Голф плюс проблем с парното
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 24 окт 2023 18:58
- Автомобил: Голф плюс
- Двигател: Bls
- Местоположение: Шумен
Голф плюс проблем с парното
Здравейте колеги имам проблем с парното на голф плюс с климатроник съм парното духа топло само от лявата страна от дясно си духа студено ходих на диагностика обаче нямаше никакви грешки предложения от какво може да е?
- Zdravkov94
- Мнения: 110
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 24 окт 2023 18:58
- Автомобил: Голф плюс
- Двигател: Bls
- Местоположение: Шумен
Re: Голф плюс проблем с парното
Предполагам ако беше от клапи нямаше ли да покаже на диагностика
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф плюс проблем с парното
Диагностиката може да покаже само проблем с моторчето за клапата (в случая от дясно), както елетрически, така и механичен (счупване на редуктора в самото моторче). Реално дали зъбната предавка на клапата, както и оста на клапата са здрави, диагностиката няма как да каже, защото стоперите за двете крайни положения, са на самото моторче и ако то си се върти от край до край и няма ел. прекъсване, за контролера всичко е точно - иска да се върти - върти се. Това да се счупи редуктора или да се счупи оста на клапата, е проблем 1 на 1000 при тези коли, буквално, така че е много малко вероятно.
Аз залагам на радиаторче за парното, защото горещият антифриз при този модел влиза от ляво и когато радиатора е частично задръстен с боклуци (от не редовна смяна на охл. течност с промивка на охл. с-ма), ги бута в дясната част на питата и постепенно губи циркулация на течността в дясната половина. Радиаторът е най-тясната точка на системата и се получава ефекта на цедка и утайник. Тогава колата от ляво духа 40-50 градуса, а от дясно си е направо студено. Следва промивка на охл. с-ма, смяна на охл. течност, смяна на радиатора (ама с хубав), смяна на уплътненията между тръбите и радиатора (има ги като рем. к-т със скобите) и започва да духа около 70 градуса от ляво и 2-3 по-малко от дясно :) . Промивка на радиатора почти никога не помага, независимо ръчна, машинна, киснене с това и онова и т.н. - или има слаб ефект, или е за 2-3 дни или е никакъв.
Aко ви е интересно, ще срежа един такъв радиатор, да видите какво става вътре от дясно и защо се случва така на практика. Проблемът е един и същ на Голф 5, 6 и 7, Пасат Б6, Б7 и Б8, Тоуран, Тигуан, Шаран (2-ра генерация 7N), както и другите производни и винаги е причинен от не сменяне на охл. течност и отлагания в радиатора. Колкото по-нов е автомобилът, толкова по-бързо се случва (има случаи вече и на коли на 3-4 години да ги сменяме), защото радиаторите се правят с все по-тънки тръбички за по-добро топлоотдаване и по-малки размери и съответно се задръстват по-лесно ...
Аз залагам на радиаторче за парното, защото горещият антифриз при този модел влиза от ляво и когато радиатора е частично задръстен с боклуци (от не редовна смяна на охл. течност с промивка на охл. с-ма), ги бута в дясната част на питата и постепенно губи циркулация на течността в дясната половина. Радиаторът е най-тясната точка на системата и се получава ефекта на цедка и утайник. Тогава колата от ляво духа 40-50 градуса, а от дясно си е направо студено. Следва промивка на охл. с-ма, смяна на охл. течност, смяна на радиатора (ама с хубав), смяна на уплътненията между тръбите и радиатора (има ги като рем. к-т със скобите) и започва да духа около 70 градуса от ляво и 2-3 по-малко от дясно :) . Промивка на радиатора почти никога не помага, независимо ръчна, машинна, киснене с това и онова и т.н. - или има слаб ефект, или е за 2-3 дни или е никакъв.
Aко ви е интересно, ще срежа един такъв радиатор, да видите какво става вътре от дясно и защо се случва така на практика. Проблемът е един и същ на Голф 5, 6 и 7, Пасат Б6, Б7 и Б8, Тоуран, Тигуан, Шаран (2-ра генерация 7N), както и другите производни и винаги е причинен от не сменяне на охл. течност и отлагания в радиатора. Колкото по-нов е автомобилът, толкова по-бързо се случва (има случаи вече и на коли на 3-4 години да ги сменяме), защото радиаторите се правят с все по-тънки тръбички за по-добро топлоотдаване и по-малки размери и съответно се задръстват по-лесно ...
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф плюс проблем с парното
Наскоро се коментираше една Октавия на под 100000км. Парно нЕма.
Та колегата със сигурност е прав за радиаторчето.
Та колегата със сигурност е прав за радиаторчето.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф плюс проблем с парното
Това е явно от смотаният G13.
