Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
iliyan.velkovski
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 24 май 2019 5:35
Автомобил:
Двигател:

Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот iliyan.velkovski » Съб 25 май 2019 6:48


Привет! Наскоро си купих един Голф 5 1.9тди 90к.с. най-слабият вариант е. Кода на мотора е BRU. Проблема е че колата я купих със счупено турбо и ми предстои смяната му. Та мисълта ми бе, така и така ще го сменям какво да и сложа? Има ли смисъл от по-голямо (за повече коне) тъй като след като я върна към движение колата, със сигурност ще и направя някакъв ремап или чип, защото тия 90 коня ми малеят. Целта ще е 140-150коня примерно или 130 -там някъде, не желая някакви ненормални работи колата да пуши черно и т.н.... Също така кой вид турбо е най-сполучлив и здрав ме интересува, защото тунинга по-скоро не е от толкова голям приоритет а бих искал да си сложа читава турбина и по нея да си настроя колата. Оригиналното турбо на BRU мотора май не е много читаво защото из 3-4 форума вече четох лоши отзиви...




Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот toraborat » Съб 25 май 2019 8:53


Вземи от 130-ка ASZ ако пасва колектора. 90кс в Голф 5 от една страна звучи примамливо, аз бих я стегнал стоковица и бартер за нещо по-мощно с по-големи спирачки пак сток. По ще дойде сметката според мен.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот hvp800 » Съб 25 май 2019 10:03


Колектора от ASZ ще пасне но генерацията няма. А и турбото от 2.0 тди 8 клапана е по-добро gtc 1646 . И почти директно.
После ще трябва повече нафта , софтуер , спирачки , съединител ......Абе май по-добре оригинално турбо да търсиш.


Потребителски аватар
iliyan.velkovski
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 24 май 2019 5:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот iliyan.velkovski » Съб 25 май 2019 20:25


toraborat написа:Вземи от 130-ка ASZ ако пасва колектора. 90кс в Голф 5 от една страна звучи примамливо, аз бих я стегнал стоковица и бартер за нещо по-мощно с по-големи спирачки пак сток. По ще дойде сметката според мен.


Бартера не е опция, колата е много читава с нови дискове и накладки, нов съединител - пълен комплект, сменен ангренажен комплект + водна помпа и счупването на турбото просто е "преляло чашата" както се казва....ще видя утре като го сваля вход, изход, колектор всичко и ще умувам, но най-вероятно ще си я направя сток и само чип. Надявам се да иде към 120-130 коня, което би ме задоволило....

hvp800 написа:Колектора от ASZ ще пасне но генерацията няма. А и турбото от 2.0 тди 8 клапана е по-добро gtc 1646 . И почти директно.
После ще трябва повече нафта , софтуер , спирачки , съединител ......Абе май по-добре оригинално турбо да търсиш.


Да колега прав си, благодаря за насоката.... 99% вече съм за оригинално, въпреки че били чупливи....


Потребителски аватар
iliyan.velkovski
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 24 май 2019 5:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот iliyan.velkovski » Пон 03 юни 2019 13:14


Привет! Свалих турбото и се оказа че и двете му колела с перки бяха откъснати. Едната се намираше в катализатора а другата в маркуча :mhihi
Сега въпроса е ново турбо автърмаркет, нов картридж (средна част) или ОЕМ турбо втора ръка (добро състояние-без луфтове по оста) Помагайте


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1003
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: [W211] [Touareg 7P6]
Двигател: [OM646 06] [CVWA 16]

Re: Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот nikolay_ss » Пон 03 юни 2019 13:53


Дай го да ти направят хибрид, нали мислиш да я засилваш.


Потребителски аватар
iliyan.velkovski
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 24 май 2019 5:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот iliyan.velkovski » Пон 03 юни 2019 18:02


Ще я засилвам с 15-20% (само чип или ремап) вече е решено....

Последна промяна от IvanMan на Пон 03 юни 2019 18:14, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот toraborat » Пон 03 юни 2019 18:30


Втората ръка познава ли се че е оригинална средната част? Аз бих вземал нова средна част.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот hvp800 » Пон 03 юни 2019 20:31


iliyan.velkovski написа:Ще я засилвам с 15-20% (само чип или ремап) вече е решено....

Чип и ремап е едно и също , да си знаеш :biggrin


Потребителски аватар
iliyan.velkovski
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 24 май 2019 5:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот iliyan.velkovski » Вто 04 юни 2019 20:01


toraborat написа:Втората ръка познава ли се че е оригинална средната част? Аз бих вземал нова средна част.


Да май натам отиват нещата - ще си взимам нова средна част по около 180лв са, въпреки че ако е сменена само средната част и не е монтирано на кола (карано с него) може да се познае разбира се....но това пак нищо не гарантира, така че.....


Потребителски аватар
iliyan.velkovski
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 24 май 2019 5:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот iliyan.velkovski » Вто 04 юни 2019 20:09


hvp800 написа:
iliyan.velkovski написа:Ще я засилвам с 15-20% (само чип или ремап) вече е решено....

Чип и ремап е едно и също , да си знаеш :biggrin


Чип и ремап съвсем не е едно и също... Ремап е когато софтуерно (през ОБД) променяш параметрите на ЕКУ-то а чип тунинг е когато физически отваряш екуто и махаш чип/платка след което слагаш друг със запаметена на него друга информация....Просто това ми е първа кола Фолксваген и несъм наясно кое от двете се прави затова така написах...


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот lubo007 » Чет 06 юни 2019 12:34


iliyan.velkovski написа:
hvp800 написа:
iliyan.velkovski написа:Ще я засилвам с 15-20% (само чип или ремап) вече е решено....

Чип и ремап е едно и също , да си знаеш :biggrin


Чип и ремап съвсем не е едно и също... Ремап е когато софтуерно (през ОБД) променяш параметрите на ЕКУ-то а чип тунинг е когато физически отваряш екуто и махаш чип/платка след което слагаш друг със запаметена на него друга информация....Просто това ми е първа кола Фолксваген и несъм наясно кое от двете се прави затова така написах...

при тебе е ремап, при старите се сменя чип. Общо взето колегата се опита да каже че можеш единият израз да използваш че са еднозначни


Потребителски аватар
iliyan.velkovski
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 24 май 2019 5:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот iliyan.velkovski » Чет 06 юни 2019 15:11


Значи ремап ще да е....Някакви препоръки къде?


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1003
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: [W211] [Touareg 7P6]
Двигател: [OM646 06] [CVWA 16]

Re: Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот nikolay_ss » Чет 06 юни 2019 15:18


като цяло е възприето ремап/чип тунинг да означават едно и също - промяна на софтуера с цел увеличаване на мощността на автомобила...
ти от кой град си? чип stage 1 почти всеки може да ти го направи качествено, не е кой знае каква философия


Потребителски аватар
iliyan.velkovski
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 24 май 2019 5:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.9тди - избор на турбо

Мнениеот iliyan.velkovski » Пет 07 юни 2019 9:51


Аз съм от Враца но почти през ден пътувам до София



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта