Колеги моля дайте съвет за АБУ
Колеги моля дайте съвет за АБУ
Колата е голф 3 бензин 1,6 АБУ двигател с газ. Към момента съм с чисто нова бобина и пак не пали. Въпроса ми е от къде да започна с проверката на тока. Клемореда подава ток мерих в буксата за бобината, от комутатора прехвърля ток към бобината, тя съответно при проверка на кабела от нея към корпуса на двигателя не дава искри. Бобината е нова SWAG мисля че се казваше и още би трябвало ако не работи да правя рекламация. въпроса е и за делкото - от него ли тръгва тока че скоро съм сменил и палче ново бошовско. Бензин помпата подава като извадя маркуча пуска бензин на контакт. Но колата сега не пали. Преди повече от пет години при подобен инциент беше в сервиз в провинцията и хората бяха сменили някакво реле което спира бензина при работа с газ и газта при работа с бензин. Така се бе развалило че беше спряла всичко, дали е това не знам.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Колеги моля дайте съвет за АБУ
radotom написа:radotom написа:С рецензиите от Ваското: : :respectПоради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им
Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система
Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!
Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на
Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.
Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!
Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...
Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.
Re: Колеги моля дайте съвет за АБУ
С две думи май трябва диагностика на двигателя. Само с мултисет не става. Лошото е че добрите жичкаджии са малко.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Колеги моля дайте съвет за АБУ
Диагностика на този двигател... малко трудно. Ако е с ОБД1.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Колеги моля дайте съвет за АБУ
Прочети ВНИМАТЕЛНО това, дето Радо ти го е постнал.
Re: Колеги моля дайте съвет за АБУ
Последно се оказа датчика на Хол в делкото за подмяна. Сменен е и всичко е добре засега. Симптома беше че по време на движение почваша да трещи гърми и тресе двигателя и спираше за известно време. Насочих се към бобината но не бе тя. Сега ми е излишна . Благодаря на всички съдействали за отговорите но тоя датчик не го бях виждал или съм го подценявал досега. Не знам с почистване дали би минало, майстора каза че вътре имало бобинка която изгаря, значи не е само клеморед бобина и така. Поздрави на форумците.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tih и 180 госта