Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
tsok
Мнения: 115
Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот tsok » Вто 16 окт 2018 17:02


Здравейте колеги ! Проблема с Голфа е следния , когато температурата на бордовия компютър е над 15 градуса, при включен климатроник при първоначално стартиране , двигателя запалва и след включването на компресора оборотите рязко падат и двигателя загасва.При повторното стартиране на двигателя проблема изчезва,при движението на автомобила спиране , потегляне след това няма никакви проблеми. При температура на бордовия компютър над 25 градуса , дори и при при изключен климатроник двигателя стартира , след това оборотите пак рязко падат и двигателя изгасва .При повторно стартиране няма никакви проблеми.Когато температурата е под 15 градуса проблема изчезва. Показанията на температурата ги следя от почти два месеца и границата е точно 15 градуса. Направих диагностика , никакви грешки не записва компютъра, всичко си било в нормата , дросел клапата е почистена ,адаптирана, но проблема си остава. Което ме навежда на мисълта дали компютъра не получава грешна информация от някой температурен датчик . Та въпроса ми е от къде компютъра взима информация, за температурата на околния въздух , или пък да имате други предположения . Благодаря предварително!




Zdravko Zankov
Мнения: 9549
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 16 окт 2018 18:46


Температурния датчик дава инфо на еку за Т на антифриза.
За околния въздух мисля,че беше от датчик под филтър за купе.
Има ли газ тая кола?


Потребителски аватар
tsok
Мнения: 115
Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот tsok » Вто 16 окт 2018 19:05


Има газов инжекцион Landi Renzo , но проблемите започнаха това лято ,а газовата уредба я имам от две години и до този момент нямам оплаквания от него.Приблизително 25 000 километра.


Zdravko Zankov
Мнения: 9549
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 16 окт 2018 19:11


Ами имам нещо подобно.
От късна пролет до ранна есен няма добър първи старт.
Пали от трети-четвърти път. Припука и гасне.
Смених температурния датчик,файда йок.
Мой познат монтьор съветва хубав бензин+добавка за почистване на дюзите.
При топло време дюзата стои отворена за кратко,не пуска достатъчно гориво за стабилен старт.
При хладно време обратното.
Има логика,още не съм пробвал,че имам още малко от една добавка,уж универсална,на квалитетна фирма.
Ще пробвам с бардал 6в1.
Пък ще видим.


Потребителски аватар
tsok
Мнения: 115
Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот tsok » Вто 16 окт 2018 19:22


Двигателя стартира от първия път, затова няма проблем, може би се увеличи с някоя секунда въртенето на стартера. Защо при топло време дюзата, да стои отворена за по - кратко време?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1442
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот freelancer » Вто 16 окт 2018 20:25


Може да са позапушени инжекторите, ако не пускаш климатроника и изчакаш да повърти около минута после няма проблеми, нали?
Пробвай със 100 октана и мисля, че пак няма да имаш проблеми. При по топло време пуска по малко гориво и сместа ти е по бедна.
Нов бензинов филтър и добавка и може да се оправи. Има вариант да е от настройките на газовата, защо не покараш на бензин известно време?
За антифриза е от температурния датчик, а за въздуха от МАП сензора, мисля, че си с МАП, иначе си имаха отделен датчик за въздуха, ако не се лъжа, но и двете температури ги показва с VCDS, може да се проверят.
Дроселът въпреки, че се адаптира, пак може да не работи, както трябва, може да дърпа въздух отнякъде, пак прави подобни чалъми.


Zdravko Zankov
Мнения: 9549
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 16 окт 2018 20:46


Дросела няма нужда от адаптация.
Сваляш,чистиш и газ.
МАП?
Не съм сигурен,че има.


Потребителски аватар
tsok
Мнения: 115
Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот tsok » Сря 17 окт 2018 16:09


Има МАП сензор, днес го отворих и видях че има термистор на 1 и 3 изводи.От него ли взима информация компютъра на колата.Колега freelancer ,какво имаш предвид да повърти една минута?

Последна промяна от tsok на Сря 17 окт 2018 16:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 450
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: 2000 AKK 2004 AWC
Местоположение: с.Чуковец

Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот ivuchev » Сря 17 окт 2018 16:16


Дросел , температурен датчик антифриз ( намира се около термостата някъде), датчик за темп. На засмукания въздух ( на всукателния колектор)
Провери се всички вакуми и картерна вентилация .
Мериш ги тия работи и почваш да отмяташ.


batVenci
Мнения: 766
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот batVenci » Сря 17 окт 2018 18:17


Може газта да е позацапала дюзите. Все пак при топло време се кара малко на бензин, който не успява да поотпуши зацапаните дюзи. За целта помага почистване със спрей за карбуратори в смукателния колектор. Със спрея за фурни не съм пробвал, но със спрей за почистване на пистолет за монтажна пяна, съм пробвал и става много добре. Може да се ползват и почистващи добавки в бензина, някои дори наливат кореселин в бензина, но кореселина е опасен за някои елементи в горивната система, тъй като е доста агресивен, макар много източници да твърдят, че се ползвал за антидетонатор в малки количества...


Zdravko Zankov
Мнения: 9549
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 17 окт 2018 19:48


ivuchev написа: температурен датчик антифриз ( намира се около термостата някъде).

С около 1м встрани.


Потребителски аватар
tsok
Мнения: 115
Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот tsok » Сря 17 окт 2018 20:04


Ще взема един спрей за карбуратори , да го изпръскам и ще пиша , макар че температурите са ниски вече и проблема се появява само след обяд и то ако колата и била на слънце.Ако някой има наблюдения, за някаква добавка, за почистване на инжектори нека да сподели ще сложа и нея пък да видим.


Ivwan
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 24 апр 2013 12:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот Ivwan » Сря 17 окт 2018 22:57


Според мен колега проблема ти е в дросела. Макар почистен и адаптиран това не значи, че не е пътник на 550 000 км примерно в следствие на износване на гнездата на лагеруване на оста. Ако имаш възможност пробвай с друг дросел от от кола, която няма твоя проблем. Друг въпрос е как е почистен, как е адаптиран и при почистването дали не е повреден следствие на твърде рязко и грубо натискане на пеперудата(клапата), което е абсолютно недопустимо и не се препоръчва изобщо местенето на ръка.


Потребителски аватар
tsok
Мнения: 115
Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот tsok » Чет 18 окт 2018 17:11


Клапата е с жило не е електрическа ,така че невиждам проблем, че я движих с рака. Дросел клапата е почистена демонтирана от колата с обезмаслител до блясък.И адаптирана с VAC COM който при адаптацията си изписа че клапата е ОК.Така че клапата я бях изключил от заподозрелите неща. Докато за дюзите си мислех да ги свалям и почистя.


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 450
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: 2000 AKK 2004 AWC
Местоположение: с.Чуковец

Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .

Мнениеот ivuchev » Чет 18 окт 2018 19:26


Zdravko Zankov написа:
ivuchev написа: температурен датчик антифриз ( намира се около термостата някъде).

С около 1м встрани.


Не е лъжа . Обърках се с разклоненията от главата. :icon_lol


Дросела щом ти е на жило не е от него . Да те питам проблема само на бендзин ли е или и на газ ?



Върни се в “Golf”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: FreeCell, klimatronik и 20 госта