- Zdravkov94
- Мнения: 110
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
Re: Голф плюс проблем с парното
Здравейте, имам същия проблем и аз смятам да заменя радиаторчето на парното, но не знам на коя марка да се спра не е кой знае колко скъпо ама си е разправия и искам да взема нещо стабилно. :)
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф плюс проблем с парното
Zdravkov94 написа:Здравейте, имам същия проблем и аз смятам да заменя радиаторчето на парното, но не знам на коя марка да се спра не е кой знае колко скъпо ама си е разправия и искам да взема нещо стабилно. :)
Всички нови са китайци от рециклирана пластмаса, лош материал на О пръстените.
2017 г. сменях , преди 2 седмици пак. Марка NRF за топлене топли като оргиналното радиаторче, но се кривят фланците на радиаторче и 2 цевка, а О пръстените са вдървени.
Успех.
Последна промяна от kris11 на Пет 17 ное 2023 18:02, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф плюс проблем с парното
Този радиатор на снимката е от Голф 5, който е за G12+ . При него причината е, че не е сменян години наред или колата е карана някакво време само с вода и отлаганията са от ръжда. Ще снимам и такъв, повреден от G13, тогава вътре става едно нещо, като каша, с доста по-светъл цвят.
А за марката - тези автомобили се произвеждат с два типа вентилационна системи - Денсо или Валео. Съответно си купувате и монтирате радиатор или Денсо или Валео, според системата, защото са най-близо до оригиналните и са изцяло метални. За гумичките - купувате си оригинален ремонтен к-т за монтаж на радиатора - включва нови гумички и нови скоби за тръбите, като к-та също е различен за Денсо и за Валео. С такава комбинация досега не сме имали проблем, а ги монтираме от много години. Само че ако охл. система е много замърсена, дори да се промие обилно, тя продължава да си отделя частици и след 2-3 години запушва и новия радиатор...
А за марката - тези автомобили се произвеждат с два типа вентилационна системи - Денсо или Валео. Съответно си купувате и монтирате радиатор или Денсо или Валео, според системата, защото са най-близо до оригиналните и са изцяло метални. За гумичките - купувате си оригинален ремонтен к-т за монтаж на радиатора - включва нови гумички и нови скоби за тръбите, като к-та също е различен за Денсо и за Валео. С такава комбинация досега не сме имали проблем, а ги монтираме от много години. Само че ако охл. система е много замърсена, дори да се промие обилно, тя продължава да си отделя частици и след 2-3 години запушва и новия радиатор...
Re: Голф плюс проблем с парното
Аз имам същия проблем. Ходих на един препоръчан тук във форума сервиз.Оставих колата и ми казаха, че неправилно е зацепен ангренажния ремък. Зацепиха го правилно, обезвъздушиха системата и ми взеха почти 500 лв . Ефекта беше нулев.Парното работи колебливо два дена и накрая спря. Отидох в друг фирмен уж сервиз. Там веднага започнаха с неправилно зацепване на ремъка , кофти водна помпа и ако не е това ......... радиаторче за парно! Срок на доставка забележете 3 седмици и още една докато ме включат в графика! Теглих им една майна ,а те не пропуснаха да ми вземат 100 лв за "диагностиката".Отидох в трети сервиз пак препоръчван тук. Като им казах, че е радиаторче и трябва да се смени , се оказа че цялото табло се сваля , сваля се и климатичния радиатор , въобще много трудна работа и трябва да изчакам две седмици да се появи някакъв дето само той можел .Макар че в нета показваха как се сменя отстрани и не се сваля таблото , но ми казаха да не вярвам на всичко видяно в нета. Изчаках. Там казах да не започват със зацепването на ремъка, а да сменят радиаторчето.Поредна изненада нямало радиаторче , само оригинално доставка седмица до десет дена!Това не е Ликълн или Буик а европейска кола на 10г! Какви са тези срокове на доставка? Та къде може да ми препоръчате да отида и да сменят най-накрая този радиатор?
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф плюс проблем с парното
А да напишеш къде си ходил?
Re: Голф плюс проблем с парното
Е за какво да им правя реклама, като съм недоволен от услугата им?Предполагам, че са помогнали на много хора , за да са в препоръчителния списък със сервизи на този форум.Но всеки сервиз да иска да "зацепва правилно " ангренажния ремък преди да е започнал въобще някакъв ремонт , и да ми взимат пари като за смяна, не е нормално според мен.Аз отивам само за липсващо парно, не за проблеми във динамиката и трупане на грешки.В последния сервиз ми стартираха със 750,00-950,00 лв само труд за смяна на радиаторчето. А самото радиаторче и консумативи над 600 лв. Не им се занимава и се опитват да ме отсвирят с високи цени и дълги срокове за ремонт. Много по-лесно е да сменяш спирачни дискове.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф плюс проблем с парното
Kassy написа:Е за какво да им правя реклама, като съм недоволен от услугата им?П.
Каква точно реклама ще направиш, ако напишеш къде си ходил, и къде са оплескали нещата, и колко са те съдрали?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 276 госта