VW Golf V 1.4 FSI 90PS 66KW BKG/BLN 1K1 2004/ Придърпване, не върви

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
tandonov
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 17 сеп 2013 16:24
Автомобил:
Двигател:

VW Golf V 1.4 FSI 90PS 66KW BKG/BLN 1K1 2004/ Придърпване, не върви

Мнениеот tandonov » Съб 29 мар 2014 2:06


Започвам тази тема, понеже има доста малко информация за тези модели с директно впръскване FSI Моторите.
Колата има един основен проблем - водачите на цилиндрите се произвеждат много тънки и се износват с времето, което води до харчене на масло (1000 км. - 1л.) и често светване на лампата за масло,главно извънградско (95%). Немците дори са го написали в наръчника за колата, която идва с колата. Това обаче в никакъв случай да не ви отчайва или отказва да купите тази кола. Колата е например моята VW Golf V 1.4 FSI 66kw - 90 PS. Освен горе-упоменатото колата е супер - най-широката в която сте били, дори отзад е като да седиш отпред. Всичко е достъпно и лесно за смяна. Багажника е огромен, освен ако не направите грешка да му сложите газова бутилка. Ако нямате достатъчно пари за да я зареждате, то тогава си купете нещо като Хюндай Соната, Деу и т.н и сложете бомбата там. Наскоро колата ми почна да придърпва при студен старт и впоследствие при загрят двигател при стартиране, ускоряване и то между 1700, 1800 и 2000 оборота. При ниска скорост на трета - още по-голямо дърпане. Тръгнах да чета форуми - всевъзможни глупости (17бр./възможности за повреди), само 2 бяха верните. Едната възможност са свещите,а другата бубините на свещите. И в двата случая минавате тънко - оригинална бубина за този модел е между 30 и 54 лв. в зависимост от марката. Свещите, бях купил оригинални от Германия на Бош за 12 Евро едната - 24 лв. - 4 цилиндра = 96 лева. Труд най-скъпото възмоно 50 лв. за смяна на свещите и малко по малко за бубина - понеже са отгоре и не развивате. Та как установихме, че са свещите. Ами първо почнахме да развиваме свещите една по една. Първата, втората и на третата керамиката беше напукана - ето го проблема. Сменихме и 4те и колата стана пистова, равномерно плавно ускоряване и колата казвам значително стана по-бърза! Нарочно разменихме и бубините за да видим да не е някоя от тях. Здрави бяха. Та така. Това е моят опит с този модел. Първо си мислиш най-лошото,а то кво било. А относно маслото и този проблем може да се реши много лесно. Към 1800 лв. е смяната и работата. После още 150 000 км. без проблем на маслото :). Ако някой ви каже, ама то двигателя не се отваря после става мазало. Ами гледайте малко Дискавъри тогава как правят поръчкови автомобили, буквално сглобяват двигателите сами и не във вакум, а в гаража..та така айде от мене чао засега :)

Последна промяна от tandonov на Съб 10 ное 2018 17:30, променено общо 1 път.




tandonov
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 17 сеп 2013 16:24
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Golf V 1.4 FSI / Придърпване, не върви

Мнениеот tandonov » Съб 19 апр 2014 16:47


Така продължение от предната констатация, че Голфа ми 1.4 FSI TREND 2004 66KW 1K1 BKG Engine придърпва. Ами продължи и след свещите, но по-рядко. Докато пътувах за Бургас ми светна лампата за контрол на мотора. Реших, че колата ще издаде фронта вече. Мотора почна много да шуми, усеща се като сте допрян крак на педала и по ръката от скоростния лост. Почнах да си мисля, че мотора е заминал. Отидох в Ямбол намерих едно момче. Качи я на компютъра и скива, че проблема ми е електрически. Аз му казах да не е от бобините. Той хм може. Махна въздушния филтър, откачи кабелите на бобините над свещите и почна да ги изкарва една по една. Грешката на компа излезе на втория цилиндър. Абе колата ми от време на време е работила на 3 цилиндъра само. Ужас. Първата бобина като нова. Втората на проблемния цилиндър според компа не беше наред. Как се проверяват бобини. Ами просто. Поглеждате вътре в металната тръбичка дали всичко е побеляло или изглежда като калцирано. От вътре бобините са от материал подобен на бушони. Та нашта 2-ра бобина освен, че беше като калцирана но и пукната отвътре. Така. Продължихме. От 4 бобини - 1 беше пукната отвътре (2ри цилиндър) и 2 само побелели калцирани и 1 като нова. Понеже колата е 2ра ръка купена от Германия преди 8 месеца, предполагам, че здравата, изглеждаща като нова бобина е била сменяна. Та остана избора момчето да звънне при неговите хора в магазина да пита имат ли такива бобини. Прочете номера на пукнатата и те му казаха за мой късмет че имат 6 бобини в наличност (италиански, не оригинални). В София ми искаха 115 лв. на бобина китайски. В Ямбол ми взе момчето (след като реших да ги сменя и 4рите наведнъж - по 61 лв. за едната (двойно по-малко) + 30 лв. труд. Не защото е Ямбол, ами щото хората не са мошенници като в София, явно. та с 275 кинта, колата спря да прекъсва, на ниска скорост на 4та върви като пушка, като нова. Двигателя спря да шуми. А забравих да кажа, че свеща на 2ри цилиндър също беше нагоряла и момчето ми показа къде е прескачала искрата. Слава богу свещите бяха абсолютно нови Бош оригинални и само ги забърса почисти и каза няма проблем да ги ползвам пак. Та така, ако имате подобен проблем сменяйте бобини, но не в София - където щяха да ми излязат 500 лв. сигурно хаха. Та така. Ако на някой му трябват евтини бобини звънкайте :)


Потребителски аватар
nvrmnd
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 04 дек 2011 9:03
Автомобил: Golf MK5
Двигател: 1.6 FSI BLF
Местоположение: София/Пловдив

Re: VW Golf V 1.4 FSI / Придърпване, не върви

Мнениеот nvrmnd » Пон 21 апр 2014 11:33


Колега,

това с работата на 3 цилиндъра... Мисля си, че ако някой цилиндър не е работил в определено време, това е щяло да бъде засечено от компютъра и лог-нато като missfire. Toeст ще може да се прочете с VCDS :)


tandonov
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 17 сеп 2013 16:24
Автомобил:
Двигател:

По-нататъшни патила с VW Golf V 1.4 FSI 90PS 66KW BKG/BLN 1K1 2004/ Придърпване, не върви

Мнениеот tandonov » Съб 10 ное 2018 20:38


Здравейте,

знам, че сред вас има и професионалисти. Аз не съм. Но мога много точно да опиша проблемите на повечето FSI бензинови двигатели на Фолксваген, с което ще помогна на делитанти като мене, хора, които са разбрали нещата от опит и патене и могат да обеснят нещата със свои думи, не с професионалните термини. Та така. Голфът загуби мощност. След поредното ходене в Гърция навръщане, колата загуби мощност, не вдигаше повече от 80 км./ч. и повече от 3000 оборота. А на нагорнища, буквално креташе. Колата я закарах при Христо от Горна Баня (Тел. 0888 864 690). Момчето е на 20 и нещо, работи събота и неделя, понякога късно вечер, човек, който обича работата си. Сервиза му се намира на пресечната на Инженер Борислав Огойски и 637-ма в Горна Баня. Не правя реклама, просто искам най-накрая хората да разберат, кой механик/монтьор в София става или има някакви минуси. Той, взе колата и не откри проблема, но се спря на ЕГР-а, като свали електронната платка и накисна механичната, която има една клапа, която при силно замърсяване незатваря. Та след тази маневра колата тръгна на ниски обороти по-добре, но все още остана проблема с това, че не вдига повече от 80 , 100 с напъване. Обадих се на моя бивш хазяин, който ме беше пратил при двама механика от Овча Купел (до Автоморга Долев, виж мапса, oфициален адрес - бул. Президент Линкълн 58А, зад хотел Фантазия)- Страцимир Тодоров 0886 879 969 и Сергей Радивоев 0886 872 913 (Диагностика, Ремонт на двигатели, скорости, ходова част). Първото ми преживяване с тия хора беше, че са изключително честни спрямо клиентите си. Винаги, когато сменят нещо ви показват защо и ви връщат старата част! В много малко сервизи го правят! Преди да продължат с нещо винаги, Ви казват какъв избор имате. Намират ви и стари части, оригинални в повечето случаи. Та отивам при тях и първоначално нямаха идея, какво може да е на Голфа ми. Понеже знам немски, им казах, че и аз ще чета в немски форуми и че ако открия нещо ще им го споделя. Та чета си немски форуми и откривам следното, което комуникирам с тях по е-мейл:


Attachments
Oct 6, 2018, 2:02 AM (забележете докога съм се ровил!)
to stracimir

Здрати, Страти

Антон с Фолксвагена, който е при вас за ремонт.

Разбрах какъв е проблема на колата.

Проблема е в помпата за високо налягане (горивна помпа инжекцион) и една част наречена пул (като втулка), която се изхабява, дори разрушава с времето. Тя трябва да се смени. Ако колата невърви след подмяната на пула и гарнитурката на помпата трябва да търсим и помпа. Прикачвам PDF-Документ, който според мене ще ти свърши доста работа има и снимки, как изглежда всичко. Притесняваме, че ако помпата неработи, поврежда разпределителния вал, може да махнеш ако счетеш за нужно главата за да видиш само дали има износване някъде по него. Ако има може да са попаднали стружки долу в картера, където има някаква механика със запчати колела и масленната помпа е свързана за нея (в документа съм дал снимки) и може тези струшки да доведат до татлни проблеми. Само тя струва 2000 лева. Разбира се това е най-лошия вариант, който не искам и да си помислям, но можете да проверите.

Best Regards,

В действителност те свалиха помпата с високо налягане, която осигурява силата на директно впръскване (нова струва 1050 лв. точно за този модел - проверено) и се оказало, че съм бил прав. Пулът е бил не износен, захабен, а директно пробит и пружинния механизъм, една издатина с пружина, която се натиска от разпределителния вал посредством пула, е драскал по разпределителния вал. Слава богу не го е издълбал, само надраскал. Смениха помпата, като взеха оригинална втора употреба, свалена от VW на 40 000 км. и купиха нов пул. Колата стана по-пъргава на ниски обороти. За съжаление пак не можа да прехвърли заветните 3000 оборота. След допълнително четене на форуми, стигнах до най-логичния и прост извод, че катализатора е причината за всичко и моите ходения по различни сервизи. След като проведох кратък разговор с механиците от Овча Купел за тези ми съмнения, те ми казаха, че се съмняват по-скоро за дюзи, което беше тотално ъпсурдно, защото нито един бензинов двигател на фолксваген в никой форум въобще има оплакване за дюзи, при други марки и модели вероятно. Казах им, че ще им се обадя допълнително. Казах си, че най-вероятно ще отида при Дунев, защото друг ми е свършвал работа по проблеми с палене, чекове и т.н., но и едновременно доста зле се беше отнесъл към боядисването и оправянето на колата ми след едно подхлъзване на черен лед. Специално той е може би най-скъпия и честно, най-некачествения майстор за боядисване специално. Не вярвам, да не държи на качеството, но не може да контролира хората си, което е липса на контрол, а оттам и на качество. Колата ми излезе след боядисване, небоядисана на места, трябваше повторно да ходи и са пръскали директно върху броните без китосване! Селска история, а аз съм от село. Към това многообразие от свински опашки и скриване на факти за счупени части, прикрити от броня и т.н. При Дунев, трябва да се ходи, ако всички други сервизи са измрели. Та да се върна.. съвсем случайно на чаша бира с нов колега ми се спомена името на сервиз ПРОСПИЙД, http://www.prospeed.bg, казах си, о не Дунев 2, защото и те се занимават със спортно каране. Отидох, остваих колата и след 2 часа ми се обадиха, без предполагам, да пробваме и това, а направо - КАТАЛИЗАТОРА Е! Алелуя! Дадох им зелена светлина да го изтърбушат, понеже е бил като споен и са се чудили, как съм карал въобще. Взех колата, ракета! Няма такова ускорение, не мога да и се нарадвам. Моите от Овча Купел ми казаха, че чували шум от скоростната..но с последния телефонен разгговор, не се почувствах много сигурен да им дам колата, въпреки, че и аз чувах някво търкане на метал. За мое щастие, механика от prospeed, ми потвърди същото. Евала, казах си това са моите хора. Оставих колата за втори пър пти тях. Ревезираха скоростната кутия напълно - 2 лагера, ново масло, понеже е имало стружки, само немски части, не оригинални, но доста по-добре от другите сервизи и накрая колата хвърчеше и скоростната като масло. Остана шума от изтърбушения катализатор, но само на 1,2ра. Колата намали разхода на гориво и ускоряваше за 1.4 като 2ка двигател. Понеже моята има два катализатора и е бензин, не демеше. А звука го преодолях с нова мека връзка между катализатора и генерацията. Направиха ми е в родния град, колата почна да движи още по бързо и тихо. Забравих да кажа, че prospeed са официални представители на моторно масло BARDAHL. Понеже, има износване на семеринги на бутала, типично за АУДИ И ГОЛФ бензинки, колата ми харчи 300 гр. на 300 км. След като ми добавиха няква добавка за уплътнение от prospeed, колата ми спря да харчи масло. АБе хора колата ми стана като нова, безшумна, плавна, пъргава. Много доволен останах. Единствено, че не правят гърнета. Какви пари дадох: 360 лв. за нова помпа, пул, гарнитурка, труд в Овча Купел. 760 лева при prospeed - цялостна ревизия на скоростна 5-степпенна ръчна скоростна кутия, смяна на 2 лагера, ново масло 4-5 литра за скоростна кутия, ново масло и филтър за мотора Бардал, 3 гумени уплътнения на гумите (тампони) плюс добавката. Сега ще ходя само в prospeed.


владислав
Мнения: 623
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon
Двигател: CAXC 2008 - TSI
Местоположение: София

Re: VW Golf V 1.4 FSI 90PS 66KW BKG/BLN 1K1 2004/ Придърпване, не върви

Мнениеот владислав » Нед 11 ное 2018 18:29


Колега сменения пул е т.н. cam flower, има писано за него във форума.



Върни се в “Golf”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта