Вдига ли се разхода при слагане на TURBO?
1bar написа:...
Отваряш гугъла и пишеш Break Mean Efficiency Pressure.
Ако се заровиш хубаво и надълбоко в това понятие ще откриеш че турбо колите винаги работят с по-нисък BMEP, което ще рече че за да произведат едни и същи конски сили употребяват повече гориво.
Ламер.
Волене, тук и ти си сбъркал малко . Това, за което говориш и което винаги (или почти винаги) при турбомоторите е по-голямо е Brake Mean Fuel Consumption или също известно като Specific Fuel Consumption (според българската терминология се нарича "специфичен разход на гориво" или "ефективен специфичен разход на гориво"), което представлява отношението на разхода на гориво (измерен в kg/h) и получената ефективна мощност на вала (измерена в KW). Така мерната единица се получава kg/KW.h (Килограма за киловат-час), но по-често се използва g/KW.h (грама за киловат-час), тъй като по този начин отпада десетичната запетая и се възприема и сравнява по-лесно.
Това, за което ти говориш (Break Mean Efficiency Pressure или "средно ефективно налягане" в превод според българската терминология) се измерва с мерни единици за налягане и най-често се ползва МРа (мегапаскал) или bar. Това е усредненото налягане, което се приема че действа в цилиндъра от ГМТ до ДМТ само през такта "разширение" (expansion), което средно налягане извършва също толкова работа, колкото и променливото. Това налягане (ВМЕР) винаги е по-голямо при турбодвигателите в сравнение с атмосферните с еднакъв ходов обем, инак няма откъде да дойде повечето им мощност...
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: Съб 27 ное 2004 13:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Achim Lauritzen написа:И инжекцията има съществен принос за икономичноста както знаем 5-цата е с директно впръскване FSI,.
много правилно клЮча от вратата е fsi.
тези двг. конструктивно са много
по-близко до дизелов такъв отколкото бензинов двг.,
като начин на работа също.
сместа също не е хомогенна а разслоена,като алфа стига до 3,5.
ако имате възможност се ослушайте какъв звук вади
един 2.0 tfsi на тихите об.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: Съб 27 ное 2004 13:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Postman написа:S-stail написа:...тези двг. конструктивно са много
по-близко до дизелов такъв отколкото бензинов двг.,
като начин на работа също....
И кое толкова ги доближава
е това беше образно казано,но........
хода на буталото е по голям от диам. на цилиндъра.
горивната уредба при Ситроен и ФВ е на принципа на Комън Рейла с
налягането от порядъка на 700 бара,впръсквачите и формата на буталото също ми приличат на такова на диз. двг.,
впръскването на горивото става на два пъти-
една малка доза преди ГМТ,която се възпламенява след което
веднага се впръсква основната доза която се възпламенява от
горенето на предната.
също въпреки принудителното пълнене работи на степен 10,5:1
всичко това ми прлиа повече на дизелов двг.,но
тва си е мое мислене,предполагам ще ме поправиш с нещо?
бтв. 5цата gti има едно харахтерно мъркане na tihite ob.
точно като на tdi двг.
Не, няма да те поправям, защото не ми се пише толкова много, че да си развия правилно тезата защо нямат нищо общо
Само ще обърна внимание, че подобни бензинови двигатели (каквито са сегашните с директно впръскване) има от началото на 70-те години (развитието им е започнало след Калифорнийския проблем през 60-те и последвалото ограничаване на емисиите, както и енергийната криза от началото на 70-те), когато нивото на технологиите не е позволявало този контрол в цялото работно поле на двигателя, което дава сега. А принципа на директното впръскване на бензин е познат от самолетните двигатели на Мерцедес за Месершмит 109 (тук може и да бъркам) и по-късно (1957) в модела 300SL. Разликата в момента е, че на частични натоварвания сместа се обеднява (средното алфа за цялата горивна камера), което тогава е било само добро пожелание. И все пак не бива да се забравя, че ако сместа между електродите на сместа надхвърли алфа 1,4...1,5 няма сила в цилиндъра която да я принуди да започне да гори, а за да има управляемо горене праговото алфа не е повече от 0,90...1,05 според режима ...
P.S. И само да допълня защо дизеловите и бензиновите двигатели никога няма да имат нищо общо, в смисъла в който ти си го тълкувал по-горе - температурата на самовъзпламеняване на дизеловото гориво е около 280...300*С а на бензина - над 530*С. Ако си по-навътре в теорията на ДВГ ще разбереш какво говоря...
Поздрави
Само ще обърна внимание, че подобни бензинови двигатели (каквито са сегашните с директно впръскване) има от началото на 70-те години (развитието им е започнало след Калифорнийския проблем през 60-те и последвалото ограничаване на емисиите, както и енергийната криза от началото на 70-те), когато нивото на технологиите не е позволявало този контрол в цялото работно поле на двигателя, което дава сега. А принципа на директното впръскване на бензин е познат от самолетните двигатели на Мерцедес за Месершмит 109 (тук може и да бъркам) и по-късно (1957) в модела 300SL. Разликата в момента е, че на частични натоварвания сместа се обеднява (средното алфа за цялата горивна камера), което тогава е било само добро пожелание. И все пак не бива да се забравя, че ако сместа между електродите на сместа надхвърли алфа 1,4...1,5 няма сила в цилиндъра която да я принуди да започне да гори, а за да има управляемо горене праговото алфа не е повече от 0,90...1,05 според режима ...
P.S. И само да допълня защо дизеловите и бензиновите двигатели никога няма да имат нищо общо, в смисъла в който ти си го тълкувал по-горе - температурата на самовъзпламеняване на дизеловото гориво е около 280...300*С а на бензина - над 530*С. Ако си по-навътре в теорията на ДВГ ще разбереш какво говоря...
Поздрави
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: Съб 27 ное 2004 13:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Postman написа:Не, няма да те поправям, защото не ми се пише толкова много, че да си развия правилно тезата защо нямат нищо общо
Само ще обърна внимание, че подобни бензинови двигатели (каквито са сегашните с директно впръскване) има от началото на 70-те години (развитието им е започнало след Калифорнийския проблем през 60-те и последвалото ограничаване на емисиите, както и енергийната криза от началото на 70-те), когато нивото на технологиите не е позволявало този контрол в цялото работно поле на двигателя, което дава сега. А принципа на директното впръскване на бензин е познат от самолетните двигатели на Мерцедес за Месершмит 109 (тук може и да бъркам) и по-късно (1957) в модела 300SL.
Oт това което знам аз 1вите такива двг. са от преди началото на войната и се монтирвали на японските изтребители/вероятно
Зеро с двг. митсубиши/
За немските БМВ,Ролс Ройс, също правят такива самолети двг.,
а колите майбах и татра слягат във лимозините си.
такъв майбах е ползвал и цар Борис 3ти.
Друг проблем е бил неиздражливоста на нагневателната помпа породен от невъзможноста на бензина да смазва добре ,
което сега се постига чреж покритие от молибденов графит.
друг проблем за да започне производвство в големи
серий бил цената на помпата,която тогава стигала
поьти 60пр. от тази на двг.
Postman написа: И все пак не бива да се забравя, че ако сместа между електродите на сместа надхвърли алфа 1,4...1,5 няма сила в цилиндъра която да я принуди да започне да гори, а за да има управляемо горене праговото алфа не е повече от 0,90...1,05 според режима ...
затова и бензина се впръсква на 2 пъти.
1во се впръсква малка порция,която възпламенявайки се
от свеща се впръсква основната порция гориво.
Сместа е разслоена като на места във горивната камера е много
богата а на други бедна.
според четивото ситроеновият двг. с
директно впръскване може да рабори със смеси алфа до 3.5
Postman написа:P.S. И само да допълня защо дизеловите и бензиновите двигатели никога няма да имат нищо общо, в смисъла в който ти си го тълкувал по-горе - температурата на самовъзпламеняване на дизеловото гориво е около 280...300*С а на бензина - над 530*С. Ако си по-навътре в теорията на ДВГ ще разбереш какво говоря...
Поздрави
за начин на работа имах впредвид горивната оредба
а не работните процеси в двг. която при ситроен е сименс
и работи на принципа на комън реил,като конструктивно е подобна на тази на HDI-то която също е сименс.
golf 5 gti на тихи об. работи като tdi, с едно леко мъркане,
незнам дали от горивната помпа или самият двг.
а за конструкция дм. на цилиндъра е по малък от
хода на буталото както е при дизеловите двг,а не
като при бензиновите-обратното.
това иамх впредвид
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ivo764 и 137 госта