яну 2018 22:57


Пич, повече не барай! :scare3

До тук само 3 фатални грешки, ама явно си яко късметлия...


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK3 1993г. 1.9 TD AAZ - високо напрежение от алтернатора

Мнениеот инжектопляктор » Чет 25 яну 2018 23:09


Проблемът не е регулатора, а диодния блок.Колата все още се движи, защото е от старите дизели без електроника. Ако беше от новите, най-вероятно щеше да опука компютъра. Не я карай така, а смени алтернатора или го ремонтирай!!


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Golf MK3 1993г. 1.9 TD AAZ - високо напрежение от алтернатора

Мнениеот georgebonev » Пет 26 яну 2018 8:45


Никога не пускай двигателя при откачен кабел от алтернатора към акумулатора...
Както и не откачай акумулатора, по време на работа на двигателя!
Нормалното зареждане на алтернатора е между 13.4 и 14.4, като обикновено е 13.8-14.2 с/без консуматори.

Сменили сте регулатора, но за инфо за колегите:
:arrow viewtopic.php?f=11&t=425932


velikdunchev2
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 25 яну 2018 21:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK3 1993г. 1.9 TD AAZ - високо напрежение от алтернатора

Мнениеот velikdunchev2 » Вто 30 яну 2018 18:10


Поуката - напрежението от алтернатора не се мери без да е свързано, затова е показвало 19.5V
Какво стана - взех друг алтернатор за проба от моргата, друг майстор го видя на стенд че е ОК, свалихме моя... и той си беше наред (14.5V) и си го върна на мястото. Та 15 лева за излишен нов регулатор и 15 за монтиране/демонтиране.
В началото ме подведе лошата връзка на чифт тънки жици от алтернатора - уж не го зарежда, ама си го е зареждало, само дето е давало фалшива тревога.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mytak69, Serto0 и 88 госта