Колеги, искам да попитам каква е разликата в климатиците /по специално в ел.инсталацията/, които се вграждат фабрично на Голф 3 до 1993 г. и работят с фреон R12 и следващите които се слагат фабрично до 1997 г. и работят с фреон R 134а.
Знам че при климатици с по-стария фреон R12 - о-пръстените, маслото на компресора, самия компресор, маслото на фреона, ТРВ, пластмасовата кутия в която стои изпарителя, самия изпарител, са по различни от тези при климатици с фреон R 134а.
Климатиците до 93 г. имат - Evaporator Temperature Switch- термодатчик вътре в самия изпарител, който служи ако започне за се обледява изпарителя, да изключи климатика. Бутоните са различни до 93 г. - NORM/MAX След 93г. -AC/стрелкичката. Като при NORM/MAX рециркулацията на въздуха в купето работи само при включен компресор.
Не знам каква разликата в модула за управление на перките на радиатора, който стои под разширителния съд с антифриза.
И дали има други разлики.
Golf MK3 1993 г. 1.8 АBS -Въпрос за фабричен климатик
Re: Golf MK3 1993 г. 1.8 АBS -Въпрос за фабричен климатик
Малко късно , но все пак . По ел инсталацията нямаш разлика . Ако климата ти е с Р12 , направи и конверсия към Р134а . В Ибей и в Алито съм виждал китове за конверсия , като пари бяха некви малки , защото не виждам смисъл в някаква дебела инвестиция в кола която по-дърта от 15год.
- veselin77
- Мнения: 64
- Регистриран на: Пон 23 апр 2007 13:16
- Автомобил: vw golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Нова Загора
Re: Golf MK3 1993 г. 1.8 АBS -Въпрос за фабричен климатик
Да направил съм конверсията от система за фреон R12 към R134a
- stefan4o
- Мнения: 19143
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf MK3 1993 г. 1.8 АBS -Въпрос за фабричен климатик
Какви китове? Какво се сменява при преминаването от р12 към р134?
Re: Golf MK3 1993 г. 1.8 АBS -Въпрос за фабричен климатик
И какъв е проблема щом системата работи вече с "новата" газ ? Ако всичко бачка и е наред , бих ти казал да не се занимаваш с глупости и да бъркаш по една работеща система.
Стефане , китовете за конверсия са основно - адаптори за сервизните портове от Р12 към Р134а , ТРВ за Р134а и датчици ( пресостати ) за Р134а. А някои китове даже включват и компресор .
Стефане , китовете за конверсия са основно - адаптори за сервизните портове от Р12 към Р134а , ТРВ за Р134а и датчици ( пресостати ) за Р134а. А някои китове даже включват и компресор .
- veselin77
- Мнения: 64
- Регистриран на: Пон 23 апр 2007 13:16
- Автомобил: vw golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Нова Загора
Re: Golf MK3 1993 г. 1.8 АBS -Въпрос за фабричен климатик
stefan4o написа:Какви китове? Какво се сменява при преминаването от р12 към р134?
Сменят се о-пръстените, дехидрататора, ТРВ, прави се промивка на системата, сменя се маслото на компресора и фреона, слагат се и предходници на дюзите с които се пълни системата, защото старите са по различни, системата с фреон R12 събира 1000 гр. а системата с фреон R134а събира 800-850 гр.
Маркучите също е хубаво да се сменят защото за фреон R12 маркучите нямат една оплетка която я има при по новите и ще имаш повече загуби с новия фреон R134а.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта