Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
Здравейте колеги. Имам странен проблем с ABS-а на колата, за който не мога да намеря отговор в подобните теми във форума (знам как да ползвам форума, не съм нов потребител, въпреки че пиша с нов акаунт, защото не мога да вляза в стария).
Ще опиша последователно наблюденията си над проблема и ще съм благодарен, ако някой с подобни наблюдения може да помогне.
Автомобила е Golf 3, 1997 година, 1,8 моноинжекция, 75 кончета, ABS, допълнително газово
- Няколко години не съм се сещал за ABS-a. При палене лампата светва за момент, после изгасва. При по-рязко спиране в поледица, ABS се задейства според очакванията.
- През лятото имаше силен порой, и покрай колата се изля страшно много вода, която на моменти покриваше гумите почти изцяло. Видими повреди нямаше, но при първото палене лампата на ABS светна и не изгасна. Тогава нямах време да ходя по майстори, а при моя начин на каране, ABS-a не ми е важен през лятото. Отвреме на време лампата изгасваше по време на път без видима причина, после пак светваше без видима причина. При светване/изгасване се усещаше и леко потреперване на педала за спирачката, но без някакви проблеми със спиране или намаляване скоростта.
- Наскоро реших най-после да оправя ABS, че се чакат поледици. Моя майстор (приятел) при който ходя, нямаше идея за проблема и ме прати на диагностика. На диагностиката изчистиха грешките от компютъра на голфа, но постоянно излизаше съобщение за проблем с преден десен и заден ляв датчик на ABS.
- Датчиците ги смених преди две седмици. Майстора каза, че лампата ще свети няколко километра, после ще изгасне. Така и стана. После всичко беше нормално - лампата светва за момент при палене, после гасне. При по-рязко спиране на лед, ABS-а се задейства според очакванията.
- Тази сутрин проблемът се появи отново. Ходих при моя майстор...едва ли има значение, но все пак ще споделя за всеки случай какво сме правили. Махна ми газовата бутилка (изтече и гаранцията и ще слагам нова) и освен това смени изолацията на капачката на бензиновия резервоар откъм купето - там където влиза бензиновата помпа и датчика за ниво на бензина. Старата изолация се беше скапала и в колата миришеше на бензин. При тази операция кабелите на бензиновата помпа бяха временно откачени (без колата да е на контакт). След като свършихме, тръгнах и няколко пъти палих, тръгвах, карах, спирах, върших някакви задачи. При поредното палене лампата на ABS-a светна и не изгасна. След няколко километра изгасна по време на движение, а след още няколко пак светна.
- Отидох отново на диагностика и там излезе проблем със заден ляв датчик (единия от тези които сменяхме).
Датчика е нов и уж е хубав. На найстора имам доверие. Какво може да е? Да не би отвреме на време да прекъсва някой кабел, който свързва датчика с електронния блок? Или може би нещо механично?
Благодаря предварително.
Ще опиша последователно наблюденията си над проблема и ще съм благодарен, ако някой с подобни наблюдения може да помогне.
Автомобила е Golf 3, 1997 година, 1,8 моноинжекция, 75 кончета, ABS, допълнително газово
- Няколко години не съм се сещал за ABS-a. При палене лампата светва за момент, после изгасва. При по-рязко спиране в поледица, ABS се задейства според очакванията.
- През лятото имаше силен порой, и покрай колата се изля страшно много вода, която на моменти покриваше гумите почти изцяло. Видими повреди нямаше, но при първото палене лампата на ABS светна и не изгасна. Тогава нямах време да ходя по майстори, а при моя начин на каране, ABS-a не ми е важен през лятото. Отвреме на време лампата изгасваше по време на път без видима причина, после пак светваше без видима причина. При светване/изгасване се усещаше и леко потреперване на педала за спирачката, но без някакви проблеми със спиране или намаляване скоростта.
- Наскоро реших най-после да оправя ABS, че се чакат поледици. Моя майстор (приятел) при който ходя, нямаше идея за проблема и ме прати на диагностика. На диагностиката изчистиха грешките от компютъра на голфа, но постоянно излизаше съобщение за проблем с преден десен и заден ляв датчик на ABS.
- Датчиците ги смених преди две седмици. Майстора каза, че лампата ще свети няколко километра, после ще изгасне. Така и стана. После всичко беше нормално - лампата светва за момент при палене, после гасне. При по-рязко спиране на лед, ABS-а се задейства според очакванията.
- Тази сутрин проблемът се появи отново. Ходих при моя майстор...едва ли има значение, но все пак ще споделя за всеки случай какво сме правили. Махна ми газовата бутилка (изтече и гаранцията и ще слагам нова) и освен това смени изолацията на капачката на бензиновия резервоар откъм купето - там където влиза бензиновата помпа и датчика за ниво на бензина. Старата изолация се беше скапала и в колата миришеше на бензин. При тази операция кабелите на бензиновата помпа бяха временно откачени (без колата да е на контакт). След като свършихме, тръгнах и няколко пъти палих, тръгвах, карах, спирах, върших някакви задачи. При поредното палене лампата на ABS-a светна и не изгасна. След няколко километра изгасна по време на движение, а след още няколко пак светна.
- Отидох отново на диагностика и там излезе проблем със заден ляв датчик (единия от тези които сменяхме).
Датчика е нов и уж е хубав. На найстора имам доверие. Какво може да е? Да не би отвреме на време да прекъсва някой кабел, който свързва датчика с електронния блок? Или може би нещо механично?
Благодаря предварително.
- stefan4o
- Мнения: 19144
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
Не зная на Голф Мк3, но при Сеат Толедо инсталацията на датчиците, минаваше някъде около резервоара и влизаше в купето. Да не би нещо да има окислено - букси това-нова. Предполагам, че трябва да има букса някъде там.
Re: Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
Мерси, помислих си нещо такова.
Моите задни датчици вървят с дълъг кабел (фабрично закачен). Кабела се пъха някъде отдолу и края му излиза под задната седалка, а там се връзва в друг кабел посредством букса. Почистих малко старата букса и пръснах малко контактен спрей. Лампата не изгасна, разбира се, но ако всичко е наред, може би ще изгасне след няколко километра, като покарам днес.
Всъщност аз не разбирам особено от автомобилна електроника, затова не предприех нищо, но още от самото начало като се прояви проблема, си помислих че може да има прекъсващ кабел или букса. Ако един или повече датчици бяха скапани, лампата щеше да свети постоянно, а през лятото тя на няколко пъти изгасваше.
Моите задни датчици вървят с дълъг кабел (фабрично закачен). Кабела се пъха някъде отдолу и края му излиза под задната седалка, а там се връзва в друг кабел посредством букса. Почистих малко старата букса и пръснах малко контактен спрей. Лампата не изгасна, разбира се, но ако всичко е наред, може би ще изгасне след няколко километра, като покарам днес.
Всъщност аз не разбирам особено от автомобилна електроника, затова не предприех нищо, но още от самото начало като се прояви проблема, си помислих че може да има прекъсващ кабел или букса. Ако един или повече датчици бяха скапани, лампата щеше да свети постоянно, а през лятото тя на няколко пъти изгасваше.
- stefan4o
- Мнения: 19144
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
Някъде има кофти връзка. Сменили сте работещи датчици.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
С каква АБС система е Голфа,Колега? Вероятно проблемът е в контролера!
Re: Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
Нямам представа каква ABS система имам. Има ли къде и как да проверя?
Що се отнася до контролера, човека който ми прави диагностиката (имам впечатление че си разбира от работата), каза че неговата машина за диагностика можела да направи разлика между проблем в контролера и проблем в датчиците.
Междувременно, след като вчера почистих буксите, сутринта запалих колата, лампата светна и не изгасна. Постоях на място около 3 минути, но след като тръгнах, лампата изгасна след около 100 метра. Лед няма наоколо, но пробвах да се засиля и да спра рязко - педала потрепера малко, като при задействане на ABS. Карах около 10 километра до офиса и тъкмо се зарадвах че проблема се е оправил, лампата светна точно докато паркирах. Паркирането го направих по-рязко и с повече газ, защото паркинга е с едни неравности, които иначе не мога да премина. Иначе настилката е суха и не се пързаля.
p.s. Оплаках се на един приятел (не е специалист), който предположи че може да има проблем с някаква гривна, която подавала сигнал на датчика. Не знам какво е това. Идеи?
Що се отнася до контролера, човека който ми прави диагностиката (имам впечатление че си разбира от работата), каза че неговата машина за диагностика можела да направи разлика между проблем в контролера и проблем в датчиците.
Междувременно, след като вчера почистих буксите, сутринта запалих колата, лампата светна и не изгасна. Постоях на място около 3 минути, но след като тръгнах, лампата изгасна след около 100 метра. Лед няма наоколо, но пробвах да се засиля и да спра рязко - педала потрепера малко, като при задействане на ABS. Карах около 10 километра до офиса и тъкмо се зарадвах че проблема се е оправил, лампата светна точно докато паркирах. Паркирането го направих по-рязко и с повече газ, защото паркинга е с едни неравности, които иначе не мога да премина. Иначе настилката е суха и не се пързаля.
p.s. Оплаках се на един приятел (не е специалист), който предположи че може да има проблем с някаква гривна, която подавала сигнал на датчика. Не знам какво е това. Идеи?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
Направи снимка на хидро-блока за АБС-а!
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
pas1.8mi написа:Направи снимка на хидро-блока за АБС-а!
И ти ли си мислиш за същото?
Няма да се изненадам.
Re: Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
Zdravko Zankov написа:pas1.8mi написа:Направи снимка на хидро-блока за АБС-а!
И ти ли си мислиш за същото?
Няма да се изненадам.
Къде се намира този хидроблок и как изглежда? (сори за глупавия въпрос)
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
При помпата на спирачките.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
Zdravko Zankov написа:pas1.8mi написа:Направи снимка на хидро-блока за АБС-а!
И ти ли си мислиш за същото?
Няма да се изненадам.
Нека видим снимките!
Re: Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
Здравейте колеги и весели празници! :)
Извинявам се, че не отговорих по-рано, но преди празниците ми се натрупа доста работа.
Утре по някое време ще щракна хидрблока и ще кача снимки.
Междувременно искам да споделя няколко наблюдения, проблеми и мисли. Предварително се извинявам ако писанията станат дълги, но влача няколко проблема от известно време и различни майстори все още не могат да ги решат напълно. След ровене по форума, попаднах на теми за други модели на фолксваген (включително проблеми с хидроблок, ABS, електронен блок ABS) и започнах да подозирам че различните ми проблеми може и да имат нещо общо помежду си. Ясно е, че без сериозен преглед няма как да се разбере, но ако не друго, поне можете да потвърдите дали разсъждавам в правилната посока.
1. ABS
Към това което съм писал по-горе в темата, ще добавя и че в момента лампата на ABS продължава да светва или изгасва когато си иска, без да има забележима връзка с поведението на колата, моето шофиране или пътните и климатичните условия. Човека който ми прави диагностиката, каза майстора ми да провери куллунга на проблемния датчик под задната седалка, както и лагера и гривната на колелото с проблемния датчик. Всичко е наред, но проблемът си остава.
Тези дни малко почистих колата и проверих нивото на различните течности. Спирачната течност беше паднала малко, но не чак толкова че да се задейства сигнална лампа или спирачките да не работят. Все пак факта, че нивото е паднало, означава че някъде може да има проблем, включително в хидроблок.
2. От известно време (може би от 2017, лятото) някъде отпред се долавя разнообразно стържене и тракане. На моменти беше толкова силно, че имах чувството, че е точно под обувките ми.
Не вярвам да са предни амортисьори - смених ги преди 2 години, а и ако беше в тях, предницата щеше да клекне - поне така стана, когато единия от старите се спука. Първия майстор при който ходих, смени тампони на макферсона и някакъв дребен елемент по ходовата част (забравих какво беше и името забравих) някъде близо до предна лява гума. Във всеки случай ремонта беше такъв, че имаше нужда от центровка на предницата после. След този ремонт известно време като че ли шумовете спряха да се чуват. Май пак тогава сменях и лагери. Във всеки случай наскоро накарах моя майстор да ги провери - каза че са ок лагерите - и предни и задни.
След време пак започна стърженето - майстор ми каза че проблема бил в горните тампони, под предния капак. Той нямал оборудване за центровка и ме прати в друг сервиз да сменят тампоните и пак да центроват колата. В другия сервиз не ме питаха нищо, като им споделих проблема, нито са правили някакъв сериозен преглед - смениха тампоните и центроваха, но стърженето не изчезна.
Наскоро се засили едно тракане, особено като завивам повече или по малко наляво - оказа се разбито каре. След подмяна тракането спря, но постоянното стържене си остана. Стърженето се засилва или намалява в зависимост от скоростта на колата - има го само в движение.
Моя майстор прегледа спирачните дискове и накладките отпред - изглеждат ок и има още доста хляб в тях. Подозирам обаче че може някоя накладка да задържа леко или да не ляга добре в гнездото си или пък да има някакъв проблем с някой спирачен маркуч или цилиндър. Преди време имах подобен проблем - имаше едно спукано цилиндърче в спирачния комплект отпред и спирачките задържаха леко.
Ако не е такъв, може да е подобен проблем - подозрението ми се засилва от факта, че разхода ми на бензин нарастна доста.
3. Повишен разход на бензин - през лятото няколко пъти съм засичал приблизително разхода на бензин - около 8/100 градско. В момента е грубо около 15/100. Вижда ми се твърде много. Вярно - спрямо лятото има няколко разлики - сега карам със зимни гуми, времето е много по-студено, във Варна има много сериозен трафик и задръствания заради ремонтите навсякъде по главни улици и булеварди. Има още една сериозна разлика - наскоро махнах газовата бутилка, защото и изтече гаранцията, но сервиза където ходя, имаха твърде много работа и все още не съм сложил нова. Газовата ми инсталация е моноинжекция и не е фабрична, така че не би трябвало компютъра на колата да се е шашнал нещо от липсата на бутилката, ама знае ли човек?
Ако тези неща не обясняват повишения разход на бензин, да не би нещо в спирачната система, което да е свързано и с ABS и хидроблока?
Извинявам се, че не отговорих по-рано, но преди празниците ми се натрупа доста работа.
Утре по някое време ще щракна хидрблока и ще кача снимки.
Междувременно искам да споделя няколко наблюдения, проблеми и мисли. Предварително се извинявам ако писанията станат дълги, но влача няколко проблема от известно време и различни майстори все още не могат да ги решат напълно. След ровене по форума, попаднах на теми за други модели на фолксваген (включително проблеми с хидроблок, ABS, електронен блок ABS) и започнах да подозирам че различните ми проблеми може и да имат нещо общо помежду си. Ясно е, че без сериозен преглед няма как да се разбере, но ако не друго, поне можете да потвърдите дали разсъждавам в правилната посока.
1. ABS
Към това което съм писал по-горе в темата, ще добавя и че в момента лампата на ABS продължава да светва или изгасва когато си иска, без да има забележима връзка с поведението на колата, моето шофиране или пътните и климатичните условия. Човека който ми прави диагностиката, каза майстора ми да провери куллунга на проблемния датчик под задната седалка, както и лагера и гривната на колелото с проблемния датчик. Всичко е наред, но проблемът си остава.
Тези дни малко почистих колата и проверих нивото на различните течности. Спирачната течност беше паднала малко, но не чак толкова че да се задейства сигнална лампа или спирачките да не работят. Все пак факта, че нивото е паднало, означава че някъде може да има проблем, включително в хидроблок.
2. От известно време (може би от 2017, лятото) някъде отпред се долавя разнообразно стържене и тракане. На моменти беше толкова силно, че имах чувството, че е точно под обувките ми.
Не вярвам да са предни амортисьори - смених ги преди 2 години, а и ако беше в тях, предницата щеше да клекне - поне така стана, когато единия от старите се спука. Първия майстор при който ходих, смени тампони на макферсона и някакъв дребен елемент по ходовата част (забравих какво беше и името забравих) някъде близо до предна лява гума. Във всеки случай ремонта беше такъв, че имаше нужда от центровка на предницата после. След този ремонт известно време като че ли шумовете спряха да се чуват. Май пак тогава сменях и лагери. Във всеки случай наскоро накарах моя майстор да ги провери - каза че са ок лагерите - и предни и задни.
След време пак започна стърженето - майстор ми каза че проблема бил в горните тампони, под предния капак. Той нямал оборудване за центровка и ме прати в друг сервиз да сменят тампоните и пак да центроват колата. В другия сервиз не ме питаха нищо, като им споделих проблема, нито са правили някакъв сериозен преглед - смениха тампоните и центроваха, но стърженето не изчезна.
Наскоро се засили едно тракане, особено като завивам повече или по малко наляво - оказа се разбито каре. След подмяна тракането спря, но постоянното стържене си остана. Стърженето се засилва или намалява в зависимост от скоростта на колата - има го само в движение.
Моя майстор прегледа спирачните дискове и накладките отпред - изглеждат ок и има още доста хляб в тях. Подозирам обаче че може някоя накладка да задържа леко или да не ляга добре в гнездото си или пък да има някакъв проблем с някой спирачен маркуч или цилиндър. Преди време имах подобен проблем - имаше едно спукано цилиндърче в спирачния комплект отпред и спирачките задържаха леко.
Ако не е такъв, може да е подобен проблем - подозрението ми се засилва от факта, че разхода ми на бензин нарастна доста.
3. Повишен разход на бензин - през лятото няколко пъти съм засичал приблизително разхода на бензин - около 8/100 градско. В момента е грубо около 15/100. Вижда ми се твърде много. Вярно - спрямо лятото има няколко разлики - сега карам със зимни гуми, времето е много по-студено, във Варна има много сериозен трафик и задръствания заради ремонтите навсякъде по главни улици и булеварди. Има още една сериозна разлика - наскоро махнах газовата бутилка, защото и изтече гаранцията, но сервиза където ходя, имаха твърде много работа и все още не съм сложил нова. Газовата ми инсталация е моноинжекция и не е фабрична, така че не би трябвало компютъра на колата да се е шашнал нещо от липсата на бутилката, ама знае ли човек?
Ако тези неща не обясняват повишения разход на бензин, да не би нещо в спирачната система, което да е свързано и с ABS и хидроблока?
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 05 дек 2014 11:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
Датчиците на ABS си имат съпротивление което трябва да е от 900 до 1200 ома най-вероятно са възможни и леки отклонения от тези стойности.Мерят се лесно с мултицет като разкачиш буксата и замериш датчика.После на буксата при включен контакт можеш да премериш за напрежение,при мен даваше 2.5 волта и това ти дава яснота че нямаш прекъснат кабел.Датчик на който съпротивлението е в норма аз не бих го сменил.Обикновенно като си замине датчика дава съпротивление нула или безкрайност.Зацапана гривна също може да е проблем,ще я намериш лесно,края на датчика почти опира в нея.Ако е ръждясала леко с телена четка я почистваш.Нищо свързано с хидроблока не може да ти вдигне разхода на бензин.Ако ти задържат спирачките да, ама ще греят яко.И това се проверява лесно.
Re: Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
Ето две снимки, надявам се да са ок, по принцип има разни тръби и други неща наоколо и е трудно да се снима.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf MK3 1997г. бензин/газ, 1.8, 75кс, АBS - проблем с ABS датчици
Хм,ти си с по-новият вариант.
ИТТ 20
Не е Тевес 04.
Щото аз с помощта на колегата такъв ремонтирах.
ИТТ 20
Не е Тевес 04.
Щото аз с помощта на колегата такъв ремонтирах.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта