Има ли Голф 6 battery management system?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Има ли Голф 6 battery management system?

Мнениеот PzKpfW » Нед 08 окт 2023 12:57


Здравейте. На мен и на комшията ми, който кара същия Голф 6 като моя (и двата са произведени през 2010г) ни предстои да си сменяме акумулаторите. Вчера се закачих на моя с VCDS, гледах клипчета в Youtube къде да търся, но не намерих нищо. В същото време човек, който е работил дълго време в Еуратек ми е казал категорично, че Голф 6 има такава система и е необходимо при смяна на акумулатор да се въведе марка, модел и капацитет, за да може колата да го зарежда правилно. Може ли някой, който е наясно да сподели дали наистина има battery management и къде трябва да го търся?




deqnak__
Мнения: 119
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
Двигател: CXXB
Местоположение: Ихтиман

Re: Има ли Голф 6 battery management system?

Мнениеот deqnak__ » Нед 08 окт 2023 14:56


Старт-Стоп ли ти е голфа? За АГМ акумулаторите трябва кодировка, иначе не.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Има ли Голф 6 battery management system?

Мнениеот PzKpfW » Нед 08 окт 2023 15:29


Няма старт-стоп. А оригиналния акумулатор си беше стандартен оловно-киселинен.


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 671
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Има ли Голф 6 battery management system?

Мнениеот jordan17772 » Нед 08 окт 2023 20:14


Нищо и никъде няма да въвеждаш. Сменяйте с близки параметри. Марките са MOLL и Varta Silver с 3 години гаранция.


Irnik
Мнения: 90
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Има ли Голф 6 battery management system?

Мнениеот Irnik » Пон 09 окт 2023 14:50


Правилно зареждане на акумолатор , означава правилна стойност на зарядния ток . Допуска се големината му да е не повече от една десета от капацитета на акумолатора /65 амперчаса акумолатор , до 6.5 ампера заряден ток / . При по голям ток батерията загрява и се разрушава . Най добре е тока да е една двадесета от капацитета . Именно това трябва да прави тази система , ако я имаш . Новите /необслужваеми / акумолатори , също са оловни със сярна киселина , но не течна а гел /гелови / . Като въведеш капацитета какво , той ще е такъв най много година /от 65 ще стане 55 , примерно / . Трябва ситемата да може да следи капацитета на акумолатора , за да работи правилно /аз за такава система не знам да има / . По важно е тока на покой да е под 30 милиампера /когато е на паркинг / и зарядното , с което зареждаш акумолатора /ако падне под 12.30 волта / да има копче за реглаж на зарядния ток и напрежение съответно .


telefunken
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
Автомобил: VW T- Roc Style DSG
Двигател: 1500 TSI OPF 2023

Re: Има ли Голф 6 battery management system?

Мнениеот telefunken » Пон 09 окт 2023 17:33


Глупости, на търкалета! Горе написаното важи за зарядните станции, а не за зареждането на акумулатора в самия автомобил. В него зарядния ток може да бъде с пъти по-голям, поради което не е препоръчително да се монтира акумулатора разреден, с цел зареждането му по време на път. При автомобили, проектирани за работа с AGM акумулатори, има 3 различни режима на заряд. На такива коли не се монтират акумулатори с течен електролит.


Irnik
Мнения: 90
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Има ли Голф 6 battery management system?

Мнениеот Irnik » Пон 09 окт 2023 18:14


Къде в горенаписаното e написано , че акумулатора трябва да се монтира разреден на автомобила /да се зарежда с зарядно при по малко от 12.30 волта / . Я ми посочи една глупост в написаното . Да си чул , че на генератора има регулатор на напрежение , който върши същата работа при по старите коли . За всички зареждащи се батерии , зарядния ток е важен . Къде е написано , че електролита трябва да е течен , такива батерии вече не се произвеждат за коли .


telefunken
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
Автомобил: VW T- Roc Style DSG
Двигател: 1500 TSI OPF 2023

Re: Има ли Голф 6 battery management system?

Мнениеот telefunken » Пон 09 окт 2023 21:18


Irnik написа:Къде в горенаписаното e написано , че акумулатора трябва да се монтира разреден на автомобила /да се зарежда с зарядно при по малко от 12.30 волта / . Я ми посочи една глупост в написаното . Да си чул , че на генератора има регулатор на напрежение , който върши същата работа при по старите коли . За всички зареждащи се батерии , зарядния ток е важен . Къде е написано , че електролита трябва да е течен , такива батерии вече не се произвеждат за коли .

Долните 3 реда са пълни глупости. Не коментирам правописа:
Irnik написа:Правилно зареждане на акумолатор , означава правилна стойност на зарядния ток . Допуска се големината му да е не повече от една десета от капацитета на акумолатора /65 амперчаса акумолатор , до 6.5 ампера заряден ток / . При по голям ток батерията загрява и се разрушава . Най добре е тока да е една двадесета от капацитета . Именно това трябва да прави тази система , ако я имаш . Новите /необслужваеми / акумолатори , също са оловни със сярна киселина , но не течна а гел /гелови / . Като въведеш капацитета какво , той ще е такъв най много година /от 65 ще стане 55 , примерно / . . .

Зарядният ток на 60 амперчасов акумулатор на борда на автомобил в определени моменти надхвърля 20 А. Идеята е тези моменти да са къси.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Има ли Голф 6 battery management system?

Мнениеот PzKpfW » Вто 10 окт 2023 1:22


Който е достатъчно възрастен, за да си е имал вземане-даване със соц. техника знае, че при напълно изтощен акумулатор МПС-то може да му подава и до 30А ток. Виждал съм го на Трабант, на който си бях вързал амперметър, виждал съм го и на китайския трактор, който все още си го ползвам.

Преди години бях сменил заводския акумулатор на Голфа със 75ah Монбат. И така се случи, че следващата зима ми се появи проблем с ниското налягане на горивото и колата палеше много трудно. Същия акумулатор тогава умираше след 10-12 опита за палене, което е нелогично. И тогава споделих на един колега с ВАГ-аджийски опит, който ми каза, че това е, защото не съм въвел типа и капацитета на акумулатора. В крайна сметка онзи акумулатор ме остави на път на едно OMV, от което си купих Stormbatt 60ah, с който карах повече от 5 години. Тогава не съм търсил да въвеждам нищо, защото и оригиналния акумулатор си беше 60ah. Наскоро колата стоя един месец пред блока заради протекъл маслен център и липса на време от моя страна. След като смених масления център опитах да паля се оказа, че нямам никакъв ток и трябва да сменя акумулатора. От една страна ми се иска да взема пак 75ah, а от друга не съм сигурен дали няма да имам проблеми както преди с Монбата. Това беше причината да пусна темата тук.

https://www.youtube.com/watch?v=IJAScg6JrYI&t=319s

Съдейки от това видео обаче моята кола наистина няма такава система и колегата ми ме е подвел. Затова ще си поръчам отново голям акумулатор и ще се надявам да нямам повече проблеми в следващите години.


telefunken
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
Автомобил: VW T- Roc Style DSG
Двигател: 1500 TSI OPF 2023

Re: Има ли Голф 6 battery management system?

Мнениеот telefunken » Вто 10 окт 2023 7:59


PzKpfW, аз бих препоръчал проверка на генератора. Плочките на силовите изправителни диоди при някои модели са занитени, а нитовете се отпускат и електропроводимостта намалява. Може да е повредена и кирбовката на дебелия кабел, свързващ генератора с акумулатора. Или масите. Освен това, от около 5 години насам Монбат продават на нашия пазар калпави батерии. При работа на мотора на празен ход, напрежението на изхода на алтернатора трябва да е между 14,1V и 14,4V. Същото трябва да е и на клемите на напълно зареден и изправен акумулатор, след около 2 минути работа на празен ход. Ако имаш точен волтметър, ще се ориентираш. Проблемът не е в капацитета на акумулатора.


Irnik
Мнения: 90
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Има ли Голф 6 battery management system?

Мнениеот Irnik » Сря 11 окт 2023 20:41


На ладите и москвичите , имаше така наречените реле регулатори на напрежение . Това бяха две релета , монтирани в желязна кутия .на едното реле пружината на котвата можеше да се регулира , така че да отделя по силно /слабо/ котвата от електромагнита на релето . Когато напрежението от генератора достигне някаква стойност , котвата залепва и просто замасява генератора , напрежението пада , котвата отлепва и така се регулира напрежението подавано от генератора . Случвало ми се е в чужбина да сменям изоряло реле на лада с реле от тойота /в магазините нямаше за лада / . Имаше проблем , че това от тойотата беше с 5 изхода , а ладовото има само 2 , но го направих . Новите регулатори са електронни , ремонтирах едно на руски мотор на мой приятел . Беше с дискретни елементи , 4 ри транзистора , съпротивления , диоди . Напрежението се определя от ценеров диод на базата на един от транзисторите . Даже му направих схема , че ми беше интересно . На колите са капсоловани , заедно с четките . Днес си направих труда да разредя 65 амперчасов монбат /6 годишен , здрав , свалих го от колата , че ми трябваше за UPSа , за колата купих нов , същия / с две автомобилни крушки по 65 вата , докато крушките светнат в жълто / под 10 волта / . Зарядното ми е руско с голям амперметър /10 на 10 см , със стрелка /, до 10 ампера . Има превключвател с 8 степени на заряден ток /напрежение/ . Разредения акумолатор включих да се зарежда на 8ма степен , само първите нколко секунди акумолатора глътна над 10 ампера и веднага падна на 9 . Нямам ампер клещи , не се занимавам такива токове , но съм сигурен , че и на колата здрав , разреден акумолатор ще глътне 20 ампера само за секунди . Напрежение от 14.1 до 14.4 волта , трябва да показва волтметъра не само на празен ход /абсолютна глупост/ , но и над 2000 оборота /така се проверява , дали работи регулатора . Дали генератора и връзките са ти ОК , просто включи фарове , вентилатор парно и този път на празен ход , тези 14.1 -14.4 волта трябва да ги има .


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Има ли Голф 6 battery management system?

Мнениеот zfa159 » Чет 12 окт 2023 15:10


При тези автомобили (Голф 6, за какъвто е темата), нещата не са толкова черно-бели и не може да се реши толкова категорично дали има Battery Management или не, защото зависи с каква ел. система е изпълнена колата. Виждал съм 2009г. с такава система и 2016г. без такава система. VAG имат поне 5 вида ел. система за всяка една кола (комбинация акумулатор и генератор), според екстрите, които има, региона, за който е произведена, имат и няколко " Eco " варианта на ел. система (малък по капацитет акумулатор и слаб генератор), които също слагат на доста модели и тези неща се виждат по номера на рамата, което определя с какъв капацитет трябва да е акумулатора, както и какъв тип трябва да бъде. Какъв е старият, не е много показателно, защото много хора слагат, каквото имат под ръка или каквото им кажат, че става, без това да е точно така. Именно поради гореописаните причини, от завода излизат Голф-ове 2.0 TDI с 44Ah акумулатор и 1.4 TSI със 70Ah , което по принцип няма никаква логика :mhihi . По номерът на рамата на автомобила, си излиза с каква ел. система е, с какъв акумулатор е произведен и според това се подбира какъв да се сложи, за да е сигурно, че е за там. Отделно, че ако се стигне до рекламация, е много трудно да се признае, ако акумулатора не отговаря по тип и капацитет за конкретния автомобил (типа и капацитета, които излизат по рамата).
:beer


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Има ли Голф 6 battery management system?

Мнениеот PzKpfW » Чет 12 окт 2023 21:36


Според това, което има във видеото на Ross Tech в Youtube има три варианта за въвеждане на данни за акумулатора в различните варианти на електрическата система. При единия вариант системата излиза като отделен контролер. При другите два варианта се влиза в CAN Gateway. Там разликите са малки, в зависимост дали протокола е CAN или UDS. При мен на никое от тези места няма нищо, затова и реших, че колата е без такава система. Закачих на комшията колата, при него също не излезе нищо.
Въпросът ми беше повече насочен към хората, които са по-наясно с VCDS от мен, не съм сигурен дали нещо не съм объркал. Например си спомням, че за да пусна принудителна регенерация първо трябваше да въведа един код, който да ми отключи функцията. А иначе за сега все още си карам със стария акумулатор, който предполагам, че ще ме изкара до студовете. Надявам се, че до тогава ще съм събрал достатъчно информация за правилно решение.

Проверката на зареждането съм я правил доста пъти, при включени къси, дълги и халогени имам 14.4V при работа на място.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Има ли Голф 6 battery management system?

Мнениеот zfa159 » Пет 13 окт 2023 7:51


Аха, ясно :)
Менютата за въвеждане на данните на акумулатора не изискват Security Code, достъпни са в съответните контролери директно, но не помня на кой автомобил в кой контролер бяха, за да кажа конкретно за въпросния (но да, в youtube със сигурност има достатъчно информация за конкретния). Щом не са активни, най-вероятно автомобилът няма такава система, а щом зарежда около 14.4, наистина би трябвало си е с обикновен акумулатор (AGM зареждат на по-високо напрежение). Ако решите, мога да извадя данните по рамата и да Ви ги изпратя, за да си ги имате :) .
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: gogaresko и 278 госта