Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Не се притеснявай. Ние с една тройка се добрахме до работа на 20 км градско със скъсано жило . На светофара гасиш ,вкарваш първа и на стартер само си тръгваш спокойно . В движение с леко подаване на газ превключваш. Ама тре да си пекан шофер.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
От тези нямам спомен някой да е късал жило, но единият, с мотор като твоя, беше изкривил планката на аксиалния лагер. Разбрахме го, като сменяхме след около 2 години виещата кутия. И разбрах защо 2 пъти му обтягах жилото.:)
Инак на едно дизелово опелче съм му сменял 2-3 пъти скъсаното жило, заради твърд съединител. Докато отиде на вторични, ама не буксуваше:)
Инак на едно дизелово опелче съм му сменял 2-3 пъти скъсаното жило, заради твърд съединител. Докато отиде на вторични, ама не буксуваше:)
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Според мен има и още една вероятност за проблема. Много е вероятно да имаш износване на гърбиците на вилката която избутва аксиалния лагер, или износване в лагеруващите оси на въпросната вилка и от там се получава голямо натоварване и какъвто и ще съединител да сложиш винаги ще е тегав и тежък. Но това може да се установи със сигурност и единствено при сваляне наново на скоростна кутия и ревизиране, което е трябвало да се извърши задължително при самата смяна на съединителя - все пак това е кола на много километри и години.
- atanas_m
- Мнения: 23
- Регистриран на: Вто 27 авг 2013 10:17
- Автомобил: VW Golf Drei
- Двигател: 1598 PS75 ABU 1992
- Местоположение: София
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
ivuchev написа:Не се притеснявай. Ние с една тройка се добрахме до работа на 20 км градско със скъсано жило . На светофара гасиш ,вкарваш първа и на стартер само си тръгваш спокойно . В движение с леко подаване на газ превключваш. Ама тре да си пекан шофер.
Хе-хе, слава Богу, когато моят педал хлътна, не бях притиснат от времето и не ми се наложи да "лазя по корем" иначе с гасенето на светофара и лекото подаване на газ съм запознат теоретично. Благодаря обаче за напомнянето! :-)
- atanas_m
- Мнения: 23
- Регистриран на: Вто 27 авг 2013 10:17
- Автомобил: VW Golf Drei
- Двигател: 1598 PS75 ABU 1992
- Местоположение: София
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
muns61 написа:От тези нямам спомен някой да е късал жило, но единият, с мотор като твоя, беше изкривил планката на аксиалния лагер. Разбрахме го, като сменяхме след около 2 години виещата кутия. И разбрах защо 2 пъти му обтягах жилото.:)
Инак на едно дизелово опелче съм му сменял 2-3 пъти скъсаното жило, заради твърд съединител. Докато отиде на вторични, ама не буксуваше:)
Понеже далеч не съм толкова надълбоко като Вас в авторемонтирането, моля да бъда извинен за лаическия въпрос: Теоретично знам, че при проблеми около аксиалния лагер се получава едно виене (каквото имаше и при мен преди смяната на съединителя), а понякога и промяна в шума на двигателя при смяна на скоростите, нещо, което пък никога не се е случвало при мен. Сега, с новия съединител, скоростите се сменят перфектно, без никакви шумове, като единствената забележка е трудното отделяне с евентуални последици нови късания на жила.
Е, възможно ли е едно такова изкривяване на планката на аксиалния лагер да протича с единствен симптом трудно отделяне, но без съпровождащи шумове?
- atanas_m
- Мнения: 23
- Регистриран на: Вто 27 авг 2013 10:17
- Автомобил: VW Golf Drei
- Двигател: 1598 PS75 ABU 1992
- Местоположение: София
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Ivwan написа:Според мен има и още една вероятност за проблема. Много е вероятно да имаш износване на гърбиците на вилката която избутва аксиалния лагер, или износване в лагеруващите оси на въпросната вилка и от там се получава голямо натоварване и какъвто и ще съединител да сложиш винаги ще е тегав и тежък. Но това може да се установи със сигурност и единствено при сваляне наново на скоростна кутия и ревизиране, което е трябвало да се извърши задължително при самата смяна на съединителя - все пак това е кола на много километри и години.
Същият въпрос, като по-горе, моля. Такова износване на гърбиците на вилката, която избутва аксиалния лагер или износване на лагеруващите оси, дали не дават и допълнителни симптоми (каквито аз на този етап нямам), освен трудно отделяне?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Не е от това. По всяка вероятност при теб новия притискател е рециклаж, но не мога да твърдя със сигурност.
Затова при разглобяване на съединител, ако стария е оригинален и без видими механични дефекти, препоръчвам наковаване на ново феродо. До сега на моя кола не съм купувал нов съединител. и не съм имал проблеми. На сегашното ми Поло комби 1.6 100 коня наковах феродо от Лада 100.
Да, не съм догледал. Лада-та е 1600, нейното феродо е с по-малък вътрешен диаметър от жилулското.
Затова при разглобяване на съединител, ако стария е оригинален и без видими механични дефекти, препоръчвам наковаване на ново феродо. До сега на моя кола не съм купувал нов съединител. и не съм имал проблеми. На сегашното ми Поло комби 1.6 100 коня наковах феродо от Лада 100.
Да, не съм догледал. Лада-та е 1600, нейното феродо е с по-малък вътрешен диаметър от жилулското.
Последна промяна от muns61 на Нед 09 дек 2018 17:51, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Ники, ти хептен утрепа коча с лопатата :) Ако си го наковеш сам ОК, ама ако не можеш? За тези пари можеш да си купиш съединител сигурно.
- atanas_m
- Мнения: 23
- Регистриран на: Вто 27 авг 2013 10:17
- Автомобил: VW Golf Drei
- Двигател: 1598 PS75 ABU 1992
- Местоположение: София
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
muns61 написа:Не е от това. По всяка вероятност при теб новия притискател е рециклаж, но не мога да твърдя със сигурност.
Затова при разглобяване на съединител, ако стария е оригинален и без видими механични дефекти, препоръчвам наковаване на ново феродо. До сега на моя кола не съм купувал нов съединител. и не съм имал проблеми. На сегашното ми Поло комби 1.6 100 коня наковах феродо от Лада 100.
Значи почти сигурно отиваме към разглобяване на съединител, преди да е скъсал следващото жило.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
stefan4o написа:Ники, ти хептен утрепа коча с лопатата :) Ако си го наковеш сам ОК, ама ако не можеш? За тези пари можеш да си купиш съединител сигурно.
Ами не зная какво съм утрепал, ама аз си ги кова. И на куп приятели, на непознат клиент не съм ковал. И никога не съм имал проблем, за разлика от евтините дискове, които са в магазините - трошат се главини, демпферни пружини, на притискателите пластини и прочие. На Пасат Б3, който се караше такси, съм ковал 2 пъти феродо, изкарваше по стотина хиляди. На Рено баничарка дизел изкара 90 и го продадоха, натам не зная. На моята Мазда феродо от Самара изкара 80 и замина на моргата здраво.
2 парчета феродо струват между 4 и 10 лв. 20 нита са максимум 2 лева. 2 свредла и 2 сръчни ръце. Работа за 30-40 минути.
Та който може сам, хич да не се замисля.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Мунс,обясни ни каква връзка има коването на феродо със притискателния диск. И каква връзка има с ''трудния ''съединител.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Написал го е, Здравко ;)
muns61 написа:... ако стария е оригинален и без видими механични дефекти, препоръчвам наковаване на ново феродо...
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Колега,аз бих постъпил така:
-Най-напред бих прежалил определена сума за по-качествено жило/саморегулиращо се/ и бих го сменил с ново такова.Лично мое мнение е,че нещата може и да се оправят само с жило.Препоръчвам саморегулиращо,като се обосновавам,че така е заводски.
-Ако и тогава няма промяна-сваляне на скорости,внимателно оглеждане на всичко по-горе посочено от колегите,и проблема ще бъде открит.Успех!
-Най-напред бих прежалил определена сума за по-качествено жило/саморегулиращо се/ и бих го сменил с ново такова.Лично мое мнение е,че нещата може и да се оправят само с жило.Препоръчвам саморегулиращо,като се обосновавам,че така е заводски.
-Ако и тогава няма промяна-сваляне на скорости,внимателно оглеждане на всичко по-горе посочено от колегите,и проблема ще бъде открит.Успех!
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: Пон 04 май 2009 19:29
- Автомобил: lancia y10 golf 3
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Коване на ф.диск се практикуваше когато карахме на мунса аватара,излизаше малко по-ефтино и караше малко по-малко от оригиналния. Също по това време ковахме и дискови накладки а коването на барабанните е от времето от както е измислен автомобила. Това го правихме защото беше голямо НЯМАНЕ. По темата;смазване/ чрез оливане/ на оста на вилката.ново жило резервно в багажника и докато се скъса това автора да научи и да оттренира смяна на жило при полеви условия.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Pistov и 237 госта