Golv 7 - Auto Hold функция

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
galster
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 23 фев 2024 22:58
Автомобил:
Двигател:

Golv 7 - Auto Hold функция

Мнениеот galster » Пет 23 фев 2024 23:18


Здравейте, отскоро карам Голф7 с ръчни скорости, който има auto hold функция и електронна ръчна спирачка.Има някаква последователност на действията при тръгване нагоре по наклон, която не мога да налучкам.Моля за съвет някой, който знае и я ползва.Засега само налучках, че при натискане на копчето я активирам, но нещо все ми гасне при опит да потегля нагоре,Благодаря предварително!




telefunken
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
Автомобил: VW T- Roc Style DSG
Двигател: 1500 TSI OPF 2023

Re: Auto Hold функция

Мнениеот telefunken » Съб 24 фев 2024 0:35


Трябва да е описано в книжката на колата. Когато автоматичното задържане е активирано, не се пипа ръчната спирачка. Ако автомобилът бъде спрян на наклон, след отпускането на спирачния педал, в продължение на около 3, до 5 секунди, задните колела са блокирани от спирачните челюсти, като дават възможност да се включи на скорост и да се потегли нагоре, без автомобилът да тръгне назад. Същото се получава, ако ръчната спирачка е активирана и опиташ да потеглиш, без да си я освободил. Тя се освобождава автоматично. Самозадържането е по-полезно за автомобилите с автоматични скорости, при ръчните е тъпизъм, заради дублирането му с ръчната спирачка. Но го предлагат. Икономисва посягането към копчето на ръчната спирачка при задръстване на стръмен път и помага на сакати шофьори, неможещи да натиснат 2 педала с един крак.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Auto Hold функция

Мнениеот railfan » Съб 24 фев 2024 7:22


Ето как работи:
Активираш го от бутона. Обвързана е с колана на водача, т.е само със сложен колан може да се активира. Когато спреш колата, спирачната помпа “запомня” налягането, което си приложил върху спирачните челюсти и държи колата с него дори да си вдигнеш крака от спирачката, т.е колата няма да отлепи. Отпуска, когато усети, че подаваш газ или след отлепването на съединителя без газ, тоест когато самия съединител иска да премести колата напред. Ако стоиш повече на светофар от 3 минути, автоматично задържа задните колела посредством моторчетата(но, бутона не светва), после си тръгваш и ги отпуска автоматично. Свалиш ли колана докато колата е в покой - автоматично си пуска ръчната спирачка сама.
Като цяло е готино, само да свикнеш как работи и ще ти е лесно. Аз вече се улавям, че по навик вдигам крака от спирачката като спра колата нацяло когато карам служебката, която няма такава функция, защото съм придобил навика от моя пасат.(лош навик)


Потребителски аватар
deepd
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 25 май 2009 20:17
Автомобил: Golf VII
Двигател: CLHB - 2015
Местоположение: BG / Шумен

Re: Auto Hold функция

Мнениеот deepd » Съб 24 фев 2024 19:36


Трябва да ти свети зеленото Р, защото ако е червено значи по някакъв начин е задействана ръчната спирачка и няма начин да тръгне по никакъв начин и може би това ти е проблема. За да отцепиш ръчната не става да натиснеш електронната ръчна, а иска натискане на спирачката с крак за да се освободи. А за да ти свети зеленото Р задължително като спре колата се натиска веднъж педала на спирачката и се отпуска. В началото докато и свикна бая зор. Но тръгването нагоре това ми е едно от най-лесните ми маневри затова тези системи по-скоро объркват отколкото помагат. Иначе в горния коментар е обяснено как като се опитваш да тръгнеш само отпуска спирачките, но важи единствено ако свети зеленото Р.


Потребителски аватар
galster
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 23 фев 2024 22:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Auto Hold функция

Мнениеот galster » Съб 24 фев 2024 20:08


Благодаря на всички за съветите и отговорите.Свикнала съм да потеглям на полусъединител и явно много дълго задържам на спирачката.Най-вероятно затова гасне, защото се задейства ръчната.Иначе колата няма книжка, за съжаление.Ще тренирам, за да й свикна:)


Kassy
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 09 юни 2023 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Auto Hold функция

Мнениеот Kassy » Съб 24 фев 2024 20:08


Ауто Холда и ръчната имат различни функции. Ел ръчната е като обикновената само разликата е че за да я включиш или отпуснеш трябва да държиш педала на спирачката. Ауто холда е да включва и изключва ръчната когато спреш временно без да гасиш.За да не държиш натисната спирачката. Например светофар. Да не се връща назад - напред по наклон за 3 секунди е с друго име . Май Хил холдер. И това не може да се изключи с бутон. Постоянна функция.


telefunken
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
Автомобил: VW T- Roc Style DSG
Двигател: 1500 TSI OPF 2023

Re: Auto Hold функция

Мнениеот telefunken » Нед 25 фев 2024 0:43


deepd написа:Трябва да ти свети зеленото Р, защото ако е червено значи по някакъв начин е задействана ръчната спирачка и няма начин да тръгне по никакъв начин ...

Кой ти ги сподели тези глупости?


Потребителски аватар
deepd
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 25 май 2009 20:17
Автомобил: Golf VII
Двигател: CLHB - 2015
Местоположение: BG / Шумен

Re: Auto Hold функция

Мнениеот deepd » Нед 25 фев 2024 19:23


telefunken написа:
deepd написа:Трябва да ти свети зеленото Р, защото ако е червено значи по някакъв начин е задействана ръчната спирачка и няма начин да тръгне по никакъв начин ...

Кой ти ги сподели тези глупости?


За теб глупости, за мен това което виждам а и не само аз. Дължиш ми 5 минути затова, че търсих нагледно видео специално за теб. Да беше обяснил къде греша и ние да се информираме от твоите напреднали опити и така да помогнеш както на другите така и на автора на темата.

https://www.youtube.com/watch?v=f-fFC1S ... nnel=LukeG

По темата май веднъж и на мен се случи. За да освободи спирачката иска малко време(примерно секунда) и ако прекалено бързо се отпусне съединителя не успява веднага да реагира. Затова мисля, че нанагорнище е най-добре със стария метод без автоматични спирачки. Трудно е да се уцели точно кога и колко да се отпусне: ако е прекалено рано спирачката не реагира навреме да отпусне, ако пък е късно колата назад. Аутохолда просто те освобождава от постоянно натискане на педала на спирачките както горе е споменато.

telefunken написа: Икономисва посягането към копчето на ръчната спирачка при задръстване на стръмен път и помага на сакати шофьори, неможещи да натиснат 2 педала с един крак.

По-лесно според мен е с педала щом е задръстване. Не е много практично с ръчната постоянно щом е задръстване и едва ли се чака толкова много, че да има нужда от ръчна. Никога през живота си не съм натискал 2 педала с един крак,нито съм използвал ръчната на стръмно :a045 и никога не съм изпускал колата назад. Странно. Явно е до опит.


telefunken
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
Автомобил: VW T- Roc Style DSG
Двигател: 1500 TSI OPF 2023

Re: Auto Hold функция

Мнениеот telefunken » Нед 25 фев 2024 20:59


deepd написа:За теб глупости, за мен това което виждам а и не само аз. Дължиш ми 5 минути затова, че търсих нагледно видео специално за теб. Да беше обяснил къде греша и ние да се информираме от твоите напреднали опити и така да помогнеш както на другите така и на автора на темата...

Колега, ако беше прочел втория пост в темата, нямаше да си загубиш времето с търсене и гледане на картинки. И не само ти. Там е описано точно и е валидно както за VAG групата, така и за другите автопроизводители.

deepd написа:Трябва да ти свети зеленото Р, защото ако е червено значи по някакъв начин е задействана ръчната спирачка и няма начин да тръгне по никакъв начин и може би това ти е проблема. За да отцепиш ръчната не става да натиснеш електронната ръчна, а иска натискане на спирачката с крак за да се освободи. А за да ти свети зеленото Р задължително като спре колата се натиска веднъж педала на спирачката и се отпуска. В началото докато и свикна бая зор. Но тръгването нагоре това ми е едно от най-лесните ми маневри затова тези системи по-скоро объркват отколкото помагат. Иначе в горния коментар е обяснено как като се опитваш да тръгнеш само отпуска спирачките, но важи единствено ако свети зеленото Р.


Горенаписаното изобщо не е вярно или се отнася за увреден автомобил чрез OBDІІ интервенция от дебил. Ако е изправен и правилно настроен, въртящият момент, необходим за потегляне по наклон е един и същ както при активирана ръчна спирачка, така и при активирана функция за самозадържане. Едно и също е, защото тя е функция на електрическата ръчна спирачка. Дали е задействана ръчната спирачка или не, при включване на скорост и потегляне тя ВИНАГИ се освобождава и колата тръгва. Диодът на ръчната спирачка загасва. Въртящият момент за освобождаването се настройва и задава в ECU. Ако горивото не е добро или двигателят има някакъв проблем, възможно е да загасне. Подаването на газ при потегляне е автоматизирано при всички нови автомобили с ръчни скорости, така че проблем от неопитен шофьор, незнаещ колко газ да подаде при потеглянето, го изключвам. Предлагам ти да си загубиш още няколко минути, за да научиш за червения, оранжев и зелен цвят на диода на ръчната спирачка. А на автора на темата бих предложил да смени горивото или да си провери настройките в оторизиран сервиз. Или пък не, ако загасването става в момент, когато вече колата върви назад. От първия пост не става много ясно.


Потребителски аватар
deepd
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 25 май 2009 20:17
Автомобил: Golf VII
Двигател: CLHB - 2015
Местоположение: BG / Шумен

Re: Golv 7 - Auto Hold функция

Мнениеот deepd » Пон 26 фев 2024 14:00


Колега много добре прочетох втория пост. Освен, че даваш информация как автоматично се освобождава и при двата вида спирачки не помагаш по възможните варианти. Хубаво си споменал за ръчната да не се пипа, а не си обяснил защо и как да се освободи от ръчна при евентуално пипнато, за да се види разликата между двата вида. А аз имам чувството, че не четеш това което си ме цитирал, а именно как се освобождава от ръчна, т.е. натискаш педала на спирачката както аз във второто изречение и колегата от третия пост railfan е споменал или добавям и това - подаваш леко газ. Условията са затворена врата и сложения колан. Ако не си натиснал спирачката или не си подал леко газ и искаш да тръгнеш ти изписва на екрана да натиснеш спирачка, при лек полусъединител ти сваля задница заради ръчната и ако се отпусне напълно съединителя ще изгасне. Иначе както и ти си писал, това е една от възможните причини да е пипано ръчната, затова наблегнах на разликата между двете с предположението,че казаното оттеб се знае по подразбиране.Поне при мен няма оранжево и не, според мен не е тъпизъм, а мерки за сигурност. Спирам със спора, защото мисля че възможните варианти са изчерпани и съвета ми е да не се ползват и двете спирачки на стръмно, за да не си усложнявате излишно живота, а да пиете :beer и пеете :drunk със здраве, разбира се когато НЕ шофирате.


telefunken
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
Автомобил: VW T- Roc Style DSG
Двигател: 1500 TSI OPF 2023

Re: Golv 7 - Auto Hold функция

Мнениеот telefunken » Пон 26 фев 2024 16:02


Няма спор, просто въпросът в първия пост не е добре зададен. Веднъж активираната функция за задържане, винаги задейства ръчната спирачка при спирането на мотора. Затова не се пипа. Така и не стана ясно, защо двигателят изгасва при опит за потегляне?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 254 госта