За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
И аз съм с такъв мотор - AEK, и наистина понякога и аз имам чувството че колата не върви.Казахами да махна катализатора(защото все едно имало един "картоф", който пречел на гозовете да излизат свободно), и да сложа едно резонаторно гърне.Проблема цял да се реши, защото хората които ми го казаха са го направили и техните коли са се "отпушили".Незнам дали съм прав, ако не е така ми кажете, че да не направя някаква грешка!
pokeer само на бензин ли ти го прави това? Щото моята започна да го прави този номер след като сложих газовата, с която нямам никакви такива проблеми. Аз затова и не обръщам много внимание, все пак я карам на газ
blinder те всички така казват На мен още в автокъщата продавача ми каза да съм махнел катализатора, че било задължително. Може и вярно да не става нищо от него но засега ще си върви така.
blinder те всички така казват На мен още в автокъщата продавача ми каза да съм махнел катализатора, че било задължително. Може и вярно да не става нищо от него но засега ще си върви така.
- batteto.1984
- Мнения: 230
- Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Колега здравеи,зна4и и ас имах подобен проблем на моя пасат 1.6 АЕК не знам дали знае6 оба4е този мотор има дат4ик на коляновия вал и дат4ик на Хол (в делкото),та един ден ремонтирах не6то по пасата и бях отка4ил куплунга които влиза в делкото и по нежнимание сам забравил да го го зака4а и излизам да пробвам колата няма мо6тост опитах на газ и на бензин промяна няма отворих капака и видях 4е сам забравил куплунга вклю4их го и мотора запя вазжарна се мо6тноста и вси4ко си бе6е наред! та мисалта ми е 4е този двигател пали и без дат4ика в делкото,провери да не би там да е проблема!Опитаи сас вклу4ен дат4ик и сас изклу4ен ни6то не губи6! Успех
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
pokeer написа:lyubobg написа:pokeer написа:Здравейте колеги, нека всички които са с двигатели АЕК и АФТ и са имали проблеми с мощността ( загуба на мощност от време на време или постоянно) да напишат решението на проблема ако са го намерили.
Надявам се тази тема да помогне на всички ни с тези двигатели, защото май е често срещан проблем на тези двигатели.
Ако модераторите сметнат за ненужна темата да я изтрият.
Колега, опиши в по-големи подробности проблема. Държиш настъпан педала до ламарина и колата върви на 130
Това което е често срещано при тези мотори е да нямат мощност до 3000 оборота, но след това са самолети, повярвай ми.
Така, като те гледам си за диагностика и може да са много неща
някой дори и банални като например да ти е задръстен бензиновия филтър
Иначе ако решиш да ходиш на "лекар", ти препоръчвам vaskoto1 http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=6022
За това че колата набира след 3000 оборота го знам. На диагностика съм ходил не при един майстор и сервиз. Сменени са много от нещата, които могат да са виновни за този проблем ( кабели, свещи, тем.датчик, филтри всякакви) , дебитомера не дава проблеми. Не съм сменил само ламбдата защото и на диагностика и на замерването и нямаше поблеми. Незнам дали може да прави проблем подгряването на ламбдата и от там да идват всичките ми мъки. Но вече ми писна да ходя по майстори, да давам пари за части и проблема да си остава.
Ще обясня пак проблема. Няма значение дали е студена или не , при потегляне или в движение колата се мъчи ( все едно има недостъг на гориво, или е запушена. Оборотите се вдигат , шумът също а колата набира едва едва. Колата се кара и на бензин и на газ. проблема го има и при двете горива. Този проблем не е постоянен. Веднъж го има после го няма . Това е!
Ходил съм и при vaskoto1 и на диагностиката всичко си бе наред.
Т.е. диагностиката на vaskoto1 показа че всичко си беше наред и в тоя момент проблема си го имаше ?
- nasodotcom
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Вакумния регулатор за колекторите как е? Датчика за температура на входящия въздух как е? Дебитомера как е? Всичко това може да не дава никаква грешка на вагком-а, но въпреки това да не работи в норми...провери температурните датчици много добре, след това вакума, за който ти споменах и накрая дебитомера дали добре си отчита.
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
pokeer написа:Т.е. диагностиката на vaskoto1 показа че всичко си беше наред и в тоя момент проблема си го имаше ?
Мда! Единствения проблем който излезна бе грешка от ламбдата и след изтриването и отново диагностика, вече я нямаше. Но проблемът си остана
2 предположения - газаджиите да са омазали нещо при монтажа - ако знаеш къде е правена, да отидеш при тях и да искаш съвет.
вариант 2 - температурния датчик съм чувал че прави проблем (чувал, не виждал )
nasodotcom написа:Вакумния регулатор за колекторите как е? Датчика за температура на входящия въздух как е? Дебитомера как е? Всичко това може да не дава никаква грешка на вагком-а, но въпреки това да не работи в норми...провери температурните датчици много добре, след това вакума, за който ти споменах и накрая дебитомера дали добре си отчита.
Дебитомера е ок - тестван е . Къде се намира този вакумен регулатор и как мога да го тествам? както и този датчик за входящия въздух? Имаш ли възможност да пуснеш снимки от ЕТКА или нещо което да ми помогне при закупуването. Благодаря!
- kristiaann
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пон 10 дек 2007 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
lyubobg написа:някой да е сменял инжекцията..
Дай снимки на мотора
Ето снимка на двигателя и е точно като ATF.
http://i.data.bg/08/03/25/872497_orig.jpg
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
kristiaann написа:lyubobg написа:някой да е сменял инжекцията..
Дай снимки на мотора
Ето снимка на двигателя и е точно като ATF.
http://i.data.bg/08/03/25/872497_orig.jpg
Наистина изглежда точно като АФТ
Басси страннотията ...
Ако и на табелката на двигателя пише АЕК,
тогава не виждам какво друго може да е, освен сменена инжекция
Даже и маркуча за въздушния и филтър е на АФТ ....
- nasodotcom
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
И при мен го има проблема с мощността. Под 3500 оборота имам чувството, че тегля 1 тон ремарке. Пълна трагедия, натискам педала, а колата сякаш се дави, просто няма промяна в скоростта. Над 3500 оборота се усеща доста повече мощност, но моторът реве повече, отколкото върви. С една дума реве като съдран, а върви като каруца. Ходил съм на VAG com и там уж всичко било нормално и нямало грешки. Ламбдата ми била леко мудна, но едва ли толкова сериозно се отразява на мощността. Разходът ми също е сравнително висок, като се има предвид че карам както бабичка - максимално икономично (11-12/100 по компютър градско). Нямам газово. Смених бензиновия филтър, но нямаше промяна. Почистихме дросела и имаше ефект във вървенето точно 1 ден. При повторно почистване нямаше ефект. Свещите са идеални, нямат нагар и не са омаслени, кабелите също. Всичко по ел. системата уж е добре и в норми, а колата не върви и не върви. Някой път наистина върви повече, незнам на какво се дължи, а разхода по компютър пада!!! Странно! Остана ми варианта да махна катализатора, въпреки че не мирише на кофти и си духа яко от аспуха. Последната възможност е да отида в Автотрейд и да ми одерат кожата. Иначе сега е смешно, тоя двигател 101 коня ли е или 50?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 196 госта