Дидо, тази тема я гледах, ама няма нищо "софт" в нея - това си е сериозен ребилд на мотора, отделно че трябва да имам кажи-речи още един мотор под ръка за интервенцията. Това за което говоря е да преодолея по-лесно вътрешните съпротивления на смукателния тракт.
Мусурски, ако се сметне дебита на мотора при 4000 оборота ( 4000 / 2 * 0.0018 = 3.6 м3/минута = 216 м3/час (за работа на всичките цилиндри трябват 2 оборота, следователно 4000/2, умножено по работния обем от 1.8 литра или 0.0018 м3 и накрая умножено по 60 минути)) и се подбере вентилатор с дебит да речем 220 - 250 м3/час и макс. налягане от 0.001 бара напълно запушен ще се елиминира съпротивлението което този вентилатор би имал при скорости над 120 км/час, още повече че при попътен поток той ще се разтоварва и ще си вдига оборотите сам.
Даже имам и идея къде да е клапанчето - на мястото където сега влизат картерните газове, а вентилатора - в самата филтърна кутия - тоест инвестираш само в един капак за филтъра, кихалка, пускащо ключе, малко жица и един Хитър Хосе
(както казва Ваското 1 - Heater Hose) за отвеждане на картерните газове под купето.
готов съм да го пробвам, трябва ми само един капак от кутията за филтъра (ако някой колега от софия има излишен - нека пише на лични да се разберем)
а за налягането от попътния вятър и влиянието му на газовите уредби - според мен е повече поради турболенциите и супер бедната смес при тихи обороти + увеличеното предварение на запалването, което при тихи обороти е доста преди горивната смес да се е "смачкала" до необходимото за стабилно запалване. Но определено ефекта го има, но тогава би трябвало тогава да надува и картерните газове назад по системата и съответно да излизат от другаде (то не че е великото налягане (колкото го имо) ама все пак...) И за това се чеша там, където не ме сърби...
Едит: нещо съм се изсилил със сметките - коригирано!