А моторите от прахосмукачките?
Виждал съм мощнички 12 волтови прахосмукачки за кола. Също така не лоша идея са и тези малките компресорчета за помпане на гумите - пак на 12V.
Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
При всички случаи не е лишено от смисъл
http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... index.html
Хората отдавна работят над такова електрическо турбо... обаче работата става дебела...
http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... index.html
Хората отдавна работят над такова електрическо турбо... обаче работата става дебела...
Последна промяна от VW_FEN на Сря 14 ное 2007 15:01, променено общо 1 път.
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
VW_FEN написа:При всички случаи не е лишено от смисъл
http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... index.html
Хората отдавна работят над такова електрическо турбо...
Мойте уважения, ама това "турбо" от линка изобщо няма връзка с темата откъдето и да го погледнеш
Tyan написа:мда ама за онова са похарчени средства колкото за турбиниране ..
Много повече.....
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Значи колеги, в един от предните ми постова сметнах дебита на мотора при 4000 об/мин - към 215 м3/час. Поразравих се из каталозите на разни производители - има вентилатори на 24 волта, които дават при нулев дебит (запушен вентилатор) 110 Паскала, а при 200 м3/час (около 3500-3800 об/мин на мотора) дават към 30-40 паскала, така че ще продължават да създават надналягане, колкото да намаляват загубите от съпротивлението на смукателният тракт (което ми е и основната идея). Тоест при прехода от празен ход до към 3000 об/мин ще имаме подобрено въздухоподаване и по-добра динамика (дай боже!) а над 3000 об/мин на 5-та вече сме над 100 км/час и насрещният поток си върши неговото. Относно студеният въздух доколкото знам, турбинираните мотори имат интеркулер заради топлопреноса на турбината от горещите изходни газове плюс топлината от направеното адиабатно свиване на въздуха. Но все пак най-добрата горивовъздушна смес е между въздух и бензинови ПАРИ, а не капчици, така че ако вкарате твърде студен въздух плюс факта, че за да се изпари течност (бензина от течно да премине в газообразно състояние) се използва топлината на входящият въздух - тоест има допълнително охлаждане на вече твърде студеният въздух и като резултат едно че горивото няма да мине в газообразно състояние и ще палиме микрокапчици, които няма да имат време да изгорят напълно - лошо горене и ниско КПД, отделно че при преохлаждането на въздуха влагата в него замръзва по филтъра и около моното. За това е системата за топъл въздух от генерацията и таралежа.
Иначе за сега намерих 12 В вентилатор, но не ми харесва дебита му и продължавам с търсенето.
Още търся капак за филтър и "излишна" кихалка - ще го пробвам и ще видиме!
Иначе за сега намерих 12 В вентилатор, но не ми харесва дебита му и продължавам с търсенето.
Още търся капак за филтър и "излишна" кихалка - ще го пробвам и ще видиме!
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
dimitarpetrov написа:Мусурски, ако се сметне дебита на мотора при 4000 оборота ( 4000 / 2 * 0.0018 = 3.6 м3/минута = 216 м3/час (за работа на всичките цилиндри трябват 2 оборота, следователно 4000/2, умножено по работния обем от 1.8 литра или 0.0018 м3 и накрая умножено по 60 минути)).....
Тия сметки според мен са пълна нула - за да се сметне количеството въздух, което засмуква двигателя трябва да вкараш в сметките параметри като диаметър на клапани, на всмукатели, отвори на главата, фази на разпределителния вал и т.н.
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Li4o написа:dimitarpetrov написа:Мусурски, ако се сметне дебита на мотора при 4000 оборота ( 4000 / 2 * 0.0018 = 3.6 м3/минута = 216 м3/час (за работа на всичките цилиндри трябват 2 оборота, следователно 4000/2, умножено по работния обем от 1.8 литра или 0.0018 м3 и накрая умножено по 60 минути)).....
Тия сметки според мен са пълна нула - за да се сметне количеството въздух, което засмуква двигателя трябва да вкараш в сметките параметри като диаметър на клапани, на всмукатели, отвори на главата, фази на разпределителния вал и т.н.
Личо, сметката е ако имаме идеален поток без съпротивление - всичко по пътя го НАМАЛЯВА. И за това се базирам при изчисленията колко въздух поема мотора ако няма препиятствия по пътя си и да му го набавиме
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
dimitarpetrov написа:Li4o написа:dimitarpetrov написа:Мусурски, ако се сметне дебита на мотора при 4000 оборота ( 4000 / 2 * 0.0018 = 3.6 м3/минута = 216 м3/час (за работа на всичките цилиндри трябват 2 оборота, следователно 4000/2, умножено по работния обем от 1.8 литра или 0.0018 м3 и накрая умножено по 60 минути)).....
Тия сметки според мен са пълна нула - за да се сметне количеството въздух, което засмуква двигателя трябва да вкараш в сметките параметри като диаметър на клапани, на всмукатели, отвори на главата, фази на разпределителния вал и т.н.
Личо, сметката е ако имаме идеален поток без съпротивление - всичко по пътя го НАМАЛЯВА. И за това се базирам при изчисленията колко въздух поема мотора ако няма препиятствия по пътя си и да му го набавиме
Добре, да предположим, че доставиш некакви допълнителни количества въздух на двигателя - как компа ще разбере това и откъде ще дойде горивото за този въздух и то в подходящи съотношения...
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Li4o написа: Добре, да предположим, че доставиш некакви допълнителни количества въздух на двигателя - как компа ще разбере това и откъде ще дойде горивото за този въздух...
Личо, то той компа си го знае - от ТПС-а и си бута необходимото гориво, ама въздуха му малее - нали за това на всички кюнците са ни омазани в черно - от недоизгорял бензин (щото не е имало въздух за него)
И пак, говориме за ниски налягания колкото да се пребориме с препиятствията по пътя, не за наддув като от компресор или турбо
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
dimitarpetrov написа:Li4o написа: Добре, да предположим, че доставиш некакви допълнителни количества въздух на двигателя - как компа ще разбере това и откъде ще дойде горивото за този въздух...
Личо, то той компа си го знае - от ТПС-а и си бута необходимото гориво, ама въздуха му малее - нали за това на всички кюнците са ни омазани в черно - от недоизгорял бензин (щото не е имало въздух за него)
И пак, говориме за ниски налягания колкото да се пребориме с препиятствията по пътя, не за наддув като от компресор или турбо
Компа знае каквото му е задал производителя - и при напълно отворен дросел ще пусне точно толкова гориво, колкото въздух си мисли, че има, а за въздуха, който ти ше му вкараш допълнително - хич нема и да се сети...
П.С. ламбдата я забрави като компенсатор
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Li4o написа:dimitarpetrov написа:Li4o написа: Добре, да предположим, че доставиш некакви допълнителни количества въздух на двигателя - как компа ще разбере това и откъде ще дойде горивото за този въздух...
Личо, то той компа си го знае - от ТПС-а и си бута необходимото гориво, ама въздуха му малее - нали за това на всички кюнците са ни омазани в черно - от недоизгорял бензин (щото не е имало въздух за него)
И пак, говориме за ниски налягания колкото да се пребориме с препиятствията по пътя, не за наддув като от компресор или турбо
Компа знае каквото му е задал производителя - и при напълно отворен дросел ще пусне точно толкова гориво, колкото въздух си мисли, че има, а за въздуха, който ти ше му вкараш допълнително - хич нема и да се сети...
П.С. ламбдата я забрави като компенсатор
Да де, ма нали се сещаш че нашите каляски на безброй години със всичкият нагар по стеблата на клапаните и гняста по колекторите отдавна нямат газопропускливостта на нов мотор, а ламбдата не я пренебрегвай - знаеш колко хора са изпищяли от зверски разход при повредена сонда.
Тиане, идеята не е лоша, само че работи при високи скорости, а и требе да има мрежа за врабчета, мухи, утаител за локвена вода и т.н.
Дидо, лафа за скобата не го знам, обади?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта