prj57 написа:Изпускателния се разделя за да може да се изпозват пулсацийте на изгорелите газове като напуснат цилиндрите, така се подобрява работата на двигателя и турбината работи по ефикасно.....
при режим на работа на 4 цилиндров двигател като в случая със запалване 1-4-3-2, когато 1 цилиндър изпусне газовете и затвори, 2 цилиндър е с отворен/и изпускателни клапани и газовете от 1 влизат във 2 цилиндър...... дига се температурата, налягането и се намалява ефикасността на работа
за това на такъв двигател се комбинират изпускателните тръби на 1 и 4 както на 2 и 3, и са разделени при фланеца т.е. 1 и 4 нямат достъп до трабите на 2 и 3 и обратното....
тва имах и аз предвид макара че са му достатъчно дълги рънерите преди турбото. Но не е фатално че не са разделени!!