За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Bai Sando » Пет 08 май 2015 22:57


Zmeq93 написа:Колеги здравейте, днеска закарах бегачката на майстор (Ивайло, ул. Враня 44, София). Човека я закачи на компа и излезе следното: дюза на 1-ви цилиндър, ламбда сонда, дебитомер, пробит палец и замърсена капачка. Смени палеца човека и изчисти грешките, дано не се върнат пак. Сега колицата ми е по-добре и нещото, което ме посъветва майстора е да НЕ карам с 95!

Прав е.Карай на газ :biggrin




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот stefan4o » Съб 09 май 2015 6:48


Не знаех, че вагком показва капачки и палци :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Zmeq93
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 06 юли 2012 21:00
Автомобил: Golf 3
Двигател: 1.6 AFT
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Zmeq93 » Съб 09 май 2015 13:19


Bai Sando написа:
Zmeq93 написа:Колеги здравейте, днеска закарах бегачката на майстор (Ивайло, ул. Враня 44, София). Човека я закачи на компа и излезе следното: дюза на 1-ви цилиндър, ламбда сонда, дебитомер, пробит палец и замърсена капачка. Смени палеца човека и изчисти грешките, дано не се върнат пак. Сега колицата ми е по-добре и нещото, което ме посъветва майстора е да НЕ карам с 95!

Прав е.Карай на газ :biggrin

Инжекцион или обикновена?


Потребителски аватар
Zmeq93
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 06 юли 2012 21:00
Автомобил: Golf 3
Двигател: 1.6 AFT
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Zmeq93 » Съб 09 май 2015 13:25


stefan4o написа:Не знаех, че вагком показва капачки и палци :Mr Green Fun

човека не е глупак, сече му пипето


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Bai Sando » Съб 09 май 2015 14:51


Zmeq93 написа:
Bai Sando написа:
Zmeq93 написа:Колеги здравейте, днеска закарах бегачката на майстор (Ивайло, ул. Враня 44, София). Човека я закачи на компа и излезе следното: дюза на 1-ви цилиндър, ламбда сонда, дебитомер, пробит палец и замърсена капачка. Смени палеца човека и изчисти грешките, дано не се върнат пак. Сега колицата ми е по-добре и нещото, което ме посъветва майстора е да НЕ карам с 95!

Прав е.Карай на газ :biggrin

Инжекцион или обикновена?

От теб зависи дали ти се инвестират пари по колата.И с двете се движи безпроблемно.
Ако сложиш инжекцион,е хубаво да не е от евтинджосите,че се почват рейки,клапани,настройки. :wink
А иначе майстора,ще е наистина разбирач.Щом на програмата му излизат проблеми с палеца и капачката :mrgreen


Потребителски аватар
Zmeq93
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 06 юли 2012 21:00
Автомобил: Golf 3
Двигател: 1.6 AFT
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Zmeq93 » Нед 10 май 2015 9:21


Bai Sando написа:
Zmeq93 написа:
Bai Sando написа:
Zmeq93 написа:Колеги здравейте, днеска закарах бегачката на майстор (Ивайло, ул. Враня 44, София). Човека я закачи на компа и излезе следното: дюза на 1-ви цилиндър, ламбда сонда, дебитомер, пробит палец и замърсена капачка. Смени палеца човека и изчисти грешките, дано не се върнат пак. Сега колицата ми е по-добре и нещото, което ме посъветва майстора е да НЕ карам с 95!

Прав е.Карай на газ :biggrin

Инжекцион или обикновена?

От теб зависи дали ти се инвестират пари по колата.И с двете се движи безпроблемно.
Ако сложиш инжекцион,е хубаво да не е от евтинджосите,че се почват рейки,клапани,настройки. :wink
А иначе майстора,ще е наистина разбирач.Щом на програмата му излизат проблеми с палеца и капачката :mrgreen

Нямах предвид , че му го показа на ваг кома, а че той я откри, незнам как, спомена нещо че запалването не е много доро и видя , че съм овил кабелите с изолир. Аааа и още нещо, има една черна капачка на капачката на делкото, която събирала метални частици и в мокро време се ебава паленето. Казвам ви каквото той ми каза. А за газта, всеки ми казва различно. Газаджиите избягвали да слагат обикновена газ на този мотор, понеже гърмяла, а за по хубава едва ли ще събера 1000 лв, май ще си я карам на бензин.


Потребителски аватар
Zmeq93
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 06 юли 2012 21:00
Автомобил: Golf 3
Двигател: 1.6 AFT
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Zmeq93 » Нед 10 май 2015 13:30


А дайте сега акъл какво да правя катализатора ?


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот НарКол » Нед 10 май 2015 14:19


Zmeq93 написа:Газаджиите избягвали да слагат обикновена газ на този мотор, понеже гърмяла, а за по хубава едва ли ще събера 1000 лв, май ще си я карам на бензин.

Това са глупости. Питай колегата muns61 да ти обясни как обикновена газова си работи чудесно на двигател AFT.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Bai Sando » Нед 10 май 2015 14:21


И аз АЕК-то го карах година и половина с обикновена.Беше пушка :mrgreen


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Bucket » Пон 26 окт 2015 10:35


Да изтупам от прахта темата и да се включа.

Много странен проблем с празния ход.
Колата работи много добре, разхода е нормален, с нови свещи, филтри, капачка, палец, хубави кабели, газов инжекцион.
Върви, ускорява добре, работи стабилно.
Като цялото празният ход е стабилен, но от известно време без причина, оборотите отиват на 2000, след това спадат до 1200-1300 и пак отиват на 2000.
След няколко светофара се оправя, после пак се появява, понякога, ако го изфорсирам се оправя.
Всички вакууми са проверени и са с нови маркучи, гофрата, картерната вентилация, всичко е стегнато за да не смуче въздух.
За пробата, ако откача дебитомера, оборотите отиват в нормата, но започва леко да прекъсва, поставям кабела отново, известно време е ок, след това пак започват да играят.
Дебитомер? Някакви идеи?


epm
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 15 май 2010 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот epm » Чет 21 юли 2016 19:11


Здравейте колеги!
С АФТ мотор съм и бих искал да
споделя малко опит.По мойта смених всичко
но забиването до 2500 оборота си остана.
Днес реших да погледна под плочката на
колектора,където пише 1.6...Само това не бях
разглобил и се оказа,че намерих една ос на която
са вързани 4 клапана.Единия беше изпаднал
в колектора,Другите хлабави и те пред изпадане.
Оправих нещата и ефекта е голям.Зимата правих
Главата.Намерих парченца метал по буталата...
Ето от къде бил.
Темата е супер полезна,с кеф я изчетах.


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот slaveiko67 » Вто 20 сеп 2016 7:11


Здравейте,колеги!
От месец се занимавам с очовечването на мотор AFT в Голф 3-97г. Отстранявах постепенно проблемите,описани в тази тема-почистване на дебитомер и дросел,смяна на свещи-иридиеви,палец,дистрибуторна капачка,кабели на свещите,подмяна на стар ГИ с нов/пак стар,но по-модерен/,размяна на вакумният регулатор за клапите в колекторите с такъв от работещ нормално мотор/всички клапи са на мястото си и са добре закрепени/...и др.дребни ремонти,нямащи отношение към работата на двигателя...
Като резултат-колата тръгна доста по-добре на газ/на бензин беше добре/...но само така си мислех.
При градско шофиране-тип трънеш-спреш,горе долу се кара.Извън града 120-130 и мре...Няма динамика,няма вървеж...
Последва диагностика,която показа неработещ датчик в делкото и неработеща ламбда...Ламбдата ще я мъчиме,че колата няма катализатор-изтърбушен е...Ще слагам резонатор и тогава пак ще я гледаме дали работи.Остава проблема в делкото.Прекъсвача изключва на 5200 об.вече и на газ и си е мудна,тромава и тежка за каране...Днес ще измеря дачика в делкото,но ме съмнява,че това делко не е за този мотор.Номера на делкото е 026 905 205S и след справка в Гугъл излиза,че е за Пасат Б3 или Ауди от тези години-до 93г.Делкото си работи в частта си да подава ток към свещите,но при датчика шайбата е с 4 прозореца/според мен подава 4 импулса към компа/.Този тип,мисля че е за мотор без датчик на коляновият вал и в този ред на мисли,моля някой колега да подскаже оригинален номер,снимка или справка за цялото делко и съответният датчик в него.
Благодаря!


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот slaveiko67 » Пет 23 сеп 2016 7:27


Здравейте отново!
Проблема с делкото е решен...Оказа се,че делкото с четирите прореза за хол датчика не е за този мотор,въпреки,че хол датчика в него си работи коректно,но подава четири импулса в оборот на оста.След телефонна справка относно наличност на делко от AFT мотор с колегата ogi.73 се оказа,че оригинално се монтира делко Sagem с номер 050 905 205АS или аналог на Bosh с номер 050 905 205 AR...Поръчах от колегата Саджем-а и на другият ден беше монтирано.Съответно с нови палец и капачка. Направих проверка на центровката по белези на маховика и шайбата на разпределителния вал-всичко си дойде на белези...Запалих колата и още на празен ход се усети,че мотора работи по-равномерно,прекъсването на 5200об.изчезна ...При шофиране вече колата е съвсем друга-отзивчива на натискането на педала за газта,досадното бръмчене на клапите в колектора също не се чува вече и като цяло комбито стана приятно за шофиране... :th_up


dimitar.dimitrov
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 12 окт 2013 14:39
Автомобил: Golf 3 AFT
Двигател:
Контакти:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот dimitar.dimitrov » Пет 23 сеп 2016 7:51


slaveiko67 написа:Здравейте отново!
Проблема с делкото е решен...Оказа се,че делкото с четирите прореза за хол датчика не е за този мотор,въпреки,че хол датчика в него си работи коректно,но подава четири импулса в оборот на оста.След телефонна справка относно наличност на делко от AFT мотор с колегата ogi.73 се оказа,че оригинално се монтира делко Sagem с номер 050 905 205АS или аналог на Bosh с номер 050 905 205 AR...Поръчах от колегата Саджем-а и на другият ден беше монтирано.Съответно с нови палец и капачка. Направих проверка на центровката по белези на маховика и шайбата на разпределителния вал-всичко си дойде на белези...Запалих колата и още на празен ход се усети,че мотора работи по-равномерно,прекъсването на 5200об.изчезна ...При шофиране вече колата е съвсем друга-отзивчива на натискането на педала за газта,досадното бръмчене на клапите в колектора също не се чува вече и като цяло комбито стана приятно за шофиране... :th_up

Каква цена ти излезе? :) Чудя се и аз моя дали да го сменя.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот stefan4o » Пет 23 сеп 2016 7:57


Ако е заводски предвиденото защо да го сменяш? Колегата го е махнал, щото някой хитрец-майстор е решил, че няма разлика от едното делко до другото и го е пляснал там поради някаква причина :icon_lol



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: apolon и 67 госта