Отдавна ме човърка този въпрос, но не съм питал защото се опасявах, че ще звуча малко тъпо, но реших да питам.
Задавам си този въпрос защото все пак когато вдигаш мощност това трябва да е за сметка на нещо, защото все пак според мен не може да идва мощност от този дето духа, но като се замисля турбото е на тоя принцип ама все пак мощност само за сметка на повече въздух ми се струва много хубаво за да е истина. Само, че опзиция на това ми е VW GOLF V GTI който както добре знаете е 2.0 литров двигател с 16 клапана и TURBO, който има мощност 200 конски сили и разход от 6.5-7л/100км извънградско. А VW GOLF 3 GTI има 2.0 литров двигател с 16 клапана, който има мощност от 150 конски сили и разход 8л/100км извънградско.
Както и да го смятаме 200 коня са повече от 150 коня, а 6,5 е по-малко от 8, така че работата ми бие на там че колата с TURBO-то има по-нисък разход (което си е написано черно на бяло и си е очевадно).
Само, че някой казват, че не може да си спортист и икономист едновременно, което ще рече, че когато вдигаш мощност вдигаш и разхода (поне аз така съм разбрал).
Хайде кото ги разбира тея неща да ми обесни каква е работата, а по-добре ще е ако го е пробвал.
Вдига ли се разхода при слагане на TURBO?
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Повече въздух води до по голямо количество на горивото за да се запази съотношението бенз/въздух и да може да стане нормално горене на сместа.По този начин се постига и по-голямата мощност при двг. с турбо.Един двигател било то атмосферен или с турбо може да харчи и много и "малко" всичко зависи от това колко ти е тежък десния крак
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Много зависи от цялата система, ако имате високо налягане на турбото ще трябва горивна помпа, регулатор за високо налягане и дюзи с необходимия дебит, които да могат да дадат необходимото количество бензин за тва висоло налягане....
В едан друга тема говорих за сместа в двигателя и там казахме, че колкото се вдига налягането, толкова трябва да се обогатява сместа, за да се предпазим от детонации и екстремни температури и скорости на изгорелите газове..... от тук следва че колкото по богато толкова повече бензин и това неизбежно качва разхода....
В едан друга тема говорих за сместа в двигателя и там казахме, че колкото се вдига налягането, толкова трябва да се обогатява сместа, за да се предпазим от детонации и екстремни температури и скорости на изгорелите газове..... от тук следва че колкото по богато толкова повече бензин и това неизбежно качва разхода....
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Achim Lauritzen написа:сигурно и турбото е с променлива геометрия.
Точно в целта
Реално турбото запчва да работи от 1500-2000оборота и така от 2500оборота нагоре то работи почти еднакво(изключвам допълнително чипосани двигатели). Това води до неимоверна икономия на гориво да не говорим за това колко пъргав става мотора дори и да не е 16В.
Ако колата се кара нормално и разхода на гориво е по-малък от на атмосферен двигател. Просто газобмена е много подобрен.
РАСО
- gti
- Мнения: 1793
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:47
- Автомобил: MK4 R32
- Двигател: BFH 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Ето две теми с впечетления след турбиниране,от БМВ форума.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=23637
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=25261&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=23637
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=25261&postdays=0&postorder=asc&start=0
paco написа:Achim Lauritzen написа:сигурно и турбото е с променлива геометрия.
Точно в целта
Реално турбото запчва да работи от 1500-2000оборота и така от 2500оборота нагоре то работи почти еднакво(изключвам допълнително чипосани двигатели). Това води до неимоверна икономия на гориво да не говорим за това колко пъргав става мотора дори и да не е 16В.
Ако колата се кара нормално и разхода на гориво е по-малък от на атмосферен двигател. Просто газобмена е много подобрен.
РАСО
Стане ли активна турбината забрави за икономия. Разхода зависи от това колко си настапил педала.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
поне при дизелите е така, надали и при бензиновите мотори е по-разли4но
сравнявал съм ги, всеки който си направи труда и се поинтересува ще се убеди, но трябва да се сравняват съответно мотори от еднакво поколение!
Предполагам виждал си при 1.9ТД AAZ как от турбото излиза марку4ка която се вкарва в помпата или в LDA device мисля се казваше, та като натискаш газ4ицата Drive помпата да знае 4е турбото помпа стабилно и да коригира подаването на гориво разбира се с по-голямо коли4ество но ако караш предимно до към 2000 - 2100 оборота мисля 4е разликата ще е малка.....
-по каталожни данни
1.9Д гори по-малко от 1.9ТД
1.9SDI също гори по-малко от 1.9TDI
1.9TDI 110k.s. AFN гори пове4е от 1.9TDI 1Z 90 k.s.
4увал съм една приказка , мощността струва пари, колко си готов да дадеш?
разбира се тука изклю4ваме когато се приложи нова технология и разхода падне както е ТДИ отнесено към старото поколение дизели!
сравнявал съм ги, всеки който си направи труда и се поинтересува ще се убеди, но трябва да се сравняват съответно мотори от еднакво поколение!
Предполагам виждал си при 1.9ТД AAZ как от турбото излиза марку4ка която се вкарва в помпата или в LDA device мисля се казваше, та като натискаш газ4ицата Drive помпата да знае 4е турбото помпа стабилно и да коригира подаването на гориво разбира се с по-голямо коли4ество но ако караш предимно до към 2000 - 2100 оборота мисля 4е разликата ще е малка.....
-по каталожни данни
1.9Д гори по-малко от 1.9ТД
1.9SDI също гори по-малко от 1.9TDI
1.9TDI 110k.s. AFN гори пове4е от 1.9TDI 1Z 90 k.s.
4увал съм една приказка , мощността струва пари, колко си готов да дадеш?
разбира се тука изклю4ваме когато се приложи нова технология и разхода падне както е ТДИ отнесено към старото поколение дизели!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта