Megasquirt - тайни и загадки

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
disc
Мнения: 146
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
Автомобил: Karmann Ghia x2
Двигател:
Местоположение: провинцията
Контакти:

Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот disc » Чет 20 ное 2008 1:50


Megasquirt - тайни и загадки
или "Как да си опитомим въпросната животинка".

От доста време се каня да пусна такава тема, поради доста питания от рода - "за моя двигател ще стане ли?", "имам КR и искам да слагам турбо - какво ми трябва" и т.н., както и поради многото мнения - компетентни и некомпетентни (някой си чул, че братчеда гледал как монтирали и после двигателя гръмнал) и не на последно място поради тайните и мистериите които се въртят около животинката (най-вече поради липсата на информация, но информацията е налична, само дето никои не иска да я намери). Не твърдя, че това което ще напиша ще е 100% изчепателно, на някои места може да бъде с малки неточности, но в общи линии мисля, че ще е най-последователното и обобщаващо описание в българското интернет пространство.

Какво може и какво не може Megasquirt-а (МС-а)?

МС-а може да "подкара" кои да е дву- или четири тактов (включително и Ванкелов) двигател с вътрешно горене, със или без принудително пълнене, с индивидуални дросели или с един единствен, двигател с 1 до 16 да кажем цилиндъра. Поемаики управлението на впръскването, предварението на запалването на искрата, празният ход, бууст контрол, лънч контрол и т.н. както и коригирането на гориво-въздушната смес в реално време по ламбда сонда, МС-а е програмируем контролер, който позволява доста свобода в управлението на двигателя и с малки механични доработки на двигателя или без такива (зависи!) може да подкарате кои да е двигател (което все още не значи, че ще го направите по-мощен,по икономичен или по-екологичен!) и вследствие на знанията и уменията с които разполагате да накарате двигателя да заработи добре, много добре или отлично. Това е възможно най-нискобюжетният вариант (което не значи най-некачественият!) за близки срещи от третият вид с програмируема електроника за двигател с вътрешно горене, което във БГ действителността го прави много достъпен за много хора, които искат да си почоплят колата, да научат нещо ново, да поемат предизвикателството да направят нещо сами или възможност да подкарат проекта си. Доста хора го ползват и в "полупрофесионално" отношение - много от колите на БГ драг шампионата ползват услугите на животинката години наред, а на последък все по-често може да се забележи присъствието й и във колите от БГ Рали шампионата.
МС-а предлага много от възможностите на стандартната електроника (като има и уникални възможности, все още непредлагани от НИКОЯ друга програмируема електроника) с което мога да кажа, че може да я замени с голям успех. Модифицирани двигатели са сред най-честите причини за употребата й.

МС-а със сигурност няма да увеличи мощността на стандартен двигател със да кажем 30НР, само заради присъствието си "на борда" просто защотото това граничи с невъзможното (изключвам двигателите с принудително пълнене). МС-а не предлага прецизното управление да кажем на предварението на всеки цилиндър по отделно или пък на една стотна от градуса, както правят далеч по-скъпите електроники, но който се е спрял на МС-а явно си знае джоба и за момента това е единствената алтернатива която предлага работещо решение в рамките на възможностите на собственика. Разбира се всеки иска по-доброто, по-качественото и възможно най-безпроблемното решение, като всичко това е на ниска цена, но като прочетох изречението май съм употребил думи, които никак не се комбинират в едно изречение :(.
Не чакайте под вола теле - ако двигателя ви струва 30 000 лв. ще е малко безотговорно да очаквате чудеса и да спестите още 1500-2500 за електроника която ще е достатъчно гъвкава за да поеме очакванията. Както и обратното - например малък обем на двигателя, много въртящ момент и конски сили, високи обороти - всичко това говори за сериозни намерения и големи очаквания и ако към двигателя се отнесете пренебрежително, не може да очаквате електрониката да изправи "кривата краставица".

Какво ми трябва за да подкарам Х двигател?

Темата МС е достатъчно разтеглива и за да не бъда голословен и необективен ще посоча конкретен двигател, като това може да служи за отправна точка за кои да е друг двигател. Разбира се има достаъчно вариации - за които се сетя ще ги спомена на нужното място, а и последвали въпроси ще допълнят картинката.
Да кажем, че имаме един KR, на който собственика е решил, че механичният инжекцион не го кефи или пък не си върши достатъчно добре работата или просто иска МС-а да "движи" цялата работа по ред причини (ще минава на индивидуални дросели или пък турбо). Та нашият KR като начало ще е натурално-аспириран а пък да видим ще еволюира ли в турбо или компресорен вариант... МС-а ще управлява както впръскването така и запалването на двигателя (със делко и една бобина). Първо ще "запалим" двигателя, а после ще му добавим някои екстри като shift light, launch control и може би fan control, колкото да се покажат възможностите на МС-а

Освен всички механични подробности около двигателя (бензинова помпа, въздушен филтър, кабели, свещи, бобина, маслен радиатор и кой каквото се сети друго) МС-а има следните минимални изисквания:

- датчик за полужение на дроселовата клапа, той трябва да бъде потенциометричен тип, а не прости ключета за напълно затворена или напълно отворена клапа както е на KR-a например;
- датчик за температура на охлаждащата течност/двигателя;
- датчик за температура на въздуха постъпващ в двигателя;
- инжектори;
- ламбда сензор;
- начин за следена на оборотите на двигателя;
- комутатор или запалителен модул;
- разбира се ел. инсталация, която да свърже всички горе упоменати детайли и включваща кабели, релета бушони, букси и т.н.

Искам да обърна внимание на всеки детайл по отделно за да се предобие по-ясна представа за предназначението му.

Датчика за полужение на дроселовата клапа играе водеща роля при обогатяването при ускорение и с негова помощ МС-а изпълнява функцията на ускорителната помпа при карбураторите (или Acceleration enrichment), също така показанията му се употребяват във Over run fuel cut или принудителният празен ход, както и при boost control-a. Специфично за KR - стандартният дросел не е с такъв потенциометричен тип датчик и ще се наложи или смяната на целия дросел или поставянето на нужният датчик за положение на дроселовата клапа - всеки може да избере най-удобния начин, но в случая като даденост ще приемем, че има монтиран правилният датчик.

Показанията от датчика за температура на охлаждащата течност/двигателя се употребяват при формирането на гориво-въздушната смес при загряване на двигателя (обогатяване до загряване или Warm up Enrichment), при желание може да се ползват във ограничитела на обороти - например до достигане на нормална работна температура на двигателя, ограничителя на обороти постепенно да се покачва със покачването на температурата на двигателя и след достигането й да се фиксира на предварително зададена стойност. Има възможност за корекция на запалването въз основа на температурата на двигателя - добавяне на предварение при студен двигател с цел по-стабилна работа до достигане на работна температура. Тук може да се употреби стандартният за двигателя датчик.

Датчик за температура на въздуха да дава витални данни за смесообразуването. Директно се ползва при формирането на широчината на импулса към инжекторите (по правилото за идеалният газ). При желание може да се ползва за "връщане" на предварението при двигатели с принудително пълнене когато температурата на въздуха премине предварително установена граница с цел предпазване от детонации (например при двигател с нискоефективен интеркулер). Самият датчик трябва да бъде така нареченият "отворен" тип или жичка която е поставена непосредствено на въздушният поток, а не плътен датчик като този за температурата на двигателя. Това е така, защото "отвореният" тип може по-бързо да реагира на промените в температурата, което може да се окаже важно (например при двигател с принудително пълнене които е БЕЗ интеркулер в рамките на 2-3 секунди температурата на постъпващият в двигателя въздух от нормалните 30-35 градуса достига до 100!).
Ето и една снимка онагледяващата "отвореният" тип датчик:

Снимката за момента липсва!

И разликата със "затвореният", плътен датчки за температура на двигателя:

Снимката за момента липсва!

Не съм сигурен за този датчик при KR-a, но ако стандартният е неупотребим, то може да се ползва какъв да е датчик от подходящият вид. Повече за датчиците по-късно, когато стане дума за самият МС.

Забележка: Показаните датчици са от Форд!

Предназначението на инжекторите е ясно, но има особеност. Принципно Мс-а може да работи както с ниско- така и с високоимпедансни инжектори, по-добре познати като ниско- и високооомни. По-късно ще спомена за самия МС като хардуер, но към момента искам да кажа, че във всички случаи употребата на високооомни инжектори е препоръчителна! Тъй като КR-a стандартно няма електрически инжектори тук има малък филм - монтиране на рейка, инжектори, регулатор на налягане на горивото и т.н. И снабдяването с на инжектори е неизбежно, така че това е момента в който трябва да се обърне внимание на съпротивлението на инжекторите. Грубо казано - съпротивление над 10 Ома означава, че инжектора е високоомен, това е което ви трябва.

Ламбда сензора ще е един от инструментите при настройката на МС-а. В последствие може да се ползва за корекция на гориво-въздушната смес (може и да не се ползва!) както и за автоматична настройка на горивната карта (тук обаче не очаквайте чудеса!!! слагаме сондата, караме две кръгчета около махалата и готово! повече по темата по-късно). Стандартната ламбда сензор монтирана на 90% от колите е тясно-лентова, което ще рече че диапазона на чувствителността й към съдържанието на кислород в изгорелите газове е много малък. Практически този вид сензор е най-акуратен около съоношение въздух-гориво 14,7:1. Всичко различно от това сондата го отчита като бедна или богата гориво-въздушна смес, но колко бедна и колко богата никой не може да каже със сигурност! Затова мога да определя и действието й като ключ, който казва на компютъра "Сега сместта е бедна", компютъра обогатява, "Сега сместта е богата" и компютъра обеднавя и така постоянно, като в зависимост от режима на работа на двигателя, компютъра се стреми да достигне предварително заложени параметри, за да се получи като краен продукт двигател отдаващ максимална мощност със минимално възможен разход на гориво и минимално количество изхвърлени вредни емисии в изгорелите газове. Този вид сензори няма да бъдат от голяма полза при настройката на двигателя. Съществуват друг вид, които са далеч по-прецизни и информативни - това са широколентовите ламбда сензори, които могат да определят количеството кислород в изгорелите газове със точност до една стотна, например 12,75:1. Тази прецизност не е евтина разбира се, но напоследък цените паднаха доста и в рамките на 200$ може да се закупи такъв инструмент, които после да се ползва и по друго предназначение или да се ползва на заем от познат/приятел. Аз лично препоръчвам ЗАДЪЛЖИТЕЛНО употребата на широколентова сонда, защото това ще спести много време, нерви, а може би и счупен двигател. МС-а поддържа по-голямата част от марките на пазара, така че няма притеснения в това отношение. Дори да се сдобиете с най-непопулярната марка която няма нативна поддръжка от МС-а, при полужение че разполагате с кривата на даденият контролер може сами да си направите калибрираща таблица и да ползвате сондата без никакви проблеми! Аз лично разполагам с 3 броя LC-1 на Innovatemotorsport и съм довоен от работата им. За мен това е продукта с най-доброто съотношение качество/цена към момента на пазара и го препоръчвам.

За да може МС-а да "вижда" оборотите на двигателя, че ползваме стандартно монтирания в делкото на KR датчик на Хол.

Комутатора играе ролята на чукчето и наковалнята и без него няма искра! За типовете комутатори ще спомена по-късно.

Ел. инсталацията разбира се трябва да си я направите сами от "нулата". Кабели с сечение 0,5 мм2 са абсолютно достатъчни за 90% от ел. инсталацията на Мегаскуйрта - изключвам тези за бензиновата помпа (за тях може да ползвате стандартните от колата).
Ето и основната част от ел. инсталацията на нашият двигател:

Изображение

На конектора DB-37 се виждат липсващи кабели - тях ще добавя по-късно, те са boost control-a, shift light-a и други.
Както се вижда от горната схема ел. инсталцията никак не е сложна! Има малки особености при направата й и ще ги спомена.
Най-добрият начин да подвържете МС-а към колата си е да връзвате по един компонент и да тествате да с него всичко е наред. Теста ще бъде извършван с помощта на лаптоп (или настолен компютър)и програмата за настройка на МС-а -> MegaTune.
В зависимост от това МС-а какъв фърмуер съдържа в себе си, МегаТюн-а трябва да бъде преконфигуриран за въпросната версия на фърмуера. Да кажем, че нашият МС е със фърмуер версия HR10g (фърмуер със висока резолюция на управлението на инжекторите). Ето какво съдържа архивираният файл на фърмуер версия HR10g.

Изображение

Всяка версия на фърмуера има собствен ini файл, който конфигурира МегаТюн-а по специфичен, нужен за съответната версия на фърмуера начин. Всяка версия на фърмуера съдържа в себе си въпросният ini файл. Посредствон изпълнението на автоматизиран файл (batch file) ini файла се копира на нужното място.
От вас се иска след като сте инсталирали МегаТюн, да разберете с каква версия на фърмуера е МС-а ви и да се сдобиете с копие от самия фърмуер, разархивирате го в една папка и трябва да видите съдържание подобно на картинката по-горе. След което стартирате файла copyini.bat (при компютри на които Windows-а не е настроен да показва разширенията на файловете ще видите само copyini) ще видите съобщението което ви казва че копирането на въпросният ini файл е преминало успешно:

Изображение

С натискането на кое да е клавиш ще затворите прозореца. С това копирането на ini файла е приключило. Сега трябва да се настрои самия МегаТюн. Самата инсталация на МегаТюн-а е елементарна (next, next, next...). Стартирате МегаТюн-а и от File избирате Configurator:

Изображение

Това действие ще затвори МегаТюн-а и ще стартира Конфигуратор-а (на МегаТюн-а).:

Изображение

Тук отваряте плюсчето ( + ) пред надписа MegaTune 2.25 :

Изображение

Потърсете надпис от сорта msnsn-extra.ini.XXX, където ХХХ е версията на вашия фърмуер, в нашия случай msnsn-extra.ini.hr10 и с мишката изберете САМИЯТ НАДПИС!!!, не отваряте плюсчето (знака +) пред надписа:

Изображение

След това изберете от менюто горе в ляво -> File -> Activate :

Изображение

Тук ще трябва да потвърдите избора си на версия на фърмуера с ОК :

Изображение

Трябва да запишете досегашната настройка с -> File -> Save :

Изображение

С това приключихме настройката за фърмуера. Остава да настроим МегаТюн-а за точно нашия специфичен двигател и нашите изисквания. За целта -> Затворете минусчето (знака минус) пред надписа MegaTune2.25 и отворете плюсчето пред надписа Car1, след това плюсчето пред надписа settings.ini и плюсчето пред надписа Setting. Трябва да достигнете до следното положение:

Изображение

В тази конфигуратора ще окажем какъв е фърмуера, ламбда сондата, МАР сензора и т.н.
От лявата част на конфигуратора изберете CODE_VARIANT, а от дясно, горе от падащото меню изберете надписа MSNS_EXTRA - James Murray and Phil Ringwood's MSnS extensions -> това указва, че фърмуера който ползваме е разширен такъв, управляващ впръскане, запалване и доплънителни екстри като boost control, shift light и т.н. :

Изображение

Отново от лявата част, изберете IDLE_CONTROLER, а от дясно, горе от падащото меню изберете PWM_GAUGE. Това указва, че ще ползваме клапана за празен ход с широчинно-импулсна модулация, стандартният за KR:

Изображение

Пак от лявата част, изберете LAMBDA_SENSOR, а от дясно, горе от падащото меню изберете INNOVATE_LC_1_DEFAULT. Това указва, че ще ползваме LC1, широколентовият ламбда сонда контролер на Innovatemotorsports за показания за ламбда и AFR във МегаТюн-а (ако ползвате друг контролер, различен от LC1, изберете него).

Изображение

Пропускаме надписа LAMBDA в ляво и избираме Fueling_Algorithm, а горе, в дясно избираме SPEED_DENSITY. Това указва, че избраният от нас алгоритъм ще ползва МАР сензора като референция за натоварване на двигателя:

Изображение

Избираме надписа CELSIUS от ляво, а от дясно поставяме отметката пред надписа Temperature Units. С това указваме, че искаме да виждаме температурите в Целзии градуси (а не във Фаренхайт):

Изображение

Пропускаме надписите COLOR_24_BIT и KPa и избираме MAP_SENSOR, а от дясно горе, от падащото меню избираме MPX4250 - това е стандартният за МС МАР сензор, измерващ до 1,5Bar налягане (ако ползвате друг МАР сензор изберете съответният от падащото меню):

Изображение

С това приключихме избора си в Конфигуратор-а, остава да запишем настройките. От менюто горе в ляво изберете File -> Save.

Изображение

Затворете Конфигуратор-а и стартирайте МегаТюн-а. Сега той ще изглежда различно от преди, и по-важното -> правилно за вашият фърмуер:

Изображение


Следва продължение...


P.S. Темата е наистина дълга и няма как да напиша всичко на един дъх, така че ще допълвам винаги когато мога. Всякакви РАЗУМНИ питания и конкретни въпроси бих дискутирал с удовоствие.
P.S.2 По принцип не правя правописни грешки и моля за извинение. Всичко което видя го поправям :oops: .
mod edit: vaskoto1

Последна промяна от disc на Пон 05 окт 2009 22:26, променено общо 3 пъти.




Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Чет 20 ное 2008 3:11


ТУК САМО МОГА ДА СЕ ПОКЛОНЯ!!!!!!

пп станаха вече 2-3 читави теми!
пп 2 ХА НЯКОЙ УСРА И ТАЗИ ТЕМА ЩЕ СЕ ПОСТАРАЯ ДА МУ УРЕДЯ БАН!!!! а ако не успея ще направя война !!!!!


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Вто 25 ное 2008 21:41


disc много си лош брат
ся на остай тука да губим търпение и да чакаме още инфо

иначе мога да кажа едно голямо БЛАГОДАРЯ

Последна промяна от martineli на Нед 30 ное 2008 12:15, променено общо 1 път.


p.sqrov
Мнения: 46
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 9:30
Автомобил: VW T3
Двигател: DJ 2100
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот p.sqrov » Нед 30 ное 2008 10:58


голямо благодаря и от мен ще чакам продалжение


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Мнениеот leonardo_vd » Пон 01 дек 2008 14:20


И аз чакам продължение. :roll:


Потребителски аватар
nayden_n
Мнения: 55
Регистриран на: Сря 22 окт 2008 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот nayden_n » Нед 07 дек 2008 1:08


...

Последна промяна от nayden_n на Сря 29 май 2013 8:06, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Мнениеот leonardo_vd » Пет 02 яну 2009 14:08


Абе колеги все се бутам да намеря инфо за SWAP към мега на 1.8т ама се удрям на камък ??? Некви линкове?


Потребителски аватар
qNkOo
Мнения: 257
Регистриран на: Пон 13 окт 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич/Пловдив/...

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот qNkOo » Чет 22 яну 2009 18:45


Само че няма връзка в двете твърдения : 1-то - че "МС-а може да подкара двутактов, четиритактов и ванкелов двигател..." и 2-то "Че има минимални изисквания:- датчик за полужение на дроселовата клапа, той трябва да бъде потенциометричен тип, а не прости ключета за напълно затворена или напълно отворена клапа както е на KR-a например;
- датчик за температура на охлаждащата течност/двигателя;
- датчик за температура на въздуха постъпващ в двигателя;
- инжектори;
- ламбда сензор;
- начин за следена на оборотите на двигателя;
- комутатор или запалителен модул;
- разбира се ел. инсталация, която да свърже всички горе упоменати детайли и включваща кабели, релета бушони, букси и т.н. "
Далеч съм от мисълта да осирам темата... Просто ми е любопитно дали наистина и 2-тактовия е включен в схемата или не, защото с тея изисквания 2тактовия просто го отписваме от бригадата mhihi


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот Sachko » Чет 22 яну 2009 22:44


qNkOo написа:Само че няма връзка в двете твърдения : 1-то - че "МС-а може да подкара двутактов, четиритактов и ванкелов двигател..." и 2-то "Че има минимални изисквания:- датчик за полужение на дроселовата клапа, той трябва да бъде потенциометричен тип, а не прости ключета за напълно затворена или напълно отворена клапа както е на KR-a например;
- датчик за температура на охлаждащата течност/двигателя;
- датчик за температура на въздуха постъпващ в двигателя;
- инжектори;
- ламбда сензор;
- начин за следена на оборотите на двигателя;
- комутатор или запалителен модул;
- разбира се ел. инсталация, която да свърже всички горе упоменати детайли и включваща кабели, релета бушони, букси и т.н. "
Далеч съм от мисълта да осирам темата... Просто ми е любопитно дали наистина и 2-тактовия е включен в схемата или не, защото с тея изисквания 2тактовия просто го отписваме от бригадата mhihi

Кое от изброените според теб не може да бъде употребено в двутактовия двигател ?


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот martineli » Чет 22 яну 2009 22:51


може би единствено инжекторите но може и да не съм много в час.но то едното автоматично елиминира другото


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот Sachko » Пет 23 яну 2009 0:24


martineli написа:може би единствено инжекторите но може и да не съм много в час.но то едното автоматично елиминира другото

Поинтересуваи се от колко време се произвеждат двутактови скутери с инжекцион :deal


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот martineli » Пет 23 яну 2009 19:08


което е така така е
http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... 9%26sa%3DN

гледам че в лодките повече се използва 2-stroke fuel injection че даже и с компресори
а на скутерите гледам че и някви oil injection-и слагат


Потребителски аватар
h0nda
Мнения: 215
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот h0nda » Пон 26 яну 2009 14:05


martineli написа:което е така така е
http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... 9%26sa%3DN

гледам че в лодките повече се използва 2-stroke fuel injection че даже и с компресори
а на скутерите гледам че и някви oil injection-и слагат


oil injection и injection са мн далеч, нямам как 2-тактов да е инжекцион по простата причина че при тях горивната смес настъпва когато буталото е в ГМТ и сгъстяването става под буталото или в картера и от там минава през преливни канали и отива над буталото и чак тогава се запалва сместа така че няма никакъв смисъл Zweitaktmotor да е с инжекция

oil injection е отделна система за омасляване на двигателя не да си играеш да наливаш в бензина масло а просто си наливаш в едно отделно резеорварче и после само си се смесва, което си има и свойте недостатаци, но както и да е да не продължавам със спама


Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот 1bar » Сря 11 фев 2009 22:22


Всички които се занимават по-сериозно с автоелектроника са наясно с принципната работа на двутактовия двигател. Изброените от теб неща не обясняват ЗАЩО един двитактов двигател НЕ МОЖЕ да бъде с инжекцион.


Потребителски аватар
yms
Мнения: 277
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Megasquirt - тайни и загадки

Мнениеот yms » Пет 13 фев 2009 11:58


h0nda написа:
oil injection и injection са мн далеч, нямам как 2-тактов да е инжекцион по простата причина че при тях горивната смес настъпва когато буталото е в ГМТ и сгъстяването става под буталото или в картера и от там минава през преливни канали и отива над буталото и чак тогава се запалва сместа така че няма никакъв смисъл Zweitaktmotor да е с инжекция



И на двутактовия двигател може да се използва впръскване на горивото . Такива съществуват вече 70 години .



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта