Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот ivuchev » Съб 08 дек 2018 17:05


Не се притеснявай. Ние с една тройка се добрахме до работа на 20 км градско със скъсано жило . На светофара гасиш ,вкарваш първа и на стартер само си тръгваш спокойно . В движение с леко подаване на газ превключваш. Ама тре да си пекан шофер.




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот muns61 » Съб 08 дек 2018 18:32


От тези нямам спомен някой да е късал жило, но единият, с мотор като твоя, беше изкривил планката на аксиалния лагер. Разбрахме го, като сменяхме след около 2 години виещата кутия. И разбрах защо 2 пъти му обтягах жилото.:)
Инак на едно дизелово опелче съм му сменял 2-3 пъти скъсаното жило, заради твърд съединител. Докато отиде на вторични, ама не буксуваше:)


Ivwan
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 24 апр 2013 12:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот Ivwan » Съб 08 дек 2018 22:10


Според мен има и още една вероятност за проблема. Много е вероятно да имаш износване на гърбиците на вилката която избутва аксиалния лагер, или износване в лагеруващите оси на въпросната вилка и от там се получава голямо натоварване и какъвто и ще съединител да сложиш винаги ще е тегав и тежък. Но това може да се установи със сигурност и единствено при сваляне наново на скоростна кутия и ревизиране, което е трябвало да се извърши задължително при самата смяна на съединителя - все пак това е кола на много километри и години.


Потребителски аватар
atanas_m
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 27 авг 2013 10:17
Автомобил: VW Golf Drei
Двигател: 1598 PS75 ABU 1992
Местоположение: София

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот atanas_m » Нед 09 дек 2018 12:10


ivuchev написа:Не се притеснявай. Ние с една тройка се добрахме до работа на 20 км градско със скъсано жило . На светофара гасиш ,вкарваш първа и на стартер само си тръгваш спокойно . В движение с леко подаване на газ превключваш. Ама тре да си пекан шофер.


Хе-хе, слава Богу, когато моят педал хлътна, не бях притиснат от времето и не ми се наложи да "лазя по корем" иначе с гасенето на светофара и лекото подаване на газ съм запознат теоретично. Благодаря обаче за напомнянето! :-)


Потребителски аватар
atanas_m
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 27 авг 2013 10:17
Автомобил: VW Golf Drei
Двигател: 1598 PS75 ABU 1992
Местоположение: София

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот atanas_m » Нед 09 дек 2018 12:18


muns61 написа:От тези нямам спомен някой да е късал жило, но единият, с мотор като твоя, беше изкривил планката на аксиалния лагер. Разбрахме го, като сменяхме след около 2 години виещата кутия. И разбрах защо 2 пъти му обтягах жилото.:)
Инак на едно дизелово опелче съм му сменял 2-3 пъти скъсаното жило, заради твърд съединител. Докато отиде на вторични, ама не буксуваше:)


Понеже далеч не съм толкова надълбоко като Вас в авторемонтирането, моля да бъда извинен за лаическия въпрос: Теоретично знам, че при проблеми около аксиалния лагер се получава едно виене (каквото имаше и при мен преди смяната на съединителя), а понякога и промяна в шума на двигателя при смяна на скоростите, нещо, което пък никога не се е случвало при мен. Сега, с новия съединител, скоростите се сменят перфектно, без никакви шумове, като единствената забележка е трудното отделяне с евентуални последици нови късания на жила.
Е, възможно ли е едно такова изкривяване на планката на аксиалния лагер да протича с единствен симптом трудно отделяне, но без съпровождащи шумове?


Потребителски аватар
atanas_m
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 27 авг 2013 10:17
Автомобил: VW Golf Drei
Двигател: 1598 PS75 ABU 1992
Местоположение: София

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот atanas_m » Нед 09 дек 2018 12:21


Ivwan написа:Според мен има и още една вероятност за проблема. Много е вероятно да имаш износване на гърбиците на вилката която избутва аксиалния лагер, или износване в лагеруващите оси на въпросната вилка и от там се получава голямо натоварване и какъвто и ще съединител да сложиш винаги ще е тегав и тежък. Но това може да се установи със сигурност и единствено при сваляне наново на скоростна кутия и ревизиране, което е трябвало да се извърши задължително при самата смяна на съединителя - все пак това е кола на много километри и години.


Същият въпрос, като по-горе, моля. Такова износване на гърбиците на вилката, която избутва аксиалния лагер или износване на лагеруващите оси, дали не дават и допълнителни симптоми (каквито аз на този етап нямам), освен трудно отделяне?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот muns61 » Нед 09 дек 2018 12:48


Не е от това. По всяка вероятност при теб новия притискател е рециклаж, но не мога да твърдя със сигурност.
Затова при разглобяване на съединител, ако стария е оригинален и без видими механични дефекти, препоръчвам наковаване на ново феродо. До сега на моя кола не съм купувал нов съединител. и не съм имал проблеми. На сегашното ми Поло комби 1.6 100 коня наковах феродо от Лада 100.
Да, не съм догледал. Лада-та е 1600, нейното феродо е с по-малък вътрешен диаметър от жилулското.

Последна промяна от muns61 на Нед 09 дек 2018 17:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот stefan4o » Нед 09 дек 2018 12:51


Ники, ти хептен утрепа коча с лопатата :) Ако си го наковеш сам ОК, ама ако не можеш? За тези пари можеш да си купиш съединител сигурно.


Потребителски аватар
atanas_m
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 27 авг 2013 10:17
Автомобил: VW Golf Drei
Двигател: 1598 PS75 ABU 1992
Местоположение: София

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот atanas_m » Нед 09 дек 2018 12:58


muns61 написа:Не е от това. По всяка вероятност при теб новия притискател е рециклаж, но не мога да твърдя със сигурност.
Затова при разглобяване на съединител, ако стария е оригинален и без видими механични дефекти, препоръчвам наковаване на ново феродо. До сега на моя кола не съм купувал нов съединител. и не съм имал проблеми. На сегашното ми Поло комби 1.6 100 коня наковах феродо от Лада 100.


Значи почти сигурно отиваме към разглобяване на съединител, преди да е скъсал следващото жило.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот muns61 » Нед 09 дек 2018 14:29


stefan4o написа:Ники, ти хептен утрепа коча с лопатата :) Ако си го наковеш сам ОК, ама ако не можеш? За тези пари можеш да си купиш съединител сигурно.

Ами не зная какво съм утрепал, ама аз си ги кова. И на куп приятели, на непознат клиент не съм ковал. И никога не съм имал проблем, за разлика от евтините дискове, които са в магазините - трошат се главини, демпферни пружини, на притискателите пластини и прочие. На Пасат Б3, който се караше такси, съм ковал 2 пъти феродо, изкарваше по стотина хиляди. На Рено баничарка дизел изкара 90 и го продадоха, натам не зная. На моята Мазда феродо от Самара изкара 80 и замина на моргата здраво.
2 парчета феродо струват между 4 и 10 лв. 20 нита са максимум 2 лева. 2 свредла и 2 сръчни ръце. Работа за 30-40 минути.
Та който може сам, хич да не се замисля.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот Водния дух1 » Нед 09 дек 2018 15:42


Мунс,обясни ни каква връзка има коването на феродо със притискателния диск. И каква връзка има с ''трудния ''съединител.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот radotom » Нед 09 дек 2018 16:34


Написал го е, Здравко ;)
muns61 написа:... ако стария е оригинален и без видими механични дефекти, препоръчвам наковаване на ново феродо...


niki_k
Мнения: 249
Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот niki_k » Нед 09 дек 2018 16:54


Колега,аз бих постъпил така:
-Най-напред бих прежалил определена сума за по-качествено жило/саморегулиращо се/ и бих го сменил с ново такова.Лично мое мнение е,че нещата може и да се оправят само с жило.Препоръчвам саморегулиращо,като се обосновавам,че така е заводски.
-Ако и тогава няма промяна-сваляне на скорости,внимателно оглеждане на всичко по-горе посочено от колегите,и проблема ще бъде открит.Успех!


lubo_Y10
Мнения: 233
Регистриран на: Пон 04 май 2009 19:29
Автомобил: lancia y10 golf 3
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот lubo_Y10 » Нед 09 дек 2018 17:01


Коване на ф.диск се практикуваше когато карахме на мунса аватара,излизаше малко по-ефтино и караше малко по-малко от оригиналния. Също по това време ковахме и дискови накладки а коването на барабанните е от времето от както е измислен автомобила. Това го правихме защото беше голямо НЯМАНЕ. По темата;смазване/ чрез оливане/ на оста на вилката.ново жило резервно в багажника и докато се скъса това автора да научи и да оттренира смяна на жило при полеви условия.


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.

Мнениеот ivuchev » Нед 09 дек 2018 17:27


Секи си е башка луд.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Pistov и 237 госта