Всичко за спирачките при VW

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Zdravko Zankov
Мнения: 9548
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 28 авг 2018 21:18


256мм.




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4632
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот hvp800 » Вто 28 авг 2018 22:13


На апарати за плътен диск НЕ може да сложиш вентилирани дискове , т.е. ще ти трябват и апарати и съпорти за 256 мм.


Потребителски аватар
Djaniko0o
Мнения: 63
Регистриран на: Пет 23 ное 2012 20:28
Автомобил: VW Golf MK4
Двигател: AHF+ 98
Местоположение: Някъде около Варна

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Djaniko0o » Съб 06 окт 2018 21:49


Здравейте, колеги! В момента съм с Zimmermann дискове и наклади ferodo. Започнаха да заминават и е време да ги сменям. Имам едно друсане примерно при спиране от 150 на 100км тресе яко сигирно са криви дисковете. А при дълго шофиране извънградски нещо от порядъка на 300-400км яко тресе и на 90 110км. Спрял съм се на Ate power disk с сте накладки но не керамика. Какво е мнението ви и ако може да кажете какъв беше размера на дисковете на Ahf голф 4 че забравих :icon_lol


Zdravko Zankov
Мнения: 9548
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 06 окт 2018 22:03


280мм.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 461
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Iago » Нед 07 окт 2018 14:50


Тресенето на 90-110 е от криви джанти, криви гуми или много разбалансирани колела (за предните говорим).


Потребителски аватар
Juiced
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
Автомобил: Hyundai Terracan
Двигател: J3
Местоположение: Varna

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Juiced » Чет 11 окт 2018 13:04


Здравейте, имам нужда от помощ за ъпгрейд на голф4 4 тди 4 моушън.
Колата е с 280 мм диск отпред, с FS3 апарати. Обаче съвсем случайно имаме едни апарати гирлинг 60 от ауди с2 с нови накладки. Същот така не искаме по-големи джанти.
Та въпроса е, от какво да вземем шенкел за тази конверсия, сегашният е ясно ,че ще си замине?


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3053
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот georgebonev » Пет 02 ное 2018 12:11


Имам проблем с ръчната спирачка на Гирлинг 38, дискови, плътни. От Г60 слагани, доколкото знам.

Ляво:
Изображение

Дясно:
Изображение
Снимките са от миналата година.

При натегната ръчна и дръпната на макс (3-4 зъба), изпускат колелата и на лек наклон. При тръгване съвсем леко задържат.
От лявата страна - в момента края на жилото е доста по-надолу (все едно е натегната) и при отпускане на ръчката, края на жилото леко опира в супорта/шенкела и не отпуска съвсем, а остава с леко натиснати накладки.
От дясната страна - края на жилото не опира при отпускане, но също съвсем леко остава натегната.
Накладките са сменяни 04.2015г. - ATE 13.0460-2984.2 - 87.6 x 52.9 x 17.2 мм.

Вчера освободих жилата от купето, откачих ги и от планката с пружината. При натискане с ръка на планката - движи се и се връща общо взето нормално. Жилата обаче трудно се движат по канала - явно има зацапано в тръбите. Ползвал съм ги до преди година и никога не са замръзвали зимата.

Ще извадя жилата от тръбите и ще прочиствам с тел евентуално...
Ще търся ремонтен комплект някакъв, вероятно с пружината, защото ми се вижда слаба в момента...
Нещо като това -
Изображение

Ако развия болта на планката с пружината, вътре в апарата какво има - пин, уплътнение... ?
Мога ли да натегна пружината и да я закача на другата дупка, която се вижда на снимките... ?
Каква профилактика мога да направя евентуално... ?


Zdravko Zankov
Мнения: 9548
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 02 ное 2018 13:41


Георги,имам подобен проблем и аз.
Държи здраво само лявото колело на ръчна.
Дясното изпуска.
Разгледахме внимателно с един авер и ясно се вижда ръждицата по десния кожух на жилото.
Купил съм нови жила,и ако всичко е ОК,тия дни ги слагам,като предварително мисля да ги налея с масло.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4446
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Pet_rov » Пет 02 ное 2018 13:51


Здравчо, поред мен ще сбъркаш с това масло. По-добре жилото да е сухо, щото ако се цепне броня или некое маншонче, от пепелака ще стане като шкурка.


Zdravko Zankov
Мнения: 9548
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 02 ное 2018 14:02


Е от какво да се сцепи?
Старите са здрави.
Явно жилото е ръждясало вътре в бронята и се е нацепило.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4446
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Pet_rov » Пет 02 ное 2018 14:10


Разбира се, ти си преценяваш.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3053
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW - ръчна спирачка

Мнениеот georgebonev » Пет 02 ное 2018 15:01


От :arrow снимките и инфото на колега от съседния форум, разбрах, че за да извадя оста на ръчната от апарата, първо трябва да извадя буталото и съчмата/иглата под буталото. Едва тогава мога да извадя оста на планката на ръчната...
Явно засега ще я раздвижвам с пръскане с обезмаслител, също и изваждане и прочистване на тръбите на жилата.

Ремонтния комплект го има в един он-лайн магазин но има 2 варианта (х2 за ляво и дясно) и с доставка +20лв излиза повече от 50-70 лв. единия комплект...

(Снимките са от другия форум)
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Сега, като гледам снимките, ПРЕДПОЛАГАМ, че съчмата под буталото се движи по канал и когато ръкохватката на ръчната спирачка е спусната (освободена ръчна), то тази съчма трябва да се е прибрала в канала и да НЕ натиска буталото. Когато се дръпне ръчната спирачка, тази съчма притиска буталото и накладките се задействат.
Явно канала е голям, защото успях доста да освободя края на жилото (имам малко изрязано от ухото, където е за застопоряване/ограничаване хода на планката с пружината).


Потребителски аватар
Golf_maniac
Мнения: 136
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Golf_maniac » Съб 03 ное 2018 16:49


Здравейте, имам питане относно преминаването от 239мм към 280мм дискове на Golf Country. Трябва ли да се смени нещо друго освен апарати, съпорти и шенкели? Питам, понеже при Passat G60 полуоските би трябвало да са по-дебели.


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 113
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот kazakstaneca » Нед 04 ное 2018 1:54


Golf_maniac написа:...Питам, понеже при Passat G60 полуоските би трябвало да са по-дебели.


Каретата и полуоси еднакви. Не знам как седи въпроса с маркучите.

georgebonev написа:...


Абсолютно си прав, просто остта за ръчната в самия спирачен апарат е блокирала от мръсотия и гняс... Правилно си разбрал, няма как да изкараш механизма за ръчната, без да извадиш цилиндъра и механизма му.
Аз взех ремонтни комплекти за гирлинг 38 на топран, от Автохит за цена около 20 и няколко лв.
Четвърта година имам перфектна ръчна.
:beer


Jack Krauser
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Jack Krauser » Нед 04 ное 2018 8:10


georgebonev написа:Имам проблем с ръчната спирачка на Гирлинг 38, дискови, плътни. От Г60 слагани, доколкото знам.


При натегната ръчна и дръпната на макс (3-4 зъба), изпускат колелата и на лек наклон. При тръгване съвсем леко задържат.
От лявата страна - в момента края на жилото е доста по-надолу (все едно е натегната) и при отпускане на ръчката, края на жилото леко опира в супорта/шенкела и не отпуска съвсем, а остава с леко натиснати накладки.
От дясната страна - края на жилото не опира при отпускане, но също съвсем леко остава натегната.
Накладките са сменяни 04.2015г. - ATE 13.0460-2984.2 - 87.6 x 52.9 x 17.2 мм.

Вчера освободих жилата от купето, откачих ги и от планката с пружината. При натискане с ръка на планката - движи се и се връща общо взето нормално. Жилата обаче трудно се движат по канала - явно има зацапано в тръбите. Ползвал съм ги до преди година и никога не са замръзвали зимата.
Каква профилактика мога да направя евентуално... ?


Здрасти. Според мен трябва да откачиш спирачния апарат и да развиеш буталото на спирачния цилиндър половин оборот, или повече, обратно на часовниковата стрелка(за да разпъне малко лостчето вътре в апарата) и би трябвало ръчната да задържи. С развиване и завиване на буталото се регулира колко да държи ръчната. Не трябва обаче да се развива прекалено, защото тогава накладките ще трият постоянно в дисковете и при отпуснат лост на ръчната.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта