Спортно окачване на Vento?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Спортно окачване на Vento?

Мнениеот driver » Сря 28 юли 2004 15:32


Мисля си да сложа спортно окачване /още само идея/ и ще съм благодарен да изкажете мнение дали си заслужава. Интересува ме дали ще опират гумите в калниците като се качат 3-ма отзад. Говорим за спортни амортисьори + пружини. Преди време на Голфа ми бях сложил само спортни пружини JAMEX /червени/ на обикновените амортисьори и беше голямо удряне заради хода на астержана и стържеше отпред на остър завой, за отзад да не говорим -ужас!!! :o
Да си развалям ли колата за едната гъзария??? 8)
Изображение




Потребителски аватар
VR666
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
Автомобил: VW Jetta
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Ботевград

Мнениеот VR666 » Сря 28 юли 2004 16:40


Големи главоболия имам от моето спортно окачване.
С гуми 195/50 R15 един човек да седне отзад и почваше да
стърже. Сега съм с 185/60 R14 и е по добре.
Единственият плюс е стабилността в завоите.
Тия фенове от нета с тунингованите вента сигурно само
за снимки ги използват, пък и по европейски пътища ги карат. :D :lol: :D :lol:


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Чет 29 юли 2004 9:03


Няма да я развалям - РЕШИХ!!! Без тва моята не е чак толкова висока. Тези от нета наистина повечето са SHOW CARS и разкарват само по сбирки и обратно в гаража. :shock: Мерси за мнението.
Изображение


Потребителски аватар
forgotforme
Мнения: 84
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 10:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:

Мнениеот forgotforme » Чет 29 юли 2004 9:50


Po edno wreme i az biah reshil da sloza sportnoto okachwane !
no reshih che niama smisul ! po dobre samo gumi !
neznam kolko niska iskash da ti bude no lichno az nemoga da kacha i edin trotoar !!!!

ПИШИ НА КИРИЛИЦА, виждам че можеш


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Чет 29 юли 2004 10:31


forgotforme написа:Po edno wreme i az biah reshil da sloza sportnoto okachwane !
no reshih che niama smisul ! po dobre samo gumi !
neznam kolko niska iskash da ti bude no lichno az nemoga da kacha i edin trotoar !!!!

Искам да гумите да са на около 5-6см от калниците/отзад малко повече/. Ще резна пружините с около 1 намотка и ще стане. Не искам да е много ниска за да не стържат гумите в калниците. За да не кляка по завоите между намотките на пружините ще сложа едни гуми които се продават в магазините за ЛАДА и др соц. возила. И ако не стане няма да ме боли много защото ще си купя на 40-50 лв обикновени пружини /втора употреба/ и ще стане пак висока. :lol:
Изображение


Потребителски аватар
VR666
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
Автомобил: VW Jetta
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Ботевград

Мнениеот VR666 » Чет 29 юли 2004 11:34


Аз съм сложил задни пружини от Голф 2 (2-ра употреба). Амортисьорите са ми същите - спортни.Сега е по-добре, въпреки
че ми се струва, че пружините са малко меки.
Ето горе-долу как изглежда с джанти 13'' :oops:

http://vw-vento.hit.bg/index.files/image002.jpg


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 29 юли 2004 11:40


НЕ РЕЖИ ПРУЖИНИТЕ !!! Оригиналните пружини не са напревени да издържат на по малко намотки, спортните са по къси да но са от друг, по твърд материал, ако резнеш оригиналните ще стане по ниска но си остава пак толкова мека и вече ще почнеш да я млатиш по асфалта


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11160
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 29 юли 2004 11:50


ще почнеш да я млатиш по асфалта
Това ми хареса. Дайте да не си говорим за SHOW CARS, че примери много.

Изображение

Според мен начина е да се търси по-твърдо окачване, а не по-ниско. Този вариянт също осигурява по-голяма стабилност и ми се струва малко по-евтин. Например с едни регулируеми KONI амортисьори. Лошото е че такива втора употреба не съм виждал, а те са с доживотна гаранция.
http://www.koni.com


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Чет 29 юли 2004 11:51


спортните пружини обикновено са по меки и това е често допускана грешка да се мисли че са по твърди.
рецептата е меки пружини и яки амортесьори. амортесьорът укротява клатенето на пружината и я си помисли какво ще стане ако тя е по твърда и какво ако е по мека...? :wink:
целта е окачването да те балансира в завоя и да не те хвърли нагоре като излизаш и затова спортните амортесьори са много по идиотски от обикновените.


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 29 юли 2004 12:40


аз не съм съгласен с тва , не трябва ли да са по твърди за да държят купето на колата на място отколкото да се клати като сапунерка, а амортисьорите се грижат за твърдоста на возене


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Чет 29 юли 2004 12:46


ми нали точно това обясних преди малко! като влезеш в завой тежеста се преразпределя и за да не ти се вирне колелото във въздуха(то и това става ама вече като прекалиш а не по всяко време) окачването трябва да поддаде за да балансира колата. колкото повече поддава толкова повече лягаш на пътя. ама не до безкрайност-и тогава вече ти се повдига задното "краче". и после пружината се съпротивлява и го връща рязко нагоре като излезеш от завоя и теглото са разпредели нормално пак. и ако е твърда ще те хвърли у шмирките преди да си разбрал за какво става въпрос...
затова твърди са амортесьорите-та да не й дават да шава много много.
чат ли си сега?


Anonymous

Мнениеот Anonymous » Чет 29 юли 2004 12:51


Ами аз съм имал спортно окачване Koni преди и това което забелязах беше че колата е извънредно стабилна (и ниска) а едновременно с това малките неравности ги преодолява меко. Това според мен се дължеше на пружините които бяха с ПРОМЕНЛИВА навивка - в единия край нагъсто докато в другия се разрежда, а и амортесьорите също изглеждаха доста специални - бяха оранжеви а пружините сини, та мисълта ми беше, че неща като преодоляване на неравностите се взимат предвид от производителя на окачването (особено Koni :) )


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Чет 29 юли 2004 12:54


пружините се определят като съпротивление от ъгъла на наклона на навивката-по голям ъгъл-повече съпротивление.
сега нали разбираш защо са с променлива навивка-по гъстата навивка е по мека.
а има и друго-тя се смачква по лесно и навивките опират една в друга по бързо и оттам-хоп-ограничител на потъванетооооооооооо....
хитро а?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Чет 29 юли 2004 12:56


коравото окачване си има един ГЕНЕРАЛЕН минус- тия вибрации като не се поемат от окачването се поемат.......от ходовата част!
ми всеки да си знае сметката!
гладна мечка-да си знае гьола... :lol:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Чет 29 юли 2004 13:25


а по въпроса за широките гуми-стържат ви в калниците момци!
по-широките гуми искат или ограничители на хода на амортесьора(гумена втулка на стержена-не е за препоръчване щото променя динамиката на окачването и намалява хода изкуствено) или раздуване на калниците.
и не се заблуждавайте-тунингованите версии са за КАРАНЕ и не само за гледане. при добре взет завой неравностите на пътя не са от значение-колата се навежда и така и така. и стърженето си го има.
тия които знаят какво значи TUEV (сори нямам умлауд) знаят за какви тестове иде реч. и ако не минеш с 6 няма мърдане никъде щото ако не си минал ще те разцепят куките!

Последна промяна от vaskoto1 на Чет 29 юли 2004 13:29, променено общо 1 път.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 218 госта