golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
zhoro25
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 13 мар 2018 14:29
Автомобил:
Двигател:

golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот zhoro25 » Пон 05 ное 2018 21:04


Здравейте колеги,

Тази сутрин като тръгвах за работа - след 30минути каране парното все още беше марно. и понеже нямаше слънце си бе студено, и в колата още повече. Парното беше на макс, да духа директно в мен - стрелката на температурата бе по средата - и пак бе хладно-марно.

Когато карах в града по обяд - стрелката на температурата отиваше по-надясно и се усещаше как се включва перката и охлажда, но днес цял ден - колата не топлеше, а беше марна. Чак, когато изгря слънцето, започна да ми става топло.

Това нормално ли е? да не би да трябва като на москвичите да закривам радиатора с балатум или картон, че ако ще е така, ще си е як студ тази зима.

Някой може ли да помогне.

благодаря ви

георги




Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот vladovelin » Пон 05 ное 2018 21:14


А клапата за топло-студено беше ли завъртяна към червената точка?
Имам познат който цяло лято се поти в един голф защото не досещаше да завърти ръкохватката към синята точка.


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот ivuchev » Пон 05 ное 2018 21:15


Отговарям ти само защото спомена москвич.

zhoro25 написа:Чак, когато изгря слънцето, започна да ми става топло.

Това нормално ли е?


Това е нормално . :mhihi

Но това че не духа топло при положение на стрелката по средата не е .
Като загрее до 90 гр. Отвори капака и пипни маркучите за радиатора на парното дето влизат в купето. Трябва да са еднакво топли. ( при това положение отиваш на клапата за топло / студено , или жило скъсано или продухан дунапрен.) Ако обаче има осезаема разлика в топлината на 2 та маркуча , тогава запушено радиаторче.

Надяваам се да съм ти бил пОлезен.

П.с на москвичите слагат балатум , защото перката им на радиатора посноянно се върти.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот Водния дух1 » Вто 06 ное 2018 19:49


Колега-какво значи думата ''марно,марна'' От кой край си?????


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот Курт Деликуртев » Вто 06 ное 2018 19:58


Марна е топла вода, в която спокойно можеш да си държиш ръката.

Ако не е добре обезвъздушено също може да спре да топли, достатъчно е една въздушна "възглавница" в радиаторчето.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот Iezekil » Вто 06 ное 2018 20:24


На този модел супер лесно се сваля десния въздуховод,от там прекрасно се вижда състоянието на клапата,както може да се бръкне и опипа радиатора колко е топъл на загряла кола.Но най-напред сподели,като мърдаш ръчката топло/студено дали усещаш съпротивление,дали чуваш затварянето на клапата?


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот batVenci » Вто 06 ное 2018 21:06


Май ще трябва да се лепят клапите, даже по-добре да им се занитят ламарини...


Explode12
Мнения: 309
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
Автомобил: MK2
Двигател: RP
Местоположение: Варна

Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот Explode12 » Вто 06 ное 2018 21:57


Проверяваш:
1. Дали са топли 2та маркуча на парното като е загряла колата.
2. Дали тече антифриз през малкия маркуч, който влиза в разширителния съд(палиш, сваляш, гледаш, връщаш ..няма нужда да загрява)
3. Дали при по-високи обороти(2000,3000) парното се подобрява.
4. Като пуснеш парното хвърчат ли дунапрени през въздуховодите(99% ще хвърчат на тази възраст..)


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот ivuchev » Сря 07 ное 2018 17:35


zhoro25 написа:
георги


Кажи сега гоше , морно ли ти стана на главата?
Къде се дяна ?


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот bobocamaro » Чет 08 ное 2018 19:59


ivuchev написа:П.с на москвичите слагат балатум , защото перката им на радиатора посноянно се върти.

Моя го карах зимата с рязана перка, две от витлата премахнати. Много бързо му кипваше чайника с балатум в буксуваниците.
Беше с престъргана шайба на водната на по-малък диаметър, инак няма парно на място.
Беше с...липсва ми тая кола. :neutral


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот Iezekil » Пет 09 ное 2018 4:35


Ми що не го тунинговате с жалузи от Иж примерно,вместо балатуми и рязани перки


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот batVenci » Пет 09 ное 2018 11:01


Шегата настрана, но в момента и аз съм с подобен тунинг, картон пред радиатора. Знам че термостата ми отваря при 70 градуса, но ме мързи да го сменя, да източвам антифриз и т.н. Има голям риск нещо да се обърка и да правя по-голям ремонт. А новия термостат най-вероятно ще излезе и той менте, и максимум след една година, ще стане като стария. Сега радиаторчето на парното доста добре охлажда двигателя, като при изкачвания, просто пускам вентилатора на парното на максимум и температурата на двигателя пак я връщам в оптималните градуси. В същото време в купето е много топло и приятно...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот stefan4o » Пет 09 ное 2018 17:21


batVenci написа: А новия термостат най-вероятно ще излезе и той менте, и максимум след една година, ще стане като стария.

И на мен не ми се щеше да сменя стария си оригинален почти 30-годишен термостат, ама не може само да караме, трябва и да сменяме това-онова. Това не е решение на проблема, а кърпеж или побългаряване, както и да го наречеш все е вярно. Буди насмешка у мен картонът поставен пред радиатора...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот muns61 » Пет 09 ное 2018 17:27


Валер са съвсем прилични термостати, карат си над 5-6 години. Моят изкара 7, преди да започне да ми отваря рано.


zhoro25
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 13 мар 2018 14:29
Автомобил:
Двигател:

Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли

Мнениеот zhoro25 » Вто 13 ное 2018 16:42


Здравейте,

Оказаха се въздуховодите/клапите. Отидох при един майстор който прави само стари коли и го питах дали може да помогне. За 30лева направи, каквото направи и сега вече парното е на 6 :)

Добре, че не е било нещо по-сложно.

Тая кола и за зимата вече става :), само да не ми дръннат някой акт от бързо шофиране, че ГО може да стане 500 лева.

:)

Последна промяна от zhoro25 на Вто 13 ное 2018 16:45, променено общо 1 път.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nikname, s7151kv и 214 госта