Вдига ли се разхода при слагане на TURBO?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Вдига ли се разхода при слагане на TURBO?

Мнениеот ALiGaToR » Нед 27 ное 2005 13:27


Отдавна ме човърка този въпрос, но не съм питал защото се опасявах, че ще звуча малко тъпо, но реших да питам.
Задавам си този въпрос защото все пак когато вдигаш мощност това трябва да е за сметка на нещо, защото все пак според мен не може да идва мощност от този дето духа, но като се замисля турбото е на тоя принцип mhihi ама все пак мощност само за сметка на повече въздух ми се струва много хубаво за да е истина. Само, че опзиция на това ми е VW GOLF V GTI който както добре знаете е 2.0 литров двигател с 16 клапана и TURBO, който има мощност 200 конски сили и разход от 6.5-7л/100км извънградско. А VW GOLF 3 GTI има 2.0 литров двигател с 16 клапана, който има мощност от 150 конски сили и разход 8л/100км извънградско.
Както и да го смятаме 200 коня са повече от 150 коня, а 6,5 е по-малко от 8, така че работата ми бие на там че колата с TURBO-то има по-нисък разход (което си е написано черно на бяло и си е очевадно).
Само, че някой казват, че не може да си спортист и икономист едновременно, което ще рече, че когато вдигаш мощност вдигаш и разхода (поне аз така съм разбрал).
Хайде кото ги разбира тея неща да ми обесни каква е работата, а по-добре ще е ако го е пробвал.




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Нед 27 ное 2005 15:43


Повече въздух води до по голямо количество на горивото за да се запази съотношението бенз/въздух и да може да стане нормално горене на сместа.По този начин се постига и по-голямата мощност при двг. с турбо.Един двигател било то атмосферен или с турбо може да харчи и много и "малко" всичко зависи от това колко ти е тежък десния крак :)


Потребителски аватар
itni
Мнения: 261
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 15:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот itni » Нед 27 ное 2005 16:14


Теоретично двигател с турбо не би трябвало да харчи повече(даже по-малко)Само че както казва колегата по-горе всичко зависи от стила ти на каране...


Потребителски аватар
Nikolay1
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 24 сеп 2005 10:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Nikolay1 » Нед 27 ное 2005 16:33


Вероятно разходът на 5цата е мерен при 90км/ч на 6та когато турбината ненадува/или почти не надува и при това положение икономията идва от по-модерния двигател. Поне аз си мисля така :)


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Нед 27 ное 2005 17:13


Много зависи от цялата система, ако имате високо налягане на турбото ще трябва горивна помпа, регулатор за високо налягане и дюзи с необходимия дебит, които да могат да дадат необходимото количество бензин за тва висоло налягане....

В едан друга тема говорих за сместа в двигателя и там казахме, че колкото се вдига налягането, толкова трябва да се обогатява сместа, за да се предпазим от детонации и екстремни температури и скорости на изгорелите газове..... от тук следва че колкото по богато толкова повече бензин и това неизбежно качва разхода.... :wink:


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Нед 27 ное 2005 18:03


И инжекцията има съществен принос за икономичноста както знаем 5-цата е с директно впръскване FSI,сигурно и турбото е с променлива геометрия.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2643
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Нед 27 ное 2005 18:16


Оптималното горене на бензина е 1/17.За 1л бензин са необходими 17л въздух.Когато ползваш повече въздух ползваш и повече бензин.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Пон 28 ное 2005 16:14


Achim Lauritzen написа:сигурно и турбото е с променлива геометрия.


Точно в целта :twisted:


Реално турбото запчва да работи от 1500-2000оборота и така от 2500оборота нагоре то работи почти еднакво(изключвам допълнително чипосани двигатели). Това води до неимоверна икономия на гориво да не говорим за това колко пъргав става мотора дори и да не е 16В.

Ако колата се кара нормално и разхода на гориво е по-малък от на атмосферен двигател. Просто газобмена е много подобрен.

РАСО


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Мнениеот nii » Пон 28 ное 2005 16:36


четох преди време в ТОП ГИЪР че СААБ блъскали турбота във всичките си нови коли за да гонят икономия :roll:


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11161
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Пон 28 ное 2005 16:42


Ами както е новото Аеро на Сааб 2.8 V6 Турбо, но само 250 кс


Потребителски аватар
gti
Мнения: 1793
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:47
Автомобил: MK4 R32
Двигател: BFH 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gti » Пон 28 ное 2005 17:14


Ето две теми с впечетления след турбиниране,от БМВ форума.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=23637
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=25261&postdays=0&postorder=asc&start=0


Потребителски аватар
xarpun
Мнения: 68
Регистриран на: Съб 26 ное 2005 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот xarpun » Вто 29 ное 2005 10:09


paco написа:
Achim Lauritzen написа:сигурно и турбото е с променлива геометрия.


Точно в целта :twisted:


Реално турбото запчва да работи от 1500-2000оборота и така от 2500оборота нагоре то работи почти еднакво(изключвам допълнително чипосани двигатели). Това води до неимоверна икономия на гориво да не говорим за това колко пъргав става мотора дори и да не е 16В.

Ако колата се кара нормално и разхода на гориво е по-малък от на атмосферен двигател. Просто газобмена е много подобрен.

РАСО

Стане ли активна турбината забрави за икономия. Разхода зависи от това колко си настапил педала.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Вто 29 ное 2005 10:25


Имах в предвид, че колата под 2500оборота едвали се кара а тогава турбото раоти като при около 4000оборота. Тя така или иначе се е развъртяла и нагнита. Тогава за какво говорим. То това е идеята на турбо с променлива нгеометрия.

РАСО


Потребителски аватар
xarpun
Мнения: 68
Регистриран на: Съб 26 ное 2005 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот xarpun » Вто 29 ное 2005 11:11


Едва ли на 2500 дава 0.7 (примерно) налягане.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Вто 29 ное 2005 12:24


поне при дизелите е така, надали и при бензиновите мотори е по-разли4но
сравнявал съм ги, всеки който си направи труда и се поинтересува ще се убеди, но трябва да се сравняват съответно мотори от еднакво поколение!
Предполагам виждал си при 1.9ТД AAZ как от турбото излиза марку4ка която се вкарва в помпата или в LDA device мисля се казваше, та като натискаш газ4ицата Drive помпата да знае 4е турбото помпа стабилно и да коригира подаването на гориво разбира се с по-голямо коли4ество :) но ако караш предимно до към 2000 - 2100 оборота мисля 4е разликата ще е малка.....
-по каталожни данни
1.9Д гори по-малко от 1.9ТД
1.9SDI също гори по-малко от 1.9TDI
1.9TDI 110k.s. AFN гори пове4е от 1.9TDI 1Z 90 k.s.
4увал съм една приказка , мощността струва пари, колко си готов да дадеш? :wink:
разбира се тука изклю4ваме когато се приложи нова технология и разхода падне както е ТДИ отнесено към старото поколение дизели!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта