СУПЕР, Stoi!
Както казa преди няколко години култовият Bill Dube за нанофосфатните батерии на А123 във видеото: "Това е Светият граал на батериите! [...] Все едно си имате малка частна електрическа подстанция", а водещият допълни: "Зареждат се за 5 мин."; "Постоянно слушам как батериите не са готови, технология нямало, а всъщност е точно обратното!"
Всъщност драгстерите рекордьори KillaCycle и Lawless Rocket са с батерии А123 тип 26650. (Линковете са са със снимки на батериите). Теслата е с тип 18650, каквито си слагаме на led фенерчетата (с една 3.7 волтова от новите 3100mah моят Fenix TK12 R5 свети 3.5 часа на MAX без да замижи и лумен - flat regulation). И който не вярва в израза "Бием като трифазен ток!", моторът Lawless Rocket е с мощност ЕДИН МЕГАВАТ и прави 400м за 7 секунди с терминална скорост някакви си 300км/ч!
С 0-100 за 0.8 секунди пък Killacycle неслучайно преби Bill преди време
Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 9 стр.)
Да, А123 са може би на-доброто нещо произвеждано в момента. Някой беше сравнил енергията която могат та отдадат с тази на граната. Проблема с тях все още си остава цената и достъпността. Не може да си купиш свободно моделите над 2.2ah . Тези с който се снабдих не са нови , а на около 300 цикъла. Просто ако не си голям автомобилен производител няма шанс да ти продадат или да си купиш от където и да е. По-големите модели дори нямат CE сертификат и имах доста проблеми на митницата заради това.
Това съм го пробвал и аз на голфа
Това съм го пробвал и аз на голфа
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 9 стр.)
Тези дни работя над пакета батерии, или по-точно механичното им свързване. Все още се колебая за разположението на пакета в автомобила. Единия вариант е той да се намира отпред в коша, който е вече празен, а другия е отзад до мотора. Тук трябва да спомена, че проекта ще е със задно задвижване. Намерил съм заден мост от Пасат синхро и диференциал от Ауди 80 куатро. Мотора ще е директно свързан за диференциала и ще се намира някъде до мястото на задните седалки. Тоест тежестта на мотора и батериите ще се разпредели между предната, и задната ос, но по-близо до задната. Страхувам се, че предната ос ще остане много лека ,а това може да се окаже проблем при завиването. Предимството на това батериите да са отзад ще е в това, че ще се използват по-къси кабели от батериите до контролера за скоростта и мотора, а от там и по-малки загуби (пад на напрежение).
За пакета батерии ще използвам 280 броя от клетките които имам. И тук имам известни колебания за тяхната конфигурация. Вариантите са два : 56 последователно в 5 групи в паралел, или 66 последователно в 4 групи паралел. При първия разполагаме с по-нисък волтаж (184V номинално напрежение ) и по-висок номинален ток (28 Ah и максимален продължителен ток 1050А ), а при втория разполагаме с високо номинално напрежение (217V ), но по-нисък продължителен ток ( 840A ). Като тук не забравяме това, че тези клетки могат да удвоят максималния ток , но за не повече от 10 секунди.
При проектирането на механичните държачи се стремях то да бъде на модулен принцип така, че да мога да го конфигурирам във всеки един момент. За няколко дни измислих ето това:
Всеки модул се състой от две клетки. Всеки модул може да се свързва със всеки следващ последователно или паралелно на лего принципа. Все още се двуомя относто материала за изработка . Дали да е гитенакс или някаква техническа пластмаса. Друг проблем, който имам с клетките е това, че са без изводи. Може да забележите това на първата картинка. Едното решение на, което съм се спрял е да пробия по 4 отвора М2, да им направя резби и чрез 4 болта да закрепя медните шини, който ще свързват клетките. Проблем е, че дебелината на материала където може да се пробива е около 3мм и всичко трябва да стане много прецизно. Самото пробиване ще се прави на CNC фреза и проектирах на бързо един държач:
Скоро ще покажа снимките след изработката им.
P.s По-големи снимки на : http://www.ev-bg.com/wordpress/?lang=bg
За пакета батерии ще използвам 280 броя от клетките които имам. И тук имам известни колебания за тяхната конфигурация. Вариантите са два : 56 последователно в 5 групи в паралел, или 66 последователно в 4 групи паралел. При първия разполагаме с по-нисък волтаж (184V номинално напрежение ) и по-висок номинален ток (28 Ah и максимален продължителен ток 1050А ), а при втория разполагаме с високо номинално напрежение (217V ), но по-нисък продължителен ток ( 840A ). Като тук не забравяме това, че тези клетки могат да удвоят максималния ток , но за не повече от 10 секунди.
При проектирането на механичните държачи се стремях то да бъде на модулен принцип така, че да мога да го конфигурирам във всеки един момент. За няколко дни измислих ето това:
Всеки модул се състой от две клетки. Всеки модул може да се свързва със всеки следващ последователно или паралелно на лего принципа. Все още се двуомя относто материала за изработка . Дали да е гитенакс или някаква техническа пластмаса. Друг проблем, който имам с клетките е това, че са без изводи. Може да забележите това на първата картинка. Едното решение на, което съм се спрял е да пробия по 4 отвора М2, да им направя резби и чрез 4 болта да закрепя медните шини, който ще свързват клетките. Проблем е, че дебелината на материала където може да се пробива е около 3мм и всичко трябва да стане много прецизно. Самото пробиване ще се прави на CNC фреза и проектирах на бързо един държач:
Скоро ще покажа снимките след изработката им.
P.s По-големи снимки на : http://www.ev-bg.com/wordpress/?lang=bg
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)
Какво напрежение да направиш да се получава от батериите не е ли все пак в зависимост от максималното което може да поеме двигателя? Ако и двете напрежения които си споменал горе са под допустимото на двигателя, може би по-високото е по-добре (може и да бъркам).
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)
rmk написа:Какво напрежение да направиш да се получава от батериите не е ли все пак в зависимост от максималното което може да поеме двигателя? Ако и двете напрежения които си споменал горе са под допустимото на двигателя, може би по-високото е по-добре (може и да бъркам).
Мотора е за 168V номинално напрежение, но изолацията му позволява да работи и с 20-30 волта отгоре. От големината на приложеното напрежение зависят оборотите на мотора, а на мен ми се иска да са повечко понеже предавателното число на дифа ми е малко голямо 4,11:1 . Другото положение е, че когато имаме да речем пакет батерии от 100 волта при голяма консумация те "клякат" и напрежението пада примерно на 80 волта.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)
Ако моторът е предвиден да може да работи при 168 волта, не бих го товарил никога с 217. Дори втория вариант от 184 бих ползвал само моментно (ако е абсолютно необходимо). Дори бих предпочел максималното да е малко по-ниско от номиналното.
Въпреки това не съм специалист в тази област, така че можеш напълно да игнорираш каквото съм написал.
Обаче това с което се занимаваш много ме интересува и с интерес следя темата ти
Въпреки това не съм специалист в тази област, така че можеш напълно да игнорираш каквото съм написал.
Обаче това с което се занимаваш много ме интересува и с интерес следя темата ти
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)
Завършен държача за батериите.
- peshoxx
- Мнения: 631
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)
Браво,перфектна изработка!
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)
На 3Д картинките горе си показал нещо като зъбчета, което предполагам е "лего-сглобката" а на завършения държач не ги виждам (или се бъркам?). Може ли да покажеш как се свържеш втора батерия (ако имаш още готови държачи) ?
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)
rmk написа:На 3Д картинките горе си показал нещо като зъбчета, което предполагам е "лего-сглобката" а на завършения държач не ги виждам (или се бъркам?). Може ли да покажеш как се свържеш втора батерия (ако имаш още готови държачи) ?
Това на последната реална снимка е държача, който ще го ползвам само като приспособление за пробиването и шлайфане на плочката където ще се закрепят шините. А относно "лего сглобката" ще направя една анимация по-късно за да се види по-ясно идеята.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 1:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)
Много интересна тема, успех с проекта. Днес попаднах на нещо интересно в нета и реших да ти го покажа: http://www.evnut.com/rav_longranger.htm
Общо взето това е генератор на електричество за лимитираната серия електромобили Toyota Rav4. Ето и още един сайт с повече снимки http://www.tzev.com/2001_rxt-g_steering.html
На мен ми се вижда добра идея за удължаване на пробега на автомобила, като вече ще има с какво да затваряш устите на песимистите, задаващи ти въпроса "А до морето как ще стигнеш на ток?"
Общо взето това е генератор на електричество за лимитираната серия електромобили Toyota Rav4. Ето и още един сайт с повече снимки http://www.tzev.com/2001_rxt-g_steering.html
На мен ми се вижда добра идея за удължаване на пробега на автомобила, като вече ще има с какво да затваряш устите на песимистите, задаващи ти въпроса "А до морето как ще стигнеш на ток?"
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 с
Огънят е жив!
Това ме радва много!
Не забравяйда споделяш работата си с Форума!
Успех!
Това ме радва много!
Не забравяйда споделяш работата си с Форума!
Успех!
- LORD_OF_PAIN
- Мнения: 134
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 22:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 с
Здравейте колеги!
Ще съживя малко темата и ще споделя моята идея.
И на мен от известно време ми се върти нещо такова в главата :) :) :) Видях че тук има хора които са доста наясно с материяла и ще опиша моята идея, а от вас очаквам коментари с който да дооформя идеята си. Аз си мисля за хибрид, не чиста електричка. Като цяло основата идея ми е два трифазни двигателя на две колела, контролери за тях, някакви батерий на 12V и един генератор с гориво, бензин, дизел.
От 12V да стане 220V с конвертори като тези примерноhttp://www.alibaba.com/premium/inverter_12v_220v_5000w.html?uptime=20131015&ptsid=1012000052145047&crea=31856452754&plac=www.wikihow.com&netw=d&device=c&ptscode=0120202030010001 Тъй като двигателите са трифазни, ще трябват 6 :) :) :). Няма да е напълно ЗЕЛЕНО МПС-то дето мисля, ама ще гори примерно 1 литър, а не 7, 8.
Ще съживя малко темата и ще споделя моята идея.
И на мен от известно време ми се върти нещо такова в главата :) :) :) Видях че тук има хора които са доста наясно с материяла и ще опиша моята идея, а от вас очаквам коментари с който да дооформя идеята си. Аз си мисля за хибрид, не чиста електричка. Като цяло основата идея ми е два трифазни двигателя на две колела, контролери за тях, някакви батерий на 12V и един генератор с гориво, бензин, дизел.
От 12V да стане 220V с конвертори като тези примерноhttp://www.alibaba.com/premium/inverter_12v_220v_5000w.html?uptime=20131015&ptsid=1012000052145047&crea=31856452754&plac=www.wikihow.com&netw=d&device=c&ptscode=0120202030010001 Тъй като двигателите са трифазни, ще трябват 6 :) :) :). Няма да е напълно ЗЕЛЕНО МПС-то дето мисля, ама ще гори примерно 1 литър, а не 7, 8.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 с
А как го смяташ, че ще гори 1/100, а не 7-8/100 ?
- LORD_OF_PAIN
- Мнения: 134
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 22:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 166 госта