Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
MAPTO7007
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 15:00
Автомобил: Golf 4 4MOTION - Audi A4[quattro]
Двигател: AZJ 2002 - BFB 2007
Местоположение: България (BG)

Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот MAPTO7007 » Сря 29 яну 2020 17:49


Наскоро взехме въпросния Голф ... каран само на бензин и оставен в крайно немърливо състояние по отношение на охладителната система.
Колата нямаше термостат и адекватно парно,но преди смяната на всичко,реших да измия охладителната система,да сменя казанчето,капачката,термостат,водна помпа и т.н
За да не се впускам в подробности ще кажа само,че системата е промивана над (5) пъти,от които (2) с немски препарат ProTec P1501RF,маркуч по маркуч,радиатор и радиаторче на парното отделно с машина.
Между промивките и окончателната смяна на всичко,на позиция HI имаше адекватно парно на място,след окончателната промивка и смяна на всичко с ново ... топлината на HI която трябва да я има,не е такава.
Вероятно не са я обезвъздушили адекватно и искам да попитам как може да стане това най правилно според Вас?

Другата болежка за момента е,че катализатора е изтърбушен,а автомобила е с две ламбда сонди и когато се кара извънградско светва чека и записва следната грешка:

16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 35-00 - Efficiency Below Treshold


Четох из чуждите хоруми за въпросната но неможах да разбера как адекватно да се отстрани проблема.
Мерси предварително на всички отзовали се :th_up




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 29 яну 2020 18:46


Със няколко километра каране ще се обезвъздуши. Но е възможно да е запушено радиаторчето на парното. За катализатора,има заместители за около 300лв. Дистанционна втулка,или софтуерна намеса.


Потребителски аватар
MAPTO7007
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 15:00
Автомобил: Golf 4 4MOTION - Audi A4[quattro]
Двигател: AZJ 2002 - BFB 2007
Местоположение: България (BG)

Re: Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот MAPTO7007 » Сря 29 яну 2020 19:14


Мерси за бързия отговор.
Интересно след като е промито с машина как е успяло да се запуши.
Има ли вариант да е направило въздушна възглавница някъде там преди входа в него при пластмасовия тройник?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 29 яну 2020 19:24


Като я вкараш в обороти идва ли топлото? Водна помпа скоро сменяна ли е?


Потребителски аватар
MAPTO7007
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 15:00
Автомобил: Golf 4 4MOTION - Audi A4[quattro]
Двигател: AZJ 2002 - BFB 2007
Местоположение: България (BG)

Re: Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот MAPTO7007 » Сря 29 яну 2020 19:37


Сменено е всичко от А до Я особено по охладителната система. (Водна помпа,Термостат,Разширителен съд,Капачка + обстойна промивка на системата като маркучи,радиатори,блок и т.н + нова охладителна течност в съотношение 2:1.5)
Идва повече топло да,но така беше и когато нямаше термостат и системата беше претрупана с гняс до бозебразие.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 29 яну 2020 20:19



Клипа е на колега от форума. След промивка тече ли още смрад и ръждоляк?
Смятам,че имаш запушен радиатор.


Потребителски аватар
Duke_BG
Мнения: 439
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
Автомобил: GOLF 4+BORA
Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
Местоположение: Бургас

Re: Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот Duke_BG » Чет 30 яну 2020 13:11


климатик или климатроник е ?
клапите проверени ли са дали са цели ?


Потребителски аватар
MAPTO7007
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 15:00
Автомобил: Golf 4 4MOTION - Audi A4[quattro]
Двигател: AZJ 2002 - BFB 2007
Местоположение: България (BG)

Re: Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот MAPTO7007 » Чет 30 яну 2020 14:37


Климатроник е колата.
Клапите работят но имаше бая дунапрен вътре в решетките.


Потребителски аватар
Duke_BG
Мнения: 439
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
Автомобил: GOLF 4+BORA
Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
Местоположение: Бургас

Re: Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот Duke_BG » Пет 31 яну 2020 8:20


щом има дунапрен си за тази тема : viewtopic.php?f=11&t=482599

не търси под вола теле оправи си клапите
и аз намях парно но като видях че има парчета дунапрен на централната конзола не търсих другаде проблема


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот vandu » Пет 31 яну 2020 9:20


Откакто почна да ми "хвърля" дунапрен и на мен парното ми се сговни. Особено лято като съм врътнал ключа на студено дори на степен "0" вътре духа все едно е на 1-ва степен. Като натисна да циркулира вътре въздуха се оправя.


Потребителски аватар
Duke_BG
Мнения: 439
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
Автомобил: GOLF 4+BORA
Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
Местоположение: Бургас

Re: Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот Duke_BG » Пет 31 яну 2020 15:52


това не е решение - през радиаторчето винаги циркулира антифриз и като не ти е наред клапана все едно си пуснал парно и клима едновременно
или оправяш клапите или слагаш кранче за лятото :)


Потребителски аватар
MAPTO7007
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 15:00
Автомобил: Golf 4 4MOTION - Audi A4[quattro]
Двигател: AZJ 2002 - BFB 2007
Местоположение: България (BG)

Re: Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот MAPTO7007 » Пон 03 фев 2020 9:51


Мерси колеги за отговорите.
На лято ще разглобя и ще облепя клапите.

По отношение на втулката "лъжец" за втората ламбда сонда,като размер каква трябва да бъде?
В интернет има 3-4 модела,някой да сподели каква и откъде да купя за да стане/пасне там?


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2188
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот w_smith » Чет 13 фев 2020 15:28


По-сигурен вариант е софтуерно да ти спрат сондата.


Потребителски аватар
MAPTO7007
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 15:00
Автомобил: Golf 4 4MOTION - Audi A4[quattro]
Двигател: AZJ 2002 - BFB 2007
Местоположение: България (BG)

Re: Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот MAPTO7007 » Съб 15 фев 2020 11:09


Съгласен съм за софтуерното спиране както на втората л.сонда,така и на SAI помпата.
Някак си за момента не ми се дават и ми се виждат прекалено много 150+ лева за тази процедура и реших да пробвам с евтиния вариант.

п.п Към момента 300+ километра с втулка (5см.) не се е появил чека или предишните симптоми,пък ще видим.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Volkswagen Golf 4 2.0i 8V (AZJ) - грешки и евентуални решения / питане за успешно обезвъздушаване

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 15 фев 2020 12:51


Прочети я за грешки.
Аз експериментирам с тази втулка.
#Aliexpress BGN 18.95 25%OFF | Universal Oxygen Sensor Extender Adapter Isolator Extender Lambda Engine Light CEL Check Bung Contain Catalytic Converter
https://a.aliexpress.com/_s4w2iY
Но още и търся точното място.
Ще кача снимки, след като финализирам.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта