Здравейте колеги,
Vw Bora 1.6 AKL - не винаги успява да запали. Когато успее го прави без проблем от раз пали, карам примерно 15мин но после като я огася и след 5мин като опитам пак, често неможе да запали, маховика върти но до там.На скорост пак неможе. Когато минат 1-2 часа вече пали от раз, което сигурно означава, че на топъл двигател неможе да запали. (на студен двигател си пали винаги, без проблем).Има също коварния навик няколко пъти да ми угасва по път докато карам, и до там ... 1-2 часа докато не поизстине двигателя (веднъж даже имах страхотния късмет да ме остави на кофти място на магистрала да си почакам известно време :) ). Това обаче го прави само след 20-30мин интензивно каране когато двигателя "отдавна" си е качил 90градуса.
Може ли да е от свещи или лоши кабелни връзки някъде? Все пак ако са 1-2 свещи проблема тя пак винаги ще си пали но ще работи на 2-3 цилиндъра. Може ли да е от бобината? Не разбирам от ел но сякаш е доста вероятно. Или най-вече ми прилича на някой датчик който просто отказва на моменти и си прави каквото си иска. За друго немога да се сетя.
Моля ако имате идеи помогнете :) със сервизи ще се занимавам в краен случай
Имам също и проблем с оборотите, когато изключа от скорост на свободна понякога започват да се клатят,даже понякога падат чак до 600 - 1000об., но първо да се справя с по-важното.
Датчик на коляновия вал Vw Bora/Golf IV 1.6SR AKL
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Чет 10 фев 2011 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrowo
Датчик на коляновия вал Vw Bora/Golf IV 1.6SR AKL
Последна промяна от JamesonGB на Пон 29 окт 2018 10:53, променено общо 4 пъти.
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW BORA 1.6 SR 1999г. често не пали
Вероятно датчик колянов вал прави мизерии.
За клатенето на оборотите,почистете дросела.
За клатенето на оборотите,почистете дросела.
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW BORA 1.6 SR 1999г. често не пали
Няма как да знаеш, колко ще чини ремонт, който не е ясен, какъв може да е. Откарай автомобила в читав сервиз да го огледат и направят диагностика. След това ще се говори за пари и ремонти.
Re: VW BORA 1.6 SR 1999г. често не пали
Подобни проблеми с паленето имах при развален тепературен датчик. Чак когато се скапа напълно светна чека.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Чет 10 фев 2011 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrowo
Re: VW BORA 1.6 SR 1999г. често не пали
Zdravko Zankov написа:Вероятно датчик колянов вал прави мизерии.
За клатенето на оборотите,почистете дросела.
Здравейте отново,
Правих диагностика, единствената грешка която показа е "Датчик на Хол / Hall sensor". На двигателите които са с делко (обикновено това са от 1990-2000г най-често) датчика на хол се намира вътре в делкото, при мен на 1.6 AKL си е просто бобина комутатор и в случая всъщност става дума за датчик положение на коляновия вал / crankshaft possition sensor (който пък мисля че го няма при двигателите които са с делко). Купих си нов съвсем същия на BOSCH (номер на продукта 0 261 210 147), сменихме го и оттогава проблема с внезапното гаснене на двигателя по път и невъзможността после да запали (понякога и след час-два дори) и честото отказване да пали повторно вече на топъл двигател просто изчезнаха :)
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Чет 10 фев 2011 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrowo
Re: Датчик на коляновия вал Vw Bora/Golf IV 1.6SR AKL
За разлика от някои други, този датчик се сменя лесно и бързо, просто махаш и слагаш. Обикновено не са необходими "компютърни настройки" след смяната. Намира по-надолу на двигателя зад масления филтър и леко в дясно, хванат с гайка 10. Макар и малко трудно достижим, със ъглова тресчотка с подходящ размер на дължина се достига без да се налага да се свалят други части. Щях и снимка да кача но имах проблеми с качването. Също така можете да проследите белия куплунг който се намира под колекторите или зад маслената щека къде отива понеже е малко "скрит".
Сега е ред на проблема с оборотите който си остана. Когато запаля нямат никакви проблеми поддържа си 900 оборота със съвсем леки разсейвания отвреме навреме. Проблема идва по време на каране, веднага след като освободя от скорост когато съм на свободна независимо дали съм в движение или чакам на кръстовище тогава започват да се клатят нагоре надулу но не винаги го прави това, понякога пак са си добре, мисля че зависи от начина ми на каране, ако карам по внимателно, плавно, прецизно сменям скоростите тогава са добре, но ако карам екстремно с по-резки спирачки, при изклюване от скорост стрелката направо става като махало говорим от 600 до 1000 оборота, в много редки случаи е угасвала, след което пак си пали. После постепенно започват да се стабилизират и до 20-30сек вече са си отново добре . Висок разход на гориво няма, засякох я онзи ден смесен разход на гориво (градски, извънградски, въртене на 1 място) отчете 7.7 / 100км, точно колкото е по каталог.
Какъв може да е проблема според вас, моля дайте мнения.
Тези дни ще си почистя дроселовата клапа (макарче ме съмнява да е от нея). Казаха ми стъпково моточе което и според мен е най-вероятно и ще се информирам допълнително и за него. Има и друго, в много редки случаи, при подаване на газ (предимно на ниските предаваки) когато натисна газта има едно колебаене / забавяне на подаването на гориво за около една секунда след което изведнъж се изстрелва. За това ще сменя горивен филтър, сигурно и помпа и ще пиша какво е станало, макарче си мисля че проблема е някъде по-напред в горивоподавателната система понеже това рязко "изстрелване" трябва да се дължи на насъбран бензин някъде по трасето.
Сега е ред на проблема с оборотите който си остана. Когато запаля нямат никакви проблеми поддържа си 900 оборота със съвсем леки разсейвания отвреме навреме. Проблема идва по време на каране, веднага след като освободя от скорост когато съм на свободна независимо дали съм в движение или чакам на кръстовище тогава започват да се клатят нагоре надулу но не винаги го прави това, понякога пак са си добре, мисля че зависи от начина ми на каране, ако карам по внимателно, плавно, прецизно сменям скоростите тогава са добре, но ако карам екстремно с по-резки спирачки, при изклюване от скорост стрелката направо става като махало говорим от 600 до 1000 оборота, в много редки случаи е угасвала, след което пак си пали. После постепенно започват да се стабилизират и до 20-30сек вече са си отново добре . Висок разход на гориво няма, засякох я онзи ден смесен разход на гориво (градски, извънградски, въртене на 1 място) отчете 7.7 / 100км, точно колкото е по каталог.
Какъв може да е проблема според вас, моля дайте мнения.
Тези дни ще си почистя дроселовата клапа (макарче ме съмнява да е от нея). Казаха ми стъпково моточе което и според мен е най-вероятно и ще се информирам допълнително и за него. Има и друго, в много редки случаи, при подаване на газ (предимно на ниските предаваки) когато натисна газта има едно колебаене / забавяне на подаването на гориво за около една секунда след което изведнъж се изстрелва. За това ще сменя горивен филтър, сигурно и помпа и ще пиша какво е станало, макарче си мисля че проблема е някъде по-напред в горивоподавателната система понеже това рязко "изстрелване" трябва да се дължи на насъбран бензин някъде по трасето.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Датчик на коляновия вал Vw Bora/Golf IV 1.6SR AKL
@"На двигателите които са с делко (обикновено това са от 1990-2000г най-често) датчика на хол се намира вътре в делкото"
Да бе да , стигурно е така , а датчика на коляновия вал до масления филтър за украса ли е?
Здравко ти е писал да почистиш дросела.Когато почистваш обърни внимание дали се затваря клапат или има още ход и дали има осев луфт /
Четене и триене на записани грешки. Запомни дали има записана грешка 0533.
След това следват перипетии по адаптация на дроселовата клапа. Перипетии защото е Симос-а компа е като трън в задника . за AKL- а. при загрял до над 80 гр Ц и изгасен двигател . На канал 98
Преди адаптация си провери дали не смуче въздух ,както и картерната вентилация, маркучи и клапан рециркулация.
Относно повишените обороти - провери датчика за налягане на хидроусилвателя на волана. 19 ти блок параметри - 8 разрядно двоично число. Втория разряд от дясно е за състоянието на този клапан. В нормално положение е 0. При завъртане на волана до упор ляво/дясно става 1. Ако стои винаги 1 е безмислено да се прави адаптация - смяна на датчика или оглед на проводниците.
За AKL това не е описано в Elsa, но пък е описано за двигател AVU.
АКо стане адаптацията провери колко е ъгъла на отваряне на др. клапа при ПХ.
Успех.
Да бе да , стигурно е така , а датчика на коляновия вал до масления филтър за украса ли е?
Здравко ти е писал да почистиш дросела.Когато почистваш обърни внимание дали се затваря клапат или има още ход и дали има осев луфт /
Четене и триене на записани грешки. Запомни дали има записана грешка 0533.
След това следват перипетии по адаптация на дроселовата клапа. Перипетии защото е Симос-а компа е като трън в задника . за AKL- а. при загрял до над 80 гр Ц и изгасен двигател . На канал 98
Преди адаптация си провери дали не смуче въздух ,както и картерната вентилация, маркучи и клапан рециркулация.
Относно повишените обороти - провери датчика за налягане на хидроусилвателя на волана. 19 ти блок параметри - 8 разрядно двоично число. Втория разряд от дясно е за състоянието на този клапан. В нормално положение е 0. При завъртане на волана до упор ляво/дясно става 1. Ако стои винаги 1 е безмислено да се прави адаптация - смяна на датчика или оглед на проводниците.
За AKL това не е описано в Elsa, но пък е описано за двигател AVU.
АКо стане адаптацията провери колко е ъгъла на отваряне на др. клапа при ПХ.
Успех.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 89 госта