Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот pe6kata » Нед 05 май 2019 19:39


от това поколение и тип, всички 8в глави са с еднаква камера - 30 кубика

разликата е само в по-големите с 2мм всм клапани. А никакъв проблем не е да се монтират по-големи клапани на глава, която е с малките. /другите разлики не ги коментирам, не са важни в случая/




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19133
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот stefan4o » Нед 05 май 2019 22:19


Мерси за отговора, търсех точно него. А с колко би трябвало да я скъся главата, за да получа степен около 10:1, като в момента заводски съм 9:1. Горе-долу - 0.5мм достатъчен ли е?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот pe6kata » Пон 06 май 2019 7:02


камерата в главата конструктивно е много малка, не е като камерата на една 16 глава например. Дори и много агресивно да се шлайфа, няма да се намали чувствително обема и.

По-добре е да се сглоби с някаква тънка гарнитура - може да се вземе метална многопластова и да се разцепи. Обикновено оригиналната е дебела 1.6-1.7мм, намали ли се с на 0.6-0.7мм, може да се сметне точно, но със сигурност тоя 1мм от гарнитурата ще даде 1 единица степен отгоре.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19133
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот stefan4o » Пон 06 май 2019 7:44


С помощта на формулите от една друга тема (с твое участие) успях да пресметна, че моят двигател с тази си глава (пък и с другата) има горивна камера с обем 49.84 куб. на цилиндър (при ГМТ), което значи, че и/или буталото не отива до ръба на блока, и/или има и малък обем в челото му вдлъбнато. Всъщност това сякаш не е от кой знае, какво значение. Това с гарнитурата изглежда най-безболезнено, като вариант. От изтъняването й страда ли нейната "дълговечност" така да се каже? Понеже това ми е ежедневка и ще си остане такава на този етап. Не продават ли по принцип по-тънки от стандартната гарнитури, при които няма да ми се наложи да ги цепя? Или дебелината си е стандартната?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот pe6kata » Пон 06 май 2019 8:36


stefan4o написа: което значи, че и/или буталото не отива до ръба на блока, и/или има и малък обем в челото му вдлъбнато.


точно така е.
аз поне не съм срещал тънки гарнитури като оригинална част за 8в моторите. Най-вероятно се продават като перформънс. Метална от г60 става, като се разцепи /махат се реално две нитчета в двата и края/ и се премахне част от нея. Вече не помня дали г60 гарнитурата не беше 4 пластова или 3 пластова. Металните гарнитури са доста по-надеждни, но изискват голяма гладкост - допуските за кривини на блок/глава са малки.
Достатъчно е блока да няма язви и главата да е челосана. Реално металните не са чак толкова капризни...


Потребителски аватар
Ник никишето
Мнения: 750
Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
Автомобил: Golf G60
Двигател: Pg 1990
Местоположение: СОФИЯ

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот Ник никишето » Пон 06 май 2019 9:11


Аз съм слагал глава от пб на гу но 2 мотора са 1.8 ефекта е близо до нула правих на струг тапи за инжекторите и парите дето ще хвърлиш за шлайф и гарнитура не се оправдават купи си всичко за конверсията и за два дена е станал гти , сега правя 1.8 пб на КР ще имам излишни части: бутала съединител колектори дросел но ще ползвам блок и коляновия вал ако искаш пиши


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот pe6kata » Пон 06 май 2019 9:59


реално може да се ползва блока, като се сложат колянов вал, бутала и биели от 1.8 8в мотор - пб/пф и абс. Тогава ще има осезаем ефект и си става истински 1.8, а документално остава напълно изряден и редовен 1.6, но е свързано с доста работа.

Наистина е най-добре да си стане истински гти 8в мотор - не е скъпо, но си е занимавка


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19133
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот stefan4o » Пон 06 май 2019 11:00


Ще стане, ама не сте прочели докрай първото ми мнение. Ще правя нещата на два етапа - за да може минимално време да е в бокса колата. Първо ще оправя и сменя главата с гти-ска. После ще стане време за море в Турция, вероятно към края на лятото ще събера необходимите ми части за блока - колянов вал, бутала. Съединителят ми е към края си, ако съвпаднат нещата ще е чудесно - таман да метна един маховик и съединител от 1.8 мотор с по-голям диаметър. После и вътрешните карета ще станат 100мм и така. Ще ги карам подред хем да не ми бърка в джоба наведнъж, хем и, както казах, да седи по-малко в бокса.
Иначе аз не искам и няма как да направя мощността като на ГТИ - 112к.с. с този карбуратор, но пък ако се престраша да я сгъстя малко без да оплескам нещата биха станали с компромис, но добър и напълно достатъчен за мен. Обмислям вариант и за по-дълга кутия с 3.667 диференциал, имам една в гаража, която има проблем с 2-ра предавка, но не съм сигурен дали ми е нужен (не карам толкоз много извънградско). С моята си кутия 4S колата би трябвало да стане доста пъргава, гоня поддържане на 160км/ч с включен климатик по магистралата без да се задъхва, с този мотор в момента върви, но си личи, че й идва нанагорно (това го давам за сравнение, какво търся горе-долу като резултат). Генерацията предстои да я сменя и нея цялата без колектора.
Има и друг вариант - ако ме устройва как върви след като се сгъсти малко с главата на ГТИ и след смяна на генерацията с малко по-голяма може да я оставя така и да не пипам надолу по блока, но не знам още. :a045


Explode12
Мнения: 309
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
Автомобил: MK2
Двигател: RP
Местоположение: Варна

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот Explode12 » Нед 12 май 2019 13:51


Може да съм изтървал нещо ама:
1. Защо ще сменяш главата сега, а после карантията в дъното(т.е. пак сваляш тиква)?
2. Не я мии изобщо. Занеси я направо , само си свали вал,свещи и капак. Там ги мият така или иначе.
Най-добре е да си направиш главата т.е. да я обслужиш. Събери си частите и бой. А и караш на газ, ако не бъркам...с тоя вал от 1.8 може да му боднеш 1.8Т бутала и да се сгъсти мъжката.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19133
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот stefan4o » Нед 12 май 2019 16:09


Отговарям подред:
1. Не се знае това после, кога ще е. Планирал съм го да стане, но ако ми е достатъчен вървежа ще покарам известно време без да пипам надолу по блока. Иначе зет ми е приготвил 1.8 и ми каза, че когато реша мога да отида да си го взема и да ползвам, каквито части са нужни от него (от индустриална машина е, но това няма значение, аналог на ААМ е, преди време го гледах в ЕТКА).
2. Аз вече я разглобих изцяло, остана само шпилките да махна. Захванах да чистя клапаните сега.
Главата ще я обслужа изцяло - водачи, гумички ще се сменят, ще се изчисти и ще я мятам. Но не зная дали ще е този месец. Иначе си прав - има опция шлайфиста да я почисти, ако се не лъжа. За газта си прав - основното ми гориво. Фрапиращо сгъстяване не ми е нужно, понеже колата си я карам всеки ден и предпочитам да ме вози безпроблемно от т.А до т.Б, поне на този етап.
Просто доста неща ще се струпат и като пари, а все пак трябва и нещо да се яде :mhihi По груби сметки цяла генерация на ф50 от 1.8 мотор ще ми възлезе около 250-300лв. с труда по монтажа, тъй като там, където ползвам отстъпка нямат нито едно от трите - резонатор, средно или крайно гърне и май ще трябва да ги пазаря на клиентски цени :Mr Green Fun
Имам един въпрос. В хода на разглобяването се натъкнах на следния проблем: изпускателните клапани трудно излизат от водачите. Наложи се да ги почукам малко, за да ги извадя. Всичките 4-ри броя бяха така. Всмукателните клапани си излязоха на ръка, преспокойно, след като махнах тарелката, пружините и двете "кученца" (стопери ли са или нещо такова) или както там им казват (направих си самоделна скоба с камък 25 и две планки за алтернатор). На какво може да се дължи това? Не е от гумичките проблемът - махнах и тях и клапанът не иска да влезе на ръка обратно, откъдето е излязъл. :neutral Странно ми се струва това.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот muns61 » Нед 12 май 2019 18:16


Сврещал съм 2 варианта - подбито стъбло от натиск, или нагоряло масло във водача. Във втория случай понякога се стига до незатваряне на клапан.
Кога запъва, изцяло, или като влезе края на стъблото във водача?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19133
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот stefan4o » Нед 12 май 2019 18:57


Като влезе края запъва. Ама и четирите да са подбити???


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот muns61 » Нед 12 май 2019 19:23


Често срещано. Пилни им една фаска.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот pe6kata » Нед 12 май 2019 20:13


ААМ и РП ползват едни и същи бутала с голямата камера. При тия мотори степента е 9:1. Не ти трябват.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19133
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване

Мнениеот stefan4o » Нед 12 май 2019 20:27


Ще се ползва само коляновият вал, когато дойде ред за увеличаване на работния обем.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mrsch66 и 69 госта