VW Jetta Mk2 1.6 1990г. карбуратор - зумер за забравени фарове

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

VW Jetta Mk2 1.6 1990г. карбуратор - зумер за забравени фарове

Мнениеот stefan4o » Съб 21 юли 2018 16:27


Подготвил съм се да монтирам зумер за фаровете на колата от заглавието. Намерих няколко теми в нета, поизчетох ги... И направих малко сухи проби. Абстрахираме се от това, че става реч за Мк3, те са дефакто с еднакви инсталации с моята кола. Та значи трите пина за ясни - двата за плюс от заден габарит - 58L и 51R, 85 и той е ясен - по него идва минус от прекъсвателя във вратата. Така реле 292 (или 36 при Мк2) сработва. Пин 86 е дадено, че е плюс от контакт. Когато обаче го тествам нищо не се случва - май реленцето спираше да чурулика. Каква му е идеята на този пин 86, гледам, че и радиото е свързано паралелно на него също така. Моля за жокери от знаещите :gruebel Не зная него да го вързвам ли изобщо на букса H1 - пин 7 на бушонното табло.
Прикачени файлове
g3warningbuzzer.jpg




Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: VW Jetta Mk2 1.6 1990г. карбуратор - зумер за забравени фарове

Мнениеот slaveiko67 » Съб 21 юли 2018 16:57


Здравей,колега.Не претендирам за вярност на твърдението ми,но по 86 пин трябва да идва плюс,които да изключва релето/зумера/...т.е когато ключа е в патрона има плюс и релето е изключено...като се извади ключа,плюса изчезва и релето превключва зумера...Според мен имаш постоянен плюс към пин 86,независимо дали ключа е на контакт или е изваден от патрона.Само че не мога да кажа защо е така...възможно е да е от връзването на радиото/двата плюса да са заедно/ :screwy


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: VW Jetta Mk2 1.6 1990г. карбуратор - зумер за забравени фарове

Мнениеот Vasseto » Съб 21 юли 2018 21:44


Свързваш плюса на зумера на някой от двата габарита. Минуса на зумера към плюса на късите светлини. Късите и дългите трябва да могат да работят заедно. Тоест късите да не гаснат при дълги. Всичко това става на кабела към ключа за фаровете. Става въпрос за обикновен зумер с 2 извода.

Успех!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Jetta Mk2 1.6 1990г. карбуратор - зумер за забравени фарове

Мнениеот stefan4o » Нед 22 юли 2018 9:29


Васе, мерси, но:
1. Колата ми е с едносекционен фар
2. Ще ползвам оригинално реле - имам 292, но може да сложа и 36 (то е като резерва). Разликата е, че 36 пасва директно на бушониерата позиция 9, а 292 трябва да го качвам на допълнителен сокет, който се захваща от горна страна на бушониерата.
3. Хубаво е и двата габарита поотделно да са вързани, защото ако забравя мигач - свети габарита на съответната страна на мигача при ФВ.
Днес ако ми остане време ще се захвана да го направя най-накрая.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Jetta Mk2 1.6 1990г. карбуратор - зумер за забравени фарове

Мнениеот инжектопляктор » Нед 22 юли 2018 16:17


Добре, защо просто не вземеш за зумера плюс от габарити и плафона минуса?
Взимаш плюс от фаровете, взимаш минус от ключето на вратата за плафона.
Включени ли са фаровете има плюс, а като отвориш вратата има минус и съответно зумера цирика.
Всъщност плюса за габаритите можеш да го грабнеш директно от ключа на фаровете.
И си готов. А аз просто съм го преправил така, че габаритите да минават през контакт през реле.
Така не си гася и фаровете, гася колата, вадя ключа и те са изгаснали. Паля и те тръгват.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Jetta Mk2 1.6 1990г. карбуратор - зумер за забравени фарове

Мнениеот stefan4o » Нед 22 юли 2018 16:35


инжектопляктор написа:Добре, защо просто не вземеш за зумера плюс от габарити и плафона минуса?
Взимаш плюс от фаровете, взимаш минус от ключето на вратата за плафона.
Включени ли са фаровете има плюс, а като отвориш вратата има минус и съответно зумера цирика.

Да, де, така ще го направя. Само се чудех пин 86 какъв го играе, явно като ключа е вкаран в клемореда и има контакт да не писка зумерчето. Ще го свържа и него, да не ми пищи за щяло и нещяло... Обаче се оказа, че нямам такава допълнителна конзола за точно това реле, което да пасне на пиновете му. Тая, дето ми е останала не е подходяща, утре ще отскоча до сплав-комерс да си напазаря от някоя тройка или сеатче. Благодаря на всички за мненията, ориентирах се :beer


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Jetta Mk2 1.6 1990г. карбуратор - зумер за забравени фарове

Мнениеот инжектопляктор » Нед 22 юли 2018 19:40


Слагаш кабелни обувки и толкова. А онуйто пинче може и да не го играеш.
Продават и готови цокли за релета.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Jetta Mk2 1.6 1990г. карбуратор - зумер за забравени фарове

Мнениеот stefan4o » Нед 22 юли 2018 20:55


Не съм инженер, като теб, ама знам как се прави.Не ми е сефте. Иначе ти благодаря за насоките.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Jetta Mk2 1.6 1990г. карбуратор - зумер за забравени фарове

Мнениеот Iezekil » Нед 22 юли 2018 22:30


Не знам дали ключалката е същата при теб,за пин 86 би трябвало да идва от клемореда.Има такова положение,че релето сработва при изваден ключ,понеже нашите ключалки са с подвижна средна част.Единствено при изваден ключ на самотния пин на клемореда има ток.Радиото е вързано на левия пин под него,където пък обратно,тока спира чак при изваден ключ.
Така е,че релето при отваряне на вратата не пищи,ако ключа ти е в патронника.Няма връзка с положение "контакт",по скоро връзката е с предното/първо/ положение.Радиото също е в такава зависимост,но обратна.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 196 госта