Пускам тази тема за да се разясни функцията на сензорите по двигателя. По принцип имам някава идея, но много от нещата ми бягат (детайлите) и реших да пусна темичка за да може да се изясни кой сензор за какво служи и как работи. Виждам, че при по-упростените двигатели има по-малко сензори.
1. МAF (mass air flow)
2. VAF (volume air flow)
3. IAT (intake air temperature)
4. TP (trottle position sensor)
5. CMP (camshaft position sensor)
6. CKP (crankshaft position sensor)
7. КS (knock sensor) - това ми е един то най-интересните доколкото знам следи за детонаций и може да оказва влияние на аванса. При мен го няма.
8. МАP - знам, че следи налягането
Ако има някой, сензор, който е пропуснат може да допълните.
Очаквам с интерес отговорите ви
Видове сензори и тяхното предназначение
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Видове сензори и тяхното предназначение
Последна промяна от niikoo_1 на Сря 22 фев 2006 10:48, променено общо 1 път.
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
А моя мотор 1.8 АБС няма дебитомер (МAF, VAF)и МАП сезор има само някакъв сензор за температурата на въздуха.
От къде ми е чудно ЕКУ-то дърпа инфо за това колко въздух влиза и как коригира горивната смес (освен, чрез ламбда сондата) Screwy
И също така забелязвам голяма разлика във вървежа в зависимост от това каква е температурата. Просто като беше много студено и като ми загрееше колата имаше много по-добър тротъл респоснс и се кефих много, а сега
Искам да ми си изясни този въпрос със сензорите, че имам доста пропуски в тази област (и не само)
ТP - знам, че е троъл позишън сензор - обаче кво зависи от него пак не знам - дросела ли
От къде ми е чудно ЕКУ-то дърпа инфо за това колко въздух влиза и как коригира горивната смес (освен, чрез ламбда сондата) Screwy
И също така забелязвам голяма разлика във вървежа в зависимост от това каква е температурата. Просто като беше много студено и като ми загрееше колата имаше много по-добър тротъл респоснс и се кефих много, а сега
Искам да ми си изясни този въпрос със сензорите, че имам доста пропуски в тази област (и не само)
ТP - знам, че е троъл позишън сензор - обаче кво зависи от него пак не знам - дросела ли
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
На моното данните идат он ламбда-та, имаш IAT сензор за темп на въздуха и CPS за коляновия, на TPS-a по принцип го гледа на колко е отворен за да сипе повечко щото и повечко въздух ще навлезе, ама ние с теб с тва моно сме за никъде....
Имаме си подгреватели над дюзата които загряват сместа на влизане, иначе харес ли ти как върви във студа, нерви се яко мотора и направо пълни душата....
Аз моя съм го направил да работи на около 75-80 градуса, изолирам съм филтъра от двигателния отсек и съм резнал калника до него за да влиза струя директно у филтъра.... ако ти кажа къф е кеф
Имаме си подгреватели над дюзата които загряват сместа на влизане, иначе харес ли ти как върви във студа, нерви се яко мотора и направо пълни душата....
Аз моя съм го направил да работи на около 75-80 градуса, изолирам съм филтъра от двигателния отсек и съм резнал калника до него за да влиза струя директно у филтъра.... ако ти кажа къф е кеф
- guard
- Мнения: 975
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Silicon Valley, CA
prj57 написа:Абе колега какви са тия "center" викат има sensor.....
TP e TPS
MAP-a мери налягането на въздуха във всукателния колектор, някои автомобили даже чрез него мерят колко въздух влиза в двигателя, вместо дебитомер или MAF..... джипката е така....
А на БГ знаеш ли как му се вика.
А по-темата има 1001 датчика, особенно при по-новите автомобили.....ако тръгнеш да ги броиш......няма да ти стигне един живот......
като почнеш от преобразуватели по купето......положение на врати, температурни......те само температурните са поне 5-6.........
- guard
- Мнения: 975
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Silicon Valley, CA
niikoo_1 написа:Говорим специално за тези сензори който се намират в моторния отсек и са свързани с работа на двигателя и дават информация на ЕКУ-то.
Дори в най-съвременния автомобил броят им не надвишава 30.
Как ги каза така точно........броил ли си ги?
ECU-to е контролер.........управлява и контролира процеси, сензорните са ти преобразуватели на ел, неел величини.......защото Екуто както някой се беше изразил Вятъра няма как да го управляваш.......всъщност има как.....ма още не съм чул некой да си е сложил мелница в двиг. отсек..............
Когато се интересувах от пасата ми........бях си разучил екуто, контролер с 18 входа(по спомени говоря, може да бъркам с 1-2).........а входовете знаеш ли какво показват?
Контролера на Р класата знаеш ли колко входа има?.......тури една 0 отзаде.....
- guard
- Мнения: 975
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Silicon Valley, CA
Engine Control Unit ECU
An ECU is a computer that runs the engine in all moderd day vehicles, Introduced in the early 1980s with the advent of electronic fuel injection systems, these early systems where very primitive they just monitored the revolution of the engine, air flow in to the engine and engine temperature. The ECU then used this information gathered from these sensors to inject the right amount of fuel at the right time. The advantages of fuel injection over a carburettured engine was the degree of control that a computer had over fuel delivery, 1000s of times more accurate than that of a carburetor.
In the present day an ECU is a very powerful control system capable of gathering hundreds of channels of information to control every aspect of the engine, even its own efficiency.
The worse place in the world that you could put a sophisticated piece of electronics is under the bonnet of a car due to massive vibration, constant heat variations and intense radio interference from the ignition system added to the fact that the manufacturers must produce on a huge scale, this causes so many problems and design flaws with modern day ECUs.
An ECU is a computer that runs the engine in all moderd day vehicles, Introduced in the early 1980s with the advent of electronic fuel injection systems, these early systems where very primitive they just monitored the revolution of the engine, air flow in to the engine and engine temperature. The ECU then used this information gathered from these sensors to inject the right amount of fuel at the right time. The advantages of fuel injection over a carburettured engine was the degree of control that a computer had over fuel delivery, 1000s of times more accurate than that of a carburetor.
In the present day an ECU is a very powerful control system capable of gathering hundreds of channels of information to control every aspect of the engine, even its own efficiency.
The worse place in the world that you could put a sophisticated piece of electronics is under the bonnet of a car due to massive vibration, constant heat variations and intense radio interference from the ignition system added to the fact that the manufacturers must produce on a huge scale, this causes so many problems and design flaws with modern day ECUs.
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Добре а като са толкова много ходовете, сигурен ли си че всичките се използват....
Някои сенсори ползват по 3-5 входа на ЕКУ-то, Голфа ми има 45 пина на входа за ЕКУ-то, Г2 ГТИ е с 25.... всичко е въпрос на връзване, щото повечето датчице се масират през ЕКУ-то и за тва им трябват по няколко вход, други даже ползват една жица и си влизат в различните схеми на връзване....
И знам как им викат на БГ, не съм го забравил все още
Някои сенсори ползват по 3-5 входа на ЕКУ-то, Голфа ми има 45 пина на входа за ЕКУ-то, Г2 ГТИ е с 25.... всичко е въпрос на връзване, щото повечето датчице се масират през ЕКУ-то и за тва им трябват по няколко вход, други даже ползват една жица и си влизат в различните схеми на връзване....
И знам как им викат на БГ, не съм го забравил все още
Великия Дигифант
Забравихте за важния:
OXYGEN Sensor (Ламбда сонда) - Дава информация за количеството на кислород в изгорелите газове. ЕКУ-то използва тази информация за да определи колко гориво да впръсква за да подържа максимално изгаряне и икономия на гориво. Намира се преди катализатора. Употреба над 60,000 км - сензора почва да губи характеристиките си постепенно - подлежи на смяна.
Забравихте за важния:
OXYGEN Sensor (Ламбда сонда) - Дава информация за количеството на кислород в изгорелите газове. ЕКУ-то използва тази информация за да определи колко гориво да впръсква за да подържа максимално изгаряне и икономия на гориво. Намира се преди катализатора. Употреба над 60,000 км - сензора почва да губи характеристиките си постепенно - подлежи на смяна.
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Сега да ви светна един трик, не знам точно къде и как е захванат IAT сензора на Голф-а, а и на различните двигатели е различно...
По принцип седи близо до двигателя и поема доста количество топлина...
Не е оферта
Би имал доста осезаем ефект ако седи на по студено....
Какъв е варианта:
1) Да се премести оригиналния сензор и да се запуши старото му място
2) Да се вземе друг и да се сложи на всукателната тръба и да се удължат кабелите на стария
Да кажем вариант 2, взима се втора ръка сензор от морга от същия двигател, режат се жиците на стария и се удължават за да стигне буксата до новото местоположение
Стария си седи да запушва дупката, новия мери и седи на студено
Ще осетите разлика 100%
По принцип седи близо до двигателя и поема доста количество топлина...
Не е оферта
Би имал доста осезаем ефект ако седи на по студено....
Какъв е варианта:
1) Да се премести оригиналния сензор и да се запуши старото му място
2) Да се вземе друг и да се сложи на всукателната тръба и да се удължат кабелите на стария
Да кажем вариант 2, взима се втора ръка сензор от морга от същия двигател, режат се жиците на стария и се удължават за да стигне буксата до новото местоположение
Стария си седи да запушва дупката, новия мери и седи на студено
Ще осетите разлика 100%
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта