Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
-
- VW експерт
- Мнения: 12786
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
Е той човека заран на бензин пали.
Пък и после.
Пък и после.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
Под да повърти, исках да кажа да я оставиш да поработи двигателя около минута и тогава да пускаш климатика, да няма пуснати консуматори.
Ако след палене изчакаш да поработи на място, без да бараш газта и след около минута пуснеш климатика, пак ли гасне?
Това, че дроселът е с жило и се адаптира не означава, че работи коректно, с жило е газта, но празния ход си го поддържа автоматично, пак си има потенциометри, четки и моторче, така, че клапата не бих я изключил.
При събитие, като пускането на климатика и идва в повече въздуха, защото клапата отваря да вдигне оборотите. Вариантите са, или дърпа въздух, или горивото не е достатъчно, не се пулверизира добре, или дроселът не отваря, колкото трябва.
Както е споменал колегата по горе, температурният датчик на антифриза е много вероятна причина, макар, че съм пробвал с изваден датчик и си палеше без проблеми.
Температурите се виждат, а колегата казва, че са му правили диагностика, което означава, че са му гледали температурите най-вроятно.
Ако след палене изчакаш да поработи на място, без да бараш газта и след около минута пуснеш климатика, пак ли гасне?
Това, че дроселът е с жило и се адаптира не означава, че работи коректно, с жило е газта, но празния ход си го поддържа автоматично, пак си има потенциометри, четки и моторче, така, че клапата не бих я изключил.
При събитие, като пускането на климатика и идва в повече въздуха, защото клапата отваря да вдигне оборотите. Вариантите са, или дърпа въздух, или горивото не е достатъчно, не се пулверизира добре, или дроселът не отваря, колкото трябва.
Както е споменал колегата по горе, температурният датчик на антифриза е много вероятна причина, макар, че съм пробвал с изваден датчик и си палеше без проблеми.
Температурите се виждат, а колегата казва, че са му правили диагностика, което означава, че са му гледали температурите най-вроятно.
-
- VW експерт
- Мнения: 12786
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
Тоя двигател не е много приказлив на диагностика по принцип.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
Той до сега ако имаше мерак да беше премерил тези датчици дето съм споменал по горе , да си е премерил налягането и дебита на помпата и да е забравил вече. Аз бях до тук.
- tsok
- Мнения: 117
- Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
Мерак имам, но за съжаление време нямам много! На бензиновата помпа налягането е в норма, дебита на същата ,не съм го измерил.На МАП сензора премерих термистора, при 20 градуса стаина температура показваше коректни стойности ,кокто са дадени в Ауто Дата. Прегледах всички маркучи , да не би да засмуква повече въздух, не открих проблем. За датчика на антифриза, не остана време. Следващите две седмици съм в командировка и няма да се занимавам с колата , но сега на ред е 100 октана и газ на магистралата!
- tsok
- Мнения: 117
- Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
Мерак имам, но за съжаление време нямам много! На бензиновата помпа налягането е в норма, дебита не съм го измерил.На МАП сензора премерих термистора, при 20 градуса стаина температура показваше коректни стойности ,кокто са дадени в Ауто Дата. Прегледах всички маркучи , да не би да засмуква повече въздух, не открих проблем. За датчика на антифриза, не остана време. Следващите две седмици съм в командировка и няма да се занимавам с колата , но сега на ред е 100 октана и газ на магистралата, след това е добавка в бензина , следва демонтаж на дозите и почистване.Така съм ги степенувал нещата .След всяка проба ще пиша дали има някаква промяна, но това ще е след да то се прибера от командировката.Благодаря на всички който се опитаха да ми помогнат!
Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
Аз залагам на заминаваща си бензинова помпа.
- tsok
- Мнения: 117
- Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
Здравейте отново! Пробата с каране на бензин не даде резултат и в четвъртък я закарах да сваляме дюзите в сервиз. Майсторът ми предложи , след всички обяснения които му дадох , да направи и той диагностика на Голфа. Нямаше записани грешки, на дросел клапата си пише че адаптацията е ОК. И от тук започва развръзката . Мисля че набра 33 канал с програмата за диагностика появиха се прозорец с ламбда и прозорец с волтаж.Стойността на ламбдата беше замръзнала на -10,2 а на волтажа не помня.При различни обороти и при преминаване от бензин на газ стойността не се променяше. Включи графиката и на нея имаше две прави линии ,които въобще не реагираха при различните обороти. Обяснението на човека беше че клапата се шашка заради двете горива и е запомнила различни настройки . Опита се да преадаптира клапата ,но каза че не му дава, затова предложи да откачим акумулатора за 15 минути ,за да забрави дросел клапата настройките.Мина времето и стойностите на ламбда и волтажа започнаха да се променят на графиката се появиха синусоиди .Човека каза че стойностите са много добре и на бензин и на газ, да я карам четвъртък на бензин за да запомни клапата правилните настройки.Карах я четвъртък само на бензин , от тогава проблемите изчезнаха ,вярно само два дена са се минали . Та това е цялото обяснение за сега, макар че като се замислям как след поваче от две години безпроблемно каране , клапата чак сега започна да се шашка от газта. Но факт е че след откачането на акумулатора, колата се оправи.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13428
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
клапата не се шашка от газта . Клапата се замърсява и износва механично .Или луфт в остта или вследствие на него не се затваря докрай. След почистване на клапа много замърсена започват проблемите.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
Аз моята клапа я свалях да я чистя имаше мноого мръсотия, имах и снимки някъде във форума . Лъснах я но проблема заради който я свалях остана, освен това започна да прекъсва като настъпя от 5 та на 6 та . Опитах се да я адаптирам , но не ми позволяваше точно като при теб. След сато разкачих акумул. Колата стана като нова , сама се адаптира и спря да присецва. Проблема заради който я свалях беше че сутрин при първо палене не държеше обороти , оказа се скъсан маркуч на картерна вентилацияя . Това на шаран 1.8 т 2004. Браво че сте намерили проблема.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
Като я сканира и изтрие грешките се нулират адаптациите, тая кола не е толкова дърта, че да се нулира с махане на акумулатора, според мен.
С махане на акуто се нулират адаптациите, дроселът компа си го движи според показанията на другите датчици, адаптира се компа, ако е махана клапата, но тя не е махана.
Ако нямаш проблеми на бензин след, като вероятно е изтрил адаптациите на бензин и ако минеш пак и на газ и се появи проблема отново, означава, че проблемът ти е в газовата. Ако не си барал газовата след време ще си направи пак грешните настройки и пак ще забие ламбдата. Тя е забила, защото има проблем със сместа, примерно ако влиза повече въздух, ако е бедна за 20 секунди и ламбдата забива, излиза от регулация, компа я спира.
Според мен проблемът е отстранен временно.
С махане на акуто се нулират адаптациите, дроселът компа си го движи според показанията на другите датчици, адаптира се компа, ако е махана клапата, но тя не е махана.
Ако нямаш проблеми на бензин след, като вероятно е изтрил адаптациите на бензин и ако минеш пак и на газ и се появи проблема отново, означава, че проблемът ти е в газовата. Ако не си барал газовата след време ще си направи пак грешните настройки и пак ще забие ламбдата. Тя е забила, защото има проблем със сместа, примерно ако влиза повече въздух, ако е бедна за 20 секунди и ламбдата забива, излиза от регулация, компа я спира.
Според мен проблемът е отстранен временно.
- tsok
- Мнения: 117
- Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
Да колега , оказа се прав . Точно на седмия ден след откачането на акумулатора , проблема се появи пак . Абсолютно идентичен с първия път , пак няма грешки , ламбдата беше забила на 10,2 , на графиката прави линии . Откачих акумулатора за половин час и проблема се оправи. Вече два дни няма проблем . При следващото появяване на проблема ще я закарам на газаджйите , да видя те какво ще кажат , защото тя е в гаранция.
-
- VW експерт
- Мнения: 12786
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
Ааа,леко съм несъгласен.
За чий е тая ламбда сонда тогава?
Компютъра да си я спира кога му е кеф.
Нали точно от показанията на въпросната сонда си регулира сместа?
Щом забива сондата е пътник.
За чий е тая ламбда сонда тогава?
Компютъра да си я спира кога му е кеф.
Нали точно от показанията на въпросната сонда си регулира сместа?
Щом забива сондата е пътник.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Голф 4 ,1999г. двигател АРК 2.0 115к.с.-проблем с оборотите при топло време .
Всичко е въпрос на софтуерни настройки, на бензин, показанията на ламбда сондата ориентират компа за качеството на сместа и той започва да добавя или отнема гориво, намаля или увеличава времето през, което са отворени инжекторите. Съответно процентите са плюс или минус. В случая сместа на колегата е бедна и компа добавя гориво, но това може да го прави само в определени граници. Адаптациите са краткосрочни и дългосрочни, мине ли границата в един момент компа излиза от ламбда регулация, просто не може да регулира повече.
Ламбда сондата просто дава информация за количеството кислород, но не може да регулира сместа безкрайно и в един момент екуто, казва, край.
Колата пали на бедна смес сутрин, защото поради някаква причина бензиновия комп се бърка, заради газовата уредба, прави си кофти адаптации, а той не трябва да разбира, че са му сменили горивото.
Газаджиите са наясно, каква информация си обменят двете екута, може би се налага да обогатят малко сместа на газовата или има някакъв друг проблем по нея, нямам опит с газови уредби.
П.С. Примерно при краткосрочни адаптации на празен ход процентите на обогатяване при мен стигаха до 25% и след това компа директно "реже" ламбда сондата след 20 секунди, спира да я гледа и излиза от регулация, така е заложено в софтуера, тогава вакуумът е най-голям, имах смукане на въздух.
Когато подавах газ, сместа се обогатяваше и ламбдата пак тръгваше, като проблемът не беше в ламбда сондата, с чисто нова "Бош" проблемът беше същия, така, че не се хвърляйте да сменяте ламбди сонди, обикновено проблемът не е в тях.
Предполагам, че при постоянно бедна смес, компа си е направил грешни адаптации и за това пали с по-малко гориво и това се дължи на газовата уредба, след направения опит от колегата е очевидно, че проблемът е от там.
Ламбда сондата просто дава информация за количеството кислород, но не може да регулира сместа безкрайно и в един момент екуто, казва, край.
Колата пали на бедна смес сутрин, защото поради някаква причина бензиновия комп се бърка, заради газовата уредба, прави си кофти адаптации, а той не трябва да разбира, че са му сменили горивото.
Газаджиите са наясно, каква информация си обменят двете екута, може би се налага да обогатят малко сместа на газовата или има някакъв друг проблем по нея, нямам опит с газови уредби.
П.С. Примерно при краткосрочни адаптации на празен ход процентите на обогатяване при мен стигаха до 25% и след това компа директно "реже" ламбда сондата след 20 секунди, спира да я гледа и излиза от регулация, така е заложено в софтуера, тогава вакуумът е най-голям, имах смукане на въздух.
Когато подавах газ, сместа се обогатяваше и ламбдата пак тръгваше, като проблемът не беше в ламбда сондата, с чисто нова "Бош" проблемът беше същия, така, че не се хвърляйте да сменяте ламбди сонди, обикновено проблемът не е в тях.
Предполагам, че при постоянно бедна смес, компа си е направил грешни адаптации и за това пали с по-малко гориво и това се дължи на газовата уредба, след направения опит от колегата е очевидно, че проблемът е от там.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Dinozo и 53 госта