Golf MK3 1993г. 1.9 TD AAZ - високо напрежение от алтернатора
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Чет 25 яну 2018 21:34
- Автомобил:
- Двигател:
Golf MK3 1993г. 1.9 TD AAZ - високо напрежение от алтернатора
Здравейте. Лампата на таблото за акумулатора светеше и оборотомера беше на нула. Изкарах регулатора, позачистих контактите и го върнах. Меря без да съм свързал дебелия кабел за акумулатора -> 19.5V. Четките бяха с дължина около 3 мм и реших, че е за смяна. Продавача ме увери че с новия регулатор ше си реша проблема, някакъв Мобилетрон за 16 лева (кутията има надпис франсизкуп). Но и с него напрежението от алтернатора е такова. Свързах кабела към акумулатора и почна да го зарежда, но оборотите паднаха доста, не са както преди (при загрял двигател бяха 1000 - нарочно заради тресенето, а сега пак при загрял около 800). Релето за подгревните свещи го изкарах преди да почна да се занимавам с този проблем, за да не падне съвсем акумулатора). От един малък сервиз ме увериха, че всичко е наред, но аз се питам защо акумулатора се явява такъв консуматор (100Ah батерия) - та подгревните свещи далеч по-малко мъчат двигателя? И редно ли е напрежението от несвързан алтернатор да е толкова високо - уж този регулатор трябва да го намали на 14V? Иначе беше паднал до 10.5V, но след няколко минути се качи до към 14V. Ако допра ухото на дебелия кабел до болта на алтернатора (дето се свързва) за 7-8 секунди се загрява силно.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK3 1993г. 1.9 TD AAZ - високо напрежение от алтернатора
Пич, повече не барай!
До тук само 3 фатални грешки, ама явно си яко късметлия...
До тук само 3 фатални грешки, ама явно си яко късметлия...
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK3 1993г. 1.9 TD AAZ - високо напрежение от алтернатора
Проблемът не е регулатора, а диодния блок.Колата все още се движи, защото е от старите дизели без електроника. Ако беше от новите, най-вероятно щеше да опука компютъра. Не я карай така, а смени алтернатора или го ремонтирай!!
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Golf MK3 1993г. 1.9 TD AAZ - високо напрежение от алтернатора
Никога не пускай двигателя при откачен кабел от алтернатора към акумулатора...
Както и не откачай акумулатора, по време на работа на двигателя!
Нормалното зареждане на алтернатора е между 13.4 и 14.4, като обикновено е 13.8-14.2 с/без консуматори.
Сменили сте регулатора, но за инфо за колегите:
viewtopic.php?f=11&t=425932
Както и не откачай акумулатора, по време на работа на двигателя!
Нормалното зареждане на алтернатора е между 13.4 и 14.4, като обикновено е 13.8-14.2 с/без консуматори.
Сменили сте регулатора, но за инфо за колегите:
viewtopic.php?f=11&t=425932
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Чет 25 яну 2018 21:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK3 1993г. 1.9 TD AAZ - високо напрежение от алтернатора
Поуката - напрежението от алтернатора не се мери без да е свързано, затова е показвало 19.5V
Какво стана - взех друг алтернатор за проба от моргата, друг майстор го видя на стенд че е ОК, свалихме моя... и той си беше наред (14.5V) и си го върна на мястото. Та 15 лева за излишен нов регулатор и 15 за монтиране/демонтиране.
В началото ме подведе лошата връзка на чифт тънки жици от алтернатора - уж не го зарежда, ама си го е зареждало, само дето е давало фалшива тревога.
Какво стана - взех друг алтернатор за проба от моргата, друг майстор го видя на стенд че е ОК, свалихме моя... и той си беше наред (14.5V) и си го върна на мястото. Та 15 лева за излишен нов регулатор и 15 за монтиране/демонтиране.
В началото ме подведе лошата връзка на чифт тънки жици от алтернатора - уж не го зарежда, ама си го е зареждало, само дето е давало фалшива тревога.