За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
p_mudev
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 20 мар 2008 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сандански
Контакти:

Мнениеот p_mudev » Съб 22 мар 2008 20:39


webdude написа:
p_mudev написа:
kamus11 написа:при мен няма грижи.карам си с 200

само ако ми кажеш как ги вдигаш тези километри с стандартната си скоростна купия ще те почерпя.


Как ве колега ... дига си ги и то даже сравнително лесно ... само че при 200 е на 6000 об/мин ... (лично съм пробвал)... При мен до 160-170 набира супер здраво ... след това става по бавно ...

за след 200 не съм пробвал, обаче е нужно надлонище :)

не се заяждам, просто тия скорости ми се струват прекалено къси и мислех че ако съдя по оборотите( не мощността на 1.6 гт 101к.с.)190- 195 може, не повече( лично съм вдигал 180 след претърпяна катастрофа и ме беше шубе :) )




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 22 мар 2008 21:15


За чий .... ускорявате тез дърти кочини до такива скорости не зная.
Аз с голфа повече от 140-145 май не съм вдигал.Ще си напълни оборотомера без проблем, но просто няма смисъл. 188 км/ч е макса по каталог.


Потребителски аватар
p_mudev
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 20 мар 2008 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сандански
Контакти:

Мнениеот p_mudev » Съб 22 мар 2008 21:34


хора как да съм сигурен моят двигател АЕК или AFT e? малко като начинаещт :)
година 1996
1.6 гт


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 22 мар 2008 21:43


p_mudev написа:хора как да съм сигурен моят двигател АЕК или AFT e? малко като начинаещт :)
година 1996
1.6 гт

Ако на големио сивио колектор отгоре на моторо пише 1,6 = AFT.
Ако не пише = AEK.
Ако не си до колата/в колата/под колата, си виж големия талон и номера на двигателя,първите 3 символа са код на мотора.


Потребителски аватар
p_mudev
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 20 мар 2008 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сандански
Контакти:

Мнениеот p_mudev » Съб 22 мар 2008 21:46


andro_ написа:
p_mudev написа:хора как да съм сигурен моят двигател АЕК или AFT e? малко като начинаещт :)
година 1996
1.6 гт

Ако на големио сивио колектор отгоре на моторо пише 1,6 = AFT.
Ако не пише = AEK.
Ако не си до колата/в колата/под колата, си виж големия талон и номера на двигателя,първите 3 символа са код на мотора.

Мерси за бързият отговор. Сега не съм с колата и не съм удома но ще погледна. Каква е разликата между двата двигатела?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 22 мар 2008 21:50


p_mudev написа:
andro_ написа:
p_mudev написа:хора как да съм сигурен моят двигател АЕК или AFT e? малко като начинаещт :)
година 1996
1.6 гт

Ако на големио сивио колектор отгоре на моторо пише 1,6 = AFT.
Ако не пише = AEK.
Ако не си до колата/в колата/под колата, си виж големия талон и номера на двигателя,първите 3 символа са код на мотора.

Мерси за бързият отговор. Сега не съм с колата и не съм удома но ще погледна. Каква е разликата между двата двигатела?

AEK е с Бош инжекцион, AFT е с Siemens/SIMOS.
AFT е с променлива геометрия на всмукателния колектор.
Големият обем на колектора помага на обикновените газови уредби да гърмят по-силно и с по-яки последствия mhihi mhihi mhihi

Това последното е шегичка :lol: .


Потребителски аватар
jims
Мнения: 1089
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jims » Съб 22 мар 2008 22:08


И моя понякога има такова заглъхване около 2к оборота, но само на бензин. На газ нямам проблеми :roll:

Иначе за разликата в двата мотора аз и малко снимков материал да добавя :)

AEK:
Изображение

AFT:
Изображение


Потребителски аватар
cardan
Мнения: 1582
Регистриран на: Пон 25 юни 2007 15:49
Автомобил: Audi A4 avant
Двигател: ABC
Местоположение: София Лозен

Мнениеот cardan » Съб 22 мар 2008 22:52


понеже аз съм с аек искам да питам за какво е това щото питах много хора и никои не можа да ми отговори.

Изображение


Потребителски аватар
jims
Мнения: 1089
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jims » Нед 23 мар 2008 11:40


Някакъв филтът има вътре, но каква е точно целта и аз така и не разбрах. На брат ми на АЕК-то след гърмеж на газовата му се пръсна точно тази кутийка и беше голямо търсене докато разберем какво е пък после и да намерим. В крайна сметка никъде по моргите или ново нямаше такова нещо и директно вързахме мъркучите като го пропуснахме.

На снимката не е 1,6 мотора, но на АЕК 7, 8, 9 и 10 са абсолютно същите. 7 е това за което питаш.

Изображение


Потребителски аватар
member313
Мнения: 81
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот member313 » Нед 23 мар 2008 12:13


Само на студен двигател е по-мудна колата, после се отприщва. Не съм забелязал да губи мощност на загрял двигател , ама и от бензините ни е възможно да се случва...


Потребителски аватар
kristiaann
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kristiaann » Нед 23 мар 2008 12:59


Сега като погледнах снимките разбрах ,че двигателя ми е AFT,защото пише 1.6 отгоре ,а пък на голямия талон пише ,че е AEK. Идеи???


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Нед 23 мар 2008 14:12


някой да е сменял инжекцията..
Дай снимки на мотора


Потребителски аватар
pokeer
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 06 май 2006 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот pokeer » Пон 24 мар 2008 10:13


lyubobg написа:
pokeer написа:Здравейте колеги, нека всички които са с двигатели АЕК и АФТ и са имали проблеми с мощността ( загуба на мощност от време на време или постоянно) да напишат решението на проблема ако са го намерили.
Надявам се тази тема да помогне на всички ни с тези двигатели, защото май е често срещан проблем на тези двигатели.

Ако модераторите сметнат за ненужна темата да я изтрият.


Колега, опиши в по-големи подробности проблема. Държиш настъпан педала до ламарина и колата върви на 130 :shock
Това което е често срещано при тези мотори е да нямат мощност до 3000 оборота, но след това са самолети, повярвай ми.
Така, като те гледам си за диагностика и може да са много неща
някой дори и банални като например да ти е задръстен бензиновия филтър

Иначе ако решиш да ходиш на "лекар", ти препоръчвам vaskoto1 http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=6022



За това че колата набира след 3000 оборота го знам. На диагностика съм ходил не при един майстор и сервиз. Сменени са много от нещата, които могат да са виновни за този проблем ( кабели, свещи, тем.датчик, филтри всякакви) , дебитомера не дава проблеми. Не съм сменил само ламбдата защото и на диагностика и на замерването и нямаше поблеми. Незнам дали може да прави проблем подгряването на ламбдата и от там да идват всичките ми мъки. Но вече ми писна да ходя по майстори, да давам пари за части и проблема да си остава.
Ще обясня пак проблема. Няма значение дали е студена или не , при потегляне или в движение колата се мъчи ( все едно има недостъг на гориво, или е запушена. Оборотите се вдигат , шумът също а колата набира едва едва. Колата се кара и на бензин и на газ. проблема го има и при двете горива. Този проблем не е постоянен. Веднъж го има после го няма :oops: . Това е!
Ходил съм и при vaskoto1 и на диагностиката всичко си бе наред.


Потребителски аватар
Мартин
Мнения: 1561
Регистриран на: Чет 29 ное 2007 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Мартин » Пон 24 мар 2008 10:20


kristiaann написа:Сега като погледнах снимките разбрах ,че двигателя ми е AFT,защото пише 1.6 отгоре ,а пък на голямия талон пише ,че е AEK. Идеи???


Според мен в КАТ ги е мързяло да се ровят и са написали първия код, който са видели да отговаря на 1,6.


Потребителски аватар
jims
Мнения: 1089
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jims » Пон 24 мар 2008 10:24


Колега на мен на бензин ми прави същия проблем около 2-3к оборота. Моята кола понеже е с газово и ряско я карам на бензин, но преди време имах следния проблем.
След гърмеж на газовото ми се счупи еднатата щипка на кутията на въздушния филтър. В резултат седеше малко отворена и смучеше повечко въздух. Та тогава на газ ми прекъсваше и я караш известно време на бензин. Всички проблеми ми се оправиха и вървеше много добре - като по часовник. След като си оправих кутията проблема пак се появи. Все едно не и достига въздух. Странното беше, че ми проверяваха едната свещ малко след като си оправих кутията и ми казаха, че имам богата горивна смес.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта