румолене в двигателя а при натискане на съединителя спира

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
hristian37
Мнения: 1594
Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hristian37 » Чет 09 окт 2008 20:43


колеги всички спорите ама никои не попита ква е кутията? -Аксиалния лагер при съеденителя ли е или в кутията. От съеденителя не може да го има този шум - просто няма кво да шуми там.




hristian37
Мнения: 1594
Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hristian37 » Чет 09 окт 2008 20:51


jetta75 написа:Не е аксиален лагер, а лагерите на първичния вал на скоростната кутия.Тъй като при натиснат педал на съединителя този вал не се върти (отделяш ДВГ от предавателната кутия) При отпуснат педал и на свободна се върти първичния вал без да е "зацепен" с вторичния - изходящия и паразитния.Можеш да си караш много дълго време така.Но ако те дразни можеш да го отстраниш с присадка в трансмисионното масло наистина помага ако е руска или естествено 2 нови лагера на първичния вал който не са скъпи около 15лв но на майсторите обикновено не им се ремонтира ск.кутия.

колега - малко наизуст говориш - ако е твоята кутия която е 020 - това е от единствения съчмен лагер който е в тази кутия и се произвежда самo от FAG и номера му е "536906C" се намира на първичния вал откъм рога. А за твое инфо освен този лагер, откъм съеденителя е иглен и на този (1вичния) вал са сложени 3 и 4 скорост които пак са на иглени лагери - може и от тях да е но това е само за 020 :idea:


Потребителски аватар
GRUEL
Мнения: 541
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
Автомобил: 1995 Golf III GT
Двигател: AEK
Местоположение: София

Мнениеот GRUEL » Чет 09 окт 2008 22:58


Не знам защо, но симптомите ме карат да клоня към мнението на "jetta75". Не е страшно, карайте си....На двоиката ми си вие от 2-3 години и нищо не е станало досега...


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 10 окт 2008 12:39


d00mEr написа:Имам същия проблем. И майстора каза че е някакъв лагер в скоростната кутия. Сложи някакви добавки към маслото иииии дано се оправи.... Другия вариант бил смяна на кутията с такава на старо или ремонт на кутията но ремонта струвал повече от колата :)

Ще видим дали след добавката в маслото ще поутихне.

няма да утихне.....лагери на първичния вал...аз направо смених цялата скоростна кутия.....250 лв....за ремонт ми искаха 300....


Потребителски аватар
kika2006
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН MK3 GTI 2E

Мнениеот kika2006 » Пет 10 окт 2008 19:36


Аксиален при натиснат педал :wink: А като го пуснеш ако шуми по добре се допитай до Vaskoto1(по наблюденията ми във форума този човек е най на ТИ с VW) И повярвай ми ремонта на скоростната кутия(ако е наложителен)не е проста работа и лъжица за всеки"МАЙСТОР"


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот nikolai_an » Пон 24 ное 2008 22:55


колеги,кажете сага има ли ясен отговор откъде идва шума?някои решил ли е проблема и какво се е оказало?казваите?


Потребителски аватар
kilima
Мнения: 484
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kilima » Пон 24 ное 2008 23:03


Stivi написа:
didodi написа:
jetta75 написа:Да вметна че на служебната ми кола - Пежо партнер с нов съединител шумът си остана.

Еми ако си беше сменил и аксиалния лагер ще да изчезне ;) Аксиалния лагер е , не е нещо старшно , като сменяш съединител го смени и него ;)


Интересно кой би бил толкова тъп да смени съединител и да остави стария лагер !? Лично мен ме съмнява така да е станало при колегата!


Смениха ми и на 2-те коли съединителите(уж пълни комплекти).При едната шума си го имаше и остана,а при другата се появи след 1000 км...


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот nikolai_an » Вто 25 ное 2008 0:10


е значи може да е и от аксиален лагер и от лагера на първичния вал така ли да го разбирам?,може ли да се кара така с този шум на празен ход(понеже в движение при мен го няма,или поне не го чувам)и какво да очаквам евентуално за напред.......съединител,скорости :roll: или и двете,мисля да си купувам скоростна втора ръка,но предпочитам засега да изчакам и затовапитам понеже маистора ми каза твърдо скорости(днес пръска с нещо през горната тапа до жилото съединитела и шума временно утихна),но като чета тук постовете на колегите започвам да се колебая.......


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Вто 25 ное 2008 8:17


този странен шум може да е от няколко неща:
Лагер на първичен вал
Аксиален лагер
разбит притискател
паничка на притискател

При лагера на първичния вал се ремонтират скорости и е ужасно избиването му от вала. Този лагер няма никакъв шанс да се счупи! външната му черупка е набита в корпуса на кутията а вътрешната е на вала. минуса му е че е с пластмасов сепаратор. започва да вие когато тази кутия е работила без масло.... това при 020 кутия
този шум го има и в движение и вие неистово! (сменил съм поне 10 такива лагера)

Аксиалния лагер при 020 е най малко вероятно да е ! това е едно мъъничко лагерче което седи в кутията на 5та скорост и когато му се подаде напрежение от педала натиска една пръчка :) която пък от своя страна натиска паничката на притискателя и т.н.

Аксиалния лагер при 084 02А и др. действа директно върху притискателя. при този тип съединител има голяма вероятност да е от него. Появява се луфт в лагера и ......

Притискателя на 020 кутия.... е малко гадна работа (щото е най навътре .....) Аз като бивш драгаджия съм имал случката да ми се рзбият нитовете и да се разпадне съединителя :) от притискателя има малка вероятност да е но все пак я има !.....


като обобщаване по темата :

Първо трябва да се уточни какъв тип е кутията и съединителя и след това да гадаем какво се случва по карантиите на съединителя или скоростите!

и понеже съм малко раздразнен не може така:
пациент по телефона :
" Докторе боли ме нещо под кръста докато ходя......май е по краката..."

и се почва едно мятане на боб и кокалчета да разбереме какво му е ..... дали не му убиват обувките или.... има проблеми с кокалите или..... мускулан треска....(не съм доктор :) )

за да има конкретен и точен отговор трябва да има и такъв въпрос!!!!!


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот nikolai_an » Вто 25 ное 2008 20:42


колега,първо искрено ти благодаря за отговора,знам че не си''доктор по телефона'',като чета постовете на колегите със абсюлютно единтични симптоми и един казва от акс. лагер е,друг твърдо отстоява мнението,че не е(като вс. казват след ремонт какво се е оказало)трети твърдят,че карат така с години........а ходих при един маистор(доказан е) и ми каза-скоростна кутия и маи по евтиния вариант бил втора употреба.........започнах да променям постоянно мнението си-дали да карам известно врема така(след като и сменя маслото),да я оставя да я отворят данеби да се окаже акс.лагер или лагер на първичния вал,или да купя скорости втора употреба??? :roll: интересно ми е дали от липса на масло в нея може да се получи тоз шум?продава ли се лагера на първичния вал като резервна част или трябва да купя цяла кутия настаро само заради него-ето на тези вапроси немога да си отговоря :roll: .прочетох тук във форума колебливи мнения и за номера на кутията-едни казват че голф 3 1,6 75к.с с ABU код на мотора е със номер на СК- CNU 085,срешнах пост че еCHL,и още мннения за CHL 085. възможно ли е всички тези номера да се монтират на ABU мотора(утре ще погледна табелата в багажника,там го пишело и тоз номер)ако намеря отговор на тез въпроси ще взема наи точното решение за разрешаването на проблема :idea:иначе скоростите си влизат перфектно и ако не са появи шума на празен ход няма никакви признаци за повреда!


todorg
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 02 фев 2010 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: румолене в двигателя а при натискане на съединителя спир

Мнениеот todorg » Чет 21 ное 2013 12:36


лагер на първичния вал преди да сменя съединителя беше така и като го смених пак ама немисе занимава


cwetelin_cwetanow
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 19:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bulgaria

Re: румолене в двигателя а при натискане на съединителя спир

Мнениеот cwetelin_cwetanow » Нед 15 дек 2013 18:57


Здравейте и от мен,позволих си да пиша тук защото и аз имам подобен проблем,само че на Vw бора 1.9 tdi pd 101 конски сили,чува се ромолене,което при натискане на педала за съединителя спира,на студен автомобил се чува по-силно,на загрята кола почти не се чува.Маслото в скоростите е сменяно(според предния собственик).Като стана студено времето шума е по-силен.И вече почвам да се притеснявам :scare3 !


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: румолене в двигателя а при натискане на съединителя спир

Мнениеот Bobby_ » Пон 30 дек 2013 22:14


cwetelin_cwetanow написа:Здравейте и от мен,позволих си да пиша тук защото и аз имам подобен проблем,само че на Vw бора 1.9 tdi pd 101 конски сили,чува се ромолене,което при натискане на педала за съединителя спира,на студен автомобил се чува по-силно,на загрята кола почти не се чува.Маслото в скоростите е сменяно(според предния собственик).Като стана студено времето шума е по-силен.И вече почвам да се притеснявам :scare3 !


при теб може да е още по-тежко (маховик)

nikolai_an написа:колега,първо искрено ти благодаря за отговора,знам че не си''доктор по телефона''......


аз май пак не разбрах каква е кутията и мотора :redface

Ако е 085 по добре не се занимавай с ремонти а сменяй и си запази старата за части или я рециклирай при по добра финансова възможност! Тези кутии се трошат сериозно и са кът на всичкото отгоре


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 179
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: румолене в двигателя а при натискане на съединителя спир

Мнениеот kazakstaneca » Пон 30 дек 2013 22:29


И аз го имам тоя шум, при натиснат педал изчезва... Забелязал съм, че го прави когато си иска, без значение дали е загряла или студена. Кутията е 2Y и наскоро долях 500мл Total 75w90.


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: румолене в двигателя а при натискане на съединителя спир

Мнениеот Bobby_ » Вто 31 дек 2013 0:57


при теб е лагера на първичния вал!!!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Дечев89 и 60 госта