Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
VANKO57
Мнения: 77
Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 17:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот VANKO57 » Вто 16 ное 2010 6:39


Vento написа:Аз гледах предаване, в което сравняваха вредните емиси от ДВГ и електромобил (който теоретично няма). НО се оказа, че ДВГ е много по-екологично чист за момента, заради многото вредни емисии при производството на батериите и на електричеството за зареждането им след това. И като сметнаха немците, на този етап електромобилите били по-антиекологични от ДВГ.
А както знаете, в цивилизованите държави вредните емисии струват много скъпо, затова и батериите са много скъпи.


Това е напълно възможно.
Една обикновена батерия ако я метнеш в гюма, при разлагането си замърсява 100 000 л вода.




Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот Stoi » Вто 16 ное 2010 9:09


yarek написа:Какво стана колега? Как е проекта?


Скоро очаквайте UPDATE на темата :roll:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот bobcho » Вто 16 ное 2010 19:52


Изображение
Сградата е някакъв Wirtshaftspark в град Liezen, Австрия.Полото е електромобил и се зарежда от соларни панели на покрива на сградата.На таблото до него показва колко енергия генерира.Денят беше мрачен и централата генерираше само 3 киловата.Полото както се вижда се зарежда.След като минах обратно оттам колата я нямаше и за съжаление не мога да дам никаква техническа информация.


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот enigma79 » Вто 16 ное 2010 21:13


bobcho написа:Изображение
Сградата е някакъв Wirtshaftspark в град Liezen, Австрия.Полото е електромобил и се зарежда от соларни панели на покрива на сградата.На таблото до него показва колко енергия генерира.Денят беше мрачен и централата генерираше само 3 киловата.Полото както се вижда се зарежда.След като минах обратно оттам колата я нямаше и за съжаление не мога да дам никаква техническа информация.

Колега,поло сектата умира от кеф :bowdown :bowdown :bowdown Жалко че няма повече информация за този проект.Мисля че е време да има отделен под форум,посветен на електроавтомобили,както и да се надяваме и още завършени бъдещи проекти.Така информацията ще е синтезирана и всеки който има желание и средства разбира се,може да прочете както за решения на проблеми,така и за обмяна на информация :да:


Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот staraplanina » Сря 17 ное 2010 0:10


VANKO57 написа:Това е напълно възможно.
Една обикновена батерия ако я метнеш в гюма, при разлагането си замърсява 100 000 л вода.


Хайде да споменаваме и за какъв тип батерия говорим.
За оловните съм съгласен... Но за литиевите - мога доста да споря mhihi
Лития като елемент се среща навсякъде в океаните(морска вода), а най-големите му "находища" се намират на дъното на пресъхнали такива...

Понякога литият се среща и в находища с утаечен тип, например в изсъхналото езеро Сирлс в Калифорния. Морската вода също съдържа литий – 7.10-6. Той се среща и в някои минерални води. Находищата на литий са разпространени по цялото земно кълбо.
Източник: http://foru.1.forumer.com/a/_post63.html

И нека да имаме предвид също, че ако произведеното електричество не се потреби/изнесе в съседни страни, се губи :banghead:


VANKO57
Мнения: 77
Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 17:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот VANKO57 » Пет 03 дек 2010 11:13


staraplanina написа:
VANKO57 написа:Това е напълно възможно.
Една обикновена батерия ако я метнеш в гюма, при разлагането си замърсява 100 000 л вода.


Хайде да споменаваме и за какъв тип батерия говорим.
За оловните съм съгласен... Но за литиевите - мога доста да споря mhihi
Лития като елемент се среща навсякъде в океаните(морска вода), а най-големите му "находища" се намират на дъното на пресъхнали такива...

Понякога литият се среща и в находища с утаечен тип, например в изсъхналото езеро Сирлс в Калифорния. Морската вода също съдържа литий – 7.10-6. Той се среща и в някои минерални води. Находищата на литий са разпространени по цялото земно кълбо.
Източник: http://foru.1.forumer.com/a/_post63.html

И нека да имаме предвид също, че ако произведеното електричество не се потреби/изнесе в съседни страни, се губи :banghead:


Ами написал съм - обикновена.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот nikson85 » Чет 09 дек 2010 11:09


radi_nrj написа:
nikson85 написа:
stefan4o написа:Да не говорим, че идеята да превърнеш ел. енергия в механична и после от това да изкараш пак ел.енергия е меко казано голяма глупост и може да донесе само загуби и нищо друго mhihi :Mr Green Fun

Тъй ли прегледай колега тези сайтове прослушай ги ако трябва за да се обидиш че всичко е възможно и виж дали е само един източника на прозсвотсво на електроенергия ,защо само с един генератор мислиш че става ами ако са повече от два генератора проблема ти е решен.
http://www.google.com/webhp?hl=bg#hl=bg ... 75fdaddeba
http://www.youtube.com/watch?v=T8WZD11a ... re=related
хората не спят mhihi mhihi mhihi за сега най големия проблем се явява регулирането на мощноста на тока който трябва да се уцелва псредством трансформатори ако си правиш сам такава жижавка.


Аз като човек, който има някакво понятие от материята ще ти дам пример, който се надявам да схванеш.

Цялата кола се захранва от пакет батерии, които захранват контролер, който захранва и управя електро мотора. Контролера има някакъв процент топлинни загуби, които зависат от типа и качеството на изработка, но за примера ще кажем, че са 5%, Електромотора има високо КПД около 90%, но пак не са 100% => тук има още 10% загуби. Тук вече сме загубили 15% от подаваната енергия, а ти искаш тук да вържем генератор, който и той има КПД около 0.9, който да захранва отоплението и осветлението на автомобила.
Та да те питам защо да си правим труда да захранваме печката от генератор след, който вече са се загубили 25% от енегията на батериите като можем да я захраним директно от тях. Единствения смисъл от генератор е да зарежда батериите при спиране и пускане по енерция, но и това не е толкова просто колкото звучи.

Така, че ти предлагам следващия път преди да пишеш простотии да прегледаш учебника по електрически машини, най-добре преди него да погледнеш и тоя по електротехника.

Колега нямах предвид да вържем генератор, а да се монтира като отделна верига и да се задвижва от движението на мотора чрез ремък, верига. въртенето му ще е лесно ,леко без да затруднява мотора чрез ремък. няма нищо общо с батерията и не е вързан към нея. Проблема се явява ,че оборотите на мотора не са постояни , съответно и при спряло положение няма ток. mhihi mhihi :dummy:


Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот Stefan » Нед 20 фев 2011 9:38


Една статийка от Мобиле.бг :link Извинявам се, ако я знаете :D


jamesdav
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 20 май 2007 23:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот jamesdav » Нед 20 фев 2011 12:58


nikson85 написа:Колега нямах предвид да вържем генератор, а да се монтира като отделна верига и да се задвижва от движението на мотора чрез ремък, верига. въртенето му ще е лесно ,леко без да затруднява мотора чрез ремък.

Всякакво предаване на енергия носи загуби. Не си блъскай главата над тази смехотворна идея, за която пишеш. :beer


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот moimoimoi » Пон 12 дек 2011 12:46


nikson85 написа:Колега нямах предвид да вържем генератор, а да се монтира като отделна верига и да се задвижва от движението на мотора чрез ремък, верига. въртенето му ще е лесно ,леко без да затруднява мотора чрез ремък.

колега на теб май не ти е ясно че един генератор за да произведе примерно 1 киловат електроенергия е нужно да се вложи също 1 киловат механична енергия+ още малко енергия която се губи вид на топлина от триенето на лагерите
ти искаш от батериите да въртиш двигател,които "леко"да задвижва генератор и тоя генератор да зарежда батериите.................повярва че от цялата работа ще имаш само топлини загуби

а машината на която и подаваш 1 киловат а тя произвежда повече от 1 киловат се нарича перпетуум мобиле


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот nikson85 » Пон 12 дек 2011 14:16


moimoimoi написа:
nikson85 написа:Колега нямах предвид да вържем генератор, а да се монтира като отделна верига и да се задвижва от движението на мотора чрез ремък, верига. въртенето му ще е лесно ,леко без да затруднява мотора чрез ремък.

колега на теб май не ти е ясно че един генератор за да произведе примерно 1 киловат електроенергия е нужно да се вложи също 1 киловат механична енергия+ още малко енергия която се губи вид на топлина от триенето на лагерите
ти искаш от батериите да въртиш двигател,които "леко"да задвижва генератор и тоя генератор да зарежда батериите.................повярва че от цялата работа ще имаш само топлини загуби

а машината на която и подаваш 1 киловат а тя произвежда повече от 1 киловат се нарича перпетуум мобиле

За да стане това нещо трябва да се върже генератор от кораб , което неможе да стане. mhihi :beer
Безплатен обяд няма. maikomila


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот Stoi » Чет 16 фев 2012 11:57


Ето ни отново след почти 3 години затишие. Главния проблем, който трябваше на реша е как да се сдобия с висок клас клетки ( без да разполагам с космически бюджет ) и тяхното зареждане и контрол. Доста трудно , но с годините намерих начин да се докопам до мечтаните клетки. Главната причина за забавянето беше и в това, че в моя случай клетките са много на брои и специфични (около 300 броя 8ah A123 клетки за сега ). Когато се прави пакет от батерии е много важно да има контрол над всяка една от тях по време на заряд и разряд. Подобен проблем е стоял и пред инженерите разработили ТЕСЛА. Там също има огромен брой малки клетки. За съжаление не разполагам с техните инженери. Ако имахме да речем 60 клетки па 200Ah нещата щяха да са много по-прости, но за съжаление с характеристиките на този тип батерии не могат да се постигнат заложени за проекта параметри. За тези няколко години се сдобих с въпросните 300 клетки, който са специално проектиране за използване в хибридни и чисти електромобили (по-стария модел на A123 се използва в Тесла ). След доста експерименти и най-вече сметки относно финансовите средства необходими за решаване на проблема с контрола на батериите стигнах да решение на приемлива цена. На кратко за всяко отделна клетка съм се снабдил с отделно малко зарядно. 300 клетки, 300 зарядни. Така, че мога да каже, че вече няма пречки да започне същинската и "по-лесната" част от проекта, а именно събирането на всички компоненти, които вече имам и монтирането им в автомобила. Очаквайте скоро снимки и още подробности от "извора" :)


golfmk1
Low rider
Мнения: 5548
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 9 стр.)

Мнениеот golfmk1 » Чет 16 фев 2012 12:35


Давай да гледаме :wink:


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 9 стр.)

Мнениеот Cern Swiss » Чет 16 фев 2012 13:44


:bowdown :bowdown :bowdown
Очаквам с нетърпение развитието...


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 9 стр.)

Мнениеот peshoxx » Чет 16 фев 2012 20:22


Браво,мислех,че си забравил за проекта вече.Отдавна не сме се виждали.Радвам се за това,че се вижда решението вече и успех! :beer Ще следим с удоволствие.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта