Вдига ли се разхода при слагане на TURBO?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Postman
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Postman » Пон 05 дек 2005 6:45


prj57 написа:На атмосферен двигател VE (Volumetric Efficiency %) е не повече от 85-90% това показва колко ефективно се използва камерата и горивната смес, при турбо двигателите понеже се нагнетява се получава така аречения "суперчарджинг ефект" и там VE може да достигне 110-120% ефективност на горивната камера.....

Това не е съвсем така... при трубодвигателите коефициента на пълнене (VE) е по-нисък от този на атмосферните заради увеличаващата се с нарастване на оборотите разлика в налягането пред турбината (back pressure) и след компресора... :wink:




prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Пон 05 дек 2005 20:50


Добре обясни как пълненето е по малко щото аз не го виждам така, по малко тие щото турбото има степен на сгъстяване с 2-3 единици по ниско от атмосферния двигател.....

Хайде сега сложи всичко константа и виж колко ще пълни атмосферен със степен 10:1 и пак същия двигател със същата степен само че с турбо - е втроия ще се пръсне щото турбото донагнетява сместта, по принцип тая степен значи колко пъти се компресира оригиналния обем.... т.е количеството смес се компресира 10 пъти от оригиналното си количество => 10:1 на турбото това е не възможно поради конструктивните детайли на двигателя и за това там сместа се разрежда до по ниска компресия за да може после турбото да си компенсира...

И да се върнем на VE, колко според теб може да компресира атмосферен двигател като имаш само едно атмосферно налягане, дори и в най добрия вариант не може да надмине 95%... надявам се правиш сметка за индукционната система че намалява това налягане до под 1 атмосфера (играе преграда) и ако 1 бар = 14.7 psi то за колектора имаш някъде около 13.5 psi, поради загуби от филтри, тръби и прочие....

Турбото увеличава това налягане, при него има два вида налягане P1c и P2c, първото е налягането преди компресора, а второто след него, пак имаш загуби заради интеркулера и тн, но понеже компресеро е инертен го преобразува в лаг и си добавя тези загуби отгоре....

та P2c = MAP + P (loss)

Всички единици се мерят в абсолютни стойности..... PSIA


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niki7878 » Пон 05 дек 2005 21:30


Тук определено бих се съгласил с prj, VE се определя както от температурата на входящия въздух така и от неговото налягане. Точно поради това държа на това , че турбо моторите, при еднакви други изходни показатели, са по-икономични от атмосферките.
Разбира се требе си и intercooler!!!


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Пон 05 дек 2005 21:38


Niki, така е но интеркулер не ти е задължителен винаги, той има тенденцията да увеличава налягането от турбото и това много хора не го имат предвид!

Понеже турбото е инртно и се върти когато газта е пусната, би било трудно да се пресметне разхода....

Но ако налягането беше да речем 0.4 бара постоянно без да се променя, то и разхода щеше да е константен за това налягане и ако се сравни с атмосферния си събрат за същия разход, то турбото ще има по голямо КПД и сила за този харч => по икономично


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niki7878 » Пон 05 дек 2005 22:00


ами за това има pipe down i blow off клапани!!! А и кулера смъква налягането и увеличава лага и е , поне според мен, задължителен при бензиновите мотори. Иначе температурата отива на керемидите и ефекта от турбото е никакъв.


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Пон 05 дек 2005 22:27


Не четеш внимателно.... :wink:

P2c = MAP + P(loss) -> налягане след компресора
P1c = Atmos - P(loss) -> налягане преди компресора

Пc = P2c / P1c

или

(atmos + boost + P loss) / (atmos - P loss)

P(loss) от двете формули не е задължително да е еднакво...

В единия случай това са промените в налягането от индукционната система (филтри, тръби, кутии) те се ИЗВАЖДАТ, другото са промените в налягането след компресора (тръби, интеркулер, тн) те се ПРИБАВЯТ!!!!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Вто 06 дек 2005 10:29


искам да въведа някои понятия които според мене не се отчитат правилно от всички.
1 по отношение на компресорите (видове) и тяхната работа:
те се делят на 2 основни вида:
а. positive displacement компресори при които сгъстяването на въздуха става в самия компресор и въздуха излиза от него вече сгъстен (всички видове superchargers)
b. continuos flow компресори при които компресора ускорява въздуха и той излиза от него не сгъстен а с много висока скорост. сгъстяването става извън компресора, там където потока срещне преграда и се сгъстява от скоростта си. което са всички турбинни компресори

поразсъждавайте на тема VE, blowoff valves, intercooler и turbo lag.

2 по отношение на харча:

съществува т.нар. точка ламбда (на нея е кръстена ламбда-сондата) която отъждествява качеството на горивната смес.
а именно 14.7 части въздух към 1 част гориво.
когато сместа е в ламбда-имаш най пълно КПД на горивото и най добро изгаряне.

оттук може да се поразсъждава според мен на тема колко въздух влиза в една атмосферка с донадено турбо-непригодена за целта (потоци на смукателни и изп. колектори, завихряне в камери на главата, точки на впръскване на горивото и тем подобни различия) и един заводски турбиниран мотор с всичко произведено и тествано за оптимален баланс на performance, и колко гориво ще отива и как ще се оползотворява от маторът...


друг е въпроса че темата е супербезсмислена според мене защото ми прилича на случката която ми разказа Drago CL как един в TOYOTA го питал джипа им дали е бензин щото той мислел да си купи бензинов от магазина за да му слага газ...на кола за 150 000 лева, нова, от магазина...

има една мъдра приказка : "щом си имаш брада-трябва да си имаш и гребенче"

то е все едно да тръгнеш да правиш кола за superfuel и да й смяташ разхода... Screwy Screwy


Потребителски аватар
Postman
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Postman » Вто 06 дек 2005 10:50


prj57 написа:Добре обясни как пълненето е по малко щото аз не го виждам така, по малко тие щото турбото има степен на сгъстяване с 2-3 единици по ниско от атмосферния двигател.....

Добре, обяснявам :) ...
VE (в превод на български - коефициент на пълнене) по дефиниция е количествен и качествен параметър, който показва колко добре се пълни цилиндъра с прясна смес. За целта той е отношение на действителното постъпило в цилиндъра количество смес след като се затвори пълнителния клапан, разделено на максималното количество, което би могло да постъпи в цилиндъра т.е. показва каква част от цилиндъра не е успяла да се донапълни. Има случаи, в които в цилиндъра постъпва повече смес, отколкото цилиндъра би побрал - това става при масираните резонансни явления в колекторите. Във всички останали случаи обаче, VE е по-малко от 1 (или 100%). И така, когато сравниш атмосферния двигател с турбодвигател, турбодвигателя почти без изключение има по-нисък VE напочти всички работни режими, с противното на което написано от теб аз не се съгласих.
От друга страна, това че ти правиш аналогия между VE и максималното налягане в цилиндъра и на тази база, съдейки от по-високото налягане че VE е по-голямо, не означава че наистина VE е по-голямо при турбодвигателите. Също по-високата еквивалентна степен на сгъстяване (отношение на краиното налягане при сгъстяване към атмосферното) при турбодвигателите отново не означава, че VE е по-високо.
Подозирам, че бъркаш дефиницията за VE и оттам идва несъгласието ти - при всички двигатели (турбо или N/A) изчисляването на VE става при условията на сместа в колектора (температура, налягане и плътност), а не спрямо атмосферните. Т.е. VE показва колко добре си напълнил цилиндъра спрямо максималното възможно за дадените в колектора условия. Максималното възможно би било ако пълнителния клапан се отваря мигновенно в ГМТ и се затваря мигновенно в ДМТ, а през това време буталото се движи много бавно, за да няма динамични явления, които да смущават пълненето. При тези идеални условия, цилиндъра може да поеме точно толкова смес, колкото е неговия обем, а температурата и налягането ще бъдат точно толкова, колкото са в колектора ако няма междувременно топлообмен.
Ако ти погрешно интерпретираш VE като това колко смес е влязло в цилиндъра спрямо 101325 Ра и 20*С, то съвсем нормално е да твърдиш горното... :wink:


P.S.Не го възприемайте като заяждане, дори напротив - желанието ми е правилно да се интерпретират понятията в двигателите...
Да допълня и мнението ми по темата - когато се направи конверсията от атмосферен към турбодвигател и се намали степента на сгъстяване (подчертавам - когато се намали ст. на сг.) разхода на гориво се увеличава на всички режими, а когато не се променя степента на сгъстяване, разхода се увеличава предимно на режимите, в който налягането на пълнене е високо. Няма почти никаква практическа възможност поставянето на турбо да намали разхода на гориво когато говорим за един и същ двигател.
В другия случай, когато се сравняват 2 двигателя с еднаква мощност, но единия 1,4 турбо, а другия 2,2 атмосферен, тогава е почти сигурно, че средния експлоатационен разход на един и същи автомобил с двата двигателя при турбомодела ще е по-нисък.


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rado_mit » Вто 06 дек 2005 12:20


vaskoto1 написа:... друг е въпроса че темата е супербезсмислена според мене защото ми прилича на случката която ми разказа Drago CL как един в TOYOTA го питал джипа им дали е бензин щото той мислел да си купи бензинов от магазина за да му слага газ...на кола за 150 000 лева, нова, от магазина...

.. е .. недей така .. аз гледах едно Виале за 5500лв. на Хундай Санта Фе .. просто .. думи нямам ...
.. преди 2г. едно приятелче бачкаше за 1 г. в заводите на Мерцедес .. и се заговорихме за АГУ .. газови инжекциони .. и т.н. .. той се изхили и каза че 15% от S класата излиза заводски пригодена за работа с метан ... та .. тва че някой има пари .. не значи нищо ..


Потребителски аватар
scirocco gt
Мнения: 1135
Регистриран на: Сря 06 апр 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scirocco gt » Вто 06 дек 2005 12:37


rado_mit написа:
scirocco gt написа:Думата разход/100,май може да превърне и най глупавия въпрос в най дълго обсъжданата тема.

... що така мислиш .. или си мислиш че формулите на колегите са само това??? :dummy:


Не бе,мисля си,че ако слагаш турбо с цел силов тунинг не трябва да мислиш за по-нисък разход.В противен случай си купуваш Поло 1.4Д и успиваш разхода на4-5 на 100.


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 07 дек 2005 0:50


Postman написа: - при всички двигатели (турбо или N/A) изчисляването на VE става при условията на сместа в колектора (температура, налягане и плътност), а не спрямо атмосферните. Т.е. VE показва колко добре си напълнил цилиндъра спрямо максималното възможно за дадените в колектора условия.


Добре сам го казваш че зависи от налягането, температурата и плътността.....

Тогава какво е налягането на NA и турбо двигател..... :wink:

Според написаното от теб => налягането е фактор
Темп може да е по висока от това на NA, но плътността също ще е по висока според мен...

При турбо двигателя, за да се нормализира сместа в цилиндрите се пуска повече бензин за да се обогати => разхода се покачва, но не е задължително в зависимост от какво е налягането


Потребителски аватар
Postman
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Postman » Сря 07 дек 2005 11:40


prj57 написа:......

Не ми се пише повече по темата... Казах каквото знам, ако не го приемаш - добре :) , ако го приемаш - пак добре :) .


Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1bar » Сря 07 дек 2005 23:24


prj57 защо правиш такава фундаментална грешка.
VE=кпд
Ама иначе вадиш голями формули възоснова на тази тъпотия.


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 07 дек 2005 23:28


Не съм казал че VE= КПД, ама никога не съм го казвал......

а формули ще вадя щото знам, който не му изнася ......по пата и у дома :evil:


Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1bar » Сря 07 дек 2005 23:58


Ако не ги изравняваш двете понятия то поне със сигурност ги бъркаш.
Не ме гони да си ходя в къщи, просто ти помагам да си откриеш грешката, защото не можеш да твърдиш че турбо кола харчи по-малко от такава с принудително пълнене.
Причините са 2:
1. Степента на сгъстяване винаги е по малка при коли с прин. пълнене.
2. Дори колата да е сгъстена и да върви на много малко налягане, то турбината е тапа на аспуха, следователно има по малка икономия от количеството оставащи в горивната камера газове, бекпрешър.
Ако още не можеш да го осмислиш формулист такъв ше ти дам един жокер.
Отваряш гугъла и пишеш Break Mean Efficiency Pressure.
Ако се заровиш хубаво и надълбоко в това понятие ще откриеш че турбо колите винаги работят с по-нисък BMEP, което ще рече че за да произведат едни и същи конски сили употребяват повече гориво.
Ламер.

Последна промяна от 1bar на Чет 08 дек 2005 1:08, променено общо 2 пъти.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 142 госта