Ако имате "ЧИП" или ще слагате такъв,....

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Вто 11 окт 2005 13:50


1net написа:ако чиповете са ти по 32Кб, ще стане. Без обаче да съм ти погледнал самите чипове, не мога да ти гарантирам че ще можеш да ги превключваш в движение..... Така беше и с БМВ-то което споменах. Погледнах му сток чипа и спортния чип. Сравних това което е вътре и се оказа че само таблиците са различни. оттам нататък беше ясно че ще стане. Първо ми кажи какви са ти чиповете. предполагам, че са 28-пинови и са нещо от сорта на 27с256. ако са такива, ти гарантирам че ще стане. Ако имаш програмите като файлове, прати ми ги на мейла и направо ще ти ги запиша и ще го потготвя. Ако ги нямаш, трябва да се видим за да прочета двата чипа и да запиша новия със двете програми.

Виж са аз още не съм взел чипа точно по тази причина ,щот искам да мога да го изключвам когато искам.Записах ти тел. и ще ти званна другата седмица за да се разберем.Ще те свържа с момчето което ще ми прави чипа за да ти каже той с точност какви са чиповете!!Става ли така???




1net
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 25 юни 2005 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот 1net » Вто 11 окт 2005 13:52


Става, няма проблем. Даже на него можеш да му зададеш моя въпрос за програмите и размера на чипа. Това е инфото което най-много ми трябва.


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Вто 11 окт 2005 15:23


1net написа:
По принцип ако само настройките на двата чипа са различни няма проблем да се сменят в движение. Ако обаче и управляващата програма ( кодът) е различен, тогава трябва да изключите двигателя, да превключите и да запалите пак..... и дори в този случай е по-лесно, отколкото да разглобявате ЕЦУ-то и да сменяте чипове......


Така може ... но не виждам как ще отключиш мах. въртящ момент без да смениш програмата за управление на ECU-то/ ...... да "тунинговаш" разхода на гориво при една и съща управляваща програма едва ли е толкова интересно ... и ефективно - да така става - да цъкаш CE- тата на чиповете с копче .... :-) измисли го малко по интелигентно - например когато колата започне да работи на място/празен ход на мотора да се включи програма за намален разход или пък нещо като първична версия на круиз контрол - при дълго каране на една и съща предавка с една и съща скорост/обороти да цъка порнограмите ... т.е. данните за оптимизация на горивната помпа :-) при една и съща управляваща порнограма Sly :drinking: Mr Green Fun


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Вто 11 окт 2005 15:25


и едно друго питане - как се процедира когато чиповете са 2 а не един :-) ?

mhihi


1net
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 25 юни 2005 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот 1net » Вто 11 окт 2005 17:06


В случая чипът е един и не пипам СЕ-тата а само страршия адресен бит.
А колко тунинг фирми според теб пипат програмата на ЕЦУ-то??? щото направо мога да ти кажа: почти никой. Таблици се пипат... и има тук таме групички като pgmfi.org които променят самия код.
Значи проблемът при 2 и повече отделни чипа е доста дебел, там трябва да се грижиш да не прецъкаш чиповете в момент на четене, щото става мазало. И схемата е неприятно сложна и обемиста. 2 ТТЛ-ки са, ама е гадно....
Затова, съм го направил с 1 чип с двоен обем. По принцип този подход е осъществим и с един пул-ъп просто, но аз съм се застраховам и превключвам програмите само когато процесора не използва РОМ-а
А защо не съм го направил по друг начин, ами защото други начини и вариации по темата има безброй много.
Това за круз контрола обаче нещо се оплете..... нали се сещаш че ЕЦУ-то няма достъп нито до горивната помпа ( то не му и трябва де) нито до дроселовата клапа ( което ти трябва за крууз-контрол)


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Вто 11 окт 2005 21:48


1net написа:.... Това за круз контрола обаче нещо се оплете..... нали се сещаш че ЕЦУ-то няма достъп нито до горивната помпа ( то не му и трябва де) нито до дроселовата клапа ( което ти трябва за рууз-контрол)


май ти се оплете .... на TDI моторите например има ...... даже хората са отделили цял чип за нея :-)))) ето ти как точно е свързана помпата към ECU-то :-)
мотора е 1Z - TDI 90h.p.
Изображение


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Мнениеот nii » Вто 11 окт 2005 22:05


Зайо не се заяждай, а обменяй опит и знания!
Знаем че си умен и начетен, стани сега по-умен и по-начетен.
Тва че на ТДИ го има не значи че на всяка кола го има, а и не това е била целта на занятието. Пичовете се опитват да направят нещо евтино и ефикасно :wink:


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Вто 11 окт 2005 22:21


nii написа:Зайо не се заяждай, а обменяй опит и знания!
Знаем че си умен и начетен, стани сега по-умен и по-начетен.
Тва че на ТДИ го има не значи че на всяка кола го има, а и не това е била целта на занятието. Пичовете се опитват да направят нещо евтино и ефикасно :wink:


не се заяждам ... просто се опитвам да ви дам малко материал и стимул да направят нещо по-добро и по универсално ..... очевидно не ме разбирате... трошете си колите на спокойствие тогава! кафа !!! :drinking: :drinking: :No :drinking:

Btw - ето ти и парче от Engine Management-a на така любимия мотор на пипоне - АБФ - за незапознатите не е ТДИ а 2.0L бензин, 16 клапана, 150 конски сили

Изображение :drinking: :drinking: :No :drinking:


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Мнениеот nii » Вто 11 окт 2005 22:27


е са остава да ми покажеш на NZ мотора (моя) как става и ти нося кашон водка...

п.с. не ни давай парчета от мениджмънта. дай целия мениджмънт тука да си поиграем :drinking: Drive Drunk


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Сря 12 окт 2005 8:13


Дай един е-мейл да ти го изпратя.

ZB
http://autodiags.net-bg.net


1net
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 25 юни 2005 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот 1net » Сря 12 окт 2005 9:05


За едно си прав, ЕЦУ-то има достъп до горивната помпа..... дори на хондата ми е така, но дали това управление има нещо общо с работата на двигателя.... да, има и то е дали ще работи или не. Това е просто едно реле, което е най-вече форма на защита... ако двигателя не работи, ЕЦУ-то пуска помпата само за малко 3-6сек зада вдигне налягане в системата, но след това я изключва докато не запали двигателя. Кажи ми сега със това реле, как ще определяш работата на двигателя? Как ще му промениш сместа и т.н

И аз не се заяждам, но до тук в темата видях 3-ма души които разбраха защо сме го направили това. Погледнете примера с БМВ-то за това иде реч, не за друго.
Вчера ми пуснаха и друга муха, и тя е че ако някой си е играл да си направи чип за газова, това е един от вариантите да превключва таблици и настройки за бензин/газ или дизел/олио или каквото ви хрумне.....

Нека прекратим спора за дроселовата клапа и бензиновата помпа, че така можем да си откараме още 3 страници....


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Сря 12 окт 2005 11:31


1net написа: Кажи ми сега със това реле, как ще определяш работата на двигателя? Как ще му промениш сместа и т.н ....


Погледни схемата за ТДИ-то и ще разбереш как става точно. При бензиновия модел това се прави от инжекторите ... така че за това си прав при бензина имаш релеен изход - он/офф.

Идеята за чипа с 2 програми/данни в 2 различни страници селектируеми с старшия адресен бит е добра - ако си изпипал наистина да се превклчва по време когато процесора не я аксесва работата е 6. Дано само си се презастраховал от фалове.

Успех

ZB
http://autodiags.net-bg.net


1net
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 25 юни 2005 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот 1net » Сря 12 окт 2005 12:24


Мерси за пожеланията,
по принцип същото нещо хората го правят и просто с един пул-ъп. И работи щото адресите се лачват във чипа, аз обаче си следя СЕ-то и подменям бита само когато чипа не се ползва.... Презастраховал съм се и досега никога не съм имал проблем с превключването, така че спокойно можете да приемете че устройството е стабилно и доста тествано.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта