Здравейте, колата е голф 3 1,6 АБУ 93г. и от известно време спря да работи на бензин. Днес след няколко упражнения установих че до дюзата не стига +.
Самата дюза си работи при принудително подаване на 12V.
Газовата вече не прекъсва дюзата а само горивната помпа.
Помпата работи и хвърля бензин.
До колкото видях + трябва да дойде на виолетовия кабел (мисля че като номерация на буксата са 1 "-" и 2 "+"). Кабела го проследих до голямата кръгла букса при главата, и там вече го загубих а и стана тъмно навън.
Някой може ли да ме насочи къде да търся проблема ?
Golf MK3 1993г. 1.6 АBU няма захранване на дюзата
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 АBU няма захранване на дюзата
Отвори голямата кръгла букса и я огледай. На кофти място е, и е възможно да е с корозирали пинове.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 АBU няма захранване на дюзата
Днес проверих и двата кабела (+ виолетов и - бял с виолетово). Плюса стига директно до пин 7 на компютъра и няма никъде прекъсване. Минуса стига до релето на бензиновата помпа и също не е прекъснат. При запалване се появяват някакви си 0,20v и нищо друго.
Отворих компютъра и пин 7 отива директно на транзистор BUK553-100A. От това което мерих с мултицета останах с впечатление че е здрав. Диода между Source и Drain здрав. Включва и изключва. Общо взето с това ми се изчерпват възможностите.
Бих сменил транзистора за всеки случай но не го намирам по магазините. Ще съм благодарен ако някой ми каже кой са му аналозите на нашия пазар
http://prikachi.com/images/855/9458855C.jpg
http://prikachi.com/images/857/9458857B.jpg
Отворих компютъра и пин 7 отива директно на транзистор BUK553-100A. От това което мерих с мултицета останах с впечатление че е здрав. Диода между Source и Drain здрав. Включва и изключва. Общо взето с това ми се изчерпват възможностите.
Бих сменил транзистора за всеки случай но не го намирам по магазините. Ще съм благодарен ако някой ми каже кой са му аналозите на нашия пазар
http://prikachi.com/images/855/9458855C.jpg
http://prikachi.com/images/857/9458857B.jpg
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 АBU няма захранване на дюзата
По скоро е обратното...от релето ти идват + 12 волта,а от компютъра ти идва минуса,който командва дюзата с импулси.
Релето подаваше + както на дюзата така и на бенз.помпа,а самото реле се командва от минус който идва от комп.на колата.
Ако няма импулс от датчика на хол,компютъра не подава минус на релето и съответно няма ток към бенз.помпа и дюзата.
Релето подаваше + както на дюзата така и на бенз.помпа,а самото реле се командва от минус който идва от комп.на колата.
Ако няма импулс от датчика на хол,компютъра не подава минус на релето и съответно няма ток към бенз.помпа и дюзата.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 АBU няма захранване на дюзата
Явно съм се объркал понеже на самата дюза има + и -. Плюса на дюзата излиза точно на 3-ти пин на буксата (виолетов кабел), който отива директно на 7-ми пин на компа. Затова съм си помислил че компа подава +.
Релето на помпата (с номер 100) го проверих и е здраво. Помпата я чувам как работи, а датчика на хол също е здрав понеже колата си работи на газ.
Релето на помпата (с номер 100) го проверих и е здраво. Помпата я чувам как работи, а датчика на хол също е здрав понеже колата си работи на газ.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 АBU няма захранване на дюзата
Така, както казва Сандо е.
Дюзата (и не само тя) се командва с -
Нали не мериш с откачена дюза?
Защото ако мериш без товар, само си губиш времето
И ако продължаваш, с включена дюза, да имаш и + и - , значи вероятно е изпукал транзистора.
Дюзата (и не само тя) се командва с -
Нали не мериш с откачена дюза?
Защото ако мериш без товар, само си губиш времето
И ако продължаваш, с включена дюза, да имаш и + и - , значи вероятно е изпукал транзистора.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 АBU няма захранване на дюзата
Вместо дюзата,може да закачиш една лампа(12V/5-10W) и така при тестовете ще виждаш какво се случва!
- bahyr
- Мнения: 556
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 АBU няма захранване на дюзата
И сега "+" или "-" ти се губи, когато си изясниш това ще се насочиш и в правилната посока.
И да колегата отгоре е много прав, с пробна лампа търсенето се улеснява.
И си мисля, че Бай Сандо най-вероятно ще познае.
N30 ти е дюзата, "-" идва от компа а "+" от релето на помпата J17
И да колегата отгоре е много прав, с пробна лампа търсенето се улеснява.
И си мисля, че Бай Сандо най-вероятно ще познае.
N30 ти е дюзата, "-" идва от компа а "+" от релето на помпата J17
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 АBU няма захранване на дюзата
Извинявам се че не писах няколко дни но правя малко ремонт вкъщи и не съм чоплил нищо по колата, а и времето е малко кофти за работа
Та както казах от последното ми писано до сега не съм пипал нищо по колата. Меренето винаги го правех на закачена дюза. Предполагам че щом бензиновата помпа върти то тогава значи ми липсва "-", но само на предположения няма да стане. Утре сутринта ще премеря и ще стане ясно.
Тази вечер ми дадоха компютър за проба но, буквата на края не отговаря.
032 906 026 E
032 906 026 G
Какво е значението на тази буква и взаимозаменяеми ли са двата компютъра ?
Та както казах от последното ми писано до сега не съм пипал нищо по колата. Меренето винаги го правех на закачена дюза. Предполагам че щом бензиновата помпа върти то тогава значи ми липсва "-", но само на предположения няма да стане. Утре сутринта ще премеря и ще стане ясно.
Тази вечер ми дадоха компютър за проба но, буквата на края не отговаря.
032 906 026 E
032 906 026 G
Какво е значението на тази буква и взаимозаменяеми ли са двата компютъра ?
- stefan4o
- Мнения: 19138
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 АBU няма захранване на дюзата
Интересно е, че в ЕТКА не успявам да отрия номерата на ЕКУ-то. А пък в нета различна информация, на едно място казват за 1.4, на друго - за 1.6. Предполагам, че са заменяеми двата, ама ще потърся още.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 23 дек 2007 22:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 АBU няма захранване на дюзата
имах същият проблем до преди 3 дена. Оказа се,че кабелчето е прекъснато в самата букса (отпред моното) .Точно + на дюзата... 1 бърза спойка и си реших проблема [emoji3]
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 АBU няма захранване на дюзата
Проблема е решен
Неправилната диагностика води до няколко дни
Захранване си е имало през цялото време, просто мултицета не е способен да го измери. Както по горе казахте "...командва дюзата с импулси." Затова и мултицета все ми отчиташе 0,20v.
Не случайно на няколко пъти ми казахте да използвам пробна лампа
След сваляне на моното и симулиране на запален двигател, видях че дюзата едва плюе.
Много благодаря на всички който се отзоваха и дадоха съвети
П.П: Също така препоръчвам този метод на тестване: https://youtu.be/oyYTCuo79Dw
Вентилатор от компютър вместо делко. При подаване на контакт се симулира запален двигател. Можеш да видиш как ти работи дюзата или каква искра има на свещите, без да караш някого да върти на стартер и да тормози акумулатора
Неправилната диагностика води до няколко дни
Захранване си е имало през цялото време, просто мултицета не е способен да го измери. Както по горе казахте "...командва дюзата с импулси." Затова и мултицета все ми отчиташе 0,20v.
Не случайно на няколко пъти ми казахте да използвам пробна лампа
Е да, чувам я че щрака ама кой да погледне дали хвърля и колко бензинdontaskdontsay написа:...Самата дюза си работи при принудително подаване на 12V...
След сваляне на моното и симулиране на запален двигател, видях че дюзата едва плюе.
Много благодаря на всички който се отзоваха и дадоха съвети
П.П: Също така препоръчвам този метод на тестване: https://youtu.be/oyYTCuo79Dw
Вентилатор от компютър вместо делко. При подаване на контакт се симулира запален двигател. Можеш да видиш как ти работи дюзата или каква искра има на свещите, без да караш някого да върти на стартер и да тормози акумулатора
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта