Здравейте колеги! Ситуацията е следната:
Миналата седмица се прибирах със звяра от Чехия и тъкмо преди нашата граница (на магистралата в Сърбия, при движение с около 120-130 км/ч) същия започна да придърпва и изгуби мощност. 5 минути по-късно всичко се нормализира и се прибрах до вкъщи без проблем. На следващата сутрин обаче колата запали и заработи като трактор (тук е момента да уточня, че става въпрос за Golf 4 1.6 SR, 101 к.с., двг. AEH, 2000 г. с пълна инжекция газ, който лапа по 1 л масло на 1000 км и оправия с това няма). Като позагря нормализира работата си, но по-късно пак при по-висока скорост изгуби мощност, но този път без да прекъсва. След това работеше зле и топла и студена. В един момент също така ми позамириса на бензин от маслото, а и на самата капачка имаше конденз, но след това вече не го усещам (възможно е и изобщо да съм се заблудил, я от изпарения, я от друго). Антифриз не губи. Без масло не е оставал. Иначе знам, че тампоните на двигателя са за смяна.
Нещата, които съответно предприех са следните и в следния ред:
1. Проверка на свещите. Свещта на 2-ри цилиндър беше със зашеметяващ нагар и съответно я смених. Смених и трета, въпреки че беше по-добре. Другите две бяха средна работа, но с оглед на това, че колата ги пречуква бързо по принцип, а пък и минава средно по около 30 000 км на година, прецених, че засега ще ги биде. - ефект нулев.
2. Смяна на кабелите - ефект малък.
3. Вадейки кабелите от бобината, установих, че буксата на бобината на втори цилиндър хвърля искрата директно върху корпуса си, а не на където трябва. Смених и бобината. Колата от тогава и до момента си работи добре, но само след като загрее, преди това е ужас. Също така при палене на студен двигател, върти 2-3-4 секунди преди да запали, а досега беше от раз. - ефект среден.
4.Смяна на свещите. Досега беше с триполюсни на Beru. Сега сложих еднополюсни Denso, уж специално за газ. Разлика никаква. Направи ми впечатление обаче, че втора и трета свещ бяха страшно омаслени и чистички, което е странно с оглед на състоянието на предшествениците им.
5. Пусках моята диагностика сто пъти, за да видя дали случайно датчиците на валовете не са здали пак багажа (знам, че симптомите са принципно други, или поне при мен бяха, но бях длъжен да проверя). Съответно или въпросните са ок или моята диагностика ми върти номера, но пък преди, когато дадоха фира ги хвана веднага.
6. Също с диагностиката проверих температурния датчик - при студен двигател ми даде 11 гр. (по обед и на сянка), което приемам, че е напълно нормално.
7. Почистих дросела, защото си знам, че като почне да ми подскача оборотомерът при изключване от скорост, вината е или в него или в некачествена газ. Оборотите сега си заковава, както си му е редът.
8. Отидох при един майстор, който като погледна старите свещи само, веднага ме посъветва (като крайна мярка вече) да махна свещите и да сложа спирт за горене (по 50 мл. на цилиндъл) в цилиндрите за 24 ч. па барем ги почистил тоя спирт. Иначе каза, че си е за отваряне двигателя, а мен това не ме радва особено като идея (защото това е втори двигател и евентуално ще е втори основен ремонт за всичко на всичко 200 000 км).
Сега, давам си сметка, че тия двигатели са страшно калпави и рано или късно, ако искам да продължавам да я карам тая кола, ще се наложи да му сложа 1.8Т, хахах. Въпросът е дали този момент е настъпил или има нещо дребно, което пропускам.
Друго, което ми хрумна като евентуални причини са центровка (но не би ли трябвало двг тогава през цялото време да работи зле?), кофти гориво (само че като загрее колата си работи нормално и на бензин и на газ) или филтри (големия е сменян миналата година, но не съм ги гледал, защото това го изключвам като възможност в общи линии). Четох някъде по форумите за О-пръстените на всмукателния колектор, но майстора това го изключи като възможност веднага - щяла да работи зле през цялото време.
И те така.
Моля, ако някой има някаква идея да сподели, защото аз не съм специалист, но нещо в тази ситуация ме съмнява.
Извинявам се, ако съм пропуснал нещо важно като информация.
Golf 4 1.6 SR 2000 г. - проблем с двигателя
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 4 1.6 SR 2000 г. - проблем с двигателя
Явно имаш страшно много нагар по клапаните.
Re: Golf 4 1.6 SR 2000 г. - проблем с двигателя
Честно казано, вече не знам. Днес махнах свещите, за да пробвам със спирта и се оказа, че на свещта на втори цилиндър е разтопен полюса. А ги сложих преди една седмица...
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 4 1.6 SR 2000 г. - проблем с двигателя
Какви са тия ментета бре човек?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 SR 2000 г. - проблем с двигателя
" става въпрос за Golf 4 1.6 SR, 101 к.с., двг. AEH, 2000 г. с пълна инжекция газ, който лапа по 1 л масло на 1000 км"
Разкарвай я. Само ще наливаш пари. Никасилов блок , купил си автомобил на много много км.
Разкарвай я. Само ще наливаш пари. Никасилов блок , купил си автомобил на много много км.
Re: Golf 4 1.6 SR 2000 г. - проблем с двигателя
За свещите да, не е изключено да са боклук.
А иначе, колата е на 333 000 км. и това е напълно действително - гарантирам. Двигателят обаче е друг въпрос...
А иначе, колата е на 333 000 км. и това е напълно действително - гарантирам. Двигателят обаче е друг въпрос...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 206 госта