Bora, Golf,и др 2.0 -APK,AQY,AZH,AZG,AZJ,и др. - разход на масло
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW BORA,GOLF,и др 2.0 -APK,AQY,AZH,AZG,AZJ,и др. - разход на масло
Не пипане на масло означава, като смениш маслото до следваща смяна да не го мислиш.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: VW BORA,GOLF,и др 2.0 -APK,AQY,AZH,AZG,AZJ,и др. - разход на масло
stefan4o написа:Не пипане на масло означава, като смениш маслото до следваща смяна да не го мислиш.
Точно това имах в предвид. Карам с 10W40 на Лики Моли без присадка.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: VW BORA,GOLF,и др 2.0 -APK,AQY,AZH,AZG,AZJ,и др. - разход на масло
Най-допотопния 2 Е се прави до 94-та.Той представлява 2.0 мотор със едновременно впръскване и на 4-те дюзи(че даже има и 5-та )Няма датчик колянов вал и можеш да си въртиш предварението от делкото.
След това измислят АДИ който на практика си е същия мотор,но вече у е прибавена повече електроника.Няма допотопния дебитомер с клапа,а електронен.Няма моторче за празен ход,а дроселова клапа със вградено в нея такова.Има датчик колянов вал и вече 4 разделно впръскващи бенз. дюзи.Демек тунинговано 2Е
АГГ с който съм и аз е едно към едно с АДИ и на външен вид може да ги объркаш освен ако не видиш кода на мотора.
При него разликите са вътре.Не ги знам по принцип,но казват,че бил с по леки бутала с къс ход и други клапани.Макс. му въртящ момент е свален на 2400 об. и е много приятен за градско каране,понеже се развърта бързо.
И трите вида мотори от поколението на голф 3 и пасат б-4 са здрави и изключително надеждни.При адекватна смяна на масло си карат спокойно над 300 000 без ремонт.Масло не горят по принцип.
Общо взето това е което знам за 2.0 моторте при голф 3....и най важнто стават на газ без проблеми
За поколението мотори 2.0 при голф 4 и пасат Б-5/5.5 за които нямам особени впечатления,нека се изкажат други колеги,които са се сблъсквали с ремонти по тях.
След това измислят АДИ който на практика си е същия мотор,но вече у е прибавена повече електроника.Няма допотопния дебитомер с клапа,а електронен.Няма моторче за празен ход,а дроселова клапа със вградено в нея такова.Има датчик колянов вал и вече 4 разделно впръскващи бенз. дюзи.Демек тунинговано 2Е
АГГ с който съм и аз е едно към едно с АДИ и на външен вид може да ги объркаш освен ако не видиш кода на мотора.
При него разликите са вътре.Не ги знам по принцип,но казват,че бил с по леки бутала с къс ход и други клапани.Макс. му въртящ момент е свален на 2400 об. и е много приятен за градско каране,понеже се развърта бързо.
И трите вида мотори от поколението на голф 3 и пасат б-4 са здрави и изключително надеждни.При адекватна смяна на масло си карат спокойно над 300 000 без ремонт.Масло не горят по принцип.
Общо взето това е което знам за 2.0 моторте при голф 3....и най важнто стават на газ без проблеми
За поколението мотори 2.0 при голф 4 и пасат Б-5/5.5 за които нямам особени впечатления,нека се изкажат други колеги,които са се сблъсквали с ремонти по тях.
Re: VW BORA,GOLF,и др 2.0 -APK,AQY,AZH,AZG,AZJ,и др. - разход на масло
Аз съм имал и 2Е и ADY , като цяло мнението ти е абсолютно вярно, но няма нищо общо с темата тия мотори са други знаеш и не пипат масло по принцип :)
Разхода за масло като цяло е дъвкан предъвкан и изплют от няколко колеги от форума. Или караш и свикваш че пипа масло и доливаш, без да се притесняваш те мотор е счупен... защото той си е ок просто си гори масло. При мен AZM който е същия като изброените но надлъжен в Passat B5.5 от 128хил до 250хил колкото е в момента си пипа еднакво количество масло, много малко толкова, не се влошава, не се влияе от смяна на марките масло. Смених гумички и ефекта е нулев, освен това, че смених покрай тях и гарнитурата на капака на клапаните , която беше станала като пластмаса и течеше отвсякъде, вече мотора е сух и не се омаслява, разхода си е същия като преди.
Имаш и друг вариант, буталата вънка смяна на сегменти... резултат неясен, при колега с бора падна на половина разхода от литър на 1хил км, на половин литър на хляда , което след дадени 600-700лв за мен не е никакво развитие...
За да стане като хората се сменят и буталата с такива , които нямат осов луфт в каналите за сегментите, защоо точно този помпен елемент прави белята. Цената неоправдано висока за такъв автомобил според мен. Но пък прекрасен тест за VW които явно са искали да пробват дали могат да прецакат старите 2E, ADY, AGG... вграждат новата скапана технология в преходния модел Golf4/Bora/Passat 5.5 и вече с изключителни умения доразвиват проблема при следващите TFSI мотори в следващите модели. Явно мениджър продажби е казал, айде сега пичове, стига с тия мотори дето си изкарват гаранцията и после се движат до 500хил без да купуват части от нас. Нека да свалим границата до 150хил , свършва гаранцията и почваме да печелим от части.
Та нека всеки си прецени стойността на долятите литри толкова ли е плашеща , колкото основния ремонт с нови бутала или пък да се пробва със сегменти и гумички. Аз за себе си стигнах до извода, че 20-50 лв масло за доливане за 10 хил км ще станат 200-500лв след още 100хил и тоя пасат вече дали ще е в двиижение.... едва ли...
Разхода за масло като цяло е дъвкан предъвкан и изплют от няколко колеги от форума. Или караш и свикваш че пипа масло и доливаш, без да се притесняваш те мотор е счупен... защото той си е ок просто си гори масло. При мен AZM който е същия като изброените но надлъжен в Passat B5.5 от 128хил до 250хил колкото е в момента си пипа еднакво количество масло, много малко толкова, не се влошава, не се влияе от смяна на марките масло. Смених гумички и ефекта е нулев, освен това, че смених покрай тях и гарнитурата на капака на клапаните , която беше станала като пластмаса и течеше отвсякъде, вече мотора е сух и не се омаслява, разхода си е същия като преди.
Имаш и друг вариант, буталата вънка смяна на сегменти... резултат неясен, при колега с бора падна на половина разхода от литър на 1хил км, на половин литър на хляда , което след дадени 600-700лв за мен не е никакво развитие...
За да стане като хората се сменят и буталата с такива , които нямат осов луфт в каналите за сегментите, защоо точно този помпен елемент прави белята. Цената неоправдано висока за такъв автомобил според мен. Но пък прекрасен тест за VW които явно са искали да пробват дали могат да прецакат старите 2E, ADY, AGG... вграждат новата скапана технология в преходния модел Golf4/Bora/Passat 5.5 и вече с изключителни умения доразвиват проблема при следващите TFSI мотори в следващите модели. Явно мениджър продажби е казал, айде сега пичове, стига с тия мотори дето си изкарват гаранцията и после се движат до 500хил без да купуват части от нас. Нека да свалим границата до 150хил , свършва гаранцията и почваме да печелим от части.
Та нека всеки си прецени стойността на долятите литри толкова ли е плашеща , колкото основния ремонт с нови бутала или пък да се пробва със сегменти и гумички. Аз за себе си стигнах до извода, че 20-50 лв масло за доливане за 10 хил км ще станат 200-500лв след още 100хил и тоя пасат вече дали ще е в двиижение.... едва ли...
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 10:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: VW BORA,GOLF,и др 2.0 -APK,AQY,AZH,AZG,AZJ,и др. - разход на масло
Карам Бора с APK двигател на 206 000 км реални ! Знам го , понеже колата е Англичанка и е купува от първи собственик с всичките му документи и сервизни документи, мотове и т.н. Разхода е в порядъка до 1литър от смяна до смяна.Като се има предвид ,че не карам със скъпи масла, не си заслужава за такава кола.Карам я с Тотал 10w40 и GM . За 4 години съм сменил само един лагер главина.
Имам колега с Пасат б5 1.6 , който гореше 1 литър на 1500км.Просто си доливаше и караше, колата нито пушеше нито нищо. За мен е неоправдано да се прави ремонт както са казали колегите , че и то с неясен резултат. Парите , който ще дадете за ремонта ще си купите 1 варел с масло. Пък и не смятам , че смятате да се пенсионирате с тази кола.
Имам колега с Пасат б5 1.6 , който гореше 1 литър на 1500км.Просто си доливаше и караше, колата нито пушеше нито нищо. За мен е неоправдано да се прави ремонт както са казали колегите , че и то с неясен резултат. Парите , който ще дадете за ремонта ще си купите 1 варел с масло. Пък и не смятам , че смятате да се пенсионирате с тази кола.
- valjo mc
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 20 дек 2015 21:11
- Автомобил: VW BORA 2000CC-115PS-85KW-1J2
- Двигател: AQY- year 2000
Re: VW BORA,GOLF,и др 2.0 -APK,AQY,AZH,AZG,AZJ,и др. - разход на масло
Така за протокола :) поради протичане на гарнитура на капака на клапаните сменихме гарнитурата,семиринга на рапределителният вал и гумичките на клапаните и гарнитура на смукателите ( горната от там разделихме колекторите) - всичките с Victor Reinz!Старите бяха добре поизпечени и оригиналните,без на смукателя,защото вероятно са сменяни свещи...извадихме NGK BKUR6ET произведени в Япония в добро състояние ,но доста поработили,и сложихме BKUR6ET-10-3045 v-line24 произведени уж във Франция!!!Мерихме компресия-всичките цилиндри,около 11(1л се долива на 3500км) Та така,да видим как ще е :) !!!
- valjo mc
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 20 дек 2015 21:11
- Автомобил: VW BORA 2000CC-115PS-85KW-1J2
- Двигател: AQY- year 2000
Re: VW BORA,GOLF,и др 2.0 -APK,AQY,AZH,AZG,AZJ,и др. - разход на масло
Някой,колега,знае ли колко e фабрично компресията на AQY-мотора ?
- valjo mc
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 20 дек 2015 21:11
- Автомобил: VW BORA 2000CC-115PS-85KW-1J2
- Двигател: AQY- year 2000
Re: Bora, Golf,и др 2.0 -APK,AQY,AZH,AZG,AZJ,и др. - разход на масло
Степента на сгъстяване и аз я знам,а тя не компресията на мотора!
- valjo mc
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 20 дек 2015 21:11
- Автомобил: VW BORA 2000CC-115PS-85KW-1J2
- Двигател: AQY- year 2000
Re: Bora, Golf,и др 2.0 -APK,AQY,AZH,AZG,AZJ,и др. - разход на масло
А тука вече има интересна информация ,за което благодаря,колега!!!Интересно са я задали...от 10 до 13 бара...вероятно от разликите в условията на околната среда и състояние на мотора-температурата при теста...предполагам!
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Bora, Golf,и др 2.0 -APK,AQY,AZH,AZG,AZJ,и др. - разход на масло
Смятам,че 10 е минимума.
- valjo mc
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 20 дек 2015 21:11
- Автомобил: VW BORA 2000CC-115PS-85KW-1J2
- Двигател: AQY- year 2000
Re: Bora, Golf,и др 2.0 -APK,AQY,AZH,AZG,AZJ,и др. - разход на масло
И аз мислех,така ама виж един ред надолу... :''Minimum compression 7.5bar''...!?!
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Bora, Golf,и др 2.0 -APK,AQY,AZH,AZG,AZJ,и др. - разход на масло
10 за оптимална работа.
При 7.5 сигурно може да спускаш Витиня на трета,и ще се засилваш.
При 7.5 сигурно може да спускаш Витиня на трета,и ще се засилваш.
- valjo mc
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 20 дек 2015 21:11
- Автомобил: VW BORA 2000CC-115PS-85KW-1J2
- Двигател: AQY- year 2000
Re: Bora, Golf,и др 2.0 -APK,AQY,AZH,AZG,AZJ,и др. - разход на масло
:) Taka,e Здравко съгласен,ама нали това са технически х-ки(данни),интересно от официалните сервизи(заводи)ли излизат тези данни...инъче равносметката при мен е 11бар на всичките цилиндри и 1л на 3500км,а при колега пак 11бар и 1л на 1000км...Що е то?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 57 госта