Голф плюс проблем с парното

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Pavel2812
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 24 окт 2023 18:58
Автомобил: Голф плюс
Двигател: Bls
Местоположение: Шумен

Голф плюс проблем с парното

Мнениеот Pavel2812 » Вто 24 окт 2023 19:01


Здравейте колеги имам проблем с парното на голф плюс с климатроник съм парното духа топло само от лявата страна от дясно си духа студено ходих на диагностика обаче нямаше никакви грешки предложения от какво може да е?




Потребителски аватар
Zdravkov94
Мнения: 110
Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: BKD 2005

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот Zdravkov94 » Сря 25 окт 2023 1:17


Клапи?


Pavel2812
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 24 окт 2023 18:58
Автомобил: Голф плюс
Двигател: Bls
Местоположение: Шумен

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот Pavel2812 » Сря 25 окт 2023 11:58


Предполагам ако беше от клапи нямаше ли да покаже на диагностика


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот zfa159 » Съб 28 окт 2023 8:01


Диагностиката може да покаже само проблем с моторчето за клапата (в случая от дясно), както елетрически, така и механичен (счупване на редуктора в самото моторче). Реално дали зъбната предавка на клапата, както и оста на клапата са здрави, диагностиката няма как да каже, защото стоперите за двете крайни положения, са на самото моторче и ако то си се върти от край до край и няма ел. прекъсване, за контролера всичко е точно - иска да се върти - върти се. Това да се счупи редуктора или да се счупи оста на клапата, е проблем 1 на 1000 при тези коли, буквално, така че е много малко вероятно.
Аз залагам на радиаторче за парното, защото горещият антифриз при този модел влиза от ляво и когато радиатора е частично задръстен с боклуци (от не редовна смяна на охл. течност с промивка на охл. с-ма), ги бута в дясната част на питата и постепенно губи циркулация на течността в дясната половина. Радиаторът е най-тясната точка на системата и се получава ефекта на цедка и утайник. Тогава колата от ляво духа 40-50 градуса, а от дясно си е направо студено. Следва промивка на охл. с-ма, смяна на охл. течност, смяна на радиатора (ама с хубав), смяна на уплътненията между тръбите и радиатора (има ги като рем. к-т със скобите) и започва да духа около 70 градуса от ляво и 2-3 по-малко от дясно :) . Промивка на радиатора почти никога не помага, независимо ръчна, машинна, киснене с това и онова и т.н. - или има слаб ефект, или е за 2-3 дни или е никакъв.
Aко ви е интересно, ще срежа един такъв радиатор, да видите какво става вътре от дясно и защо се случва така на практика. Проблемът е един и същ на Голф 5, 6 и 7, Пасат Б6, Б7 и Б8, Тоуран, Тигуан, Шаран (2-ра генерация 7N), както и другите производни и винаги е причинен от не сменяне на охл. течност и отлагания в радиатора. Колкото по-нов е автомобилът, толкова по-бързо се случва (има случаи вече и на коли на 3-4 години да ги сменяме), защото радиаторите се правят с все по-тънки тръбички за по-добро топлоотдаване и по-малки размери и съответно се задръстват по-лесно ...
:beer


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 28 окт 2023 8:25


Наскоро се коментираше една Октавия на под 100000км. Парно нЕма.
Та колегата със сигурност е прав за радиаторчето.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот zfa159 » Съб 28 окт 2023 9:59


Рекордът ми е Леон Купра на няма и 40к км, на почти 4 години, който си беше с оригиналния антифриз...
Намерих едно, което съм го рязал вече (извинявам се за огромната снимка...) :

Изображение

:beer


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 28 окт 2023 15:49


Това е явно от смотаният G13.


Потребителски аватар
Zdravkov94
Мнения: 110
Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: BKD 2005

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот Zdravkov94 » Съб 28 окт 2023 18:39


Здравейте, имам същия проблем и аз смятам да заменя радиаторчето на парното, но не знам на коя марка да се спра не е кой знае колко скъпо ама си е разправия и искам да взема нещо стабилно. :)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот kris11 » Нед 29 окт 2023 8:09


Zdravkov94 написа:Здравейте, имам същия проблем и аз смятам да заменя радиаторчето на парното, но не знам на коя марка да се спра не е кой знае колко скъпо ама си е разправия и искам да взема нещо стабилно. :)

Всички нови са китайци от рециклирана пластмаса, лош материал на О пръстените.
2017 г. сменях , преди 2 седмици пак. Марка NRF за топлене топли като оргиналното радиаторче, но се кривят фланците на радиаторче и 2 цевка, а О пръстените са вдървени.
Успех.

Последна промяна от kris11 на Пет 17 ное 2023 18:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот zfa159 » Нед 29 окт 2023 9:30


Този радиатор на снимката е от Голф 5, който е за G12+ . При него причината е, че не е сменян години наред или колата е карана някакво време само с вода и отлаганията са от ръжда. Ще снимам и такъв, повреден от G13, тогава вътре става едно нещо, като каша, с доста по-светъл цвят.
А за марката - тези автомобили се произвеждат с два типа вентилационна системи - Денсо или Валео. Съответно си купувате и монтирате радиатор или Денсо или Валео, според системата, защото са най-близо до оригиналните и са изцяло метални. За гумичките - купувате си оригинален ремонтен к-т за монтаж на радиатора - включва нови гумички и нови скоби за тръбите, като к-та също е различен за Денсо и за Валео. С такава комбинация досега не сме имали проблем, а ги монтираме от много години. Само че ако охл. система е много замърсена, дори да се промие обилно, тя продължава да си отделя частици и след 2-3 години запушва и новия радиатор...
:beer


Kassy
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 09 юни 2023 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот Kassy » Съб 11 ное 2023 11:14


Аз имам същия проблем. Ходих на един препоръчан тук във форума сервиз.Оставих колата и ми казаха, че неправилно е зацепен ангренажния ремък. Зацепиха го правилно, обезвъздушиха системата и ми взеха почти 500 лв . Ефекта беше нулев.Парното работи колебливо два дена и накрая спря. Отидох в друг фирмен уж сервиз. Там веднага започнаха с неправилно зацепване на ремъка , кофти водна помпа и ако не е това ......... радиаторче за парно! Срок на доставка забележете 3 седмици и още една докато ме включат в графика! Теглих им една майна ,а те не пропуснаха да ми вземат 100 лв за "диагностиката".Отидох в трети сервиз пак препоръчван тук. Като им казах, че е радиаторче и трябва да се смени , се оказа че цялото табло се сваля , сваля се и климатичния радиатор , въобще много трудна работа и трябва да изчакам две седмици да се появи някакъв дето само той можел .Макар че в нета показваха как се сменя отстрани и не се сваля таблото , но ми казаха да не вярвам на всичко видяно в нета. Изчаках. Там казах да не започват със зацепването на ремъка, а да сменят радиаторчето.Поредна изненада нямало радиаторче , само оригинално доставка седмица до десет дена!Това не е Ликълн или Буик а европейска кола на 10г! Какви са тези срокове на доставка? Та къде може да ми препоръчате да отида и да сменят най-накрая този радиатор?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 12 ное 2023 9:08


А да напишеш къде си ходил?


Kassy
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 09 юни 2023 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот Kassy » Пон 13 ное 2023 11:15


Е за какво да им правя реклама, като съм недоволен от услугата им?Предполагам, че са помогнали на много хора , за да са в препоръчителния списък със сервизи на този форум.Но всеки сервиз да иска да "зацепва правилно " ангренажния ремък преди да е започнал въобще някакъв ремонт , и да ми взимат пари като за смяна, не е нормално според мен.Аз отивам само за липсващо парно, не за проблеми във динамиката и трупане на грешки.В последния сервиз ми стартираха със 750,00-950,00 лв само труд за смяна на радиаторчето. А самото радиаторче и консумативи над 600 лв. Не им се занимава и се опитват да ме отсвирят с високи цени и дълги срокове за ремонт. Много по-лесно е да сменяш спирачни дискове.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 13 ное 2023 20:36


Kassy написа:Е за какво да им правя реклама, като съм недоволен от услугата им?П.

Каква точно реклама ще направиш, ако напишеш къде си ходил, и къде са оплескали нещата, и колко са те съдрали?


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 507
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот walentin » Пон 13 ное 2023 21:01


ДA!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 276 госта