Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
br1lata88
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 31 мар 2009 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: blagoevgrad

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот br1lata88 » Пет 19 юли 2019 11:06


Не съм казал че са инжекторите, а за късо по веригата на инжекторите. За което е отговорна газовата. Short to ground на всеки инжектор.




vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот vandu » Пет 19 юли 2019 11:20


За моя проблем в интернет бях намерил за всяка една грешка възможните причини
17582 Fuel Trim, Bank 1 Different injection times
И от долу бяха изредени 5-6 възможни причини заради които изписва тази грешка: Слабо налягане в помпата, проблем с вакуумите и всмукателния колектор, проблем в изпускателния колектор, проблем с инжектора, ламбда сонда.
Май се оказа проблем с вакуумите на изпарителя (ще видя като я взема в неделя).
От половин час се опитвам да намеря къде ги четох тези грешки но не мога.


br1lata88
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 31 мар 2009 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: blagoevgrad

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот br1lata88 » Пет 19 юли 2019 11:27


Не съм казал че са инжекторите, а има грешки за късо по веригата на всеки инжектор. Short to ground - за това е виновна газовата. Другите за запалването си разкачал свещите есна по една да провериш дали е проблема в тях, и ти е записала грешките. Изтрий грешките и караи само на бензин докато отстраниш проблема.

Последна промяна от br1lata88 на Пет 19 юли 2019 11:56, променено общо 1 път.


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот vandu » Пет 19 юли 2019 11:49


Най-накрая го намерих: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 9#mw-pages
Ето примерно грешка 17755 (Р1347) какво излиза:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 347/004935
google:
Възможни причини
Неправилно инсталиран зъбен ремък / верига
Вероятно веригата за синхронизация е удължена
Сензорът за положение на разпределителния вал 2 (G163) е повреден
Датчик за оборотите на двигателя (G28) дефектен

Възможни решения
Проверете инсталацията на зъбния ремък / веригата
Използвайте блокове за измерване на стойности (MVB), за да проверите веригата за синхронизация
Проверка / Смяна на датчик за положението на разпределителния вал 2 (G163)
Проверка / смяна на датчика за скоростта на двигателя (G28)

Може да си на прав път с веригата. Но все пак си провери вакуумите на изпарителя. Става за 10 сек., на мен и пари не ми взеха.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4244
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот tdi fen » Пет 19 юли 2019 14:50


ако никога не сменяна веригата най-вероятно е за смяна


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот Drakezoid » Пет 19 юли 2019 15:36


Мерси за инфото момчета. Относно 17755 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28)
доколкото чета в http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17755/P1347/004935 >>> When found in VR6 4 Valve (BDF, BJS, BAA,) engines in conjunction with 17748 please see Technical Bulletin 15-07-03. The previous Technical Bulletin number was 15-04-01. Аз имам 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) >>> Конкретния техническия бюлетин
(https://workshop-manuals.com/volkswagen/jetta/v6-2.8l_(bdf)/engine_cooling_and_exhaust/engine/timing_components/timing_chain/component_information/technical_service_bulletins/all_technical_service_bulletins_for_timing_chain/1507-03/jan/07/engine_mil_on/dtcs_p1347/17755__p1340/17748/) насочва към проверка на сензорите и след това верига.

Относно 16645 - Fuel Injector #1 (N30) по форумите ме насочват да чекна релето на бензиновата помпа, което често правело тия номера и генерирало сума грешки за инжекторите. Релето е номер 409 по следната схема https://fuse-box.info/volkswagen/volkswagen-golf-iv-mk4-1997-2004-fuses-and-relay или http://prikachi.com/images.php?images/602/9611602K.jpg
Лесно е за проверка, евтино е за смяна. Ще почна оттам. По същия начин ще процедирам с грешка 17843 - Secondary Air Pump Relay (J299).

Сензорите ще тествам по-нататък следвайки следното ръководство: https://www.youtube.com/watch?v=9DirjbUJKXE

Грешките на ламбда сондите въобще няма да ги гледам. Бидейки вторична верига за контрол е нормално да дават отклонения заради неоптимизирана горивна смес в следствие на горните други проблеми и най-вече разсинхронизрането на датчиците.(коригирайте ме ако греша и има обратна връзка)

Днес ще пътувам дълъг път и ще резетна всички грешки. Утре вечер може да разкача акумулатора и на връщане да видя какво ще даде.

Не знам точно как може да се отрази калпав акумулатор или разкачането му върху работата на тези елементи от автомобила, но щом казвате може да е от това и ще пробвам.

Поздрави


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот Drakezoid » Вто 23 юли 2019 15:15


Малко ново инфо за таратайката.
След нулиране на грешките и каране(на газ) по магистралата 400 км. останаха само следните грешки:

17755 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28)
P1347 - 35-00 - Incor. Correl.
17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2
P1117 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0134 - 35-00 - No Activity
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1
P1196 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent

След каране един ден градско на газ и бензин се появи и следната:

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P1340 - 35-10 - Incor. Correlation - Intermittent

По ваша препоръка разкачих и двете клеми на акумулатора за 6 часа. Разкачих и Secondary Air Pump Relay J299(100) и релето за бензиновата помпа J17(409) по причините описани в предния ми пост....с последното реле се застрелях сам в крака.
Локацията на първото е в горен десен ъгъл като отворите капака на автомобила. Намира се в пластмасова защитна кутия. Ето снимка: http://prikachi.com/images.php?images/787/9614787N.jpg
Локацията на второто е под кормилото.
Ето снимка на локацията: http://prikachi.com/images.php?images/790/9614790P.jpg
Ето снимки на самото реле:http://prikachi.com/images.php?images/792/9614792F.jpg http://prikachi.com/images.php?images/793/9614793Q.jpg http://prikachi.com/images.php?images/794/9614794L.jpg

Пъровот реле си работи пушка. Както се забелязва от последната снимка второто май не е просто реле. Оказа се релеен блок(много качествен като изпълнение всъщност):

http://prikachi.com/images.php?images/795/9614795o.jpg

http://prikachi.com/images.php?images/798/9614798d.jpg

Моя милост рови рови в интернет и не намери смислен начин за тест. Затова реших(повлиян от нежеланието да съм се пържил да демонтирам пластмаси на слънцето) да пробвам тук там с 12 волта.
Резултат нямаше. Та го закачих пак в колата. Преди да сложа пластмасите я запалих, защото подозирах, че съм изпържил релето. Колата запали....супер. След два часа не запали и се озовах в ситуация да викам пътна помощ, да търся в 22:00 алтернативен транспорт и да купувам ново реле за 80 лв. Диагностиката изкара сума грешки със бензиновите инжектори.
Извода е.....да не правя глупости, особено като знам, че са извън компетенцията ми.

В последствие открих малко инфо за изводите на релето за бензиновата помпа J17(409):

Pin 4/15 = Ignition 12V

Pin 2/30 = permanent 12V from fuse 2 on battery

Pin 8/87 = relay output to fuses inc. fuel pump no. 28

Pin 6/31 = earth

Pin 3/C = connection to airbag control unit (only on cars where passenger airbag can be disabled)

Pin 1/MOT = connection to crank sensor

Pin 9/TK = connection to door contact switch

Ето и два линка с инфо:

https://forums.vwvortex.com/showthread.php?5427024-Testing-Fuel-Pump-Problems-amp-Solutions-thread

https://www.briskoda.net/forums/topic/442582-vrs-fuel-pump-wiring-diagram/

Както се вижда, релето не е реле, а релеен блок за управление с логически елементи и няколко контролни входа. Отваряш вратата...релето включва помпата за две секунди. Блъскаш колата, шок сензора изключва релето и помпата. Та такива работи. Оказва се, че може би това реле(според някои книжки) захранва и подгряването на ламбда сондите(каквато грешка имам и аз). Може и да съм извадил късмет и да съм гръмнал тръгналото на път реле.
Премерих напрежението на акумулатора с разкачени клеми: 12.5 V защо ли си мисля, че трябва да е 13,9 или 14 ???

Сега си чакам релето и ще ходя до Пловдив да ми видят газовото.

Намерих два сервиза един в Бургас и един в София, които по мои отзиви и лична преценка биха свършили качествено работата по подмяна на ангренажната верига.
Бургас - ВАГ сервиза на Дилян по пътя за Лозово
София - ВАГ сервиза на Д БРОС

Очаквам там да ми обявят поне 800 лв за труд и части от тях задължително отделно.

Друг майстор в Бургас ми обяви цена от 500-600 труд и частите може да са от мен.

Експертизата си има цена....гаранцията също :)

Поздрави и не правете мойте грешки...дано


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот M3ntata » Вто 23 юли 2019 22:01


На клиповете не ми звучи като верига, самата нея може да я провериш чрез ваг ком на канал 208-209 също провери на 91-92-93 канали какво ще покаже. Стойностите ти трябва да между -8kw и +8kw, но за няма грижи някъде около 5 максимум. Това го проверяваш на студен и на напълно загрял мотор и сравняваш ако има разлика значи става нещо с веригите, но по принцип симптомите и шума не ми звучи като верига. Според мен са детонации, също може да ги провериш от датчиците, нещо става със смесите ти, свещите ако работят имат хляб. Нещо яко се е забатачило ми се струва из кабелаците...


br1lata88
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 31 мар 2009 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: blagoevgrad

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот br1lata88 » Вто 23 юли 2019 22:12


Как се сменя тази верига за 600лв.Основен ремонт правят за по малко.


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот Drakezoid » Сря 24 юли 2019 9:07


Блокове 208/209 и 91/92/93 ги гледах, но не мога да се ориентирам особено и да извадя изводи от стойностите.
Спомням си, че едната стойност с минусов знак беше -10.
Ще ги замеря пак както казахте и ще пусна инфото тука.
За ремонта> знам ли братле. На тоя двигател се сваляла скоростната кутия и единия тампон на двигателя. Предполагам обема на дейностите предполага по-високи цени. Нямам идея.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот freelancer » Сря 24 юли 2019 9:43


17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P1340 - 35-10 - Incor. Correlation - Intermittent
Губи синхронизация между двата датчика, разпределителен и колянов вал, имаш проблеми с веригата, защото грешката е временна!
Според мен е на 100% проблем с веригата, при моят двигател дава такава грешка, ако не е зацепен правилно ремъка!


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот M3ntata » Сря 24 юли 2019 21:05


Ако стойността е -10 то значи е верига или VVT-то при 20v мисля, че създаваха проблем. Но хлабава верига или счупени "опъващи" еленти по веригата тракат якоо.


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот Drakezoid » Чет 25 юли 2019 11:53


Пичове, ще си изям топките. Тая прокълната кола не ще да пали. Сменихме гореспоменатото реле и пак не пали. Отгоре на всичко и акумулатора паднал. Бушон 28 е наред.
Някакви първоначални идеи? Утре ще я закарам при един майстор....хубаво, че я закарахме до една сума гаражи там.


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот Drakezoid » Нед 28 юли 2019 13:17


Проблема с паленето се оказа издухан акумулатор. Направих му два цикъла заряд/разряд и го закачих. Запали пушка.
След изчистване на грешките и каране градско 10 км. на бензин имам следните грешки:
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
P1103 - 35-00 - Performance too Low
17755 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28)
P1347 - 35-00 - Incor. Correl.
16955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-00 - Implausible Signal
19667 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P3211 - 35-00 - Heater Return Coupling

Тази с Brake Switch e нова..свети EPC на таблото.

Ето линкове с клиповете и замерване на блокове 208/209 90/91/92/93 при студен и топъл двигател

https://youtu.be/h-0NwQf2ivc

https://youtu.be/jHAmhAzRwSE

Оставих я на едно младо надъхано момче, да видим какво ще стане.

Поздрави


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот M3ntata » Нед 28 юли 2019 15:23


Синхронизацията е много зле, иначе мотора развърта ли се до червено или заковава на средни обороти, да не е датчика на коляновия. Защото ако е от този на разпределителните ще дава единия а той дава и двата датчика. Първа причина разтегната верига или проблем с vvt-то, втората причина може да е датчик колянов вал. Иначе това vvt служи само за вредните емисии, не е като при по новите за по бързото развъртане и нисък разход, та единствено портовете на главата са по добри и вероятно бобините от стария 10V, пък може би има и други ползи компа също е малко по умен. :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], nikname и 194 госта