Megasquirt - тайни и загадки

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот brum » Чет 09 апр 2015 2:11


Я да питам тук за нещо. Ползвам най-новото TunerStudio. Правя си лог който използвам за калкулиране на VE таблицата (направих си една програмка за целта). Използвам от лога реално VE-то, afr-a, target afr-а и корекцията по ламбда сондата.

Та проблема е, че при голям fuel load (85 и нагоре) стойностите в target afr-а не са правилни понякога.

На празен ход са колкото са зададени 14.5:1. При малък товар съм ги пуснал да беднее - 18:1. При товар над 85% fuel load са зададени да са 13.5. Обаче в логовете имам товар до 90%, а target afr-а си седи 18:1 вместо да е зададените 13.5:1 . Някакви идеи?

Ето и няколко примерни нормални реда от лога (не са последователни):

RPM MAP TP AFR MAT CLT AFR Target 1
969 25.9 0 15.2 30.3 79.2 1450
1895 52.2 18 17.4 30.5 81.1 1800
1726 86.9 35 15.3 33.3 85.9 1450
2910 91.5 48 15.9 42.3 89.2 1350
3095 92.7 101 14.9 39.8 89.2 1360

и няколко сбъркани от същият файл (последователни):

RPM MAP TP AFR MAT CLT AFR Target 1
3219 87 55 16.1 42.7 89.3 1800
3228 86.7 55 15.4 42.7 90.6 1800
3260 87.4 56 15.6 42.7 91.6 1800
3246 89.1 56 15.8 42.7 92.4 1800
3263 87.9 56 15.9 42.7 93.3 1800
3267 85.2 56 16 42.8 93.9 1360
3272 82.5 47 15.6 42.8 93.1 1360
3268 73.6 31 15.7 42.9 90.8 1360

Преди тези има още на 18:1, след тези има още на 13.х:1. Някаква идея защо така се получава?
Прикачени файлове
afr.JPG




Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот leonardo_vd » Чет 09 апр 2015 7:53


Платена ли ти е версията на Студиото ? Аз никога не съм пробвал тази опция. Искаш да кажеш че реално тунер студиото не прави никакви корекции по AFR според таблицата.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот brum » Чет 09 апр 2015 8:00


Коя опция? Тая за правенето на логове ли? Ако е за смятането на VE таблицата - програмката сам съм си я писал :) .

Та говорим само за логовете. Проблема е, че ту логва правилно, ту неправилно. При това става дума за един и същи лог файл - има редове където нещата са правилни, и такива където не са. И това само за едно нещо - за Target AFR 1 колоната бърка стойностите.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот leonardo_vd » Чет 09 апр 2015 8:16


brum написа:Коя опция? Тая за правенето на логове ли? Ако е за смятането на VE таблицата - програмката сам съм си я писал :) .

Та говорим само за логовете. Проблема е, че ту логва правилно, ту неправилно. При това става дума за един и същи лог файл - има редове където нещата са правилни, и такива където не са. И това само за едно нещо - за Target AFR 1 колоната бърка стойностите.

Аз те разбрах че не иска да прави корекции на горивото според AFR таблицата. Сигурно още спя :) Каква ти е сондата, да не е бавен контролера?
Имаш ли целия лог файл?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот brum » Чет 09 апр 2015 10:02


Контролера е бърз, Innovate MTX-L или нещо подобно. Ама не е в него проблема, а в Target AFR 1 - тия стойности трябва да идват от таблицата дето съм задал, а не от сензор. И там нещо lag-ва - т.е. минава в друга клетка на таблицата, а известно време след т'ва ми изплюва правилните данни в лога.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот leonardo_vd » Чет 09 апр 2015 18:53


Това вече си е про настройка... Аз разчитам на ОКО да види :) В момента се боря с пиковете на буста.... и искам да подкарам бууст контрола на мегата, ама ми е табу... Таблица някаква, соленоида да вържа и докато го улуча може и да се оакам. :)


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот Vizor » Пет 10 апр 2015 16:15


То и настройката на соленоида трябва да се направи по принцип. С Ваговия беше сравнително лесно да го накараш да работи адекватно


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот leonardo_vd » Пет 10 апр 2015 17:22


някой да дава жокери от къде да започна, какъв соленоид да сложа, как да го калибрирам и да напрая таблицата. Всичко друго нагласих и сега трябва да се оправя с пиковете :death


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот brum » Пет 10 апр 2015 19:03


Реших си проблема - вкарах си таблицата за смесите в програмката, а не да взема целивите стойности от логовете.

Между другото т'ва най-вероятно е бъг в TunerStudio-то. Което означава, че платената програма дето анализира логовете и прави VE таблиците също е бъгава и не работи правилно.

Аз като резултат имам перфектни смеси с изключен Ego контрол :) . Витарата тръгна както преди и май харчи една идея по-малко.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот leonardo_vd » Пет 10 апр 2015 21:39


ДА споделиш и с нас тая програма :) Ако не е нахално :bowdown


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот brum » Пет 10 апр 2015 22:08


Зор няма, ама трябва да разбираш Java :) . Входният файл/файлове са логовете, изходният е excel таблица с VE картата. Трябва да промениш малко сорса за да зададеш AFR таблицата и стойностите по Х и Y за VE таблицата (т.е. обороти и fuel load осите). Стартовият клас е mslCalc.Main - само там трябва да корегираш :) .

В лог файла трябва да има колони RPM, MAP, Gve, Gego и AFR.

Има и разни други работи (интерполира разни таблици за дюзи на мотори с роторни помпи) дето не работят вярно, ама ме домързя да ги изтрия :) .
Прикачени файлове
src.rar
(18.53 KиБ) Свален 219 пъти


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот leonardo_vd » Съб 11 апр 2015 20:59


Човек, ти си неЧовек. С това няма как да се оправя.. Прекалено е за мен :)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот brum » Съб 11 апр 2015 21:45


Като ми дойде музата ще го направя удобно за масова употреба :) .


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот brum » Пет 17 апр 2015 19:47


Мойте драми продължават :) . Не само targetAfr колоната е сбъркана, а и самата AFR колона. Гледам на уреда към сондата - 18. Гледам на мегата през тунер студиото - 16.х. Викам си - не ми е настроена правилно сондата. Гледам след малко - на мегата 18, на сондата също 18. И шах с пешката - един път вярно, един път - не...

Някой случайно да продава един Линк Атом :) ?


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот Vizor » Пет 17 апр 2015 22:52


Прави лог и на двете за да видиш дали мери добре. Мегата чете изхода и няма как да го обърка. Знаеш де.. доста добре даже. Според мен не е мегата проблема. Аз не бих се доверил на closed loop afr. Предпочитам хардкодирано. НИТО един път не съм имал проблеми със смеси до сега.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта