Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот stefan4o » Чет 08 ное 2018 9:47


Алекси Георгиев написа:Е, Гопе, ясно ми е... Но на практика е безсмислено. Айде да не почваме със спама още от днес.

Защо е безсмислено, може ли да поясниш? Пък аз после ще обясня защо е СМИСЛЕНО :c020




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот goppa » Чет 08 ное 2018 10:48


Смисъла е да се изпари бензина. Щото моното си е кажи-речи карбуратор ;)


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот batVenci » Чет 08 ное 2018 11:20


Алуминия спича много свещите, особено при работа на газ. Но при почукване в посоката на въртене на ключа, обикновено освобождават сравнително по-лесно спеклата резба. Иначе въпросния маркуч е за топлия въздух около изпускателните колектори. Извадил се е, защото колата се е разкихала. Но причините за това могат да са още половин дузина, освен калпави свещи. Трябва да се види как е цялата запалителна система, качеството на газовата смес и т.н...


Потребителски аватар
george.antonov
Мнения: 126
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:18
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD
Местоположение: Свищов

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот george.antonov » Чет 08 ное 2018 11:42


Отидох при майстора(познат ми е,разбира си от работата),ама човека имаше доста работа.Пръсна ги с някакво масло,и ме накара да покарам 4-5 км градско и да се върна. Отвори капака и ги разви , стегна ги колкото да не се развиват и остана аз да ги сменя. Смених ги (някакви японски са старите,марка не се вижда,ама има гравирано JAPAN на метала),сложих си Bocsh-Ките и газ. Няма да гръмне,няма нищо.Пали без да пипам педала,оборотите като заковани на 900.
Проблема се оказа свещи. Само не разбрах защо гърмеше ???


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот stefan4o » Чет 08 ное 2018 12:59


Защото някоя от тях не е работила.


Потребителски аватар
george.antonov
Мнения: 126
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:18
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD
Местоположение: Свищов

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот george.antonov » Чет 08 ное 2018 13:14


stefan4o написа:Защото някоя от тях не е работила.

Точно това искам да разбера,къде и защо се получава бумтенето??? Отива газ към въздушния филтър или я изкарва през колектора ?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот stefan4o » Чет 08 ное 2018 13:24


Когато не изгори горивото, то попада в колектора.


Потребителски аватар
george.antonov
Мнения: 126
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:18
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD
Местоположение: Свищов

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот george.antonov » Чет 08 ное 2018 13:41


stefan4o написа:Когато не изгори горивото, то попада в колектора.


Как се детонира?Колектора има ли темперетура да направи детонация при студен двигател? Или се детонира от изгорелите газове от другите цилиндри? Чел съм ,че при детонация на горивото в двигателя достига темперетура от 2200-2600 градуса цензии,но нямам спомен при дизел или при бензин,за газ незнам. За темперетура на изгорелите газове нямам и идея.


Потребителски аватар
Алекси Георгиев
Мнения: 350
Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
Автомобил: Skoda Octavia 1
Двигател: AGN 1998
Местоположение: под масата

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот Алекси Георгиев » Чет 08 ное 2018 15:30


stefan4o написа:
Алекси Георгиев написа:Е, Гопе, ясно ми е... Но на практика е безсмислено. Айде да не почваме със спама още от днес.

Защо е безсмислено, може ли да поясниш? Пък аз после ще обясня защо е СМИСЛЕНО :c020

Не споря, защото не разбирам. Но факт е, че на две коли след като са ми монтирали газов инжекцион, все е махана въпросната връзка.
Даже с полото когато ходих за смяна на газ. филтри и газаджията ме пита защо съм го сложил отново и го махна. Не обясни защо.
Но иначе аз като прост човек верно не виждам защо му е топъл въздух на колектора.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот kris11 » Чет 08 ное 2018 18:46


[quote="Алекси Георгиев"]
1.Не споря, защото не разбирам.- Това е факт признат :th_up
2. Но факт е, че на две коли след като са ми монтирали газов инжекцион, все е махана въпросната връзка. За ГИ не се маха !! Токова е и газаджията . Палиш на бензин ,малко като позагрее постъпва топъл въздух -има датчик за темп. даващ инфо на компа. Лато ти сбърка компа и на на газовия дава грешни данни
3. Даже с полото .. газаджията ме пита защо съм го сложил отново и го махна. За карбуратор и моно не ти трябва маркуча.Някои слагат видия на клапата топъл/студен въздух.
4. Но иначе аз като прост човек верно не виждам защо му е топъл въздух на колектора. - трябва му при стандартно каране на бензин.При температури малко над нулата на бензин започва обледеняване на дифузора / стеснението под карбуратора или моното. Обърква се сместта.Карбураторните имат таралеж с подгрев


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот Iezekil » Чет 08 ное 2018 18:59


Понеже студения двигател работи с богата смес,се подава топл въздух.Ако се подаде студен,то той би се разширил от загряването при начало на горенето и места би обедняла.Отделно по-високата температура предполага по-високо налягане и по-бързо горене,по-качествено и пълно изгаряне.Нещо такова беше и от там се налага да се подава затоплен въздух.Той по никакъв начин не пречи на ГИ,защото самите те докато загреят изпарителите,колите си работят на бензин.А и изправна клапа за топъл/студен въздух си знае кога да обърна на топъл и кога на студен.
Ако пък се опитаме обратното,да затоплим бензина,получава се кондензиране по студените стени на цилиндъра и стичане по хонингите в картера.Доста теми има в миналото за вдигане нивото на маслото зиматапри каране градско на къси разстояния.
А пък как точно неизгорялата газ се измъква от всмукателните клапани и се взривява във въздуховода не знам,но е факт при неизправна запалителна система.Може да е свързана с разширението и при промяна на състоянието и съответно с налягането.Факт,че повечето работещи на газ монота са целите омазнени,та чак до филтъра...


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот goppa » Чет 08 ное 2018 20:13


Iezekil написа:Понеже студения двигател работи с богата смес,се подава топл въздух.Ако се подаде студен,то той би се разширил от загряването при начало на горенето и места би обедняла....

Това сериозно ли? Искаш да кажеш, че като се разшири въздуха става по-богат на кислород. :screwy
Единствената причина да я има тая връзка е за да се изпарява по-лесно бензина та да се смеси с въздуха а не да тече по стените на колектора, докато въпросния колектор загрее достатъчно, та да няма нужда от поемането на топъл въздух. Защотото топлия въздух е по-рядък. Т.е. съдържа по-малко кислород в единица обем от хладния.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот stefan4o » Чет 08 ное 2018 20:29


Гопе, колекторът се грее от антифриза, който минава през него. Има го при карбуратор и моно. А самият въздух - при дадени режими на работа е по-добре да не е чисто студен, затова има и клапа там отпред, която го смесва със затоплен от колектора. Реално, когато въздухът е по-студен му е нужно повечко гориво, за да има стехиометрия, понеже в единица обем има по-голямо количество въздух респ. кислород.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот goppa » Чет 08 ное 2018 20:33


Смукателния колектор загрява, чак когато загрее антифриза. А за регулитране на количеството въздух служи дросела а не клапата за студен-топъл въздух, Стефанчо. :c020


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf 3 1.4 ABD - Въпрос за газ и въздушен филтър.

Мнениеот stefan4o » Чет 08 ное 2018 20:39


Дроселът оставя един светъл отвор, под който моторът смуче ГВС нали така? За въпросната ГВС е важно да е стехиометрична. Когато тя е с температура 20 градуса, количеството на горивото и кислорода е едно, при 0 градуса е по-различно. Монотата имат един датчик, който следи точно тая температура. Имаше няколко теми за него. Като се прецака и малко бърка работата на мотора. Не мислиш ли, че този факт значи, че температурата на входящия въздух има значение за горивния процес? Или се опитваш да твърдиш обратното?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bobcho и 81 госта