Всичко за спирачките при VW

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот georgebonev » Нед 04 ное 2018 9:04


Jack Krauser написа:С развиване и завиване на буталото се регулира колко да държи ръчната. Не трябва обаче да се развива прекалено, защото тогава накладките ще трият постоянно в дисковете и при отпуснат лост на ръчната.

Според мен, буталото си се напасва според дебелината на накладките. Все още моите имат повече от 6-7 мм феродо, равномерно от двете страни и на двата апарата.
Ръчната се регулира от лоста - при износени накладки края на жилата при лоста получават хлабина, предполагам, колкото дебелината на накладките (феродото). За правилно регулирана ръчна, го дават хлабината на планката с пружината да е около 1.5 мм. При износени накладки, тази хлабина се увеличава и се обира от натягане на жилата при лоста.
Самият пин/ос на ръчната и съответно топчето, което натиска буталото, трябва да е в точно положение.

Вчера си поиграх с пружината - закачих я отвън на планката, близо до жилото и от лявата страна вече не закача пъпката на края на жилото в апарата. Освобождава се почти напълно, съвсем леко задържа.
Обаче от дясно все още не стига силата на пружината и задържа повече.
На 3 зъба хващат и задържат много добре, като двигателя почти ще угасне при тръгване без гас на първа, а с подаване на гас отзад кляка.




Jack Krauser
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Jack Krauser » Нед 04 ное 2018 10:01


Ръчната спирачка се регулира на две места - от жилата на лоста и от буталото на спирачния цилиндър.
Ако при напълно издърпан лост на ръчната, жилата са завъртели докрай лостчето с пружината на спирачния апарат и въпреки това спирачките не държат - тогава трябва да се развие малко буталото. Това е. Надявам се да съм го обяснил разбираемо.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот georgebonev » Нед 04 ное 2018 10:49


:th_up
Този случай е при дръпната ръчна и опрял ограничител за максимум на планката с пружината.
Вместо развиване на буталото, може да се натегнат жилата при лоста. Но ако и там са натегнати на максимум - да, с развиване на буталото може да се осигури още натягане на жилата.


Потребителски аватар
prokopoff
Мнения: 205
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот prokopoff » Пет 09 ное 2018 21:17


Сериозно ли мислите, че с развиване на буталото ще се оправи ръчната. Системата с винта в буталото е да държи накладките близо до диска, това се случва само когато всичко вътре е изправно. По предписание спирачна течност се сменя на 2 години. Само дето това почти никой не го прави, в апаратите се събират отлагания от конденза който течността абсорбира и един момент разни елементи в спирачната система спират да се движат. Всички сте наясно че ръчната на Ваг апаратите от тези години е не е изпълнена по най дабрия начин, и ако не се потдържа навреме се случва да не работи. Спасението е тотално разглобване на апаратите, почистване на абсолютно всичко вътре и подмяна на елементи ако има нужда. Нови уплътнители. Тогава след всяко дърпане на ръчна буталото ще застава на такова разстояние че при натискане на спирачка или задействане на ръчна, натиска да е достатъчен че спирачното усилие да е достотъчно.


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот racing_team_vidin » Пон 12 ное 2018 10:45


prokopoff написа:Сериозно ли мислите, че с развиване на буталото ще се оправи ръчната...

Да!
Най- голямата грешка е с навиване на жилата отвътре, да обираш целия луфт в накладките!
След това планките на апаратите, застават в някакво средно положение... половинчата работа с неясни резултати


Потребителски аватар
prokopoff
Мнения: 205
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот prokopoff » Сря 21 ное 2018 20:27


Когато апарата е изправен не се налага натягане на жила или каквото и да е. Винтовете на жилата са само за обиране на хлабините по самите жила. Лостовете на апаратите винаги трябва да стоят винаги в най крайно положение.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот stefan4o » Сря 21 ное 2018 20:34


Така и така говорим за ръчна спирачка. На Лукас 38, като навия и прибера буталото в цилиндъра и започна да дърпам лостчето за ръчната, имитирайки жило, което я дърпа и отпуска буталото започва да излиза напред, напред, напред, докато накрая почти не излезе от цилиндъра. Нали това НЕ е нормално? На другите ми апарати като го правя същото буталото се прибира назад след като отпусна лоста на ръчната. Нещо съм объркал при сглобяването на апарата от първия описан случай? Разглобих му буталото с пластинките, но го сглобих, както си бяха.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот hvp800 » Сря 21 ное 2018 21:42


A някой знае ли готов вариант за два апарата отзад.
За Г4 / Бора.
Направата на подобен съпорт е доста трудна задача , ако тръгнеш от нулата :smile
Прикачени файлове
IMG-d4463b667058758959892822cda44243-V.jpg
IMG-86cbae6a5f3f82922e4c52a65976fbe4-V.jpg


Explode12
Мнения: 309
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
Автомобил: MK2
Двигател: RP
Местоположение: Варна

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Explode12 » Чет 22 ное 2018 11:44


Някакъв спейсър да се изработи с допълнителни уши за 2ри апарат и да се сложи зад оста, a разстоянията да се компенсират с шайби :?

При поло, до колкото знам има такива спейсъри които държат супортите.
6E0501466A
6E0501465A


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот racing_team_vidin » Чет 22 ное 2018 17:34


http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=449502

Ако искаш идеи, прегледай темите за е30-36 дрифт БМВ, там редовно са с по два апарата


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот hvp800 » Чет 22 ное 2018 17:54


От беенвистите гледах за хидравлична ръчна , че там е често срещана :biggrin
Така ще ползвам апарата безпроблемно , ама тия хидравлики не ме грабват хич .
Определено искам някакъв готов вариант , но в крайна сметка може да се стигне и до вариант "направи си сам" .


Потребителски аватар
prokopoff
Мнения: 205
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот prokopoff » Чет 22 ное 2018 20:56


stefan4o написа:Така и така говорим за ръчна спирачка. На Лукас 38, като навия и прибера буталото в цилиндъра и започна да дърпам лостчето за ръчната, имитирайки жило, което я дърпа и отпуска буталото започва да излиза напред, напред, напред, докато накрая почти не излезе от цилиндъра. Нали това НЕ е нормално? На другите ми апарати като го правя същото буталото се прибира назад след като отпусна лоста на ръчната. Нещо съм объркал при сглобяването на апарата от първия описан случай? Разглобих му буталото с пластинките, но го сглобих, както си бяха.

В момента апарата работи нормално, това е функцията да се саморегулира. И накладките да са винаги максимално близо до диска.


Потребителски аватар
Golf_maniac
Мнения: 151
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 15:14
Автомобил: BMW 530i
Двигател: V8
Местоположение: Варна

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Golf_maniac » Чет 22 ное 2018 23:34


Колеги, прегледах началните страници на темата и в друга тема четох, но все пак моля за потвърждение!
Мога да взема апарати от Корадо с 256мм дискове и ще им сложа супорти за 280мм. В магазина трябва да търся накладки за 256мм диск, нали така?
Имам питане и за задните спирачки - понеже ще минавам на дискове от Passat G60, дали ще стане да ползвам жила и тръбички от Golf 2 G60 syncro с 5 врати?
Благодаря ви предварително!


misho_GTI
Мнения: 1987
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот misho_GTI » Сря 19 дек 2018 22:57


Всички ли КР/ПЛ в Голф 2 и джета са с 256мм предни спирачки и с делящ съпорт? Има една джета ПЛ, от която ще взема някой части, но отпред е с не делящ съпорт и следователно дисковете са 239мм? Също така е на 13ки джанти. Джетата е заводски ПЛ с 2у кутия, произведена е около 1988г.
Освен това при задните и спирачки видях че жилата на ръчната са от горната страна на апарата, докато при моя Г2 са отзад, апаратите очевидно са различни, но има ли и други разлики? На единия мой апарат лостчето за ръчната се движи свободно и ръчна няма, та затова смятам да ползвам и апаратите от джетата.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот stefan4o » Сря 19 дек 2018 23:02


Само след 1990 16волтовите са с 256 диск, ако се не лъжа.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ico_butev и 39 госта