Golf MK3 1993 г. 1.8 АBS -Въпрос за фабричен климатик

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
veselin77
Мнения: 64
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 13:16
Автомобил: vw golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Нова Загора

Golf MK3 1993 г. 1.8 АBS -Въпрос за фабричен климатик

Мнениеот veselin77 » Пет 01 фев 2019 14:35


Колеги, искам да попитам каква е разликата в климатиците /по специално в ел.инсталацията/, които се вграждат фабрично на Голф 3 до 1993 г. и работят с фреон R12 и следващите които се слагат фабрично до 1997 г. и работят с фреон R 134а.
Знам че при климатици с по-стария фреон R12 - о-пръстените, маслото на компресора, самия компресор, маслото на фреона, ТРВ, пластмасовата кутия в която стои изпарителя, самия изпарител, са по различни от тези при климатици с фреон R 134а.
Климатиците до 93 г. имат - Evaporator Temperature Switch- термодатчик вътре в самия изпарител, който служи ако започне за се обледява изпарителя, да изключи климатика. Бутоните са различни до 93 г. - NORM/MAX След 93г. -AC/стрелкичката. Като при NORM/MAX рециркулацията на въздуха в купето работи само при включен компресор.
Не знам каква разликата в модула за управление на перките на радиатора, който стои под разширителния съд с антифриза.
И дали има други разлики.




///Mechov
Мнения: 156
Регистриран на: Чет 14 авг 2014 14:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK3 1993 г. 1.8 АBS -Въпрос за фабричен климатик

Мнениеот ///Mechov » Чет 14 фев 2019 23:17


Малко късно , но все пак . По ел инсталацията нямаш разлика . Ако климата ти е с Р12 , направи и конверсия към Р134а . В Ибей и в Алито съм виждал китове за конверсия , като пари бяха некви малки , защото не виждам смисъл в някаква дебела инвестиция в кола която по-дърта от 15год.


Потребителски аватар
veselin77
Мнения: 64
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 13:16
Автомобил: vw golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Нова Загора

Re: Golf MK3 1993 г. 1.8 АBS -Въпрос за фабричен климатик

Мнениеот veselin77 » Пон 18 фев 2019 9:14


Да направил съм конверсията от система за фреон R12 към R134a


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf MK3 1993 г. 1.8 АBS -Въпрос за фабричен климатик

Мнениеот stefan4o » Пон 18 фев 2019 9:25


Какви китове? Какво се сменява при преминаването от р12 към р134?


///Mechov
Мнения: 156
Регистриран на: Чет 14 авг 2014 14:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK3 1993 г. 1.8 АBS -Въпрос за фабричен климатик

Мнениеот ///Mechov » Пон 18 фев 2019 11:27


И какъв е проблема щом системата работи вече с "новата" газ ? Ако всичко бачка и е наред , бих ти казал да не се занимаваш с глупости и да бъркаш по една работеща система.
Стефане , китовете за конверсия са основно - адаптори за сервизните портове от Р12 към Р134а , ТРВ за Р134а и датчици ( пресостати ) за Р134а. А някои китове даже включват и компресор .


Потребителски аватар
veselin77
Мнения: 64
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 13:16
Автомобил: vw golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Нова Загора

Re: Golf MK3 1993 г. 1.8 АBS -Въпрос за фабричен климатик

Мнениеот veselin77 » Сря 20 фев 2019 9:54


stefan4o написа:Какви китове? Какво се сменява при преминаването от р12 към р134?


Сменят се о-пръстените, дехидрататора, ТРВ, прави се промивка на системата, сменя се маслото на компресора и фреона, слагат се и предходници на дюзите с които се пълни системата, защото старите са по различни, системата с фреон R12 събира 1000 гр. а системата с фреон R134а събира 800-850 гр.
Маркучите също е хубаво да се сменят защото за фреон R12 маркучите нямат една оплетка която я има при по новите и ще имаш повече загуби с новия фреон R134а.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: anger и 209 госта